godver zal je zien dat de sp, bij1 en denk flink stijgen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
Extreem lage opkomst is goed nieuws voor extremisten.
Nee. Het is vooral goed nieuws voor SGP en FvD met hun harde en loyale kern. Lage opkomst is ook goed nieuws voor CDA trouwens.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
godver zal je zien dat de sp, bij1 en denk flink stijgen.
Dat zou prima zijn maar er worden partijen zoals de FvD en PVV bedoeld natuurlijkquote:Op woensdag 18 maart 2026 14:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)t-nu-toe-het-hoogstequote:Opkomstcijfers
De opkomstcijfers in de gemeenten zijn nu als volgt:
Het Hogeland - 14 procent (12.00 uur)
Pekela - 16 procent (13.00 uur)
Veendam - 15,81 procent (13.00 uur)
Midden-Groningen - 16,9 procent (13.00 uur)
Eemsdelta - 22,05 procent (14.00 uur)
Westerwolde - 30 procent (14.00 uur)
Groningen - 24,9 procent (14.30 uur)
Niet heel toevallig dat Westerwolde er zo uit springt.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:44 schreef Hanca het volgende:
De omgeving:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)t-nu-toe-het-hoogste
Hoeft niet per se, het is voor veel mensen ook een "moeten we nu ALWEER stemmen?"quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:33 schreef Hanca het volgende:
Hier 16,9% om 13uur. Het werd vorige keer 46,28%, ben benieuwd of we dat gaan halen. Aan het weer ligt het niet, dus een lage opkomst zou wel echt desinteresse in de politiek betekenen.
Er is een oud gezegde: met slecht weer krijgt links minder stemmen omdat anders hun jointje nat regent op weg naar het stembureauquote:Op woensdag 18 maart 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee. Het is vooral goed nieuws voor SGP en FvD met hun harde en loyale kern. Lage opkomst is ook goed nieuws voor CDA trouwens.
Heb je daar aanwijzingen voor?quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De actie van Heinen gisteren valt ook in dit stramien. Uit de NRC nieuwsbrief:
Volgens Heinen heeft het gat te maken met de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. „Dat hebben we niet onder controle”, zegt hij. „Je ziet een grote instroom in die regelingen, er zitten te veel mensen in’’. Volgens Heinen gaat het „echt om miljarden” euro’s.
FINANCIËLE PLANNEN: Dat het minister Heinen is die de tegenvaller bekend maakt, is opvallend. Zijn collega-minister van Sociale Zaken Hans Vijlbrief (D66) gaat over die regelingen. Donderdag moet hij in debat met de Tweede Kamer over zijn begroting. Daarbij zijn ministers van Financiën doorgaans zuinig met publieke mededelingen over de schatkist vóór zij in het voorjaar de zogenoemde voorjaarsnota naar de Tweede Kamer sturen. Die wordt eind april verwacht.
RTL doet daar gewoon aan mee en laat hem leeglopen. Kwalijk.
Ik geloof er niks van dat extra instroom in het afgelopen jaar voor "miljarden euro's" in de boeken staat. Dat kan niet waar zijn.
Dat is dus een desinteresse signaal, wat mij betreft. Als stemmen als een moeten gaat voelen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoeft niet per se, het is voor veel mensen ook een "moeten we nu ALWEER stemmen?"
Ja, maar dat was voor de wijkraad. Voor de gemeenteraad wist ik al een tijdje.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:00 schreef cinderloom het volgende:
Ik zit nog te dubben tussen twee lokale partijen.
Zitten dicht bij elkaar
Nog meer mensen die last minute nog beslissen?
Hier doen kansloze kutclubjes zoals Bij1 en Denk gelukkig niet mee.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Niet per se, die moeten het ook hebben van boosmensen die weinig gemotiveerd zijn vaak.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
Extreem lage opkomst is goed nieuws voor extremisten.
hier ook niet. Dat scheeltquote:Op woensdag 18 maart 2026 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier doen kansloze kutclubjes zoals Bij1 en Denk gelukkig niet mee.
In een post later vernauwde ik het tot FvD en SGP (plus CDA).quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet per se, die moeten het ook hebben van boosmensen die weinig gemotiveerd zijn vaak.
De FvD haalde in het EP geen enkele zetel in 2024.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In een post later vernauwde ik het tot FvD en SGP (plus CDA).
Ik denk niet dat een lage opkomst goed is voor PVV. Zie daarvoor ook een andere second order election zoals EP van 2024. Voor FvD was het toen wel relatief goed.
Omgerekend naar Tweede Kamer zetels haalden ze toen 5 zetels (inclusief wrs. één restzetel). Dat was boven hun peiling en Tweede Kamer niveau van dat moment. Je ziet ook in de peilingen van Ipsos, nog steeds, een groep zekere stemmers maar een beperkt potentieel. Geldt ook voor SGP. Harde kern en een dunne schil eromheen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 15:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De FvD haalde in het EP geen enkele zetel in 2024.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |