Verschil is met christenen dat ze hun mening hebben, een islamist gaat stelen, eigendommen slopen, hulpdiensten in een hinderlaag lokken, uitdagen, geweldplegen en trams overhoop schieten.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
In elk geloof heb je mensen die meer gematigd zijn en mensen die hardliners zijn. Dit soort gedachten heb je ook in een aantal stromingen in het christendom. Toegegeven, die stromingen heb je meer in andere landen dan in Nederland, maar het hele "mijn geloof is het enige juiste en de rest is minderwaardig" heb je in elk geloof.
I realllllly hope so. En waarom komen zij dan niet in het nieuws? Waarom worden zij zo overschaduwd door de enorme bak aan shit die moslims met zich mee brengen?quote:Ik weet niet hoeveel procent van de praktiserende moslims in Nederland er op die manier in staan. Voor mijn gevoel is een significant deel prima onderdeel van de Nederlandse maatschappij. Dat deel benadeel je ook op het moment dat je het hebt over alle moslims.
Prima. Maar ben je het er mee eens dat er een enorme bak aan zelfkritiekloos gejank aan zit dan? Dat de moslims hier ook een keer diep in de spiegel moeten kijken en hun eigen gedrag een keer moeten aanpassen om mee te kunnen komen?quote:Overigens is het absoluut niet bedoelt om overheen te lullen ofzo, het was een oprechte opmerking. Als dat centrum er is (wat er daadwerkelijk gaat komen zo lijkt het: waarom kunnen er dan geen vragen gesteld worden?
Waarom moet begrip en ruimte van 1 kant komen? We faciliteren hier alles voor moslims. Alle ruimte, moskeeën, complete wijken, speciale ruimtes in gebouwen, de feesten worden gefaciliteer, de jaarlijkse maand van nog extremere prikkelbaarheid, de positieve discriminatie in de politiek en bij instanties... vanalles. Maar nog is er 'gebrek aan begrip en ruimte'? Hou ajb op hoor.quote:Het gebrek aan ruimte en begrip voor elkaar zorgt voor verdere polarisatie, wat weer zorgt voor meer hardliners. Dat moet je juist niet willen. Natuurlijk moet je er zorg voor dragen dat dat centrum geen broedplaats voor verdere polarisatie wordt, maar dat geldt voor zoveel van dat soort plekken.
Dit.quote:Op donderdag 19 maart 2026 00:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Laat dat nu net de startpositie van de meeste moslims zijn, en -mind you- dit wordt letterlijk vanaf de geboorte met de paplepel zo ingegoten; geloven dat jouw religie de laatste en daardoor enige ware goddelijke openbaring is maakt alles en iedereen anders per definitie minderwaardig.
En als je dat inziet, misschien begrijp je dan dat de wereld juist niet makkelijker wordt.
Grote neus en een keppeltje. En in de pauze eten ze soms een baby inplaats van een tosti.quote:Op woensdag 18 maart 2026 23:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hoe herken ik trouwens Israëlische collega's![]()
Asking for a friend.
(overigens wel grappig dat je maar even hoeft te drukken om de laag eronder tevoorschijn te halen)
Wat valt er "wat beter te begrijpen" aan elkaar?quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:48 schreef beefkeek het volgende:
Dit topic is het bewijs dat zo’n centrum best zinvol kan zijn. Helpt om elkaar wat beter te begrijpen.
Ik wilde exact hetzelfde zeggen. Je "kent" je collega's helemaal niet. Ik heb lang lang geleden ooit een bijbaantje als orderpicker gehad. Daar werkten ook 2 Tunesische broers. Vrij normaal in de omgang, niks mis mee zou je zeggen. Totdat 2 andere collega's een gesprek hadden en op 1 of andere manier op het topic homo's in hun gesprek kwamen. Nou het leek alsof er een bom ontplofte. Wat zij toen raaskalden over homo's daar lustten de honden geen brood van. En niet als grap hè? Gewoon bloedserieus. Dus of hij zijn moslimcollega's kent waag ik stevig te betwijfelen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 21:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Contact op de werkvloer is natuurlijk altijd een beetje geforceerd. Je doet toch je best met mensen door een deur kunnen en komt er om je geld te verdienen. Velen laten daar simpelweg niet het achterste van hun tong zien. Ik zou in elk geval niet op basis van goed contact met Islamitische collega's je beelden over de Islam laten beïnvloeden.
<Knip>quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is bijna iedereen hier, en toch voer je hele felle discussies en blijf je doorzuigen tegen iedereen die iets afwijkt van wat jij vind. <Knip>
Vandaar dat ik je nog nooit op een inhoudelijke discussie heb kunnen betrappen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Prima verwoordt, en tevens ook de reden dat ik deze user negeer. Je kan net zo goed tegen een muur gaan zitten lullen.
1. Moslims brengen geen enorme bak aan shit mee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 00:23 schreef Red_85 het volgende:
I realllllly hope so. En waarom komen zij dan niet in het nieuws? Waarom worden zij zo overschaduwd door de enorme bak aan shit die moslims met zich mee brengen?
Hahahahaha. Ja, precies. Vandaar dat de racistische partijen ineens het goed zijn gaan doen in NL.quote:Want echt, NLers zijn geen racisten. Alle groepen die hier komen, worden prima opgenomen in de maatschappij. Er zijn geen problemen met anderen, we hebben hier de hele wereld zitten. Met iritreërs en syriërs hebben we moeite ja, die er een potje van trappen. En laat dat nu net de crux zijn.
Zegt toch helemaal niemand of wel dan?quote:Waarom moet begrip en ruimte van 1 kant komen?
Moslims met fluwelen handschoentjes behandelen hoor, anders worden ze boos en krijgen we extremisten... riiiight.
Overigens allereerst een compliment dat je wel inhoudelijk durft te gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind je vrij extreem, ja. Ik vind ook dat je alleen zendt en niet ontvangt. Ik denk ook dat je op geen enkele manier te overtuigen bent van een andere blik. Aan het einde roep je nog steeds hetzelfde.
Als dat iets is van "moslims horen niet gediscrimineerd te worden" of een dergelijk principe: eens. Dat is iets waar je niet over hoeft te onderhandelen. Maar het gaat verder dan principes, je roept steeds dingen alsof het feiten zijn en haalt uit naar iedereen die anders denkt daarover of die probeert materiaal aan te dragen waaruit iets anders blijkt. En dan doen andere users al die moeite, en dan post je doodleuk een post eronder weer hetzelfde liedje alsof het een feit is.
Dat is voor mij wel volgens de definitie van extreem.
de meeste moslims ook niet achter het geweld wat in de naam van hun geloof gebruikt wordt. Dat is het punt. Hier worden miljarden mensen als terroristen neergezet.quote:Op woensdag 18 maart 2026 20:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar ik dan ook niet dat de meeste christenen achter het gedachtegoed van de KKK staan![]()
Ik ben de vergelijking echt helemaal kwijt.
Als we de steun voor terreurgroeperingen zoals Hamas, Hezbollah en het Iraanse regime zien valt dit te betwijfelen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
de meeste moslims ook niet achter het geweld wat in de naam van hun geloof gebruikt wordt. Dat is het punt. Hier worden miljarden mensen als terroristen neergezet.
Er zijn meer moslims in de wereld dan alleen de paar landen in het midden oosten he. In onze oude kolonie indonesie wonen er al iets van 200 miljoen. Denk je echt dat mensen in Indonesië hamas en Hezbollah enzo goed vinden?quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als we de steun voor terreurgroeperingen zoals Hamas, Hezbollah en het Iraanse regime zien valt dit te betwijfelen.
Niemand zet dan ook miljarden mensen als terrorist weg, maar wel kan worden gezegd dat als puntje bij paaltje komt net iets te veel moslims bereid zijn om voor hun radicale en extremistische geloofsgenoten in de bres te springen.
In Indonesië leven deze sentimenten wellicht iets minder, maar zijn zeker aanwezig. Zo erkent bijvoorbeeld Indonesië ook Israël niet en weigert men banden met het land aan te gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er zijn meer moslims in de wereld dan alleen de paar landen in het midden oosten he. In onze oude kolonie indonesie wonen er al iets van 200 miljoen. Denk je echt dat mensen in Indonesië hamas en Hezbollah enzo goed vinden?
Je vind daar ook gewoon kerken en moskeeën naast elkaar in de zelfde straat zonder problemen. Het is echt gewoon onzin om elke keer de hele groep weg te zetten.
Elke moslim die het wel steunt is er 1 te veel. En als 1% van de moslims zo zijn heb je het al over 20 000 000 mensen. Dus ja snap dat het soms zo kan voelen als of het alle moslims zijn. Ook al is het echt een heel laag percentage van alle moslims.
Ik weet welke je bedoelt. Daarin werd als voorbeeld ook aangehaald dat als ze zelf te laat is voor de trein, ze meent dat ''de trein haar verlaten'' heeft.quote:Op donderdag 19 maart 2026 00:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Met daarbij de visie dat als je iets negatiefs overkomt, het niet je eigen schuld kan zijn, maar altijd die van een ander.
Ooit een interview gezien met 2 moslima's die er over uitwijden. Zeiden zoiets als: 'Als je je stoot aan een tafel, is het de schuld van die tafel, ook al staat die er al jaren'.
Hoop dat ik dat nog kan terugvinden. Helaas nog niet gelukt.
Exact!quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik weet welke je bedoelt. Daarin werd als voorbeeld ook aangehaald dat als ze zelf te laat is voor de trein, ze meent dat ''de trein haar verlaten'' heeft.
Omdat ze isreal niet erkennen is het een groot gevaar?quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Indonesië leven deze sentimenten wellicht iets minder, maar zijn zeker aanwezig. Zo erkent bijvoorbeeld Indonesië ook Israël niet en weigert men banden met het land aan te gaan.
De 'Ummah' is wat dit betreft behoorlijk eensgezind vanwege de heilige status die men toekent aan Jerusalem. Ik denk dan ook dat je onderschat hoe groot die steun is, als we kijken naar de hele Islamitische wereld zal het percentage vele malen hoger liggen dan 1%. Dit maakt de Islam ook zo een groot gevaar voor het Westen.
Jij beschrijft hier een helaas oudere situatie, want het staat daar ook steeds vaker op scherp, o.a. door de invloed van de Golfstaten en de Moslimbroederschap waardoor inderdaad steeds grotere delen van de bevolking Hamas steunen, aanvallen op kerken een groeiend fenomeen zijn en samengevat de traditionelere, relaxtere lokale vormen van islam worden vervangen door naardere en dwingender vormen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er zijn meer moslims in de wereld dan alleen de paar landen in het midden oosten he. In onze oude kolonie indonesie wonen er al iets van 200 miljoen. Denk je echt dat mensen in Indonesië hamas en Hezbollah enzo goed vinden?
Je vind daar ook gewoon kerken en moskeeën naast elkaar in de zelfde straat zonder problemen. Het is echt gewoon onzin om elke keer de hele groep weg te zetten.
...
Dit is ook mijn idee inderdaad. Was er niet laatst op Bali een wet aangenomen die seks voor het huwelijk strafbaar stelt? Ook voor toeristen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij beschrijft hier een helaas oudere situatie, want het staat daar ook steeds vaker op scherp, o.a. door de invloed van de Golfstaten en de Moslimbroederschap waardoor inderdaad steeds grotere delen van de bevolking Hamas steunen, aanvallen op kerken een groeiend fenomeen zijn en samengevat de traditionelere, relaxtere lokale vormen van islam worden vervangen door naardere en dwingender vormen.
Dit staat natuurlijk los van of we hier moslims mogen discrimineren. Ook hier zullen we onderscheid moeten leren/blijven maken tussen terechte gevallen van discriminatie en politiek gemotiveerd gedram en heel goed op moeten letten welke organisaties en stromingen in beginsel rechten en samenhang in de samenleving ondermijnen.
Hiero.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact!
Dat interview ja. Weet jij wie dat waren? Of in welke setting dat was? Want ik weet totaal niet meer onder wat dat vindbaar is.
Fijn dat iemand het iig kan bevestigen.
Ah vandaar die drang in die cultuur om altijd iemand anders de schuld te geven als ze zelf iets fout hebben gedaan.quote:
quote:
Jij liegt de leugens aan elkaar als een extreem links persoon. Ik hou er niet zo van om mensen zo te noemen maar jij gaat echt veel te ver, dat heeft niks meer met een discussie te maken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:10 schreef bianconeri het volgende:
FOK! is dan ook extreem rechts. Die reputatie heeft het letterlijk overal.
En ik voer felle discussies ja, maar dat gaat vooral in tegen de extreem rechtsen die leugens verspreiden, die elk geweld tegen moslims goedpraten.
Daar ben ik gewoon zeer duidelijk tegen.
De stukjes van deze dame zijn sowieso erg interessant. Ze krijgt behalve veel steun en trots ook veel (naar) tegengas vanuit de Marokkaanse gemeenschappen dus dan weet je dat ze gevoelige dingen durft aan te stippen en zeker geen spreekbuis is voor wie dan ook.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dank! Deze dus.
Een genuanceerd gebracht verhaal vol openheid en eerlijkheid. Dit interview heeft mij veel doen laten realiseren.
En ondertussen is het zaadje toch weer geplant door dat hatelijke onderzoek.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:31 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:
Heeft dit topic hier wat mee te maken?
Bekijk deze YouTube-video
Overigens echt agrijselijke controlled opposition operatie op zogenaamd rechts dat 'nieuws van de dag'.
Dat is in heel veel dingen duidelijk te merken hoe daders als slachtoffers weggezet worden.quote:
Dit verklaart wel een hoop.quote:
Huh dus als iemand aangevallen word door een Moslim en die wijst naar het slachtoffer zelf dan moeten we daar begrip voor hebben omdat de Moslim zo opgevoed is?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:03 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dit verklaart wel een hoop.
Niet als reden om moslims te haten, maar meer begrip.
Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen hetzelfde is door verschillen in achtergrond en opvoeding, elkaar meer begrijpen zal altijd helpen.
Meer van dit soort interviews graag, ook vanuit andere culturen.
Begrip? Ik denk eerder snappen waar dat slachtoffer gedrag vandaan komt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Huh dus als iemand aangevallen word door een Moslim en die wijst naar het slachtoffer zelf dan moeten we daar begrip voor hebben omdat de Moslim zo opgevoed is?
Waar is de gelijkheid dan?
Ik heb niks over elkaar aanvallen geroepen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Huh dus als iemand aangevallen word door een Moslim en die wijst naar het slachtoffer zelf dan moeten we daar begrip voor hebben omdat de Moslim zo opgevoed is?
Waar is de gelijkheid dan?
quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Begrip? Ik denk eerder snappen waar dat slachtoffer gedrag vandaan komt.
In onze maatschappij lijkt er nu op dat we dat gedrag belonen of zelfs faciliteren.
Die weg moeten we niet op gaan. Nee, je dient degenen die dat gedrag vertonen eerder te negeren of, zo je wil, er op aan te spreken.
Ah zo.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik heb niks over elkaar aanvallen geroepen.
Het antwoord is simpel:
Dan geld de wet, en zou iedereen gelijk moeten zijn.
quote:Maar het is óók een teken van beschaving als iedereen altijd alle vrijheid heeft om over geloof en ongeloof te zeggen wat die meent te moeten zeggen. Geloof is geen biologisch gegeven zoals je huidskleur dat is, maar een vrijwillig aanvaarde waarheidsclaim die hardop bediscussieerd en hardgrondig betwist mag – en soms zelfs móet – worden.
Noemt eerst moslims, dan FvD, dan hooligans, daarna 'het zit in alle lagen van de samenleving'.quote:Toen Jinek Jetten vroeg bij welke groepen antisemitisme voorkomt antwoordde de premier als volgt: ‘Er zijn islamitische gemeenschappen in Nederland waar je, als je de tv aanzet, online of op weekendscholen, verkeerde dingen krijgt aangeleerd. Niet alleen over joden, maar ook over vrouwen en homo’s.’
https://dekanttekening.nl(...)-over-antisemitisme/
Verbaasd me niks dat ze naar tegengas krijgt. Vrouw zijn en kritiek op die gemeenschap...quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De stukjes van deze dame zijn sowieso erg interessant. Ze krijgt behalve veel steun en trots ook veel (naar) tegengas vanuit de Marokkaanse gemeenschappen dus dan weet je dat ze gevoelige dingen durft aan te stippen en zeker geen spreekbuis is voor wie dan ook.
Daar hebben moslims ook een mening over. Zo gegeven tijdens een straatinterview onder het bollendak vlak na dat agent-moslima's incident daar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik heb niks over elkaar aanvallen geroepen.
Het antwoord is simpel:
Dan geld de wet, en zou iedereen gelijk moeten zijn.
Ze is "ook nog" gescheiden, dus toen ging het echt los. Overigens krijgt ze het van een hoop hoeken want dit is nou bij uitstek een dame die zelf kiest voor die hoofddoek en "dus" wordt ze ook regelmatig op de korrl genomen daarom vanuit Nederlandse hoek.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verbaasd me niks dat ze naar tegengas krijgt. Vrouw zijn en kritiek op die gemeenschap...
Goed om die achtergrond te weten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze is "ook nog" gescheiden, dus toen ging het echt los. Overigens krijgt ze het van een hoop hoeken want dit is nou bij uitstek een dame die zelf kiest voor die hoofddoek en "dus" wordt ze ook regelmatig op de korrl genomen daarom vanuit Nederlandse hoek.
Kortom iemand waarvan het waard is om er even naar te luisteren als je wilt begrijpen hoe ingewikkeld het kan worden voor mensen met een islamitische achtergrond en die uit eerste hand kan uitleggen hoe het werkt met dwingende sociale controle vanuit conservatieve hoek en tegelijkertijd discriminatie.
Daar gaat de overheid niet in mee dus dat is nutteloos. Meest schrijnende voorbeeld hiervan is wel een pastafari die met een volgens hun geloof verplichte vergiet op zijn hoofd op de pasfoto voor zijn paspoort wilde. Dat werd uiteindelijk door de rechter verboden. Pure discriminatie. Een moslima mag bijvoorbeeld wel met een hoofddoek op haar paspoort. En dat geeft exact aan hoe walgelijk hypocriet de overheid hier is. Of iedereen vrijheid geven of niemand en niet bepaalde groepjes voortrekken. Daarom kun je deze lobbyclub met overheidssubsidie ook niet serieus nemen. Die gaat moslims nog meer voor proberen voor te trekken en anderen beperken in hun vrijheid.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zet het op, mijn zegen heb je. Niemand die je tegenhoudt om dat op te zetten, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |