Dat is in heel veel dingen duidelijk te merken hoe daders als slachtoffers weggezet worden.quote:
Dit verklaart wel een hoop.quote:
Huh dus als iemand aangevallen word door een Moslim en die wijst naar het slachtoffer zelf dan moeten we daar begrip voor hebben omdat de Moslim zo opgevoed is?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:03 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dit verklaart wel een hoop.
Niet als reden om moslims te haten, maar meer begrip.
Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen hetzelfde is door verschillen in achtergrond en opvoeding, elkaar meer begrijpen zal altijd helpen.
Meer van dit soort interviews graag, ook vanuit andere culturen.
Begrip? Ik denk eerder snappen waar dat slachtoffer gedrag vandaan komt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Huh dus als iemand aangevallen word door een Moslim en die wijst naar het slachtoffer zelf dan moeten we daar begrip voor hebben omdat de Moslim zo opgevoed is?
Waar is de gelijkheid dan?
Ik heb niks over elkaar aanvallen geroepen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:12 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Huh dus als iemand aangevallen word door een Moslim en die wijst naar het slachtoffer zelf dan moeten we daar begrip voor hebben omdat de Moslim zo opgevoed is?
Waar is de gelijkheid dan?
quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Begrip? Ik denk eerder snappen waar dat slachtoffer gedrag vandaan komt.
In onze maatschappij lijkt er nu op dat we dat gedrag belonen of zelfs faciliteren.
Die weg moeten we niet op gaan. Nee, je dient degenen die dat gedrag vertonen eerder te negeren of, zo je wil, er op aan te spreken.
Ah zo.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik heb niks over elkaar aanvallen geroepen.
Het antwoord is simpel:
Dan geld de wet, en zou iedereen gelijk moeten zijn.
quote:Maar het is óók een teken van beschaving als iedereen altijd alle vrijheid heeft om over geloof en ongeloof te zeggen wat die meent te moeten zeggen. Geloof is geen biologisch gegeven zoals je huidskleur dat is, maar een vrijwillig aanvaarde waarheidsclaim die hardop bediscussieerd en hardgrondig betwist mag – en soms zelfs móet – worden.
Noemt eerst moslims, dan FvD, dan hooligans, daarna 'het zit in alle lagen van de samenleving'.quote:Toen Jinek Jetten vroeg bij welke groepen antisemitisme voorkomt antwoordde de premier als volgt: ‘Er zijn islamitische gemeenschappen in Nederland waar je, als je de tv aanzet, online of op weekendscholen, verkeerde dingen krijgt aangeleerd. Niet alleen over joden, maar ook over vrouwen en homo’s.’
https://dekanttekening.nl(...)-over-antisemitisme/
Verbaasd me niks dat ze naar tegengas krijgt. Vrouw zijn en kritiek op die gemeenschap...quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De stukjes van deze dame zijn sowieso erg interessant. Ze krijgt behalve veel steun en trots ook veel (naar) tegengas vanuit de Marokkaanse gemeenschappen dus dan weet je dat ze gevoelige dingen durft aan te stippen en zeker geen spreekbuis is voor wie dan ook.
Daar hebben moslims ook een mening over. Zo gegeven tijdens een straatinterview onder het bollendak vlak na dat agent-moslima's incident daar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:27 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik heb niks over elkaar aanvallen geroepen.
Het antwoord is simpel:
Dan geld de wet, en zou iedereen gelijk moeten zijn.
Ze is "ook nog" gescheiden, dus toen ging het echt los. Overigens krijgt ze het van een hoop hoeken want dit is nou bij uitstek een dame die zelf kiest voor die hoofddoek en "dus" wordt ze ook regelmatig op de korrl genomen daarom vanuit Nederlandse hoek.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verbaasd me niks dat ze naar tegengas krijgt. Vrouw zijn en kritiek op die gemeenschap...
Goed om die achtergrond te weten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze is "ook nog" gescheiden, dus toen ging het echt los. Overigens krijgt ze het van een hoop hoeken want dit is nou bij uitstek een dame die zelf kiest voor die hoofddoek en "dus" wordt ze ook regelmatig op de korrl genomen daarom vanuit Nederlandse hoek.
Kortom iemand waarvan het waard is om er even naar te luisteren als je wilt begrijpen hoe ingewikkeld het kan worden voor mensen met een islamitische achtergrond en die uit eerste hand kan uitleggen hoe het werkt met dwingende sociale controle vanuit conservatieve hoek en tegelijkertijd discriminatie.
Daar gaat de overheid niet in mee dus dat is nutteloos. Meest schrijnende voorbeeld hiervan is wel een pastafari die met een volgens hun geloof verplichte vergiet op zijn hoofd op de pasfoto voor zijn paspoort wilde. Dat werd uiteindelijk door de rechter verboden. Pure discriminatie. Een moslima mag bijvoorbeeld wel met een hoofddoek op haar paspoort. En dat geeft exact aan hoe walgelijk hypocriet de overheid hier is. Of iedereen vrijheid geven of niemand en niet bepaalde groepjes voortrekken. Daarom kun je deze lobbyclub met overheidssubsidie ook niet serieus nemen. Die gaat moslims nog meer voor proberen voor te trekken en anderen beperken in hun vrijheid.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zet het op, mijn zegen heb je. Niemand die je tegenhoudt om dat op te zetten, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |