abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220407949
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Natuurlijk niet.

Vrije media is vrije media, ook als het geluid je niet aanstaat.
Ook RT of China Today oid moet gewoon kunnen.
Dus China zou in Nederland prima een kanaal mogen uitzenden waar ze propaganda op uitzenden? Idem voor Iran?
pi_220407956
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dus China zou in Nederland prima een kanaal mogen uitzenden waar ze propaganda op uitzenden? Idem voor Iran?
Ja. Het is aan de ontvanger vrij om er iets van te vinden of niet. Het is niet aan de overheid/EU om te bepalen wat je wel en niet mag kijken, horen lezen etc.
pi_220407963
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:27 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)eer-gaan-werken.html

Schijnbaar krijg ik al middeninkomen meer geld voor de kinderopvang!

Nu ik minder geld hoef te betalen voor hetzelfde kan ik beter minder gaan werken ipv meer.
Meer vrije tijd EN meer geld over.
Ik snap het hele idee dat een prijsprikkel helpt om kinderen naar de opvang te brengen ook helemaal niet. De enigen waar zo'n prijsprikkel misschien helpt zijn de mensen die echt moeite hebben om rond te komen en meer kunnen werken, maar die hebben nu al maximale toeslag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220407969
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja. Het is aan de ontvanger vrij om er iets van te vinden of niet. Het is niet aan de overheid/EU om te bepalen wat je wel en niet mag kijken, horen lezen etc.
Nepnieuws tegengaan is zeker een overheidstaak.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220407989
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Toch wel interessant om te lezen dat conservatieven vinden dat de grenzen gesloten moet worden voor vluchtelingen maar als het gaat om propaganda van Iran of China moet dat prima kunnen want EU en vrije markt enso
pi_220408008
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik snap het hele idee dat een prijsprikkel helpt om kinderen naar de opvang te brengen ook helemaal niet. De enigen waar zo'n prijsprikkel misschien helpt zijn de mensen die echt moeite hebben om rond te komen en meer kunnen werken, maar die hebben nu al maximale toeslag.
Er zal vast een beperkte groep zijn die het financieel krap hebben en waarbij bvb een halve dag extra werken nu bijna niks oplevert omdat er opvang nodig is en straks wel.

Wij krijgen wel toeslag en ik heb weliswaar een idee hoeveel ik moet betalen maar het is echt onmogelijk om uit te gaan rekenen wat ik terugkrijg.

Nu zit onze omgeving in de groep fulltime/parttime middeninkomen met jonge kinderen en er is daadwerkelijk helemaal niemand die denkt goh laat ik nu maar extra gaan werken.
pi_220408028
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nepnieuws tegengaan is zeker een overheidstaak.
De overheidstaak (en opvoeding) is vooral om ervoor te zorgen dat iemand zelf in staat is om nepnieuws te herkennen.

Niet om zelf een ministerie van waarheid/censuur op te richten. Anders eindigen we precies zoals Iran/China waarbij de overheid bepaalt wat de waarheid is.
pi_220408032
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Toch wel interessant om te lezen dat conservatieven vinden dat de grenzen gesloten moet worden voor vluchtelingen maar als het gaat om propaganda van Iran of China moet dat prima kunnen want EU en vrije markt enso
Ja dat is ook precies hetzelfde namelijk.
pi_220408052
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Niet om zelf een ministerie van waarheid/censuur op te richten. Anders eindigen we precies zoals Iran/China waarbij de overheid bepaalt wat de waarheid is.
Toch wel interessant om te zien dat de VS precies aan het eindigen is zoals die twee. Terwijl ze daar een vrije markt ademen.

Een Fox News is bijv letterlijk propaganda. Met directe banden met de GOP.
pi_220408102
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Toch wel interessant om te zien dat de VS precies aan het eindigen is zoals die twee. Terwijl ze daar een vrije markt ademen.

Een Fox News is bijv letterlijk propaganda. Met directe banden met de GOP.
Ik ben persoonlijk voor het totaal vrij laten/geen overheids censuur/ministerie van waarheid maar dat terzijde.

De meeste voorstanders van het ingrijpen lijken vooral het huidige medialandschap te willen beschermen/fake nieuws willen bestrijden.

Maar wat er ook weleens wordt vergeten is dat wanneer zoiets geïmplementeerd is er ook zomaar een Gideon van Meijeren kan bepalen wat er wel en niet fakenieuws is. En dan is men het er waarschijnlijk een stuk minder mee eens.
  zondag 22 maart 2026 @ 20:01:59 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220408157
Zouden wij ook moeten doen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220408198
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:01 schreef Perrin het volgende:
Zouden wij ook moeten doen.

[ x ]
Gebeurd toch ook hier? Dat heet een voedselbank.
  zondag 22 maart 2026 @ 20:08:15 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220408227
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Gebeurd toch ook hier? Dat heet een voedselbank.
Er wordt nog steeds iets van 0.9% vernietigd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220408574
Ik heb een vreemde constatering gedaan.
Minister Bart van der Brink van asielzaken zag ik gisteren stellig beweren dat de wet de wet is en dat die uitgevoerd dient worden, voor wat de participatiewet betreft.
Je zou denken dat iedere gemeente die dat nog geen AZC heeft daarvoor dus alsnog moet zorgen.
Maar vandaag zag ik minister Dilan Yesilgöz van defensie van hetzelfde kabinet in Buitenhof beweren dat ze gemeenten die nog niet aan de wet voldaan hebben dat ze die niet gaat dwingen?
Ra ra hoe kan dit?
Het kabinet spreekt toch met één mond?
Hier is werk aan de winkel voor Rob Jetten, de minister president.
pi_220408614
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:44 schreef Pegos het volgende:
Minister Bart van der Brink van asielzaken zag ik gisteren stellig beweren dat de wet de wet is en dat die uitgevoerd dient worden, voor wat de participatiewet betreft.
Je zou denken dat iedere gemeente die dat nog geen AZC heeft daarvoor dus alsnog moet zorgen.
Maar vandaag zag ik minister Dilan Yesilgöz van defensie van hetzelfde kabinet in Buitenhof beweren dat ze gemeenten die nog niet aan de wet voldaan hebben dat ze die niet gaat dwingen?
Ra ra hoe kan dit?
Yesilgoz doet wat ze wilt.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 20:50:42 #291
236264 crew  capricia
pi_220408647
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:44 schreef Pegos het volgende:
Ra ra hoe kan dit?
Spreidingswet bedoel je?

Nou, dat zit ingewikkelder.
Het vorige kabinet heeft namelijk tegen gemeentes gezegd dat als het ze niet lukt (om wat voor reden dan ook), de soep niet zo heet gegeten gaat worden.
Bovendien kun je asielzoekers uitruilen tegen Oekraïners. Heb je veel Oekraïners in je gemeente, dan hoeft je niet je quotum aan asiel op te vangen.
En ook kun je uitruilen met andere gemeentes.

Het is echt heel bijzonder allemaal.
Regel het vooral onderling samen en start een ruilhandel. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 21:10:36 #292
236264 crew  capricia
pi_220408825
Groningen:
Volgens onze vice premier is het vol gooien van de gasvelden in Groningen met beton nog steeds een discussie.
We doen het vanwege een belofte.

'een discussie'

twitter
- Goethe, “Faust”
  zondag 22 maart 2026 @ 21:18:05 #293
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220408880
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Dit is toch echt alle perken te buiten? Ik spreek niet gauw van landverraad ofzo, maar dit komt er toch wel dichtbij in de buurt, of niet?
Van Jetten inderdaad, laaghartig om zo over een bondgenoot te spreken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 21:18:36 #294
5428 crew  miss_sly
pi_220408886
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Van Jetten inderdaad, laaghartig om zo over een bondgenoot te spreken.
:')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220408894
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:10 schreef capricia het volgende:
Groningen:
Volgens onze vice premier is het vol gooien van de gasvelden in Groningen met beton nog steeds een discussie.
We doen het vanwege een belofte.

'een discussie'

[ x ]
De wijze waarop dit gaat is tenenkrommend. We hebben Groningen ernstig tekort gedaan. En tegelijkertijd is de manier waarop het besluit genomen is om de putten vol te storten in mijn optiek op verkeerde gronden genomen. Ook is Groningen daar niet voldoende bij betrokken. Want er valt ook heel veel voor te zeggen een faciliteit voor noodgevallen open te houden en daar samen met de Groningers afspraken over te maken.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 21:21:33 #296
236264 crew  capricia
pi_220408913
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De wijze waarop dit gaat is tenenkrommend. We hebben Groningen ernstig tekort gedaan. En tegelijkertijd is de manier waarop het besluit genomen is om de putten vol te storten in mijn optiek op verkeerde gronden genomen. Ook is Groningen daar niet voldoende bij betrokken. Want er valt ook heel veel voor te zeggen een faciliteit voor noodgevallen open te houden en daar samen met de Groningers afspraken over te maken.
Kan me hier alleen maar bij aansluiten.
- Goethe, “Faust”
  zondag 22 maart 2026 @ 21:22:08 #297
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220408918
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je bent afhankelijk voor je energievoorziening van de VS en dan praat je zo over een president die om het minst-of-geringste tarieven op legt. Niet bepaald intelligent en bijzonder laaghartig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 21:23:26 #298
5428 crew  miss_sly
pi_220408931
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je bent afhankelijk voor je energievoorziening van de VS en dan praat je zo over een president die om het minst-of-geringste tarieven op legt. Niet bepaald intelligent en bijzonder laaghartig.
Nogmaals:

Alleen reageren op wat Jetten heeft gepost (daar kun je iets van vinden als je wil) en wat Wilders post volledig normaal vinden, zegt alles over jou.
pi_220408944
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nogmaals:

Alleen reageren op wat Jetten heeft gepost (daar kun je iets van vinden als je wil) en wat Wilders post volledig normaal vinden, zegt alles over jou.
Staat er dan iets onjuist in het bericht van Jetten?
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 21:27:03 #300
5428 crew  miss_sly
pi_220408967
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Staat er dan iets onjuist in het bericht van Jetten?
Ik vind van niet, maar daar kan iemand anders een andere mening over hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')