Los van het feit dat die hele partij allang een dusdanig verschrikkelijke reputatie heeft en het feit dat die hele partij tot in de diepste kern verrot is door geneuzel over de verkeerde dingen, is populisme ook gewoon niet het antwoord. Ik heb zo'n enorme bloedhekel aan polarisatie, laten we dat vooral niet nog erger maken.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat mag, maar er gaat echt niets veranderen als PvdAGL zich gaat opstellen als de bedrijfspoedel van Jetten I.
Ik weet exact en tot in detail hoe het werkt in de woningbouw in Nederland en dat er in die gemeenten meer gebouwd wordt heeft letterlijk niets met de politiek daar te maken. Hoe graag ik je take als GroenLinks/PvdA stemmer ook zou steunen zijn deze twee zaken niet causaal aan elkaar verbonden.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een wereld zonder schaarste zal er nooit komen, zeker niet in het geval van vastgoed waar er geen onbeperkt aanbod op een bepaalde plek kan zijn.
Wat je het beste kunt doen is de toestroom van inflatoir geld beperken en vooral meer (betaalbaar) bouwen.
In tegenstelling tot allerlei rechtse takes zoals dat groen de rode bakstenen belemmert, is GroenLinks bezig om zoveel mogelijk woningen op te leveren. De cijfers van de laatste 10 jaar zijn redelijk duidelijk.
Daar ga je niet op in.
Jij hebt sowieso een hekel aan links en dat had je ook al tegen de oude PvdA (herinnering: Rutte zei in 2012 dat PvdA een gevaar is voor Nederland, de PVV was alleen maar onbetrouwbaar - dit was nog voor de minder Marokkanen rel). De oude PvdA was ook in de kern verrot en dat soort gedachten.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Los van het feit dat die hele partij allang een dusdanig verschrikkelijke reputatie heeft en het feit dat die hele partij tot in de diepste kern verrot is door geneuzel over de verkeerde dingen, is populisme ook gewoon niet het antwoord. Ik heb zo'n enorme bloedhekel aan polarisatie, laten we dat vooral niet nog erger maken.
En reputatie die is ontstaan door onzingebeuk van schreeuwrechts.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Los van het feit dat die hele partij allang een dusdanig verschrikkelijke reputatie heeft en het feit dat die hele partij tot in de diepste kern verrot is door geneuzel over de verkeerde dingen, is populisme ook gewoon niet het antwoord. Ik heb zo'n enorme bloedhekel aan polarisatie, laten we dat vooral niet nog erger maken.
Je doet nu een beroep op autoriteit en zegt verder niks. Dat is best wel vals.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik weet exact en tot in detail hoe het werkt in de woningbouw in Nederland en dat er in die gemeenten meer gebouwd wordt heeft letterlijk niets met de politiek daar te maken. Hoe graag ik je take als GroenLinks/PvdA stemmer ook zou steunen zijn deze twee zaken niet causaal aan elkaar verbonden.
Deels, maar niet helemaal.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En reputatie die is ontstaan door onzingebeuk van schreeuwrechts.
linkser en meer woke dan groen Links kan toch niet?quote:Op zondag 22 maart 2026 14:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso moet GL-Pvda een linkspopulistische koers gaan varen waarin keihard wordt gebeukt op de verwevenheid van het grootkapitaal en de coalitie en hun vazallen op verrechts.
Ook dit soort zogenaamd neutrale duiding:quote:Op zondag 22 maart 2026 15:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En reputatie die is ontstaan door onzingebeuk van schreeuwrechts.
maar waarom 1 miljard winstbelasting over 4 miljard bruto winst teruggeven als ze toch niets investerenquote:Op zondag 22 maart 2026 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)eenteraden~b877cba9/
quote:AI-overzicht
GroenLinks-PvdA pleit er in recente woonplannen (voorjaar 2026) voor om de winstbelasting (vennootschapsbelasting) voor woningcorporaties volledig af te schaffen.
De partij stelt dat woningcorporaties geen winst uitkeren, maar deze middelen moeten investeren in sociale woningbouw en verduurzaming.
Woonbond
Woonbond
+2
Belangrijkste punten uit hun standpunt:
Schrappen winstbelasting: Het doel is om de circa ¤ 1,5 miljard aan belasting die corporaties jaarlijks afdragen, terug te geven aan de sector voor het versnellen van de bouw van betaalbare woningen.
WW-verkorting in tijden van een beginnende economisch zware tijden met nog onbekende uitwerking van de AI-revolutie is zo hemeltergend kortzichtig dom. Nu moet GLPvdA er van de rechtsbillies mee instemmen en dan staan ze over 8 jaar weer te klagen dat GLPvdA 'de arbeider in de steek heeft gelaten'. En het klootjesvolk trapt er met open ogen in.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dit soort zogenaamd neutrale duiding:
https://www.ad.nl/politie(...)-escaleert~a31d9651/
Je kunt dat natuurlijk ook omdraaien: juist mogelijke werkloosheid toont aan dat je niet de WW moet slachten. Maar nee, dat doet het AD niet. Miljardairsmedia.
Ik ben meer van de lijn Bikker: zijn onze standpunten even minder populair, dan doen we het met minder mensen, maar onze standpunten wijzigen we er niet voor en eerlijk blijven we.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso moet GL-Pvda een linkspopulistische koers gaan varen waarin keihard wordt gebeukt op de verwevenheid van het grootkapitaal en de coalitie en hun vazallen op verrechts.
Ik doelde daar niet over de standpunten maar over de toon, qua standpunten hoeft het niet steviger links maar laat maar duidelijk horen wat er niet deugt. Echter, zoals ik een paar post daarboven schreef denk ik wel dat je er niet onderuit komt om dezelfde 'draai op asiel' te maken als Jetten deed, anders ga je voorlopig de stem van de ijzervlechter in Purmerend niet terugwinnen.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben meer van de lijn Bikker: zijn onze standpunten even minder populair, dan doen we het met minder mensen, maar onze standpunten wijzigen we er niet voor en eerlijk blijven we.
Liever geen stem, dan een onrechtvaardig asielbeleid voor staan.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik doelde daar niet over de standpunten maar over de toon, qua standpunten hoeft het niet steviger links maar laat maar duidelijk horen wat er niet deugt. Echter, zoals ik een paar post daarboven schreef denk ik wel dat je er niet onderuit komt om dezelfde 'draai op asiel' te maken als Jetten deed, anders ga je voorlopig de stem van de ijzervlechter in Purmerend niet terugwinnen.
Eens, het frame dat linkse partijen niets aan b.v. de asielproblematiek willen doen is echt onzinnig. Ze staan zelfs effectievere oplossingen voor dan wat radicaalrechts in elkaar probeerde te knutselen.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Liever geen stem, dan een onrechtvaardig asielbeleid voor staan.
Wat je wel duidelijker mag communiceren: zowel GLPvdA als CU als de meeste andere zogenaamde 'pro-asiel' partijen zijn gewoon voor het Europese asielpact, iets wat meer effect gaat hebben op de asielinstroom dan alle plannen van PVV, FvD e.d. samen.
In principe is Jetten dat natuurlijk ook gewoon, maar hij heeft in ieder geval verbaal laten uitschijnen dat zijn standpunt daarin veranderd is. Het probleem van GLPvdA is dat hoe sterker het volkssentiment zich tegen asielzoekers keert, des te feller ze daar tegenin gaan en dat kost zetels, je kunt dan beter iets inveren om zo uiteindelijk meer te kunnen betekenen.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Liever geen stem, dan een onrechtvaardig asielbeleid voor staan.
Wat je wel duidelijker mag communiceren: zowel GLPvdA als CU als de meeste andere zogenaamde 'pro-asiel' partijen zijn gewoon voor het Europese asielpact, iets wat meer effect gaat hebben op de asielinstroom dan alle plannen van PVV, FvD e.d. samen.
D66 bepleitte echt een asielstop, dat is wat mij betreft gewoon onbarmhartig en daar zal ik dus nooit in mee gaan.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In principe is Jetten dat natuurlijk ook gewoon, maar hij heeft in ieder geval verbaal laten uitschijnen dat zijn standpunt daarin veranderd is. Het probleem van GLPvdA is dat hoe sterker het volkssentiment zich tegen asielzoekers keert, des te feller ze daar tegenin gaan en dat kost zetels, je kunt dan beter iets inveren om zo uiteindelijk meer te kunnen betekenen.
Mwah, ten langen leste zitten ze in een kabinet met VVD en CDA en is het er zelfs nu daarvan niet gekomen. Mijn punt is dat je waarschijnlijk beter af bent met wat symboolmaatregelen zodat de boze burger er wat vertrouwen in heeft en je de spreidingswet soepeler door kunt voeren zonder dat voortdurend de ramen van burgemeesterswoningen sneuvelen en er massaal op PVV en FvD wordt gestemd, daar heeft uiteindelijk iedereen het meeste aan.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 bepleitte echt een asielstop, dat is wat mij betreft gewoon onbarmhartig en daar zal ik dus nooit in mee gaan.
Mijn punt is: ik ga nooit populistisch onmogelijke maatregelen noemen, eerlijkheid is wat mij betreft het allerbelangrijkste in de politiek. Zeker nu het vertrouwen in de politiek zo is gedaald. Altijd eerlijk zijn. Dus geen onrealistische, onhaalbare maatregelen voorstellen of zelfs maatregelen roepen die je helemaal niet uit wil voeren.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ten langen leste zitten ze in een kabinet met VVD en CDA en is het er zelfs nu daarvan niet gekomen. Mijn punt is dat je waarschijnlijk beter af bent met wat symboolmaatregelen zodat de boze burger er wat vertrouwen in heeft en je de spreidingswet soepeler door kunt voeren zonder dat voortdurend de ramen van burgemeesterswoningen sneuvelen en er massaal op PVV en FvD wordt gestemd, daar heeft uiteindelijk iedereen het meeste aan.
Dat gaat die partij natuurlijk nooit doen. Wellicht wel tijd dat er een dergelijke linkse partij komt. Dat zou in elk geval zorgen voor een normalisatie van wat nu als extreem links wordt betiteld en het zou wat gekkies weg kunnen trekken bij de linkerflank van de huidige partij.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laten dat alsjeblieft niet doen. Nog meer populisme.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gekkiepartijen als FvD, VVD en PVV kun je alleen op deze manier counteren.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Laten dat alsjeblieft niet doen. Nog meer populisme.
Dan gaat alles naar de sabotering.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gekkiepartijen als FvD, VVD en PVV kun je alleen op deze manier counteren.
De realiteit is rechts, zeker in Nederland. Links gelooft/denkt dat de realiteit ook een kwartslag kan worden gedraaid. Sommigen op de linkerflank gaan wel heel ver in hun degrowth utopisme maar velen nemen toch vooral een voorbeeld aan Scandinavië, Canada en Australië/Nieuw-Zeeland. Op vlakken als duurzame economie, arbeidsverhoudingen, sociale mobiliteit en het democratisch gehalte van de maatschappij.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik zou niet op die partij stemmen, omdat ik het huidige links op sommige vlakken al veel te ver van de realiteit vindt staan.
Dat is gewoon niet waar. Je kunt zulke partijen alleen counteren door echt problemen op te lossen, daarmee de onvrede weg te nemen. Dat is het enige wat helpt. Zelf nog meer dingen roepen die je niet gaat uitvoeren helpt echt niet, dat jaagt mensen naar zulke protestpartijen.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gekkiepartijen als FvD, VVD en PVV kun je alleen op deze manier counteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |