abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2026 @ 17:21:03 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220350698

Nog drie dagen!

De NOS nam een kijkje in Veere en hard een artikel over 30km wegen.

De Hond had nog een artikeltje.

Nou ja Game On. w/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 15 maart 2026 @ 17:42:43 #2
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220350809
Bekijk deze YouTube-video

Hup, we gaan even reclame maken voor Forum voor Democratie op zaterdagmiddag half twee.

Dat kun je wel aan Jort Kelder, ex-FvD sympathisant Aalberts en de omroep van Willem Vogt over laten. De geschiedenis rijmt.

Hopeloos.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 15 maart 2026 @ 17:45:09 #3
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220350820
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:42 schreef Klopkoek het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Hup, we gaan even reclame maken voor Forum voor Democratie op zaterdagmiddag half twee.

Dat kun je wel aan Jort Kelder, ex-FvD sympathisant Aalberts en de omroep van Willem Vogt over laten. De geschiedenis rijmt.

Hopeloos.
democratie is belangrijk he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 15 maart 2026 @ 19:42:42 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220351526
https://www.reddit.com/r/(...)ongeren_op_scooters/

Domrechts wordt steeds grimmiger, opgestookt door roeptoeters van de Telegraaf en Nieuws Van De Dag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220351542
Utrecht:

Rotterdam:

Je voelt je soms een vreemde in eigen land.
pi_220351556
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 19:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Utrecht:
[ afbeelding ]

Rotterdam:
[ afbeelding ]

Die zien hun stemmers natuurlijk naar denk gaan _O-

Triest wel.
pi_220351616
quote:
Utrecht:
[ afbeelding ]

Rotterdam:
[ afbeelding ]

Daarom wil die partij niet minder migratie.

pi_220351638
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 19:45 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Die zien hun stemmers natuurlijk naar denk gaan _O-

Triest wel.
Ik vind het niet normaal om zo door je stad of straat te moeten lopen.
Droevig word ik hier van.
pi_220351993
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Bepalen de lokale afdelingen dat niet zelf?
Zoiets begreep ik van @:hanca
Bij de SP is het landelijke bestuur oppermachtig, die kan zelfs lokale afdelingen die wethouders leveren verbieden om met de volgende verkiezingen mee te doen (en dat doen ze dus ook, als er niet genoeg oppositie is gevoerd tegen de eigen wethouder).

Zoals de CU is geregeld is volgens mij vrij uniek, komt omdat de kerk waar de GPV uit kwam ook zo is geregeld (lokale kerkenraad staat boven de landelijke synode). Die methode is overgenomen bij het oprichten van een partij. Ik denk dat bij alle andere partijen het landelijke bestuur wel dingen kan afdwingen bij de lokale afdelingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220352061
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 20:44 schreef Hanca het volgende:
Zoals de CU is geregeld is volgens mij vrij uniek, komt omdat de kerk waar de GPV uit kwam ook zo is geregeld (lokale kerkenraad staat boven de landelijke synode). Die methode is overgenomen bij het oprichten van een partij. Ik denk dat bij alle andere partijen het landelijke bestuur wel dingen kan afdwingen bij de lokale afdelingen.
Ik lees overigens in het artikel op wikipedia over de ChristenUnie dat er in 2013 wel een verandering in de organisatie van de partij is doorgevoerd.
quote:
De ChristenUnie kende bij oprichting een federatieve structuur. De lokale ChristenUnie's waren zelfstandige verenigingen met volledige rechtsbevoegdheid en geen afdelingen van de landelijke partij, zoals bij veel andere partijen in Nederland het geval is. Deze lokale verenigingen vormden de leden van de landelijke vereniging.

In november 2013 werd een vernieuwing van de partijstructuur in gang gezet, waarbij de toenmalige verenigingen afdelingen werden, leden meer individueel stemrecht moesten krijgen en lid konden worden van de landelijke ChristenUnie. Op een partijcongres in juni 2014 werden voorstellen daartoe aangenomen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/ChristenUnie#Organisatie
  zondag 15 maart 2026 @ 21:07:34 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352133
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 19:42 schreef -XOR- het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ongeren_op_scooters/

Domrechts wordt steeds grimmiger, opgestookt door roeptoeters van de Telegraaf en Nieuws Van De Dag.
Arabisch geblaat van de PvdA-GL in Utrecht is dan weer volstrekt normaal natuurijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 maart 2026 @ 21:08:36 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352141
quote:
Utrecht:
[ afbeelding ]

Rotterdam:
[ afbeelding ]

En men blijft het maar gek vinden dat rechtse partijen blijven winnen.

De meerderheid van Nederland woont buiten die randstedelijke bubbel. Misschien dat eens accepteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 maart 2026 @ 21:10:43 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220352168
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Arabisch geblaat van de PvdA-GL in Utrecht is dan weer volstrekt normaal natuurijk.
Ten eerste, wat kan mij het schelen en ten tweede vraag ik me af waarom je die twee dingen aan elkaar gelijkstelt. Kom dan met weggepeste PVV'ers door Antifa ofzo, dat gebeurt ook wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220352200
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 20:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik lees overigens in het artikel op wikipedia over de ChristenUnie dat er in 2013 wel een verandering in de organisatie van de partij is doorgevoerd.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/ChristenUnie#Organisatie
Klopt, je kunt nu lid worden van de landelijke partij, maar het blijft zo dat het landelijke bestuur niets te zeggen heeft over het lokale bestuur. De wijziging zorgde er vooral voor dat leden ook kunnen stemmen op de landelijke ALV. Dat kon daarvoor niet, omdat alleen de afdelingen lid waren van de landelijke afdeling en er dus alleen per afdeling kon worden gestemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 15 maart 2026 @ 21:12:50 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352202
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ten eerste, wat kan mij het schelen en ten tweede vraag ik me af waarom je die twee dingen aan elkaar gelijkstelt.
Waarom kan het je niet schelen?

Verder, wil je die toer opgaan hoef ik natuurlijk enkel naar de al jarenlange beveiliging van Wilders te wijzen.

Overigens vind ik het heerlijk te zien hoe een theocratisch-conservatieve partij als DENK op zoveel sympathie kan rekenen uit 'progressieve' kring. Het is echt Monty Python on steroids in de Randstad momenteel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 maart 2026 @ 21:17:06 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220352262
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom kan het je niet schelen?

Verder, wil je die toer opgaan hoef ik natuurlijk enkel naar de al jarenlange beveiliging van Wilders te wijzen.

Overigens vind ik het heerlijk te zien hoe een theocratisch-conservatieve partij als DENK op zoveel sympathie kan rekenen uit 'progressieve' kring. Het is echt Monty Python on steroids in de Randstad momenteel.
Omdat het me niet uitmaakt in welke taal een partij delen van de achterban wil benaderen (al is dit uiteraard niet bedoeld voor mensen die enkel Arabisch spreken).

Op Denk heb ik genoeg kritiek maar dat betekent niet dat het oké is om tegen Denk-flyeraars te intimideren'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 15 maart 2026 @ 21:20:02 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352287
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat het me niet uitmaakt in welke taal een partij delen van de achterban wil benaderen (al is dit uiteraard niet bedoeld voor mensen die enkel Arabisch spreken).

Op Denk heb ik genoeg kritiek maar dat betekent niet dat het oké is om tegen Denk-flyeraars te gaan zitten roepen dat ze 'terug moeten naar hun eigen land'.
Klopt, beter ga je met zo'n DENK-adept in gesprek.

Dat levert namelijk soms heel leuke gesprekken op, zodra je het bijvoorbeeld over feminisme en LGBTQ hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220352290
Ik zou trouwens ook nooit kiezen voor Arabische posters. In Amsterdam of Utrecht misschien wel Engels, dat zou dan meer groepen tegelijk bereiken. Met name omdat alle inwoners mogen stemmen, of ze nu wel of niet de Nederlandse nationaliteit hebben.
  zondag 15 maart 2026 @ 21:21:29 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220352305
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt, beter ga je met zo'n DENK-adept in gesprek.

Dat levert namelijk soms heel leuke gesprekken op, zodra je het bijvoorbeeld over feminisme en LGBTQ hebt.
Zeker, laat ze maar door de mand vallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 15 maart 2026 @ 21:22:07 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352312
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker, laat ze maar door de mand vallen.
Dat gaat verrassend vlug kan ik je vertellen... In dat opzicht zouden ze zo met FvD kunnen fuseren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 maart 2026 @ 21:24:54 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220352340
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:20 schreef Hanca het volgende:
Ik zou trouwens ook nooit kiezen voor Arabische posters. In Amsterdam of Utrecht misschien wel Engels, dat zou dan meer groepen tegelijk bereiken. Met name omdat alle inwoners mogen stemmen, of ze nu wel of niet de Nederlandse nationaliteit hebben.
Ik vind het strategisch ook niet handig. Het is bedoeld om te laten zien aan Marokkanen "zie eens hoe fijn we jullie willen accomoderen", maar dit stoot eerder grotere groepen andere kiezers af.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 15 maart 2026 @ 21:25:42 #22
236264 crew  capricia
pi_220352352
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:20 schreef Hanca het volgende:
Zijn de stembiljetten dan ook beschikbaar in het Arabisch?
Kan me dat niet voorstellen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 15 maart 2026 @ 21:27:18 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220352367
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat gaat verrassend vlug kan ik je vertellen... In dat opzicht zouden ze zo met FvD kunnen fuseren.
Zeker, een groot deel van de achterban heeft even conservatieve opvattingen, en een deel heeft antisemitische ideeën.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 15 maart 2026 @ 21:27:30 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352372
Utrecht is sowieso hopeloos verloren. Kun je afschrijven die stad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220352426
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Zijn de stembiljetten dan ook beschikbaar in het Arabisch?
Kan me dat niet voorstellen.

Dat is een kwestie van het GLPvdA logo zoeken en het eerste vakje daar onder aankruisen, natuurlijk. Daar hoef je niet eens voor te kunnen lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')