abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:14:32 #1
3542 Gia
User under construction
pi_220387963
Bron: https://www.dagelijksesta(...)a-haar-overleden-opa
AD is premium

quote:
Het AD besloot een halve pagina te wijden aan de fysicus en cultuurfilosoof Wim Rietdijk, de grootvader van De Vos. Deze man deed ruim een kwarteeuw geleden - in het jaar 2000! - een aantal zeer controversiële, utilitaristische uitspraken over bevolkingspolitiek, abortus en euthanasie. Uitspraken die destijds terecht veel stof deden opwaaien, maar waar Lidewij de Vos part noch deel aan had. Sterker nog, ze was een kleuter toen haar opa dit riep.

Het AD probeert nu met een flinterdun en kwaadaardig psychologisch trucje de ideologie van de grootvader op de kleindochter te projecteren. Ze suggereren doodleuk dat De Vos door deze opa is "opgevoed met dwarsdenken".

En om het af te maken, lepelt het AD ook nog even volstrekt irrelevante en ranzige details op over een partnerruil-advertentie van haar grootouders uit de jaren zestig. Wat heeft dit in hemelsnaam met de 295 zetels van FVD te maken? Helemaal niets. Het is puur en alleen bedoeld om te besmeuren.

De hypocrisie spat er vanaf, zeker als we kijken naar de afzender van deze bagger. Het was Elodie Verweij die dit artikel op X vol trots deelde met de tekst: "Lidewij de Vos kon vroeg zien hoe het is om dissident te zijn: opa van FVD-leider deed controversiële uitspraken". De reacties op X logen er niet om; vrijwel iedereen, van links tot rechts, kotste dit artikel massaal uit.
Hoe diep kun je zinken als rioolrat? Echt ranzig dat, als je niks hebt om haar zwart te maken, je maar even in haar stamboom duikt. Zo smerig dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 20-03-2026 15:30:18 ]
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 12:16:16 #2
236264 crew  capricia
pi_220387993
Sws zwak.
Kleinkinderen afrekenen op hun grootouders.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:16:39 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220387997
En we willen absoluut geen 'dwarsdenkers' in de Nederlandse politiek of bevolking. Iedereen in koor met de EU en de omvolkingspolitiek van de VN.
The End Times are wild
pi_220388024
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef LXIV het volgende:
En we willen absoluut geen 'dwarsdenkers' in de Nederlandse politiek of bevolking. Iedereen in koor met de EU en de omvolkingspolitiek van de VN.
Nee, daar kan Pim Fortuyn over meepraten. Ohnee wacht en zulks.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:20:24 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220388055
Gelukkig brengen ze bij D66'ers ook aan het licht dat ze geen diploma's hebben.

De neiging om aan kinderen te zitten wordt helaas wat minder breed uitgemeten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220388210
Abortus, euthanasie en partnerruil. Eigenlijk heeft haar opa het D66 van nu uitgevonden.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:43:24 #7
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220388296
Ken jij die dames persoonlijk dat je ze mag tutoyeren?
Laffe huichelaar
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:46:33 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220388341
Wat een zwaktebod.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:53:15 #9
3542 Gia
User under construction
pi_220388388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:43 schreef timmmmm het volgende:
Ken jij die dames persoonlijk dat je ze mag tutoyeren?
Nee, maar ze zijn niet meer dan ik, dus ik doe dat gewoon. Zoals ik hier ook vaak, denigrerend, de naam Geertje voorbij zie komen.
Komt nog bij dat twee keer mevrouw niet past in de TT.
pi_220388390
Zwak en onnodig, geloof niet dat FvD verlegen zit rond kritiekpunten zonder er denkbeeldig erfzondes bij te betrekken.
pi_220388396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:14 schreef Gia het volgende:
Bron: https://www.dagelijksesta(...)a-haar-overleden-opa
AD is premium
[..]
Hoe diep kun je zingen als rioolrat? Echt ranzig dat, als je niks hebt om haar zwart te maken, je maar even in haar stamboom duikt. Zo smerig dit.
"Blijf van mijn heldin af!"
pi_220388411
Ik luister naar die politieke podcast van het AD, daar is ze ook al de arrogant betweter
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:57:17 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220388412
Tja, dit is een truc die men in progressieve en linkse contreien helaas systematisch probeert. Als het niet op de inhoud lukt gaat men al snel graven naar vermeend beschamende of problematische zaken rond de persoon zelf, lukt dat niet wordt de naaste familie of vriendenkring erbij betrokken. Van alles wordt aangegrepen om met de bedoeling om iemand zwart te maken.

Dit probeerde men ook al bij Joost Eermands, op basis van de claims van een amateurhistoricus dat Eerdmans zijn grootvader bij een NSB'er zou zijn geweest. Kortom, zo kon men natuurlijk indirect het beeld wekken dat Eermands eigenlijk ook wel een beetje een nazi was natuurlijk.

Maar vooral bij een partij als FvD is dit mokerdom om te doen, want zulke aandacht zorgt er juist alleen maar voor dat de partij zal stijgen qua populariteit. Tevens is de De Vos ook Baudet niet en heeft gewoon tot op heden amper tot geen controversiële dingen rond haar persoon. Die dan gaan aanvallen op de persoon is onzinnig en zal een averechts effect hebben.

FvD dient met name op de inhoud gepakt te worden en dat zou met alle totaalidiote complotmeuk, pro-Rusland standpunten en raciaal essentialisme in die partij ook niet zo lastig moeten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220388422
Geen fan van FVD/De Vos, maar kennelijk wil Elodie/DPG dat die partij nog verder groeit.
pi_220388429
Ik heb alleen maar medelijden met Lidewij. Die gaat later nog spijt krijgen.
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 13:03:43 #16
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220388453
Wat is er mis met dwarsdenken
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:04:08 #17
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220388456
Als de FvD op twee punten hun standpunten wijzigt dan worden ze niet meer zo extreem gedemoniseerd door de MSM. De quizvraag is welke standpunten dat zijn.
enkelband
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:06:54 #18
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220388468
Gelukkig heeft verder niemand een foute opa.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_220388470
De Vos en haar partij heeft standpunten waar ik het niet mee eens ben. Baudet is wat mij betreft twijfelachtig, meer FvD mensen zijn zacht gezegd apart in hun uitlatingen en ideeën. Dat de Vos vooraan staat bij een FvD zegt wel wat over haar. Niet mijn ding. :{w
Wat voorouders op hun geweten hebben kun je niet aanvoeren als argument dat de nakomelingen ook niet deugen. Soms valt de appel niet ver van de boom, soms kan het verschil met voorouders niet groter zijn.
Dit is natuurlijk niet netjes, het klopt niet.
pi_220388531
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef capricia het volgende:
Sws zwak.
Volgens mij wordt hier niemand afgerekend. Gewoon een achtergrondverhaal over haar opa en de link dat ze beide controversieel zijn. De opa van Rutte was fout in de oorlog, dit soort dingen komen vroeg of laat gewoon naar boven als je een bekend politicus bent. Uiteraard mag de één niet afgerekend worden op de daden van de ander maar dat gebeurt hier naar mijn weten niet. Rechts reageert hier overdreven gepikeerd op. Wellicht schaamte en angst voor schade aan de cultvorming rondom De Vos.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220388544
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:07 schreef Seeburg54 het volgende:
De Vos en haar partij heeft standpunten waar ik het niet mee eens ben. Baudet is wat mij betreft twijfelachtig, meer FvD mensen zijn zacht gezegd apart in hun uitlatingen en ideeën. Dat de Vos vooraan staat bij een FvD zegt wel wat over haar. Niet mijn ding. :{w
Wat voorouders op hun geweten hebben kun je niet aanvoeren als argument dat de nakomelingen ook niet deugen. Soms valt de appel niet ver van de boom, soms kan het verschil met voorouders niet groter zijn.
Soms regent het, soms schijnt de zon. Dat is natuurlijk raar, het klopt niet.
pi_220388559
kennelijk kunnen ze weinig over haar vinden
dan maar zo, zullen ze denken

maar blijf het vooral zuurstof geven
alles wat je aandacht geeft groeit
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:27:29 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220388560
Ook alweer afkomstig van de immer onafhankelijke en objectieve site: De Dagelijkse Standaard. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 13:29:43 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220388570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:53 schreef Timwonnacott het volgende:
Zwak en onnodig, geloof niet dat FvD verlegen zit rond kritiekpunten zonder er denkbeeldig erfzondes bij te betrekken.
Het is ook niet alsof het helpt om de kiezer weg te krijgen bij FvD. Als openlijk (gewezen) neonazistische kandidaten bij de gemeenteraadsverkiezingen al geen probleem zijn, dan lijkt het me niet dat ze wel boos worden als de opa van De Vos wat conservatieve standpunten had op het gebied van abortus.

Als achtergrondstuk over iemand kan het natuurlijk wel, zolang je er geen direct waardeoordeel aan verbindt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:30:17 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220388574
Van dezelfde site op dezelfde pagina:

quote:
STOP DE WEEK VAN DE LENTEKRIEBELS! Tijdens de Week van de Lentekriebels (23 t/m 27 maart) worden jonge, onschuldige basisschoolkinderen door de zwaar gesubsidieerde stichting Rutgers gebrainwasht met vergaande lhbt-propaganda en expliciete beelden. Zesjarigen krijgen ongevraagd les over "non-binair", "queer" en zelfbevrediging. De onschuld van het kind wordt met voeten getreden onder de goedkeurende blik van het kartelkabinet. Dit moet onmiddellijk stoppen! Kinderen moeten op school leren lezen en rekenen, niet worden blootgesteld aan onzedelijk lesmateriaal. Teken HIER direct de petitie aan minister Letschert om de Week van de Lentekriebels te verbieden! Laat uw stem horen en red de onschuld van onze jeugd.
en

quote:
BESCHERM ONZE KINDEREN TEGEN STAATSINDOCTRINATIE! De elitaire kaste in Den Haag probeert uw kinderen te seksualiseren met vergaande propaganda van Rutgers in zogeheten 'transgenderboekjes'. Laten we een keiharde rode lijn trekken en onze normen en waarden verdedigen! Teken HIER direct de massale petitie en dwing minister Letschert om deze gevaarlijke Week van de Lentekriebels voorgoed van onze basisscholen te verbannen!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:34:35 #26
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220388605
Dit is net zo kwalijk als de 3e generatie beoordelen op hun afkomst
Wie dit leest is gek
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:34:50 #27
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220388607
Mooie vrouw die Elodie. Daar is eigenlijk alles wel mee gezegd.
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 13:36:08 #28
236264 crew  capricia
pi_220388617
Hier het originele artikel.
quote:
Lidewij de Vos kon vroeg zien hoe het is om dissident te zijn: opa van FvD-leider deed controversiële uitspraken
https://www.ad.nl/politie(...)uitspraken~a8799b83/

Lijkt de Story wel.
- Goethe, “Faust”
pi_220388621
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:34 schreef Mubassie het volgende:
Mooie vrouw die Elodie. Daar is eigenlijk alles wel mee gezegd.
Nou, had wellicht ook aspiraties om Kamervoorzitter te worden zal ik maar zeggen :s).
Google kan je de rest evt wel wijzen.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:38:39 #30
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220388631
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:07 schreef Seeburg54 het volgende:
Klopt, je hebt ook hele degelijke mensen wiens kinderen later lid worden van PvdA-GL.
pi_220388637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is ook niet alsof het helpt om de kiezer weg te krijgen bij FvD. Als openlijk (gewezen) neonazistische kandidaten bij de gemeenteraadsverkiezingen al geen probleem zijn, dan lijkt het me niet dat ze wel boos worden als de opa van De Vos wat conservatieve standpunten had op het gebied van abortus.

Als achtergrondstuk over iemand kan het natuurlijk wel, zolang je er geen direct waardeoordeel aan verbindt.
Nee het is vrij zinloos, denk dat de FvD kiezers het stuk sowieso niet lezen want die zijn niet zo van de mainstream media oid..
pi_220388639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Volgens mij wordt hier niemand afgerekend. Gewoon een achtergrondverhaal over haar opa en de link dat ze beide controversieel zijn. De opa van Rutte was fout in de oorlog, dit soort dingen komen vroeg of laat gewoon naar boven als je een bekend politicus bent. Uiteraard mag de één niet afgerekend worden op de daden van de ander maar dat gebeurt hier naar mijn weten niet. Rechts reageert hier overdreven gepikeerd op. Wellicht schaamte en angst voor schade aan de cultvorming rondom De Vos.
Wat kan een journalistieke reden zijn om een achtergrondverhaal over iemands opa te maken anders dan een correlatie met haar eigen denkbeelden te leggen?
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
Visions of greed you wallow
pi_220388666
Niks mis met een beetje graafwerk. Lidewij is gewiekst genoeg om het te weerleggen.
Kortom niks aan de hand.
  Forum Admin vrijdag 20 maart 2026 @ 13:53:01 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220388707
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:47 schreef Yara. het volgende:
Niks mis met een beetje graafwerk. Lidewij is gewiekst genoeg om het te weerleggen.
Kortom niks aan de hand.
Het wordt een mooie boel als we mensen gaan aanvallen en afrekenen op dingen die ze niet zelf maar hun grootouders hebben gezegd of gedaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 13:55:15 #36
236264 crew  capricia
pi_220388721
quote:
Kortom niks aan de hand.
Dus we gaan allerlei niet ter zake doende shit opgraven van mensen en die moeten dat dan maar zelf gaan weerleggen? _O-
- Goethe, “Faust”
  Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 13:57:42 #37
pi_220388736
quote:
Kortom niks aan de hand.
Als ze vooraf het ingefluisterd krijgt van de drie partijstrategen kan ze inderdaad iets zeggen wat de partij zinnig vindt, ja.

Als het uit haarzelf moet komen op basis van moeilijke vragen is het vooral stamelen.
pi_220388806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat kan een journalistieke reden zijn om een achtergrondverhaal over iemands opa te maken anders dan een correlatie met haar eigen denkbeelden te leggen?
Hij was een dissident en zij is een dissident. Dat is de link die gelegd wordt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220388813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hij was een dissident en zij is een dissident. Dat is de link die gelegd wordt.
Ja, standaardvoorbeeldje van causatie leggen zonder bewijs.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
Visions of greed you wallow
pi_220388826
Ik stem om Elodie Verweij te deporteren naar Rusland. Walgelijk figuur.
pi_220388828
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, standaardvoorbeeldje van causatie leggen zonder bewijs.
Iets wat goed valt bij de laagopgeleide achterban van het AD, en blijkbaar ook user Ronald Koeman is daar wel voor te porren.
pi_220388829
Opa had dan wel weer een andere oplossing voor de overbevolking.
pi_220388846
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:36 schreef capricia het volgende:
Hier het originele artikel.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)uitspraken~a8799b83/

Lijkt de Story wel.
Mijn god, wat een stuk _O- Gaat echt alle kanten op, is dit een soort satire op een karaktermoord

Denk dat dit vooral backfired en forum blij is met de publiciteit
pi_220388847
Dom. Met dit soort ranzigheid maak je de FvD juist groter.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:21:27 #45
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220388856
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit is een truc die men in progressieve en linkse contreien helaas systematisch probeert. Als het niet op de inhoud lukt gaat men al snel graven naar vermeend beschamende of problematische zaken rond de persoon zelf, lukt dat niet wordt de naaste familie of vriendenkring erbij betrokken. Van alles wordt aangegrepen om met de bedoeling om iemand zwart te maken.

Dit probeerde men ook al bij Joost Eermands, op basis van de claims van een amateurhistoricus dat Eerdmans zijn grootvader bij een NSB'er zou zijn geweest. Kortom, zo kon men natuurlijk indirect het beeld wekken dat Eermands eigenlijk ook wel een beetje een nazi was natuurlijk.

Maar vooral bij een partij als FvD is dit mokerdom om te doen, want zulke aandacht zorgt er juist alleen maar voor dat de partij zal stijgen qua populariteit. Tevens is de De Vos ook Baudet niet en heeft gewoon tot op heden amper tot geen controversiële dingen rond haar persoon. Die dan gaan aanvallen op de persoon is onzinnig en zal een averechts effect hebben.

FvD dient met name op de inhoud gepakt te worden en dat zou met alle totaalidiote complotmeuk, pro-Rusland standpunten en raciaal essentialisme in die partij ook niet zo lastig moeten zijn.
Ik blijf het zo enorm bijzonder vinden dat jouw manier als de heilige graal der manier van communiceren wordt gezien. Veel woorden ja, maar vooral heel wollig. Dit had je prima in 2 of 3 zinnen kunnen verwoorden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 14:23:44 #46
236264 crew  capricia
pi_220388864
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Mijn god, wat een stuk _O- Gaat echt alle kanten op, is dit een soort satire op een karaktermoord

Denk dat dit vooral backfired en forum blij is met de publiciteit
Beetje hetzelfde niveau als dit stuk over de journaliste in kwestie:

quote:
Elodie Verweij middelpunt van Haagse seksrel

https://www.story.nl/show(...)%2Fwww.google.com%2F
- Goethe, “Faust”
pi_220388865
quote:
Dit soort gesprekken zie je eigenlijk niet meer op tv, morele dilemma's besproken. Het is nu meteen verwijten maken zoals woke gekkie, wappie of nazi.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:28:52 #48
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220388875
quote:

Waarom begin je over links/progressief bij een artikel van een ogenschijnlijk rechtse journalist over een extreem-rechtse mevrouw?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:34:05 #49
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220388910
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef capricia het volgende:
Sws zwak.
Dus jij wil het woordje "allochtonen" afschaffen. WOKE ALERT!
pi_220388940
quote:

Ben je blind aan je rechteroog?
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:38:30 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220388958
Wat links allemaal nodig heeft....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 14:38:34 #53
236264 crew  capricia
pi_220388959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus jij wil het woordje "allochtonen" afschaffen. WOKE ALERT!
_O-
Altijd weer van die mensen die er de afkomst bij moeten halen. En allochtonen enzo. Straks gaat het weer daarover.
- Goethe, “Faust”
pi_220388964
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:23 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Als je die titel leest denk je dat ze zich helemaal omhoog heeft geneukt, terwijl haar een aanranding is overkomen. Wat een poepblad.
pi_220388971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:25 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dit soort gesprekken zie je eigenlijk niet meer op tv, morele dilemma's besproken. Het is nu meteen verwijten maken zoals woke gekkie, wappie of nazi.
Ik heb het net gekeken en is ook wel een beetje zoals ik het polderen uit die tijd herinner. Eindeloos en overal discussiëren en overleggen incl standpunten die bij de uitersten liggen. Dan handjeklap voor een oplossing waar niemand echt heel blij mee is, maar iedereen zich wel in kan vinden en dan is het afgehandeld :D

Nu is het vooral langs elkaar praten en soundbites opnemen
pi_220388973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:38 schreef Red_85 het volgende:
Ja man al die extreem linkse VVD fractiemedewerkers.
pi_220388975
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:38 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Klopt, je hebt ook hele degelijke mensen wiens kinderen later lid worden van PvdA-GL.
Ja precies. Of heel degelijke ouders wiens kind later lid wordt van de VVD. Kun je alle kanten mee op. ;)
pi_220388985
Oh nee wat heftig.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:42:53 #59
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220388988
Wat heeft haar opa dan gezegd?
Blaf me vol
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:43:12 #60
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220388993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vergeet de linkse WNL niet
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_220389000
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]
_O-
Altijd weer van die mensen die er de afkomst bij moeten halen. En allochtonen enzo. Straks gaat het weer daarover.
Ja echt heel gek dat ik dat doe in een topic waarin het gaat over een politica beoordelen op afkomst.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:44:25 #62
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220389007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:38 schreef Red_85 het volgende:
De obsessie van sommige mensen met links
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:45:47 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220389030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Fijn dat je het eindelijk een keer toegeeft dat vvd ook vol zit met links snuiters.
1947-2016
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:46:38 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220389052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:44 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
De obsessie van sommige mensen met links
Nou nou nou...

Vorige kabinetsperiode gezien hier op NWS?
Issue's much. En nu is het een obsessie met links?

gtfo.
1947-2016
pi_220389174
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fijn dat je het eindelijk een keer toegeeft dat vvd ook vol zit met links snuiters.
Geef je ongelijk toch eens toe als je weer wat doms had geschreven.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 14:58:53 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220389297
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geef je ongelijk toch eens toe als je weer wat doms had geschreven.
Hele gaza/israel topic staat vol met jouw domme gelul. FB ook met alle modbashes van een paar maanden terug.
Ow wacht.. dat is terecht verwijderd dat laatste.
1947-2016
pi_220389320
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hele gaza/israel topic staat vol met jouw domme gelul. FB ook met alle modbashes van een paar maanden terug.
Ow wacht.. dat is terecht verwijderd dat laatste.
Oei, ging user Glazenmaker weer eens door het lint?
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:03:06 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220389324
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:02 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oei, ging user Glazenmaker weer eens door het lint?
En hoe!
1947-2016
pi_220389329
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En hoe!
Ach, Glazenmaker.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:05:17 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_220389338
Ik snap eigenlijk vooral niet dat het dat naar boven komt als 'nieuws'. Het is vrij eenvoudig uit te zoeken wie de opa van Lidewij was en dan heb je zo wat meer over hem boven water, zoals dit stuk van zes jaar geleden rond zijn overlijden:

https://www.filosofie.nl/(...)-rietdijk-1927-2020/

Er staat trouwens ook nog een aflevering van Het Zwarte Schaap online.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_220389362
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:05 schreef OProg het volgende:
Ik snap eigenlijk vooral niet dat het dat naar boven komt als 'nieuws'. Het is vrij eenvoudig uit te zoeken wie de opa van Lidewij was en dan heb je zo wat meer over hem boven water, zoals dit stuk van zes jaar geleden rond zijn overlijden:

https://www.filosofie.nl/(...)-rietdijk-1927-2020/

Er staat trouwens ook nog een aflevering van Het Zwarte Schaap online.
Ah, best interessant. Ook een manier om te bezuinigen op zorg.

quote:
Misschien dat in het universum van Rietdijk intelligentie gelijkstond aan deugdzaamheid, dat wie 'dom' was ook meteen 'onaardig' was, maar je hoeft slechts om je heen te kijken om te zien dat dit heel vaak niet het geval is. Rietdijk was vaak een scherpzinnig denker, maar soms was hij ook bijzonder kortzichtig.

[ Bericht 17% gewijzigd door Firuze60 op 20-03-2026 15:16:11 ]
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:16:12 #72
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220389448
quote:

[..]
[..]
Hele oude kop voor iemand van pas 36.
  Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 15:20:04 #73
pi_220389489
Er wordt weer driftig op de man gespeeld en de links dit rechts dat kaart wordt ook weer driftig gespeeld. Erg vermoeiend.
pi_220389521
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:16 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Hele oude kop voor iemand van pas 36.
Ja hoor alsof je wat beters op de bank hebt.
pi_220389574
quote:

[..]
[..]
Dit is geil. Geil wijf gewoon.
U MAD?
pi_220389597
Bekijk deze YouTube-video

Elodie heeft ervoor gezorgd dat opa weer wat aandacht krijgt.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:26:25 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220389670
Mooi. Weten we ook weer waar ze haar ideeen vandaan heeft.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220389703
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:26 schreef Starhopper het volgende:
Mooi. Weten we ook weer waar ze haar ideeen vandaan heeft.
Ja, dat is wel duidelijk.
pi_220389776
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:04 schreef recidivist het volgende:
Als de FvD op twee punten hun standpunten wijzigt dan worden ze niet meer zo extreem gedemoniseerd door de MSM. De quizvraag is welke standpunten dat zijn.
Dat geloof ik niet, elke partij die kritiek heeft op de gevestigde orde word op deze manier kapot gemaakt.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:34:20 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220389781
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik blijf het zo enorm bijzonder vinden dat jouw manier als de heilige graal der manier van communiceren wordt gezien. Veel woorden ja, maar vooral heel wollig. Dit had je prima in 2 of 3 zinnen kunnen verwoorden.
Bijzondere claim. Wie stelt dit dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220389784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:23 schreef Firuze60 het volgende:

Hahaha, zijn dat nu controversiële uitspraken? Ik hoor hier juist een wijs man hele verstandige dingen zeggen. Ik zou trots zijn op zo’n grootvader.

Lidewij hoeft niets te vrezen. Als dit het érgste is wat VVD-meisje heeft kunnen vinden, is Lidewij dus brandschoon.
pi_220389793
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:34 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Hahaha, zijn dat nu controversiële uitspraken? Ik hoor hier juist een wijs man hele verstandige dingen zeggen. Ik zou trots zijn op zo’n grootvader.

Lidewij hoeft niets te vrezen. Als dit het érgste is wat VVD-meisje heeft kunnen vinden, is Lidewij dus brandschoon.
Als jij langs zijn meetlat wordt genomen, kun je gaan emigreren.. :D
pi_220389797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als jij langs zijn meetlat wordt genomen, kun je gaan emigreren.. :D
Waarom?
pi_220389804
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:36 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Waarom?
Alleen om dit antwoord al.. _O-
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:37:49 #85
3542 Gia
User under construction
pi_220389811
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"Blijf van mijn heldin af!"
Nee hoor, geen FvD gestemd, ook niet afgelopen woensdag. Maar vind dit laag.
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:27 schreef golfer het volgende:
Ook alweer afkomstig van de immer onafhankelijke en objectieve site: De Dagelijkse Standaard. :{w
Ik kon AD niet posten, is premium, maar daar staat het artikel.
pi_220389814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Alleen om dit antwoord al.. _O-
Want?
pi_220389827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:37 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Want?
Te dom.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:40:14 #88
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220389828
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere claim. Wie stelt dit dan?
De mensen uit jouw contreien :{
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 15:47:46 #89
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220389886
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:23 schreef Firuze60 het volgende:

Wat een extreme sociaal darwinist

Levensgevaarlijke gestoorde gek!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220389903
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Te dom.
IQ 160 is te dom?
pi_220389914
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:50 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
IQ 160 is te dom?
IQ zegt niks, luie leerlingen vond Rietdijk ook overbodig.
pi_220389943
Dat wijf is ook echt te dom om te poepen, die stupide vragen die ze altijd stelt _O-

Heb haar ook weleens bij die talkshows gezien,daar heeft ze ook niet echt veel te melden
pi_220390012
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:55 schreef BeriBeri het volgende:
Dat wijf is ook echt te dom om te poepen, die stupide vragen die ze altijd stelt _O-

Heb haar ook weleens bij die talkshows gezien,daar heeft ze ook niet echt veel te melden
Je bedoelt Elodie neem ik aan? Dan ben ik het met je eens.
pi_220390015
Elodie is toch die vrucht waar dat VVD-mannetje Han ten Broeke niet met zijn pootjes vanaf kon blijven?
pi_220390026
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:06 schreef Kottnauer het volgende:
Elodie is toch die vrucht waar dat VVD-mannetje Han ten Broeke niet met zijn pootjes vanaf kon blijven?
IQ 160? :W Liegen mag niet, eej.
pi_220390032
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
IQ 160? :W Liegen mag niet, eej.
Okay, afgerond. Het is 157.
pi_220390053
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:09 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Okay, afgerond. Het is 157.
Leg dan eens uit in meer dan drie zinnen waarom deze man in jouw ogen hele verstandige dingen zegt. En wat voor dingen dan? Met je hoge IQ.. :D
  vrijdag 20 maart 2026 @ 16:14:13 #98
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220390056
Waarom zou je? Komt sowieso geen zinnig woord uit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220390325
Ik heb gewoon op Lidewij gestemd bij de landelijke verkiezingen en heb er geen moment spijt van gehad.
Lidewij is een topper, de partij heeft inhoudelijk sterke en duidelijke standpunten waar ik volledig achter sta.
Iedereen kijkt gewoon door de leugens en demonisering heen van links die alles wat hen niet aanstaat systematisch probeert zwart te maken.
pi_220390349
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:49 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb gewoon op Lidewij gestemd bij de landelijke verkiezingen en heb er geen moment spijt van gehad.
Lidewij is een topper, de partij heeft inhoudelijk sterke en duidelijke standpunten waar ik volledig achter sta.
Iedereen kijkt gewoon door de leugens en demonisering heen van links die alles wat hen niet aanstaat systematisch probeert zwart te maken.
Nou, vertel eens, achter precies welke standpunten van de FvD sta jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')