Zo werd ik op pad gestuurd voor Caballero pakjes. Ik zie ze nog zo voor me, oranje pakje met een ruitertje erop. Ik haatte het dat mijn moeder rookte, maar ze is er niet meer.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Belinda Menthol Long. En die moest ik als kind voor mijn moeder kopen.
Hier idem. Had er een keer eentje gepikt van haar. Ik was zo ziek als een hond. Het spoot aan beide kanten uit.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zo werd ik op pad gestuurd voor Caballero pakjes. Ik zie ze nog zo voor me, oranje pakje met een ruitertje erop. Ik haatte het dat mijn moeder rookte, maar ze is er niet meer.Had graag nog een pakje voor haar gehaald.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hier idem. Had er een keer eentje gepikt van haar. Ik was zo ziek als een hond. Het spoot aan beide kanten uit.
Toen moest ik van mamsie () voor straf er nog twee helemaal oproken.
Het waren dus sigaretten zonder filter. Maar met een verschil; je had toen gesauste en ongesauste sigaretten.
Waar dat verschil in zat, ik weet het niet. Je kon het niet zien aan de buitenkant.
Zegt mij zo niets, ik ken ze weel dat hij zijn cape omslaat en die veranderde dan in het logo op de fles.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Het onderstaande clipje is niet wat ik zoch, ik zocht dat filmpje waar een vrouw door een gemaskerde man mee wordt genomen naar een strand oid, vervolgens zijn ooglapje afdoet en een fles sherry te voorschijn haalt en dan hoor je ook die voice-over.
"Het geheim dat je deelt met Sandeman."
Bekijk deze YouTube-video
[ afbeelding ]
Is niet normaal. Maar toen wisten we niet beter.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:35 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]Zo leer je wel je lesje.
Ik heb nooit gerookt,maar desondanks genoeg meegerookt. In huis, in de auto..Was allemaal heel normaal.
Die rokerij heeft mijn moeder zeker 10 jaar van haar leven gekost schat ik, ze rookte op het laatst zo voor 500/600 per maand.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is niet normaal. Maar toen wisten we niet beter.
Mijn vader rookte niet. En toch gestorven aan longkanker. Die veroorzaakt werd door een inpandige voliere.
De uitwerpselen van vogels zijn blijkbaar ook kankerverwekkend.
Raak en Riedel frisdrank...quote:Op zondag 5 juli 2026 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Toen er van die dikke plastic doppen op frisdrankflessen zaten.
Met laatste pakje bedoel je dat je gaat stoppen?quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee of dat hier mag, maar niet geschoten is altijd mis.
Mijn eerste pakje dat ik kocht, kostte toen f 1,25.
Het laatste pakje, wat ik gisteren kocht (geen Belinda), kost 26 euro.
Omgerekend dus f 57,20
Oh ja die!!!quote:Op zondag 5 juli 2026 14:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Raak en Riedel frisdrank...
[ afbeelding ]
Nee, ik bedoelde niet dat ik ging stoppen. Heb het wel eens geprobeerd (pleisters, nicotinekauwgum en weet ik veel wat nog meer), maar ik ben gewoon een slappe dweil wat dat betreft. Je moet het ook vooral willen. En dat wil ik niet, want ik vind het veel te lekker.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met laatste pakje bedoel je dat je gaat stoppen?
Zo nee, alsnog doen.
Zo ja, overweeg pleisters. Ik heb bijna 30 jaar gerookt en ben 2 jaar geleden gestopt en heb letterlijk 1 avond het gevoel gehad dat ik een sigaret wou.
Als ik geweten had dat het zo makkelijk was om te stoppen dan was ik een BMW eerder gestopt met roken.
Ships daar ben ik wel eens bij geweest .. en dan de havenzangers op het podiumquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:38 schreef MadMaster het volgende:
Geen product in absolute zin, maar De Bestorming van café La Bastille op/aan de Lijnbaansgracht in Amsterdam was wel een jaarlijks terugkerende happening.
Totdat er door omwonenden geklaagd werd over (geluids)overlast en er geen vergunning meer verstrekt werd…
[ afbeelding ]
(eigen archief)
Daar ben ik wel een paar keer geweest, was altijd een leuk feestje. Maar heel eerlijk het begon wel uit de hand te lopen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:38 schreef MadMaster het volgende:
Geen product in absolute zin, maar De Bestorming van café La Bastille op/aan de Lijnbaansgracht in Amsterdam was wel een jaarlijks terugkerende happening.
Totdat er door omwonenden geklaagd werd over (geluids)overlast en er geen vergunning meer verstrekt werd…
[ afbeelding ]
(eigen archief)
Welke is het een Plymouth of een Oldsmobile?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:35 schreef camilero het volgende:
[..]
Plymouth Oldsmobile? Ja, die herken ik nog wel
Ja. Ik zag te laat dat het AI-prutswerk wasquote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke is het een Plymouth of een Oldsmobile?
Maar in het plaatje is een niet bestaand model. De achter klep klopt niet en er ontbreekt een stuk aan de achterkant.
Ik zag dat doordat er geen rubberen strip aan de bumper hing.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 22:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja. Ik zag te laat dat het AI-prutswerk was
Ze zeggen dat het hielp tegen misselijkheid.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef chufi het volgende:
Alsof elke auto dat had... Nog nooit gereden in een auto met dat
ja voor wagenziektequote:Op zondag 26 juli 2026 21:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het hielp tegen misselijkheid.
Mijn ouders hadden deze:quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee of dat hier mag, maar niet geschoten is altijd mis.
Mijn eerste pakje dat ik kocht, kostte toen f 1,25.
Het laatste pakje, wat ik gisteren kocht (geen Belinda), kost 26 euro.
Omgerekend dus f 57,20
Ik kan me niet herinneren dat dit per se echt lekkere margarine was, maar ik heb er wel goede associaties bij: verse croissants en stokbrood dat je tandvlees eelt gaf. Ik vond het wel bijzonder, toen al, dat er een fabrikant was die zich druk maakte om speciale boter voor de camping.quote:
Was niet mijn margarine.....quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden deze:
[ afbeelding ]
Ik ben tegen de huidige heksenjacht op rokers, maar ik kan me toch ook wel herinneren dat de reis naar frankrijk met twee rokers voorin best wel heftig was als kind. Ze deden een raampje open... maar dat was meer /ook omdat we geen airco hadden.
[..]
Ik kan me niet herinneren dat dit per se echt lekkere margarine was, maar ik heb er wel goede associaties bij: verse croissants en stokbrood dat je tandvlees eelt gaf. Ik vond het wel bijzonder, toen al, dat er een fabrikant was die zich druk maakte om speciale boter voor de camping.
Het gaat wel, 15-20 minuten per blad. Het hoeven er natuurlijk niet 10 op een dag te zijn. Die Open Shot-software is ook op een niveau dat een kind van 5 het nog snapt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:14 schreef hilliebillie het volgende:
Wat een werk joh!![]()
Maar verwacht je dat je dat ooit nog eens gaat bekijken?
(Oprechte vraag, aangezien ik zelf merk dat ik filmpjes die ik van vakanties maak al niet eens meer terug kijk. En foto’s vaak al weinig, dus lijkt me dat ik zoiets al helemaal niet zou bekijken vandaar de vraag)
De Yes ken ik nog wel, veel gelezen. Maar in mijn beleving langer geleden, in de jaren 80. Bestond het toen ook al?quote:Op zondag 2 augustus 2026 09:01 schreef Eightyone het volgende:
Wie kent de Yes nog?
Binnenkort gaan er wat oude naar een volgende eigenaar, want het neemt toch allemaal ruimte in; ik ben ze nu aan het filmen, omdat ik dat anders niet durf. Of eigenlijk: ik schiet een foto van elke pagina en plak het geheel in OpenShot aan elkaar, met een vaag ambient-muziekje onder.
Maart 1996 hadden ze nog een wijs advies, ergens rechtsonder in het artikel: "Ga nooit met een draagbare telefoon de straat op!"
[ link | afbeelding ]
Ik heb er even een paar die al klaar waren 'unlisted' op m'n account gezet. Let bij die tweede, van april 1996, vooral op dat jeans-advertentie-boekje halverwege.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |