Hoe diep kun je zinken als rioolrat? Echt ranzig dat, als je niks hebt om haar zwart te maken, je maar even in haar stamboom duikt. Zo smerig dit.quote:Het AD besloot een halve pagina te wijden aan de fysicus en cultuurfilosoof Wim Rietdijk, de grootvader van De Vos. Deze man deed ruim een kwarteeuw geleden - in het jaar 2000! - een aantal zeer controversiële, utilitaristische uitspraken over bevolkingspolitiek, abortus en euthanasie. Uitspraken die destijds terecht veel stof deden opwaaien, maar waar Lidewij de Vos part noch deel aan had. Sterker nog, ze was een kleuter toen haar opa dit riep.
Het AD probeert nu met een flinterdun en kwaadaardig psychologisch trucje de ideologie van de grootvader op de kleindochter te projecteren. Ze suggereren doodleuk dat De Vos door deze opa is "opgevoed met dwarsdenken".
En om het af te maken, lepelt het AD ook nog even volstrekt irrelevante en ranzige details op over een partnerruil-advertentie van haar grootouders uit de jaren zestig. Wat heeft dit in hemelsnaam met de 295 zetels van FVD te maken? Helemaal niets. Het is puur en alleen bedoeld om te besmeuren.
De hypocrisie spat er vanaf, zeker als we kijken naar de afzender van deze bagger. Het was Elodie Verweij die dit artikel op X vol trots deelde met de tekst: "Lidewij de Vos kon vroeg zien hoe het is om dissident te zijn: opa van FVD-leider deed controversiële uitspraken". De reacties op X logen er niet om; vrijwel iedereen, van links tot rechts, kotste dit artikel massaal uit.
Nee, daar kan Pim Fortuyn over meepraten. Ohnee wacht en zulks.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef LXIV het volgende:
En we willen absoluut geen 'dwarsdenkers' in de Nederlandse politiek of bevolking. Iedereen in koor met de EU en de omvolkingspolitiek van de VN.
Nee, maar ze zijn niet meer dan ik, dus ik doe dat gewoon. Zoals ik hier ook vaak, denigrerend, de naam Geertje voorbij zie komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:43 schreef timmmmm het volgende:
Ken jij die dames persoonlijk dat je ze mag tutoyeren?
"Blijf van mijn heldin af!"quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:14 schreef Gia het volgende:
Bron: https://www.dagelijksesta(...)a-haar-overleden-opa
AD is premium
[..]
Hoe diep kun je zingen als rioolrat? Echt ranzig dat, als je niks hebt om haar zwart te maken, je maar even in haar stamboom duikt. Zo smerig dit.
Volgens mij wordt hier niemand afgerekend. Gewoon een achtergrondverhaal over haar opa en de link dat ze beide controversieel zijn. De opa van Rutte was fout in de oorlog, dit soort dingen komen vroeg of laat gewoon naar boven als je een bekend politicus bent. Uiteraard mag de één niet afgerekend worden op de daden van de ander maar dat gebeurt hier naar mijn weten niet. Rechts reageert hier overdreven gepikeerd op. Wellicht schaamte en angst voor schade aan de cultvorming rondom De Vos.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef capricia het volgende:
Sws zwak.
Kleinkinderen afrekenen op hun grootouders.
Soms regent het, soms schijnt de zon. Dat is natuurlijk raar, het klopt niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:07 schreef Seeburg54 het volgende:
De Vos en haar partij heeft standpunten waar ik het niet mee eens ben. Baudet is wat mij betreft twijfelachtig, meer FvD mensen zijn zacht gezegd apart in hun uitlatingen en ideeën. Dat de Vos vooraan staat bij een FvD zegt wel wat over haar. Niet mijn ding.![]()
Wat voorouders op hun geweten hebben kun je niet aanvoeren als argument dat de nakomelingen ook niet deugen. Soms valt de appel niet ver van de boom, soms kan het verschil met voorouders niet groter zijn.
Dit is natuurlijk niet netjes, het klopt niet.
Het is ook niet alsof het helpt om de kiezer weg te krijgen bij FvD. Als openlijk (gewezen) neonazistische kandidaten bij de gemeenteraadsverkiezingen al geen probleem zijn, dan lijkt het me niet dat ze wel boos worden als de opa van De Vos wat conservatieve standpunten had op het gebied van abortus.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:53 schreef Timwonnacott het volgende:
Zwak en onnodig, geloof niet dat FvD verlegen zit rond kritiekpunten zonder er denkbeeldig erfzondes bij te betrekken.
enquote:STOP DE WEEK VAN DE LENTEKRIEBELS! Tijdens de Week van de Lentekriebels (23 t/m 27 maart) worden jonge, onschuldige basisschoolkinderen door de zwaar gesubsidieerde stichting Rutgers gebrainwasht met vergaande lhbt-propaganda en expliciete beelden. Zesjarigen krijgen ongevraagd les over "non-binair", "queer" en zelfbevrediging. De onschuld van het kind wordt met voeten getreden onder de goedkeurende blik van het kartelkabinet. Dit moet onmiddellijk stoppen! Kinderen moeten op school leren lezen en rekenen, niet worden blootgesteld aan onzedelijk lesmateriaal. Teken HIER direct de petitie aan minister Letschert om de Week van de Lentekriebels te verbieden! Laat uw stem horen en red de onschuld van onze jeugd.
quote:BESCHERM ONZE KINDEREN TEGEN STAATSINDOCTRINATIE! De elitaire kaste in Den Haag probeert uw kinderen te seksualiseren met vergaande propaganda van Rutgers in zogeheten 'transgenderboekjes'. Laten we een keiharde rode lijn trekken en onze normen en waarden verdedigen! Teken HIER direct de massale petitie en dwing minister Letschert om deze gevaarlijke Week van de Lentekriebels voorgoed van onze basisscholen te verbannen!
https://www.ad.nl/politie(...)uitspraken~a8799b83/quote:Lidewij de Vos kon vroeg zien hoe het is om dissident te zijn: opa van FvD-leider deed controversiële uitspraken
Nou, had wellicht ook aspiraties om Kamervoorzitter te worden zal ik maar zeggenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:34 schreef Mubassie het volgende:
Mooie vrouw die Elodie. Daar is eigenlijk alles wel mee gezegd.
Klopt, je hebt ook hele degelijke mensen wiens kinderen later lid worden van PvdA-GL.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:07 schreef Seeburg54 het volgende:
De Vos en haar partij heeft standpunten waar ik het niet mee eens ben. Baudet is wat mij betreft twijfelachtig, meer FvD mensen zijn zacht gezegd apart in hun uitlatingen en ideeën. Dat de Vos vooraan staat bij een FvD zegt wel wat over haar. Niet mijn ding.![]()
Wat voorouders op hun geweten hebben kun je niet aanvoeren als argument dat de nakomelingen ook niet deugen. Soms valt de appel niet ver van de boom, soms kan het verschil met voorouders niet groter zijn.
Dit is natuurlijk niet netjes, het klopt niet.
Nee het is vrij zinloos, denk dat de FvD kiezers het stuk sowieso niet lezen want die zijn niet zo van de mainstream media oid..quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof het helpt om de kiezer weg te krijgen bij FvD. Als openlijk (gewezen) neonazistische kandidaten bij de gemeenteraadsverkiezingen al geen probleem zijn, dan lijkt het me niet dat ze wel boos worden als de opa van De Vos wat conservatieve standpunten had op het gebied van abortus.
Als achtergrondstuk over iemand kan het natuurlijk wel, zolang je er geen direct waardeoordeel aan verbindt.
Wat kan een journalistieke reden zijn om een achtergrondverhaal over iemands opa te maken anders dan een correlatie met haar eigen denkbeelden te leggen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Volgens mij wordt hier niemand afgerekend. Gewoon een achtergrondverhaal over haar opa en de link dat ze beide controversieel zijn. De opa van Rutte was fout in de oorlog, dit soort dingen komen vroeg of laat gewoon naar boven als je een bekend politicus bent. Uiteraard mag de één niet afgerekend worden op de daden van de ander maar dat gebeurt hier naar mijn weten niet. Rechts reageert hier overdreven gepikeerd op. Wellicht schaamte en angst voor schade aan de cultvorming rondom De Vos.
Het wordt een mooie boel als we mensen gaan aanvallen en afrekenen op dingen die ze niet zelf maar hun grootouders hebben gezegd of gedaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:47 schreef Yara. het volgende:
Niks mis met een beetje graafwerk. Lidewij is gewiekst genoeg om het te weerleggen.
Kortom niks aan de hand.
Dus we gaan allerlei niet ter zake doende shit opgraven van mensen en die moeten dat dan maar zelf gaan weerleggen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:47 schreef Yara. het volgende:
Niks mis met een beetje graafwerk. Lidewij is gewiekst genoeg om het te weerleggen.
Kortom niks aan de hand.
Als ze vooraf het ingefluisterd krijgt van de drie partijstrategen kan ze inderdaad iets zeggen wat de partij zinnig vindt, ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:47 schreef Yara. het volgende:
Kortom niks aan de hand.
Hij was een dissident en zij is een dissident. Dat is de link die gelegd wordt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat kan een journalistieke reden zijn om een achtergrondverhaal over iemands opa te maken anders dan een correlatie met haar eigen denkbeelden te leggen?
Ja, standaardvoorbeeldje van causatie leggen zonder bewijs.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hij was een dissident en zij is een dissident. Dat is de link die gelegd wordt.
Iets wat goed valt bij de laagopgeleide achterban van het AD, en blijkbaar ook user Ronald Koeman is daar wel voor te porren.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, standaardvoorbeeldje van causatie leggen zonder bewijs.
Mijn god, wat een stukquote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:36 schreef capricia het volgende:
Hier het originele artikel.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)uitspraken~a8799b83/
Lijkt de Story wel.
Ik blijf het zo enorm bijzonder vinden dat jouw manier als de heilige graal der manier van communiceren wordt gezien. Veel woorden ja, maar vooral heel wollig. Dit had je prima in 2 of 3 zinnen kunnen verwoorden.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit is een truc die men in progressieve en linkse contreien helaas systematisch probeert. Als het niet op de inhoud lukt gaat men al snel graven naar vermeend beschamende of problematische zaken rond de persoon zelf, lukt dat niet wordt de naaste familie of vriendenkring erbij betrokken. Van alles wordt aangegrepen om met de bedoeling om iemand zwart te maken.
Dit probeerde men ook al bij Joost Eermands, op basis van de claims van een amateurhistoricus dat Eerdmans zijn grootvader bij een NSB'er zou zijn geweest. Kortom, zo kon men natuurlijk indirect het beeld wekken dat Eermands eigenlijk ook wel een beetje een nazi was natuurlijk.
Maar vooral bij een partij als FvD is dit mokerdom om te doen, want zulke aandacht zorgt er juist alleen maar voor dat de partij zal stijgen qua populariteit. Tevens is de De Vos ook Baudet niet en heeft gewoon tot op heden amper tot geen controversiële dingen rond haar persoon. Die dan gaan aanvallen op de persoon is onzinnig en zal een averechts effect hebben.
FvD dient met name op de inhoud gepakt te worden en dat zou met alle totaalidiote complotmeuk, pro-Rusland standpunten en raciaal essentialisme in die partij ook niet zo lastig moeten zijn.
Beetje hetzelfde niveau als dit stuk over de journaliste in kwestie:quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mijn god, wat een stukGaat echt alle kanten op, is dit een soort satire op een karaktermoord
Denk dat dit vooral backfired en forum blij is met de publiciteit
https://www.story.nl/show(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Elodie Verweij middelpunt van Haagse seksrel
Dit soort gesprekken zie je eigenlijk niet meer op tv, morele dilemma's besproken. Het is nu meteen verwijten maken zoals woke gekkie, wappie of nazi.quote:
Waarom begin je over links/progressief bij een artikel van een ogenschijnlijk rechtse journalist over een extreem-rechtse mevrouw?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit is een truc die men in progressieve en linkse contreien helaas systematisch probeert. Als het niet op de inhoud lukt gaat men al snel graven naar vermeend beschamende of problematische zaken rond de persoon zelf, lukt dat niet wordt de naaste familie of vriendenkring erbij betrokken. Van alles wordt aangegrepen om met de bedoeling om iemand zwart te maken.
Dit probeerde men ook al bij Joost Eermands, op basis van de claims van een amateurhistoricus dat Eerdmans zijn grootvader bij een NSB'er zou zijn geweest. Kortom, zo kon men natuurlijk indirect het beeld wekken dat Eermands eigenlijk ook wel een beetje een nazi was natuurlijk.
Maar vooral bij een partij als FvD is dit mokerdom om te doen, want zulke aandacht zorgt er juist alleen maar voor dat de partij zal stijgen qua populariteit. Tevens is de De Vos ook Baudet niet en heeft gewoon tot op heden amper tot geen controversiële dingen rond haar persoon. Die dan gaan aanvallen op de persoon is onzinnig en zal een averechts effect hebben.
FvD dient met name op de inhoud gepakt te worden en dat zou met alle totaalidiote complotmeuk, pro-Rusland standpunten en raciaal essentialisme in die partij ook niet zo lastig moeten zijn.
Dus jij wil het woordje "allochtonen" afschaffen. WOKE ALERT!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef capricia het volgende:
Sws zwak.
Kleinkinderen afrekenen op hun grootouders.
Ben je blind aan je rechteroog?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus jij wil het woordje "allochtonen" afschaffen. WOKE ALERT!
Als je die titel leest denk je dat ze zich helemaal omhoog heeft geneukt, terwijl haar een aanranding is overkomen. Wat een poepblad.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde niveau als dit stuk over de journaliste in kwestie:
[..]
https://www.story.nl/show(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik heb het net gekeken en is ook wel een beetje zoals ik het polderen uit die tijd herinner. Eindeloos en overal discussiëren en overleggen incl standpunten die bij de uitersten liggen. Dan handjeklap voor een oplossing waar niemand echt heel blij mee is, maar iedereen zich wel in kan vinden en dan is het afgehandeldquote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit soort gesprekken zie je eigenlijk niet meer op tv, morele dilemma's besproken. Het is nu meteen verwijten maken zoals woke gekkie, wappie of nazi.
Ja precies. Of heel degelijke ouders wiens kind later lid wordt van de VVD. Kun je alle kanten mee op.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:38 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Klopt, je hebt ook hele degelijke mensen wiens kinderen later lid worden van PvdA-GL.
Vergeet de linkse WNL nietquote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja man al die extreem linkse VVD fractiemedewerkers.
Ja echt heel gek dat ik dat doe in een topic waarin het gaat over een politica beoordelen op afkomst.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:38 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Altijd weer van die mensen die er de afkomst bij moeten halen. En allochtonen enzo. Straks gaat het weer daarover.
De obsessie van sommige mensen met linksquote:
Fijn dat je het eindelijk een keer toegeeft dat vvd ook vol zit met links snuiters.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja man al die extreem linkse VVD fractiemedewerkers.
Nou nou nou...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:44 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
De obsessie van sommige mensen met links
Geef je ongelijk toch eens toe als je weer wat doms had geschreven.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fijn dat je het eindelijk een keer toegeeft dat vvd ook vol zit met links snuiters.
Hele gaza/israel topic staat vol met jouw domme gelul. FB ook met alle modbashes van een paar maanden terug.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geef je ongelijk toch eens toe als je weer wat doms had geschreven.
Oei, ging user Glazenmaker weer eens door het lint?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hele gaza/israel topic staat vol met jouw domme gelul. FB ook met alle modbashes van een paar maanden terug.
Ow wacht.. dat is terecht verwijderd dat laatste.
En hoe!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:02 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oei, ging user Glazenmaker weer eens door het lint?
Ah, best interessant. Ook een manier om te bezuinigen op zorg.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:05 schreef OProg het volgende:
Ik snap eigenlijk vooral niet dat het dat naar boven komt als 'nieuws'. Het is vrij eenvoudig uit te zoeken wie de opa van Lidewij was en dan heb je zo wat meer over hem boven water, zoals dit stuk van zes jaar geleden rond zijn overlijden:
https://www.filosofie.nl/(...)-rietdijk-1927-2020/
Er staat trouwens ook nog een aflevering van Het Zwarte Schaap online.
quote:Misschien dat in het universum van Rietdijk intelligentie gelijkstond aan deugdzaamheid, dat wie 'dom' was ook meteen 'onaardig' was, maar je hoeft slechts om je heen te kijken om te zien dat dit heel vaak niet het geval is. Rietdijk was vaak een scherpzinnig denker, maar soms was hij ook bijzonder kortzichtig.
Hele oude kop voor iemand van pas 36.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor alsof je wat beters op de bank hebt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:16 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hele oude kop voor iemand van pas 36.
Dit is geil. Geil wijf gewoon.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:26 schreef Starhopper het volgende:
Mooi. Weten we ook weer waar ze haar ideeen vandaan heeft.
Dat geloof ik niet, elke partij die kritiek heeft op de gevestigde orde word op deze manier kapot gemaakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:04 schreef recidivist het volgende:
Als de FvD op twee punten hun standpunten wijzigt dan worden ze niet meer zo extreem gedemoniseerd door de MSM. De quizvraag is welke standpunten dat zijn.
Bijzondere claim. Wie stelt dit dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik blijf het zo enorm bijzonder vinden dat jouw manier als de heilige graal der manier van communiceren wordt gezien. Veel woorden ja, maar vooral heel wollig. Dit had je prima in 2 of 3 zinnen kunnen verwoorden.
Hahaha, zijn dat nu controversiële uitspraken? Ik hoor hier juist een wijs man hele verstandige dingen zeggen. Ik zou trots zijn op zo’n grootvader.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:23 schreef Firuze60 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Elodie heeft ervoor gezorgd dat opa weer wat aandacht krijgt.
Als jij langs zijn meetlat wordt genomen, kun je gaan emigreren..quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:34 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Hahaha, zijn dat nu controversiële uitspraken? Ik hoor hier juist een wijs man hele verstandige dingen zeggen. Ik zou trots zijn op zo’n grootvader.
Lidewij hoeft niets te vrezen. Als dit het érgste is wat VVD-meisje heeft kunnen vinden, is Lidewij dus brandschoon.
Waarom?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Als jij langs zijn meetlat wordt genomen, kun je gaan emigreren..
Nee hoor, geen FvD gestemd, ook niet afgelopen woensdag. Maar vind dit laag.quote:
Ik kon AD niet posten, is premium, maar daar staat het artikel.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:27 schreef golfer het volgende:
Ook alweer afkomstig van de immer onafhankelijke en objectieve site: De Dagelijkse Standaard.
De mensen uit jouw contreienquote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere claim. Wie stelt dit dan?
Wat een extreme sociaal darwinistquote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:23 schreef Firuze60 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Elodie heeft ervoor gezorgd dat opa weer wat aandacht krijgt.
Je bedoelt Elodie neem ik aan? Dan ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:55 schreef BeriBeri het volgende:
Dat wijf is ook echt te dom om te poepen, die stupide vragen die ze altijd stelt![]()
Heb haar ook weleens bij die talkshows gezien,daar heeft ze ook niet echt veel te melden
IQ 160?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:06 schreef Kottnauer het volgende:
Elodie is toch die vrucht waar dat VVD-mannetje Han ten Broeke niet met zijn pootjes vanaf kon blijven?
Leg dan eens uit in meer dan drie zinnen waarom deze man in jouw ogen hele verstandige dingen zegt. En wat voor dingen dan? Met je hoge IQ..quote:
Nou, vertel eens, achter precies welke standpunten van de FvD sta jij?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:49 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb gewoon op Lidewij gestemd bij de landelijke verkiezingen en heb er geen moment spijt van gehad.
Lidewij is een topper, de partij heeft inhoudelijk sterke en duidelijke standpunten waar ik volledig achter sta.
Iedereen kijkt gewoon door de leugens en demonisering heen van links die alles wat hen niet aanstaat systematisch probeert zwart te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |