Omdat ik geen VVD stem. Ik zie wat lokale (heb eerder lokaal gestemd) kandidaat raadsleden maar die adverteren weer met "inclusie". En de gemeenteraad heeft onlangs bijna besloten om een deel van het centrum autoluw te maken waardoor je veel moet omrijden.quote:
De partij met veroordeelde criminelen en aanhangers van extreem rechts op de lokale kieslijsten die bovendien zich niet houden aan de regels omtrent bijverdiensten in de kamer en de Russen openlijk steunen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ik weet het niet.
Ik denk toch maar forum bij gebrek aan alternatief.
Oh zeker. Ik herken dat voor mezelf ook.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sure, maar ik vroeg mij dan af of er lokale thema's zijn die een rol spelen bij de keuze voor Forum. Of wellicht is er een kandidaat waar Php van overtuigd is.
Ik stem lokaal vaak anders dan landelijk. Je ziet het ook aan de reacties in dit topic: sommige users vinden het vreemd dat ik twijfel tussen GL-PvdA en het CDA - en dat begrijp ik heel goed. Maar juist omdat mijn focus heel lokaal is, is die twijfel helemaal niet zo vreemd.
Oke. Als FvD de autoluwe maatregelen terug te draaien, dan kan dat inderdaad een reden zijn om op die partij te stemmen. Kleine kans dat het gebeurt, maar het gaat uiteraard om het signaal.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat ik geen VVD stem. Ik zie wat lokale (heb eerder lokaal gestemd) kandidaat raadsleden maar die adverteren weer met "inclusie". En de gemeenteraad heeft onlangs bijna besloten om een deel van het centrum autoluw te maken waardoor je veel moet omrijden.
Heb even snel stemwijzertje ingevuld: komen twee lokale uit met respectievelijk 66 en 59 procent overeenkomst. Ik zal het eens overwegen. Een van die partijen daar het kandidaatsraadslid van heeft dus zo'n inclusie spanbord ergens in mijn dorp hangen. geen idee wat die ermee wil, maar dat vind ik maar mweh.
Die autoluwe maatregel is dus niet ingevoerd, maar het zijn dikwijls esteblishment partijen die dat willen. En dan vaak ook de partijen waarvan de wethouders en raadsleden besluiten over agglomeratiedorpen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke. Als FvD de autoluwe maatregelen terug te draaien, dan kan dat inderdaad een reden zijn om op die partij te stemmen. Kleine kans dat het gebeurt, maar het gaat uiteraard om het signaal.
Ik wil niemand op voorhand afserveren. Misschien heeft hij daar wel goed over nagedacht.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh zeker. Ik herken dat voor mezelf ook.
Maar in de complete leegte van php verwacht je toch geen afgewogen oordeel? Dat is gewoon zo rechts en zo achterlijk mogelijk.
Even kleine sidenote: hier besloot de meerderheid van de gemeenteraad vorig jaar om het centrum autoluw te maken. Ik woon in het hart van de binnenstad en zeg: graag!quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die autoluwe maatregel is dus niet ingevoerd, maar het zijn dikwijls esteblishment partijen die dat willen. En dan vaak ook de partijen waarvan de wethouders en raadsleden besluiten over agglomeratiedorpen.
Gefeliciteerd. Ik vind het maar irritant al die blokkades en omwegen. Als ik op woensdag een visje wil halen op de markt dan wil ik er gewoon heen kunnen rijden ipv allemaal omwegen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even kleine sidenote: hier besloot de meerderheid van de gemeenteraad vorig jaar om het centrum autoluw te maken. Ik woon in het hart van de binnenstad en zeg: graag!
Dan spring je toch even op de fiets?quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Ik vind het maar irritant al die blokkades en omwegen. Als ik op woensdag een visje wil halen op de markt dan wil ik er gewoon heen kunnen rijden ipv allemaal omwegen.
Dat is een legitieme mening. Wat mij betreft parkeren mensen maar lekker aan de rand van de binnenstad. Ik vind het knap irritant als auto's in de zomer door onze historische straat jakkeren.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Ik vind het maar irritant al die blokkades en omwegen. Als ik op woensdag een visje wil halen op de markt dan wil ik er gewoon heen kunnen rijden ipv allemaal omwegen.
Dat ligt dan waarschijnlijk aan henzelf. We hebben alle partijen de mogelijkheid geboden om mee te doen aan de Stemwijzer.quote:Ik zie trouwens dat in de stemwijzer op de stentor Fvd niet meegenomen is in de stemwijzer.
Dan hebben ze zelf niet gereageerd.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie trouwens dat in de stemwijzer op de stentor Fvd niet meegenomen is in de stemwijzer.
En dat maakt stemmen op zo'n partij ook lastig. Het zijn lokale verkiezingen, ik wil stemmen vanwege lokale issues en niet vanwege landelijke zaken. Niet voor niks dat ik meer dan eens partijen serieus overweeg die landelijk gewoon echt geen optie voor mij zijn, maar lokaal kan ik me dan wel in hun programma vinden.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan hebben ze zelf niet gereageerd.
Probleem waar FvD wel vaker tegen aan liep bij stemwijzers: die hebben specifieke lokale vragen, FvD heeft overal (dacht ik) een generiek landelijk opgesteld programma. Dat maakte het insturen van antwoorden blijkbaar soms lastig.
Dat bedoel ik. Complete leegte.quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil niemand op voorhand afserveren. Misschien heeft hij daar wel goed over nagedacht.
Wat ik schokkender vind is dat hij gisteren verkondigde dat je grote lokale projecten over moet laten aan het Rijk en de provincie. Dat is om zoveel redenen een belabberd idee.
Ik twijfel vooral nog tussen personen. En die staan over een stuk of drie lijsten verspreidquote:Op woensdag 18 maart 2026 12:00 schreef cinderloom het volgende:
Ik zit nog te dubben tussen twee lokale partijen.
Zitten dicht bij elkaar
Nog meer mensen die last minute nog beslissen?
PVV doet niet mee, JA21, PvdD, 50plus, SGP, Denk en Volt ook niet. PVV haalde hier een half jaar geleden met 22,7% de meeste stemmen, JA21 maar 3,9% en de rest nog minder.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:
Uit interesse: wat is bij jullie de landelijk grootste partij die níet lokaal op de lijst staat?
Hier doen de nummers 1 en 2 van TK2025 niet mee. Volgens mij zijn het ook al decennia dezelfde zes partijen, met nu één lokale partij extra (en in totaal nu dus twee lokale partijen),
Das wel vreemd ja. Sowieso is FvD niet actief met flyeren. Heb even wat kandidaat leden opgezocht, maar ik kan er maar weinig echt over vinden. Misschien toch een lokale. En gecheckt: tegen verlenging AZCquote:Op woensdag 18 maart 2026 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan hebben ze zelf niet gereageerd.
Probleem waar FvD wel vaker tegen aan liep bij stemwijzers: die hebben specifieke lokale vragen, FvD heeft overal (dacht ik) een generiek landelijk opgesteld programma. Dat maakte het insturen van antwoorden blijkbaar soms lastig.
Je moet tenslotte stemmen op de persoon die je het meest geschikt vindt, tochquote:Op woensdag 18 maart 2026 12:23 schreef borisz het volgende:
Het wordt Lijst 2 nr 27. Oh dat ben ik zelf
Hier doen niet mee:quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:
Uit interesse: wat is bij jullie de landelijk grootste partij die níet lokaal op de lijst staat?
Hier doen de nummers 1 en 2 van TK2025 niet mee. Volgens mij zijn het ook al decennia dezelfde zes partijen, met nu één lokale partij extra (en in totaal nu dus twee lokale partijen),
De actie van Heinen gisteren valt ook in dit stramien. Uit de NRC nieuwsbrief:quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VVD'ers zijn vanaf een verkiezingsuitslag al bezig met het voeren van een volgende campagne, die doen 24/7 niets anders dan partijprofilering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |