Ik denk dat dit slechts het eerste effect zal zijn. Eerst de benzine, daarna de voedselzekerheid. Al zitten we in Nederland hopelijk relatief veilig.quote:
Het gebrek aan kunstmest gaat ENORM worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat dit slechts het eerste effect zal zijn. Eerst de benzine, daarna de voedselzekerheid. Al zitten we in Nederland hopelijk relatief veilig.
Welkom nieuwe buren uit Afrika en Iran.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Het gebrek aan kunstmest gaat ENORM worden.
En zoals altijd is de USA weer immuun voor een groot deel van de gevolgen waarmee ze ons opschepen. Iran heeft 90+ miljoen inwoners, als ook maar 10% deze kant op vlucht dan hebben we een enorm probleem.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welkom nieuwe buren uit Afrika en Iran.
De Israël webcare heeft mij al te kennen gegeven dat het onzin is om oorlogszuchtigen verantwoordelijk te houden voor de neveneffecten. Je moet dat helemaal los zien.
Die hadden we toen wel al, alleen niet op de snelweg, sterker nog de tijd vervooruit met een digitaal abbonement!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:43 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik mis de elektrische auto's die er langs rijden
Dat is omdat in tegenstelling tot Europa de VS in de eerste plaats aan de belangen van de VS denkt en Europa gebukt gaat onder politiek correct wensdenken en een vreemde vorm van zelfkastijding.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:36 schreef Q. het volgende:
[..]
En zoals altijd is de USA weer immuun voor een groot deel van de gevolgen waarmee ze ons opschepen. Iran heeft 90+ miljoen inwoners, als ook maar 10% deze kant op vlucht dan hebben we een enorm probleem.
Het is VVD beleid om lonen te drukken. Ik heb hier in WGR een topic over gestart. Vakbonden doen daar doodleuk aan mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een groot deel van de bevolking veel te weinig verdient, er ontstaat pas sinds kort een gevoel: Waarom is dit eigenlijk. Ik zal een voorbeeld geven, mijn vader was een uitstekende allround timmerman, kon alles, electra, metselen, hout bewerken, etc, hij was ook nog eens goed in plannen van kleinere projecten en werkte volledig zelfstandig. Ik weet nog heel goed toen ik in 1998 mijn eerste IT baantje kreeg, ik verdiende toen 2400 gulden netto, mijn vader kreeg slechts 2000 euro, kennelijk wil ben niet voor ervaring en skills betalen dan.
De grote schuldige zijn altijd de vakbonden geweest, lekker bewust de boel dempen: Joh we hebben 3% er bij gekregen!!!! Je ziet ook dat die vakbondsleiders altijd mooie functies hebben in hun later leven.
Het leuke is, het volk dat stond te juichen voor de aanvallen op Iran (en Libanon!), gaat helemaal woest worden als de volgende vluchtelingenstroom uit het M.O. op gang komt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welkom nieuwe buren uit Afrika en Iran.
De Israël webcare heeft mij al te kennen gegeven dat het onzin is om oorlogszuchtigen verantwoordelijk te houden voor de neveneffecten. Je moet dat helemaal los zien.
Ik kijk wel eens op het MAGA deel van het internet en ze zijn daar heel boos en verongelijkt dat we niet enthousiast meedoen aan deze zelfmoord actie.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:36 schreef Q. het volgende:
[..]
En zoals altijd is de USA weer immuun voor een groot deel van de gevolgen waarmee ze ons opschepen. Iran heeft 90+ miljoen inwoners, als ook maar 10% deze kant op vlucht dan hebben we een enorm probleem.
Mwah, de hardwerkende ondernemers horen doorgaans niet bij de rijken, maar bij de middenklasse. Dus de groep die juist overal voor op moet draaien. Ik ben er een van.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 06:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is toch mooi? Zo wordt succes beloond en worden hardwerkende ondernemers beloond voor het risico dat ze lopen en het werk wat ze verzetten. Het zou je ook kunnen inspireren om ook eens iets succesvols te ondernemen.
Machtig mooi systeem.
Maar als je als hardwerkende ondernemer al niet meer bij de rijkeren hoort. Wie hoort daar dan wel bij? En waar hoor ik bij?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwah, de hardwerkende ondernemers horen doorgaans niet bij de rijken, maar bij de middenklasse. Dus de groep die juist overal voor op moet draaien. Ik ben er een van.
Ik denk dat het probleem bij de arme mensen vooral bij aan inkomstenkant zit. Niet genoeg er voor kunnen of willen doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist als je weinig geld hebt moet je slimme keuzes maken, maar doorgaans werkt het precies andersom, rijke mensen maken goede keuzes, arme slechte, en dan roepen de armen: Ja zie je de rijken worden steeds rijker!!!
Ik zal een voorbeeld geven, vroeger kocht mijn moeder altijd onze winterkleren in het voorjaar, en onze zomerkleren in het najaar, scheelde toen doorgaans meer als de helft van de prijs (kleding was toen veel duurder dan nu), maar dan moet je wel een potje hebben, als je altijd van maand tot maand leeft dan kun je dus ook niet op het gunstige moment aankopen doen. Daarnaast is er op dit moment werk zat in Nederland, nee je verdient niet altijd een topsalaris maar als je gewoon hard werkt op een simpele baan dan kun je gewoon een gemiddeld inkomen verdienen.
Ik kan vaak wel volgen waar iemand vandaan komt. Bijvoorbeeld zo'n Howard: alle moslims zijn vet stom en Israel is meerdere keren door ze aangevallen dus nu wat assertiever. Ben het er niet mee eens, maar goed. Zoals wel vaker moeten ze nu twee elkaar uitsluitende ideeen in hun koppie houden zonder dat ze het gek vinden. 1 Moslims zijn vet stom en haten alle joden. 2 Moslims staan te popelen om de zoveelste vluchtelingenstroom veroorzaakt door Israël en de VS op te vangen, ipv door te laten naar de bondgenoten van de landen die deze ellende hebben veroorzaakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het leuke is, het volk dat stond te juichen voor de aanvallen op Iran (en Libanon!), gaat helemaal woest worden als de volgende vluchtelingenstroom uit het M.O. op gang komt.
Allemaal Zzp'er worden. Je weet dat alleen degenen in verkapte loondienst het goed doen? Ok, er zijn er ook nog een paar procent met een goedlopend bedrijfje. Een derde zit onder de armoedegrens.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je een cooperatie op zet met je andere arme vrienden, mag je het helemaal zelf bepalen.
Als we met meerdere Europese landen mogelijk de straat van hormuz kunnen beschermen, dan kunnen we ook andere routes (die minder gevaarlijk zijn) beschermen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het leuke is, het volk dat stond te juichen voor de aanvallen op Iran (en Libanon!), gaat helemaal woest worden als de volgende vluchtelingenstroom uit het M.O. op gang komt.
Mijn klantenbestand bestaat uit ongeveer 150 hardwerkende ondernemers, waar ik de cijfers voor verzorg. Enkele uitschieters, maar een groot deel zit rond een winst van ¤ 50.000 - ¤ 80.000. Dat is een leuk inkomen. Maar dan behoor je niet tot de rijken. Er zitten er ook een flink aantal onder, en die werken ook hard en zijn ook ondernemer.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar als je als hardwerkende ondernemer al niet meer bij de rijkeren hoort. Wie hoort daar dan wel bij? En waar hoor ik bij?
Maar dat is winst voor de onderneming en daar is het loon van de ondernemer toch ook al van af? Dus dan zit je nog wel wat hoger.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mijn klantenbestand bestaat uit ongeveer 150 hardwerkende ondernemers, waar ik de cijfers voor verzorg. Enkele uitschieters, maar een groot deel zit rond een winst van ¤ 50.000 - ¤ 80.000. Dat is een leuk inkomen. Maar dan behoor je niet tot de rijken. Er zitten er ook een flink aantal onder, en die werken ook hard en zijn ook ondernemer.
Om ons een lesje te leren dat we meer structuur moeten aanbrengen, minder impulsief moeten zijn en ook geen grote mond meer mogen geven.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is omdat in tegenstelling tot Europa de VS in de eerste plaats aan de belangen van de VS denkt en Europa gebukt gaat onder politiek correct wensdenken en een vreemde vorm van zelfkastijding.
Zo storten we in Europa de gasputten van de grootste gasbel vol met cement.
Besluit ons buurland al zijn kerncentrales te sluiten in een soort manische episode.
En hebben we omdat een niet eu land oorlog had met Rusland besloten dat we geen olie en gas meer uit Rusland willen kopen.
En dan nu verbaasd zijn dat we niet immuun zijn. Ja, wat had je dan gedacht? We hebben alles wat we hadden zelf kapotgemaakt omdat, ja waarom eigenlijk?
Gewoon alle langsvarende schepen enteren en gaan zoeken of ze ook vluchtelingen herbergen? Of roep je maar wat?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we met meerdere Europese landen mogelijk de straat van hormuz kunnen beschermen, dan kunnen we ook andere routes (die minder gevaarlijk zijn) beschermen.
Dat vluchtelingen in een willekeurig Europees land zomaar aan kunnen kloppen is een keuze.
En dan moet je allerlei zaken ook nog eens zelf regelen die in loondienst voor je geregeld (zouden moeten) zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mijn klantenbestand bestaat uit ongeveer 150 hardwerkende ondernemers, waar ik de cijfers voor verzorg. Enkele uitschieters, maar een groot deel zit rond een winst van ¤ 50.000 - ¤ 80.000. Dat is een leuk inkomen. Maar dan behoor je niet tot de rijken. Er zitten er ook een flink aantal onder, en die werken ook hard en zijn ook ondernemer.
Bij een eigen bedrijf is dat je inkomen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar dat is winst voor de onderneming en daar is het loon van de ondernemer toch ook al van af? Dus dan zit je nog wel wat hoger.
[..]
Om ons een lesje te leren dat we meer structuur moeten aanbrengen, minder impulsief moeten zijn en ook geen grote mond meer mogen geven.
Als IB ondernemer wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij een eigen bedrijf is dat je inkomen.
Holleeder had een vooruitziende blik.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die hadden we toen wel al, alleen niet op de snelweg, sterker nog de tijd vervooruit met een digitaal abbonement!
[ afbeelding ]
Nee, de winst uit onderneming IS het loon voor de ondernemer. Jij denk in B.V.'s. De meeste ondernemers hebben een eenmanszaak of een VOF.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar dat is winst voor de onderneming en daar is het loon van de ondernemer toch ook al van af? Dus dan zit je nog wel wat hoger.
[..]
Om ons een lesje te leren dat we meer structuur moeten aanbrengen, minder impulsief moeten zijn en ook geen grote mond meer mogen geven.
Vind je dat gek? We zijn zo dom om onze grenzen open te houden, terecht dat mensen daar boos over zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier maar wat roept. Je wilt dolgraag dat we een open grenzen beleid voeren. Elk argument wat je vervolgens tegenstaat probeer je belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon alle langsvarende schepen enteren en gaan zoeken of ze ook vluchtelingen herbergen? Of roep je maar wat?
Inderdaad. Kun je ook uitleggen waarom als er in het Midden-Oosten conflict is, die mensen duizenden kilometers verderop door Westerse landen opgevangen moeten worden? Waarbij men vaak ook nog acht, tien of twaalf veilig landen doorkruist.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het klopt dat de meeste vluchtelingen in de regio worden opgevangen. Bij Syrië blijft bijvoorbeeld zo’n 80% in buurlanden, en wereldwijd is dat ongeveer 69%. Tegelijkertijd staat die opvang onder druk, zeker in landen zoals Libanon, waardoor mensen soms verder trekken op zoek naar stabiliteit.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Kun je ook uitleggen waarom als er in het Midden-Oosten conflict is, die mensen duizenden kilometers verderop door Westerse landen opgevangen moeten worden? Waarbij men vaak ook nog acht, tien of twaalf veilig landen doorkruist.
En als ze zich niet laten enteren, schieten tot ze zinken?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:49 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier maar wat roept. Je wilt dolgraag dat we een open grenzen beleid voeren. Elk argument wat je vervolgens tegenstaat probeer je belachelijk te maken.
Dit is precies wat ik bedoel. Je zit de boel belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En als ze zich niet laten enteren, schieten tot ze zinken?
Begin 1900 waren er al elektrische auto's. Maar die hebben het afgelegd tegen de brandstof auto.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die hadden we toen wel al, alleen niet op de snelweg, sterker nog de tijd vervooruit met een digitaal abbonement!
[ afbeelding ]
Turkije, Libanon, Egypte, Jordanië, Saudi-Arabië. De regio is groot genoeg om al die mensen op te vangen. Dat hoeft niet in Europa. Ook niet in de Balkan / Zuid Europa.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het klopt dat de meeste vluchtelingen in de regio worden opgevangen. Bij Syrië blijft bijvoorbeeld zo’n 80% in buurlanden, en wereldwijd is dat ongeveer 69%. Tegelijkertijd staat die opvang onder druk, zeker in landen zoals Libanon, waardoor mensen soms verder trekken op zoek naar stabiliteit.
Duitsland’s “Wir schaffen das” kwam destijds ook voort uit de situatie waarin vooral Zuid- en Zuidoost-Europese landen de instroom moeilijk aankonden. Opzich is het natuurlijk heel eerlijk dat de (niet werkende) Dublin-akkoorden betreffende opvang in het eerste veilige land straks komen te vervallen?
Ok. Leg ons dan eens uit hoe je denkt dat te kunnen doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel. Je zit de boel belachelijk te maken.
In 1960 was er al LED licht. Maar die heeft het toen afgelegd tegen gloeilampen en TL verlichting.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:21 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Begin 1900 waren er al elektrische auto's. Maar die hebben het afgelegd tegen de brandstof auto.
En anders vluchten ze maar naar Israël of de VS, want die veroorzaken het probleem?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:21 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Turkije, Libanon, Egypte, Jordanië, Saudi-Arabië. De regio is groot genoeg om al die mensen op te vangen. Dat hoeft niet in Europa. Ook niet in de Balkan / Zuid Europa.
Tja, daar haal je een cruciaal punt aan. Mensen gebruiken een conflictsituatie vaak ook om op zoek te gaan naar een plek die economische verbetering brengt. Maar als een migrant meerdere veilige landen doorreist, is dit geen vluchten meerquote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het klopt dat de meeste vluchtelingen in de regio worden opgevangen. Bij Syrië blijft bijvoorbeeld zo’n 80% in buurlanden, en wereldwijd is dat ongeveer 69%. Tegelijkertijd staat die opvang onder druk, zeker in landen zoals Libanon, waardoor mensen soms verder trekken op zoek naar stabiliteit.
Duitsland’s “Wir schaffen das” kwam destijds ook voort uit de situatie waarin vooral Zuid- en Zuidoost-Europese landen de instroom moeilijk aankonden. Opzich is het natuurlijk heel eerlijk dat de (niet werkende) Dublin-akkoorden betreffende opvang in het eerste veilige land straks komen te vervallen?
Mooi. Nog meer reden om aan circulaire landbouw te doen. Genoeg boeren die dit wel al succesvol doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Het gebrek aan kunstmest gaat ENORM worden.
Laten we wereldwijd alle grenzen gaan bewaken en beslissen wie ze mag passerenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar haal je een cruciaal punt aan. Mensen gebruiken een conflictsituatie vaak ook om op zoek te gaan naar een plek die economische verbetering brengt. Maar als een migrant meerdere veilige landen doorreist, is dit geen vluchten meer
Vluchten zou beperkt moeten blijven tot het bereiken van een veilige plek, niet het selectief uitzoeken van de beste plek met de meeste economische voordelen zoals directe toegang tot een sociaal vangnet met talloze potjes.
En de notie dat het Westen al deze mensen maar moet opvangen is ridicuul. Idealiter zouden de grenzen op draconische wijze worden bewaakt en pushbacks worden gehanteerd. Hongarije, Polen en Griekenland laten zien dat het kan.
kijk, je bent weer de boel belachelijk aan het maken!!!!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En anders vluchten ze maar naar Israël of de VS, want die veroorzaken het probleem?
Als die mensen niet genoeg verdienen dan krijgen ze meer huur en zorg toeslag, ze hebben dus helemaal niet het idee dat het loont, de overheid zou er juist op moeten aansturen om mensen minder afhankelijk van de overheid te moeten zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem bij de arme mensen vooral bij aan inkomstenkant zit. Niet genoeg er voor kunnen of willen doen.
Ik vind dat wel wat, een multiculturele samenvatting. Ik heb geen xenofobie.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:59 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
kijk, je bent weer de boel belachelijk aan het maken!!!!
je wilt geen discussie, je wilt dat wij omgevolkt worden
Ja, dat vinden veel mensen die flink boven modaal verdienen: het hele sociale vangnet moet afgeschaft worden, want daar moet ik voor betalen!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als die mensen niet genoeg verdienen dan krijgen ze meer huur en zorg toeslag, ze hebben dus helemaal niet het idee dat het loont, de overheid zou er juist op moeten aansturen om mensen minder afhankelijk van de overheid te moeten zijn.
Beetje jammer dat er in Afrika allemaal honger is, maar wij hebben wel mooi ons circulaire landbouw?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Mooi. Nog meer reden om aan circulaire landbouw te doen. Genoeg boeren die dit wel al succesvol doen.
De hongersnood gevolgd door enorme vluchtelingenstromen naar ons is helemaal niet mooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Mooi. Nog meer reden om aan circulaire landbouw te doen. Genoeg boeren die dit wel al succesvol doen.
Mee eens maar afhankelijk zijn van de overheid vind de overheid fijn en deze mensen stemmen ook op partijen die geld geven.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als die mensen niet genoeg verdienen dan krijgen ze meer huur en zorg toeslag, ze hebben dus helemaal niet het idee dat het loont, de overheid zou er juist op moeten aansturen om mensen minder afhankelijk van de overheid te moeten zijn.
Nederland en Libanon zijn ongeveer even groot, in Libanon zijn 750.000 Syriërs (die nu weer op de vlucht mogen), hoeveel Oekrainers denk je dat hier zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:21 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Turkije, Libanon, Egypte, Jordanië, Saudi-Arabië. De regio is groot genoeg om al die mensen op te vangen. Dat hoeft niet in Europa. Ook niet in de Balkan / Zuid Europa.
Omdat het geld kost hoorde ik weer. Het geld wat de overheid nog niet heeft kost ze nu al geld, blijft knapquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:19 schreef cinderloom het volgende:
Voorlopig geen accijns verlaging op brandstof zeiden meerdere ministers voor de wekelijkse ministerraad.
Eens benieuwd of er nog een officieel iets over komt én wat de beweegredenen zijn
Nee ik vind dat helemaal niet, je moet eens stoppen met woorden in mijn mond leggen, ik vind dat er minder mensen afhankelijk van zouden moeten zijn, en dat de mensen die er echt afhankelijk van zijn juist meer moeten krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat vinden veel mensen die flink boven modaal verdienen: het hele sociale vangnet moet afgeschaft worden, want daar moet ik voor betalen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |