Als je geen nee-nee of ja-nee sticker hebt mag iedereen alles in je brievenbus duwen. Ik zelf heb er ook meer dan 3000 in brievenbussen geduwd de afgelopen 2 weken.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:45 schreef Faraday01 het volgende:
Krijg allerlei foldertjes in de bus waar ik niet om gevraagd heb (dat mag toch niet meer?) en de verschillen zijn soms nihil.
Niets belet je om naar Emmen, Meppel of Enschede te verhuizen.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Utrecht is sowieso hopeloos verloren. Kun je afschrijven die stad.
Hier werkt het net andersom:quote:Op zondag 15 maart 2026 21:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je geen nee-nee of ja-nee sticker hebt mag iedereen alles in je brievenbus duwen. Ik zelf heb er ook meer dan 3000 in brievenbussen geduwd de afgelopen 2 weken.
Dan mag het idd niet, als je geen ja-ja sticker hebt. Tenminste, als het officieel gemeentebeleid is en dus ook in een verordening staat.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hier werkt het net andersom:
In de gemeente ontvang je alleen folders (ongeadresseerd reclamedrukwerk) als je daarvoor kiest met een “JA-JA-sticker” op je brievenbus
Aangezien het ongeadresseerd is mag het dus niet.
Ik heb het als campagneleider al mijn flyeraars in elk geval verboden. Mensen boos maken wordt niemand beter van.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:14 schreef borisz het volgende:
In de meeste gevallen is politieke informatievoorziening uitgesloten mbt neenee/janee stickers.
Of het slim is daar wat in de bus te doen is een tweede.
Bij ons is de lijn Neenee niet. JaNee wel. We hebben dan ook een krantje ipv flyer.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het als campagneleider al mijn flyeraars in elk geval verboden. Mensen boos maken wordt niemand beter van.
Jij zit toch bij D66?quote:Op zondag 15 maart 2026 22:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Bij ons is de lijn Neenee niet. JaNee wel. We hebben dan ook een krantje ipv flyer.
Bij ons hebben er ook een paar een krantje. Paar keer gehoorde reactie op mijn flyer (voorkant speerpunten programma, achterkant wat gehaalde voorstellen van de afgelopen 4 jaar, qr code voor programma en qr code voor filmpjes): lekker overzichtelijk, dit lees ik tenminste, die complete kranten gaan ongelezen het oud papier in.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Bij ons is de lijn Neenee niet. JaNee wel. We hebben dan ook een krantje ipv flyer.
Gezien de huizenprijzen daar woont men er graag.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Utrecht is sowieso hopeloos verloren. Kun je afschrijven die stad.
Was hier ook idd. Leest ideaal.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij ons hebben er ook een paar een krantje. Paar keer gehoorde reactie op mijn flyer (voorkant speerpunten programma, achterkant wat gehaalde voorstellen van de afgelopen 4 jaar, qr code voor programma en qr code voor filmpjes): lekker overzichtelijk, dit lees ik tenminste, die complete kranten gaan ongelezen het oud papier in.
Ik vraag me altijd af: zou er ook maar 1 iemand door zo'n megafoon (of bij ons: door een stoet BBB tractors die de weg blokkeerden zaterdag) op een partij gaan stemmen? Ik vraag me dat al af bij posters en spandoeken, bij zulke acties helemaal.quote:Op maandag 16 maart 2026 07:25 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Was hier ook idd. Leest ideaal.
Ik vond die megafoon in de straat gisterochtend wel wat minder "Stem woensdag partij X, dankjewel" galmde het door de wijk
Voor mij is die megafoon niet stimulerend om op die partij te stemmen. Ik herinner ze sinds gisteren eerder als "schreeuwerds".quote:Op maandag 16 maart 2026 07:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af: zou er ook maar 1 iemand door zo'n megafoon (of bij ons: door een stoet BBB tractors die de weg blokkeerden zaterdag) op een partij gaan stemmen? Ik vraag me dat al af bij posters en spandoeken, bij zulke acties helemaal.
Flyers hebben denk ik wel zin, zeker als je het programma kernachtig samenvat en er op zet wat er is bereikt de afgelopen jaren. Verder heb ik 2 weken lang veel in een CU jasje al flyerend buiten gelopen en daardoor tientallen mensen gesproken, dat is het echte werk.
Vandaag sta ik trouwens van 9-15 op een middelbare school achter een kraampje, ben benieuwd hoe dat gaat. Kijken of er wat scholieren interesse hebben. Nou heb ik een bak vol pepermunt, daar zullen er vast wel wat op af komen. Hopelijk vult een deel dan ook ons briefje in waarin we vragen wat hun ideeën zijn voor de gemeenteraad voor de komende 4 jaar.
Wat mij betreft nog een reden om de grens van "in de gemeente wonen" niet meer te leggen bij het moment dat je benoemd wordt, maar al bij het moment dat je oo de lijst komt te staan. Blijkbaar vinden tal van kandidaten en lokale afedelingen van partijen valsheid in geschrifte geen probleem, dan moet je het dus anders aanpakken.quote:'Ik heb wel aangegeven: ik woon in Groningen en met veel plezier, dus verhuizen om in de raad in Vaals te gaan zitten, zie ik momenteel even niet gebeuren.'
Jups.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Jij zit toch bij D66?
In mijn omgeving hoor ik veel mensen die zwaar teleurgesteld zijn in D66 Landelijk met een nogal guurrechts regeerakkoord. En die woensdag daar ook een signaal over af willen geven. Geen idee of dat representatief is maar het zou wel eens tegen kunnen gaan vallen.
Om met Herman Finkers te spreken: "Er gaat niets boven Vaals".quote:Op maandag 16 maart 2026 08:01 schreef Hanca het volgende:
We lazen het al over FvD, maar deze GLPvdA kandidaat heeft ook de verklaring van voorgenomen vestiging niet gelezen en valselijk ondertekend: https://www.rtvnoord.nl/p(...)e-kieslijst-in-vaals
[..]
Wat mij betreft nog een reden om de grens van "in de gemeente wonen" niet meer te leggen bij het moment dat je benoemd wordt, maar al bij het moment dat je oo de lijst komt te staan. Blijkbaar vinden tal van kandidaten en lokale afedelingen van partijen valsheid in geschrifte geen probleem, dan moet je het dus anders aanpakken.
D66 is mij in ieder geval voorlopig kwijt met dit regeerakkoord. Als je een hokje zou moeten kiezen ben ik sociaal liberaal. En dit akkoord is alles behalve sociaal en ook liberaal valt het tegen met het telkenmale wijken voor de SGP en de CU voor een paar zetels. Ik begrijp het allemaal maar dat is toch niet waar ik op gestemd heb, een VVD akkoord.quote:Op maandag 16 maart 2026 08:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Jups.
Die kwam ik ook tegen op straat. Maar ook nog best wat mensen die wel D66 gaan stemmen.
Dit is dus voor een groot deel met AI gemaakt. Oscar Hammerstein zette dit op X en werd uiteindelijk genote omdat veel van die beelden nep bleken te zijn.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Utrecht:
[ afbeelding ]
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Je voelt je soms een vreemde in eigen land.
https://www.telegraaf.nl/(...)bisch/141654805.htmlquote:Op zondag 15 maart 2026 19:42 schreef -XOR- het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ongeren_op_scooters/
Domrechts wordt steeds grimmiger, opgestookt door roeptoeters van de Telegraaf en Nieuws Van De Dag.
Het is ook al decennia elke vier jaar dezelfde fophef hierover.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)bisch/141654805.html
Het klopt trouwens wel dat GL-PvdA afdelingen communicatie en verkiezingsprogramma's in het Arabisch hebben vertaald (vele fotos zijn wel nep).
Maarrr... Dat is nergens de enige niet-Nederlandse taal. Ook Pools en Engels bijvoorbeeld.
Belangrijker vind ik het overigens dat er een interne memo uitgaat binnen PvdA en vooral GL dat het woord 'Gaza' verboden is tijdens het campagnevoeren. Niet jouw strijd, als je dat het allerbelangrijkste vindt ga je maar in een buitenlandcommissie maar dan is een gemeenteraad niet je plek.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)bisch/141654805.html
Het klopt trouwens wel dat GL-PvdA afdelingen communicatie en verkiezingsprogramma's in het Arabisch hebben vertaald (vele fotos zijn wel nep).
Maarrr... Dat is nergens de enige niet-Nederlandse taal. Ook Pools en Engels bijvoorbeeld.
edit: De Telegraaf laat óók een VVD poster in het Arabisch zien trouwens. Is door de eindredactie geglipt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |