abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:31:01 #176
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220371188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat ik geen VVD stem. Ik zie wat lokale (heb eerder lokaal gestemd) kandidaat raadsleden maar die adverteren weer met "inclusie". En de gemeenteraad heeft onlangs bijna besloten om een deel van het centrum autoluw te maken waardoor je veel moet omrijden.

Heb even snel stemwijzertje ingevuld: komen twee lokale uit met respectievelijk 66 en 59 procent overeenkomst. Ik zal het eens overwegen. Een van die partijen daar het kandidaatsraadslid van heeft dus zo'n inclusie spanbord ergens in mijn dorp hangen. geen idee wat die ermee wil, maar dat vind ik maar mweh.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_220371194
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ik weet het niet.
Ik denk toch maar forum bij gebrek aan alternatief.
De partij met veroordeelde criminelen en aanhangers van extreem rechts op de lokale kieslijsten die bovendien zich niet houden aan de regels omtrent bijverdiensten in de kamer en de Russen openlijk steunen.

Ja goede keuze _O- :')
pi_220371206
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sure, maar ik vroeg mij dan af of er lokale thema's zijn die een rol spelen bij de keuze voor Forum. Of wellicht is er een kandidaat waar Php van overtuigd is.

Ik stem lokaal vaak anders dan landelijk. Je ziet het ook aan de reacties in dit topic: sommige users vinden het vreemd dat ik twijfel tussen GL-PvdA en het CDA - en dat begrijp ik heel goed. Maar juist omdat mijn focus heel lokaal is, is die twijfel helemaal niet zo vreemd.
Oh zeker. Ik herken dat voor mezelf ook.
Maar in de complete leegte van php verwacht je toch geen afgewogen oordeel? Dat is gewoon zo rechts en zo achterlijk mogelijk.
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:33:23 #179
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220371213
Zojuist gestemd op stadspartij Nijmegen nummer 49 Jo Janssen god
pi_220371231
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat ik geen VVD stem. Ik zie wat lokale (heb eerder lokaal gestemd) kandidaat raadsleden maar die adverteren weer met "inclusie". En de gemeenteraad heeft onlangs bijna besloten om een deel van het centrum autoluw te maken waardoor je veel moet omrijden.

Heb even snel stemwijzertje ingevuld: komen twee lokale uit met respectievelijk 66 en 59 procent overeenkomst. Ik zal het eens overwegen. Een van die partijen daar het kandidaatsraadslid van heeft dus zo'n inclusie spanbord ergens in mijn dorp hangen. geen idee wat die ermee wil, maar dat vind ik maar mweh.
Oke. Als FvD de autoluwe maatregelen terug te draaien, dan kan dat inderdaad een reden zijn om op die partij te stemmen. Kleine kans dat het gebeurt, maar het gaat uiteraard om het signaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:36:04 #181
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220371240
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oke. Als FvD de autoluwe maatregelen terug te draaien, dan kan dat inderdaad een reden zijn om op die partij te stemmen. Kleine kans dat het gebeurt, maar het gaat uiteraard om het signaal.
Die autoluwe maatregel is dus niet ingevoerd, maar het zijn dikwijls esteblishment partijen die dat willen. En dan vaak ook de partijen waarvan de wethouders en raadsleden besluiten over agglomeratiedorpen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220371241
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh zeker. Ik herken dat voor mezelf ook.
Maar in de complete leegte van php verwacht je toch geen afgewogen oordeel? Dat is gewoon zo rechts en zo achterlijk mogelijk.
Ik wil niemand op voorhand afserveren. Misschien heeft hij daar wel goed over nagedacht.

Wat ik schokkender vind is dat hij gisteren verkondigde dat je grote lokale projecten over moet laten aan het Rijk en de provincie. Dat is om zoveel redenen een belabberd idee.
pi_220371256
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die autoluwe maatregel is dus niet ingevoerd, maar het zijn dikwijls esteblishment partijen die dat willen. En dan vaak ook de partijen waarvan de wethouders en raadsleden besluiten over agglomeratiedorpen.
Even kleine sidenote: hier besloot de meerderheid van de gemeenteraad vorig jaar om het centrum autoluw te maken. Ik woon in het hart van de binnenstad en zeg: graag!
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:40:45 #184
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220371280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Even kleine sidenote: hier besloot de meerderheid van de gemeenteraad vorig jaar om het centrum autoluw te maken. Ik woon in het hart van de binnenstad en zeg: graag!
Gefeliciteerd. Ik vind het maar irritant al die blokkades en omwegen. Als ik op woensdag een visje wil halen op de markt dan wil ik er gewoon heen kunnen rijden ipv allemaal omwegen.

Ik zie trouwens dat in de stemwijzer op de stentor Fvd niet meegenomen is in de stemwijzer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 18 maart 2026 @ 11:44:17 #185
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220371310
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Ik vind het maar irritant al die blokkades en omwegen. Als ik op woensdag een visje wil halen op de markt dan wil ik er gewoon heen kunnen rijden ipv allemaal omwegen.
Dan spring je toch even op de fiets?
pi_220371312
quote:

[..]
Dat is een legitieme mening. Wat mij betreft parkeren mensen maar lekker aan de rand van de binnenstad. Ik vind het knap irritant als auto's in de zomer door onze historische straat jakkeren.

quote:
Ik zie trouwens dat in de stemwijzer op de stentor Fvd niet meegenomen is in de stemwijzer.
Dat ligt dan waarschijnlijk aan henzelf. We hebben alle partijen de mogelijkheid geboden om mee te doen aan de Stemwijzer.
pi_220371322
hier is de opkomst 11,7% om 11 uur, best redelijk.
pi_220371367
quote:

[..]
Dan hebben ze zelf niet gereageerd.

Probleem waar FvD wel vaker tegen aan liep bij stemwijzers: die hebben specifieke lokale vragen, FvD heeft overal (dacht ik) een generiek landelijk opgesteld programma. Dat maakte het insturen van antwoorden blijkbaar soms lastig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 maart 2026 @ 11:59:39 #189
284411 crew  heywoodu
pi_220371416
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Probleem waar FvD wel vaker tegen aan liep bij stemwijzers: die hebben specifieke lokale vragen, FvD heeft overal (dacht ik) een generiek landelijk opgesteld programma. Dat maakte het insturen van antwoorden blijkbaar soms lastig.
En dat maakt stemmen op zo'n partij ook lastig. Het zijn lokale verkiezingen, ik wil stemmen vanwege lokale issues en niet vanwege landelijke zaken. Niet voor niks dat ik meer dan eens partijen serieus overweeg die landelijk gewoon echt geen optie voor mij zijn, maar lokaal kan ik me dan wel in hun programma vinden.
pi_220371418
Hier had om 11 uur 10,5% van de kiezers een stem uitgebracht. Helaas staat er geen cijfer van 4 jaar terug bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220371427
Ik zit nog te dubben tussen twee lokale partijen.
Zitten dicht bij elkaar
Nog meer mensen die last minute nog beslissen?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 maart 2026 @ 12:05:48 #192
284411 crew  heywoodu
pi_220371453
Uit interesse: wat is bij jullie de landelijk grootste partij die níet lokaal op de lijst staat? :P

Hier doen de nummers 1 en 2 van TK2025 niet mee. Volgens mij zijn het ook al decennia dezelfde zes partijen, met nu één lokale partij extra (en in totaal nu dus twee lokale partijen),
pi_220371468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik wil niemand op voorhand afserveren. Misschien heeft hij daar wel goed over nagedacht.

Wat ik schokkender vind is dat hij gisteren verkondigde dat je grote lokale projecten over moet laten aan het Rijk en de provincie. Dat is om zoveel redenen een belabberd idee.
Dat bedoel ik. Complete leegte.
pi_220371493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:00 schreef cinderloom het volgende:
Ik zit nog te dubben tussen twee lokale partijen.
Zitten dicht bij elkaar
Nog meer mensen die last minute nog beslissen?
Ik twijfel vooral nog tussen personen. En die staan over een stuk of drie lijsten verspreid :P
pi_220371504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:
Uit interesse: wat is bij jullie de landelijk grootste partij die níet lokaal op de lijst staat? :P

Hier doen de nummers 1 en 2 van TK2025 niet mee. Volgens mij zijn het ook al decennia dezelfde zes partijen, met nu één lokale partij extra (en in totaal nu dus twee lokale partijen),
PVV doet niet mee, JA21, PvdD, 50plus, SGP, Denk en Volt ook niet. PVV haalde hier een half jaar geleden met 22,7% de meeste stemmen, JA21 maar 3,9% en de rest nog minder.
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:17:48 #196
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220371541
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2026 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Das wel vreemd ja. Sowieso is FvD niet actief met flyeren. Heb even wat kandidaat leden opgezocht, maar ik kan er maar weinig echt over vinden. Misschien toch een lokale. En gecheckt: tegen verlenging AZC
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2026 @ 12:23:28 #197
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220371565
Het wordt Lijst 2 nr 27. Oh dat ben ik zelf :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220371576
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 12:23 schreef borisz het volgende:
Het wordt Lijst 2 nr 27. Oh dat ben ik zelf :P
Je moet tenslotte stemmen op de persoon die je het meest geschikt vindt, toch :P
  woensdag 18 maart 2026 @ 12:32:44 #199
12221 Tijn