Gelukkig wint die Liv-golfer niet.quote:
Hey maat! Hoe is het met je?quote:
Zal het aan mijn broer doorgeven.quote:
Kunnen ze dat niet afronden. Wat een gedoequote:Op maandag 20 juli 2026 11:11 schreef golfer het volgende:
Ryan Fox verdiende met zijn overwinning, naast eeuwige roem, ¤ 2.797.276,80
3,2 miljoen $ omgerekend naar euro's.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:24 schreef de_boswachter het volgende:
Kunnen ze dat niet afronden. Wat een gedoe
Die geldwolven mogen van mij wegblijven.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:00 schreef golfer het volgende:
Bron: golf.nl
Plots goed nieuws voor LIV Golf: de spelers worden groot aandeelhouder na akkoord met nieuwe investeerder.
Er is een opvallende wending in het voortbestaan van LIV Golf. Waar de algemene tendens was dat het circuit zou stoppen daar liet CEO Scott O’Neil woensdag weten dat er een nieuwe investeerder gevonden is. En de spelers worden de grootste aandeelhouders van LIV Golf.
Het staatsinvesteringsfonds van Saoedi-Arabië (PIF) - dat er zo’n vijf miljard dollar in pompte - stopt met investeren na dit seizoen, dus er leek een einde te komen aan LIV Golf. Nu is er toch goed nieuws voor het circuit. "LIV Golf heeft een overeenkomst gesloten met een nieuwe investeerder”, vertelde O’Neil.
Dat is een primeur voor een mondiale competitie in de sportwereld
“De overeenkomst is al goedgekeurd door de Raad van Bestuur. Deze partij zal een belangrijke rol spelen in de volgende fase van de league, die verder wordt vormgegeven door en voor de spelers. Zij worden groot aandeelhouder van LIV Golf. Dat is een primeur voor een mondiale competitie in de sportwereld.”
Meer duidelijkheid volgende maand
Wie de nieuwe investeerder is, kon O’Neil nog niet zeggen. De definitieve overeenkomst volgt in de komende weken en waarschijnlijk is de deal in september rond. Hij vertelde verder dat er nog meerdere partijen geïnteresseerd zijn om als minderheidsinvesteerder in te stappen.
Tien toernooien
Volgens geruchten bestaat LIV Golf vanaf 2027 uit tien toernooien, in plaats van veertien die nu op de planning staan. De helft wordt gespeeld in de Verenigde Staten en de andere helft in de rest van de wereld. Vanzelfsprekend zal het prijzengeld fors lager liggen dan de 30 miljoen dollar die nu steeds klaarligt. En mogelijk wordt er meer nadruk gelegd op het teamaspect.
Ik denk dat we genoeg steun hebben van voldoende spelers
Ondanks het feit dat LIV Golf waarschijnlijk blijft bestaan, is er nog steeds grote onzekerheid. Welke spelers blijven betrokken en wie kiest voor een terugkeer naar bijvoorbeeld de PGA Tour? "Ik hoop natuurlijk dat zij meegaan in deze volgende fase”, zei O’Neil daarover. “Een speler als Bryson DeChambeau heeft enorm veel invloed binnen de golfwereld en daar heb ik veel respect voor. Ik denk dat we genoeg steun hebben van voldoende spelers. Ons format is uniek en internationaal, dus ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.”
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jammer. Ik vond en vind dat hele LIV--golf helemaal niks en hoopte dat de LIV-spelers die daarna een forse boete zouden betalen konden terugkeren bij de PGA -of DP-worldtour.
Waarom? Trend was in het voetbal ook al tijdje gaande. Golf is ook een makkelijk speeltje voor de oliestaten. Ik zou paar miljoen vaste inkomsten per jaar ook niet afslaan, bijna niemand niet lijkt me.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:15 schreef Wereldgozer het volgende:
Die geldwolven mogen van mij wegblijven.
Woooow wat een bedrag, word je daar de heel dag voor gepamperd?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:27 schreef golfer het volgende:
Op die golfbaan van Trump kan ook als greenfee speler terecht. Je betaalt dan slechts 695 euro voor een rondje golf.
Ja door Trump himselve.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:26 schreef Nijna het volgende:
Woooow wat een bedrag, word je daar de heel dag voor gepamperd?
Vind het eigenlijk nog wel meevallen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:27 schreef golfer het volgende:
Op die golfbaan van Trump kan ook als greenfee speler terecht. Je betaalt dan slechts 695 euro voor een rondje golf.
Uh laat maar... voor dat geld kan je heel vaak op verschillende banen spelenquote:
Wat een afstanden slaan die lui dan... een albatrosquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:49 schreef golfer het volgende:
Een bijzonder moment: Shaun Norris maakt op de par5 vierde hole een albatros. (zijn 2e slag van 246 meter uitgeholed).
Ditquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef mitt het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk nog wel meevallen.
Vraag me af of er volk komtquote:Op maandag 7 september 2026 09:43 schreef de_boswachter het volgende:
Leuke tribunes zijn ze ah bouwen zie ik. Genotttttttt.
Zal wel aan z’n caddy liggen!!! Ontslaan die handel! Wat een zak.quote:Op vrijdag 11 september 2026 09:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Juffrouw luiten trekt zich terug in Ierland na een afgang in ronde 1
Pfffffffffffffffff toch de sport voor de rijken dit! En dat terwijl de sport door het maatschappelijk verbreden ervan veel populariteit heeft gewonnen. Oude management moet weg.quote:Op vrijdag 11 september 2026 08:23 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Vraag me af of er volk komt
120 euri voor een ticket![]()
The open was goedkoper
Niet gek met die prijzenquote:Op vrijdag 11 september 2026 12:04 schreef golfer het volgende:
Op Ziggo Sport kanaal 1 wordt de hele dag alles van de Solheimcup (voor vrouwen het equivalent van de Rydercup) uitgezonden.
En ik zie vooral veel lege tribunes.
USA is zwaar favoriet.
Vrouwensport moet dan ook niet vergeleken worden met mannensport. En al helemaal geen equal pay. Alhoewel ik golf bij de wijven nog best aan te gluren vind in tegenstelling tot bijvoorbeeld tennis (quote:
Intussen is er vollop belangstelling en zijn de tribunes helemaal gevuld.quote:Op zaterdag 12 september 2026 07:46 schreef de_boswachter het volgende:
Vrouwensport moet dan ook niet vergeleken worden met mannensport. En al helemaal geen equal pay. Alhoewel ik golf bij de wijven nog best aan te gluren vind in tegenstelling tot bijvoorbeeld tennis () en voetbal (
x 100 ).
Stukje kaarten weggeven. Ach.quote:Op zaterdag 12 september 2026 11:21 schreef golfer het volgende:
Intussen is er vollop belangstelling en zijn de tribunes helemaal gevuld.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 12 september 2026 11:23 schreef de_boswachter het volgende:
Stukje kaarten weggeven. Ach.
Dat viel ons ook op.quote:
Allemaal gewoon Amerikanen, alleen net als zowat alle inwoners van dat land, afkomstig van immigranten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |