Hoe diep kun je zinken als rioolrat? Echt ranzig dat, als je niks hebt om haar zwart te maken, je maar even in haar stamboom duikt. Zo smerig dit.quote:Het AD besloot een halve pagina te wijden aan de fysicus en cultuurfilosoof Wim Rietdijk, de grootvader van De Vos. Deze man deed ruim een kwarteeuw geleden - in het jaar 2000! - een aantal zeer controversiële, utilitaristische uitspraken over bevolkingspolitiek, abortus en euthanasie. Uitspraken die destijds terecht veel stof deden opwaaien, maar waar Lidewij de Vos part noch deel aan had. Sterker nog, ze was een kleuter toen haar opa dit riep.
Het AD probeert nu met een flinterdun en kwaadaardig psychologisch trucje de ideologie van de grootvader op de kleindochter te projecteren. Ze suggereren doodleuk dat De Vos door deze opa is "opgevoed met dwarsdenken".
En om het af te maken, lepelt het AD ook nog even volstrekt irrelevante en ranzige details op over een partnerruil-advertentie van haar grootouders uit de jaren zestig. Wat heeft dit in hemelsnaam met de 295 zetels van FVD te maken? Helemaal niets. Het is puur en alleen bedoeld om te besmeuren.
De hypocrisie spat er vanaf, zeker als we kijken naar de afzender van deze bagger. Het was Elodie Verweij die dit artikel op X vol trots deelde met de tekst: "Lidewij de Vos kon vroeg zien hoe het is om dissident te zijn: opa van FVD-leider deed controversiële uitspraken". De reacties op X logen er niet om; vrijwel iedereen, van links tot rechts, kotste dit artikel massaal uit.
Nee, daar kan Pim Fortuyn over meepraten. Ohnee wacht en zulks.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef LXIV het volgende:
En we willen absoluut geen 'dwarsdenkers' in de Nederlandse politiek of bevolking. Iedereen in koor met de EU en de omvolkingspolitiek van de VN.
Nee, maar ze zijn niet meer dan ik, dus ik doe dat gewoon. Zoals ik hier ook vaak, denigrerend, de naam Geertje voorbij zie komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:43 schreef timmmmm het volgende:
Ken jij die dames persoonlijk dat je ze mag tutoyeren?
"Blijf van mijn heldin af!"quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:14 schreef Gia het volgende:
Bron: https://www.dagelijksesta(...)a-haar-overleden-opa
AD is premium
[..]
Hoe diep kun je zingen als rioolrat? Echt ranzig dat, als je niks hebt om haar zwart te maken, je maar even in haar stamboom duikt. Zo smerig dit.
Volgens mij wordt hier niemand afgerekend. Gewoon een achtergrondverhaal over haar opa en de link dat ze beide controversieel zijn. De opa van Rutte was fout in de oorlog, dit soort dingen komen vroeg of laat gewoon naar boven als je een bekend politicus bent. Uiteraard mag de één niet afgerekend worden op de daden van de ander maar dat gebeurt hier naar mijn weten niet. Rechts reageert hier overdreven gepikeerd op. Wellicht schaamte en angst voor schade aan de cultvorming rondom De Vos.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef capricia het volgende:
Sws zwak.
Kleinkinderen afrekenen op hun grootouders.
Soms regent het, soms schijnt de zon. Dat is natuurlijk raar, het klopt niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:07 schreef Seeburg54 het volgende:
De Vos en haar partij heeft standpunten waar ik het niet mee eens ben. Baudet is wat mij betreft twijfelachtig, meer FvD mensen zijn zacht gezegd apart in hun uitlatingen en ideeën. Dat de Vos vooraan staat bij een FvD zegt wel wat over haar. Niet mijn ding.![]()
Wat voorouders op hun geweten hebben kun je niet aanvoeren als argument dat de nakomelingen ook niet deugen. Soms valt de appel niet ver van de boom, soms kan het verschil met voorouders niet groter zijn.
Dit is natuurlijk niet netjes, het klopt niet.
Het is ook niet alsof het helpt om de kiezer weg te krijgen bij FvD. Als openlijk (gewezen) neonazistische kandidaten bij de gemeenteraadsverkiezingen al geen probleem zijn, dan lijkt het me niet dat ze wel boos worden als de opa van De Vos wat conservatieve standpunten had op het gebied van abortus.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:53 schreef Timwonnacott het volgende:
Zwak en onnodig, geloof niet dat FvD verlegen zit rond kritiekpunten zonder er denkbeeldig erfzondes bij te betrekken.
enquote:STOP DE WEEK VAN DE LENTEKRIEBELS! Tijdens de Week van de Lentekriebels (23 t/m 27 maart) worden jonge, onschuldige basisschoolkinderen door de zwaar gesubsidieerde stichting Rutgers gebrainwasht met vergaande lhbt-propaganda en expliciete beelden. Zesjarigen krijgen ongevraagd les over "non-binair", "queer" en zelfbevrediging. De onschuld van het kind wordt met voeten getreden onder de goedkeurende blik van het kartelkabinet. Dit moet onmiddellijk stoppen! Kinderen moeten op school leren lezen en rekenen, niet worden blootgesteld aan onzedelijk lesmateriaal. Teken HIER direct de petitie aan minister Letschert om de Week van de Lentekriebels te verbieden! Laat uw stem horen en red de onschuld van onze jeugd.
quote:BESCHERM ONZE KINDEREN TEGEN STAATSINDOCTRINATIE! De elitaire kaste in Den Haag probeert uw kinderen te seksualiseren met vergaande propaganda van Rutgers in zogeheten 'transgenderboekjes'. Laten we een keiharde rode lijn trekken en onze normen en waarden verdedigen! Teken HIER direct de massale petitie en dwing minister Letschert om deze gevaarlijke Week van de Lentekriebels voorgoed van onze basisscholen te verbannen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |