Daar zeg je wat. Flexibele contracten kunnen nog wel ‘s flink pijn gaan doen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:24 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Hier gaan we de winter nog last van krijgen.
Gelukkig heb ik nog een vast contract tot september 2027. Even nog wat ademruimte. Maar heel erg voor iedereen die nu weer een nieuw contract moet gaan afsluiten.
Een grote zwerm drones en raketten. Eventueel opgevolgd door een heleboel kleine bootjes, als ze willen proberen hem te kraken.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe wil Iran een vliegdekschip raken dan?
Waarop precies? Een vliegdekschip beweegt behoorlijk snel, onvoorspelbaar, heeft jammers en luchtafweer. En is niet alleen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Een grote zwerm drones en raketten.
Ok. Hoeveel weet je van schepen, drones en raketten?quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarop precies? Een vliegdekschip beweegt behoorlijk snel, onvoorspelbaar, heeft jammers en luchtafweer. En is niet alleen.
Plus dat olie ook zeer belangrijk is, omdat het naast brandstof ook wordt gebruikt als grondstof voor zo verschrikkelijk veel alledaagse producten en medicijnen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We kijken wel naar het aardgas voor de gascentrales en huishoudens, maar we importeren ongeveer drie keer zoveel ruwe aardolie voor onze industrie, vooral de raffinaderijen. (Daarnaast ook nog eens half zoveel aardolieproducten, die al een eerdere bewerking hebben ondergaan.)
Toch is het ons, tijdens internationale oefeningen, tot tweemaal toe gelukt een carrier ongemerkt te dien zinken met een Walrus klasse onderzeeërquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarop precies? Een vliegdekschip beweegt behoorlijk snel, onvoorspelbaar, heeft jammers en luchtafweer. En is niet alleen.
Hoe zat het nu met die vermeende connectie tussen Epstein en de Mossad?quote:Op woensdag 18 maart 2026 20:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oorlog was en is nog steeds gewonnen. Nothing to see here move along. We kunnen het dus weer rustig over het Epstein-dossier hebben.
Maar de EU kan hier weinig aan doen denk ik. Als er aanslagen gaan komen zou het logischer zijn omdat te doen in New York, Chicago of Los Angeles ofzo en niet in Parijs, Brussel en Berlijnquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Te hopen dat Iran niet teveel terroristen in spee in het Westen weet te ronselen.
Een vliegdekschip heeft zelf vooral vliegtuigen en een beetje luchtverdediging voor de korte afstand. Voor de bescherming tegen luchtdoelen varen er 4 destroyers omheen, die alle vier ongeveer 100 anti lucht raketten hebben (het hangt er van af wat ze allemaal meenemen, zoals anti ballistisch, anti schip en anti onderzeeër raketten. Je hebt ook kleine raketjes voor de korte afstand waarvan je er 4 in 1 buis krijgt. Ze hebben 64 grote en 32 kleinere lanceerbuizen en nog een paar pods.)quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch is het ons, tijdens internationale oefeningen, tot tweemaal toe gelukt een carrier ongemerkt te dien zinken met een Walrus klasse onderzeeër
En China heeft speciaal daarvoor anti-carrier wapens ontwikkeld.
Iran en China waren daarover in overleg toen deze oorlog begon, maar die deal was nog niet rond.
En dan gelijk TikTok en Bitcoin uitzettenquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Veel mensen beseffen niet hoe verschrikkelijk veel energie al die datacentra verbruiken.
Dat was te verwachten, of Kharg of Hormuz.quote:
Die museum straalmotoren roken wel enormquote:
quote:Brent Crude Oil (USD/Bbl) 110.94 (+7.27%)
Ja, wat moeten ze daar gaan doen? Olie-infrastructuur veilig stellen? Die eilanden zijn ook zwaar beveiligd en bewapend.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:08 schreef StateOfMind het volgende:
In beide scenario's gingen meerdere Amerikaanse militair analisten uit van een bloedbad onder de grondtroepen.
Ik zat fout, er is dus maar 1 schip maar Mariniers onderweg, de USS Tripoli van de 31 MEU.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was te verwachten, of Kharg of Hormuz.
In beide scenario's gingen meerdere Amerikaanse militair analisten uit van een bloedbad onder de grondtroepen.
Maar 1 schip (van de 31st Marines Expeditionary Unit) met 2200 mariniers, is afgelopen vrijdag vertrokken van hun huidige locatie, en zou er 10 tot 14 dagen over doen, dus die zal vlak voor of in het weekend van 27/28 maart arriveren.
Een ander schip met een paar duizend mariniers, daarvan is gisteren bekend gemaakt dat die vanuit de Indische (weet ik niet zeker) Oceaan ook richting Iran gaan.
Dus die zullen er wat langer over doen.
Dus de komende anderhalve week tot 2 of 3 weken verwacht ik nog niks.
Denk ook dat de Amerikaanse opinie over het inzetten van grondtroepen nog wel wat reuring zal geven.
Niet dat Trump zich daarvan iets aan zal trekken.
Het centrum van Amsterdam komen ze niet inquote:Op woensdag 18 maart 2026 22:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die museum straalmotoren roken wel enorm
Ze willen dus gericht gaan bombarderen? Of zijn er nog Iraanse vliegtuigen over?quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zat fout, er is dus maar 1 schip maar Mariniers onderweg, de USS Tripoli van de 31 MEU.
Dus in totaal maar 2200 mariniers.
Ze hebben wel ondersteuning van hun eigen F35's (het is een mini aircraftcarrier).
Oh ik denk dat Europese cellen wel te porren zijn voor een aanslag op een Amerikaans doel. Ambassade, banken of bedrijven/fastfood ketens uit Amerika.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Maar de EU kan hier weinig aan doen denk ik. Als er aanslagen gaan komen zou het logischer zijn omdat te doen in New York, Chicago of Los Angeles ofzo en niet in Parijs, Brussel en Berlijn
En binnen bereik van raketten en drones.quote:Op woensdag 18 maart 2026 22:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, wat moeten ze daar gaan doen? Olie-infrastructuur veilig stellen? Die eilanden zijn ook zwaar beveiligd en bewapend.
Hangt er af wat het doel is. Ik kan mij aanslagen in Madrid herinneren waardoor een Spanje zich militair terugtrok uit de zandbak. Stel: Europa doet een bijdrage, en een week later gaan er in 4 grote steden een aantal bommen af op drukke locaties. Denk dat het naïef is om te denken dat het niet mogelijk is of niet gaat gebeuren. De Iraanse geheime dienst heeft al eerder eigen dissidenten in Nederland gedood/laten doden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Maar de EU kan hier weinig aan doen denk ik. Als er aanslagen gaan komen zou het logischer zijn omdat te doen in New York, Chicago of Los Angeles ofzo en niet in Parijs, Brussel en Berlijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |