abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2026 @ 11:53:35 #276
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220348522
Krijgt die Eerdmans toch nog gelijk... Die roept al langer dat die gasvelden in Groningen niet volgestort moeten worden met beton, omdat we ze in de toekomst nog wel eens hard nodig zouden kunnen hebben. Kan wel eens sneller zijn dan zelfs hij dacht.

Heeft hij al ergens 'I told you so' geroepen?
pi_220348528
twitter
  zondag 15 maart 2026 @ 11:54:50 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220348532
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:53 schreef kladderadatsch het volgende:
Krijgt die Eerdmans toch nog gelijk... Die roept al langer dat die gasvelden in Groningen niet volgestort moeten worden met beton, omdat we ze in de toekomst nog wel eens hard nodig zouden kunnen hebben. Kan wel eens sneller zijn dan zelfs hij dacht.

ja natuurlijk en niet willen boren onder de Waddenzee is helemaal gestoord
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220348613
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:43 schreef Cherni het volgende:

[..]
Methaan word ook uit olie gehaald. En dat zal nog wel steeds gebruikt worden om er kunstmest van te maken. Of voor andere doeleinden.

En gas is ook al een probleem want daar willen we ook vanaf.
Onder hoge druk zal enige methaan opgelost zijn in de olie, regelmatig wordt dat afgefakkeld, butaan en propaan (LPG) komen vrij tijdens het destilatie proces. Dit is vloeibaar bij kamertemperatuur en lage druk. In nogal wat landen gebruikt men de LPG om te koken. Puur butaan gebruikt men bijv voor aanstekers.
Van fossiel aardgas wil men af en met name groene waterstof gaan gebruiken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220348614
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Soldaten die geen gevaar meer zijn alsnog doden kun je scharen onder oorlogsmisdaden. Ik dacht dat het ze ging om het vernietigen van militaire doelen.

Maargoed, Hegseth spaart oorlogsmisdaden alsof het Pokemon zijn, dus niet verbazend.
pi_220348622
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja natuurlijk en niet willen boren onder de Waddenzee is helemaal gestoord
Het is wel goed om ook wat reserves te houden, je kan alles wel opboren.

Ook dat de gasputten in Groningen dicht zijn / gaan, betekent niet dat het gas weg is.

Voorlopig moeten we eerst maar eens zien hoe zoveel mogelijk van fossiele brandstoffen afkomen want we hebben dan wel aardgas, het is bij lange na niet genoeg om ons er in de toekomst van te voorzien.
pi_220348623
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Soldaten die geen gevaar meer zijn alsnog doden kun je scharen onder oorlogsmisdaden. Ik dacht dat het ze ging om het vernietigen van militaire doelen.

Maargoed, Hegseth spaart oorlogsmisdaden alsof het Pokemon zijn, dus niet verbazend.
Geen medelijden met het tuig dat de eigen bevolking heeft uitgeroeid.
pi_220348635
twitter

Lol
pi_220348656
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:10 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Geen medelijden met het tuig dat de eigen bevolking heeft uitgeroeid.
Veel soldaten zijn wss gewoon opgeroepen nu, het is niet alsof ze echt een keuze hebben.
pi_220348668
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is wel goed om ook wat reserves te houden, je kan alles wel opboren.

Ook dat de gasputten in Groningen dicht zijn / gaan, betekent niet dat het gas weg is.

Voorlopig moeten we eerst maar eens zien hoe zoveel mogelijk van fossiele brandstoffen afkomen want we hebben dan wel aardgas, het is bij lange na niet genoeg om ons er in de toekomst van te voorzien.
Vlg mij wel een decennia ongeveer, toch, nog zonder het schalie gas in de Waddenzee.
Olie en olieproducten zijn alsnog nodig natuurlijk.
Vakman pur sang
pi_220348671
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Veel soldaten zijn wss gewoon opgeroepen nu, het is niet alsof ze echt een keuze hebben.
Schei toch uit. We hebben het hier niet over onschuldige jongens die gedwongen worden om voor het regime te vechten maar over een islamofascistische sekte dat al 47 jaar lang de meest gruwelijke repressie heeft uitgeoefend op de eigen bevolking. Hopelijk gaan er nog heel wat meer van dit soort beelden volgen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 maart 2026 @ 12:24:06 #287
284411 crew  heywoodu
pi_220348678
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:53 schreef kladderadatsch het volgende:

Zijn er eigenlijk nadelen aan het níet volstorten met beton, of is het puur om die optie definitief voorgoed weg te gooien? Ik ben er best wel voorstander van om daar in principe niet meer aan de gang te gaan, maar volstorten met beton is zo definitief dat het me simpelweg onverstandig lijkt met het oog op situaties zoals nu (als dit nog veel verder zou escaleren). Tenzij er daadwerkelijk nog echt nadelige gevolgen zijn die pas stoppen als je er beton in gooit.
pi_220348679
Verhaal van iemand die weer even terug was in Iran toen de oorlog begon waarbij de initiële euforie over de dood van Khamenei heeft plaatsgemaakt voor de realisatie dat 'alleen militaire doeleinden raken' ook met de huidige technologie nog steeds een utopie is: https://www.economist.com(...)-reliving-the-horror
Geen idee hoe wijdverspreid dat soort sentiment is, maar het is iets waar de jubelaars wel erg makkelijk overheen stappen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220348709
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:22 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Schei toch uit. We hebben het hier niet over onschuldige jongens die gedwongen worden om voor het regime te vechten maar over een islamofascistische sekte dat al 47 jaar lang de meest gruwelijke repressie heeft uitgeoefend op de eigen bevolking. Hopelijk gaan er nog heel wat meer van dit soort beelden volgen.
Dat is wel een heel simpele voorstelling.

Vrijwel ieder land heeft een leger dat uit professionals bestaat of in dit geval dicht rond het regime zit en uit dienstplichtigen die opgeroepen worden en dat niet kunnen weigeren.

Maar het makkelijker om een vijand als 100% slecht in te beelden, dat roeit makkelijker uit zonder wroeging.
  zondag 15 maart 2026 @ 12:33:38 #290
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220348714
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Lol
Als dit niet tijdens de vrijmibo van Mossad is bedacht, verlies ik definitief mijn vertrouwen in de joodse humer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220348718
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vrijwel ieder land heeft een leger dat uit professionals bestaat of in dit geval dicht rond het regime zit en uit dienstplichtigen die opgeroepen worden en dat niet kunnen weigeren.

Maar het makkelijker om een vijand als 100% slecht in te beelden, dat roeit makkelijker uit zonder wroeging.
Je doet allerlei vage aannames terwijl je niets van Iran weet. Vraag het eens aan de Iraniërs hoeveel onschuldige 'professionals' er in de IRGC actief zijn.
  zondag 15 maart 2026 @ 12:37:07 #292
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220348727
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dus wat je voorstelt is dat Iran onbeperkt drones af kan schieten ongeacht wat het doel is maar Israel moet bij elke soldaat die ze neer willen schieten eerst z'n biografie lezen?
pi_220348729
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vlg mij wel een decennia ongeveer, toch, nog zonder het schalie gas in de Waddenzee.
Als we het alleen zelf gebruiken is die 200 miljard kuub ongeveer 7 jaar eigen gebruik en dan kijk ik even niet naar hoog- of laagcalorisch aardgas maar aardgas in het algemeen.

In de praktijk zal er echter ook wel wat geëxporteerd worden in een crisis, om omringende landen te helpen, zoals dat dan gaat.

Wil je heel Europa van gas voorzien dan is het ongeveer 6 maanden gas.

quote:
Olie en olieproducten zijn alsnog nodig natuurlijk.
Uiteraard. Ook daar zal je naar alternatieven moeten gaan kijken maar helemaal zonder zal niet lukken.
Maar dat hoeft ook niet direct.
  zondag 15 maart 2026 @ 12:38:22 #294
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220348737
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zijn er eigenlijk nadelen aan het níet volstorten met beton, of is het puur om die optie definitief voorgoed weg te gooien? Ik ben er best wel voorstander van om daar in principe niet meer aan de gang te gaan, maar volstorten met beton is zo definitief dat het me simpelweg onverstandig lijkt met het oog op situaties zoals nu (als dit nog veel verder zou escaleren). Tenzij er daadwerkelijk nog echt nadelige gevolgen zijn die pas stoppen als je er beton in gooit.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar AI zegt er het volgende over:

De boorputten van het gasveld in Groningen worden volgestort met beton (cement) om de gaswinning definitief en onomkeerbaar te beëindigen. Dit besluit is genomen om veiligheidsredenen na decennia van aardbevingen en schade in de regio, en om te voorkomen dat in de toekomst gemakkelijk opnieuw gas kan worden gewonnen.

De belangrijkste redenen voor deze maatregel zijn:

Definitieve sluiting: Door de boorputten (de "bovenaanvoer" van het gasveld) met honderden meters beton te vullen, worden ze volledig afgesloten. Dit maakt het technisch zeer moeilijk en kostbaar om de gaswinning ooit nog te hervatten.

Veiligheid en zekerheid voor bewoners: Het definitief sluiten van de putten moet de Groningers de zekerheid geven dat de aardbevingen, die schade en onrust veroorzaakten, niet terugkeren.

Wettelijke beëindiging: Op 19 april 2024 is het Groningenveld definitief gesloten. Het storten van beton is onderdeel van het definitieve sluitingsproces (de afwerking) van de mijnbouwlocaties.
pi_220348747
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:37 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dus wat je voorstelt is dat Iran onbeperkt raketten af kan schieten ongeacht wat het doel is maar Israel moet bij elke soldaat die ze neer willen schieten eerst z'n biografie lezen?
Nee, dat stel ik niet. Je kan echter ook niet stellen dat iedereen die nu in Iran aan het vechten is, dat met plezier doet.

Als je een doel hebt uitgeschakeld, wat is dan nog het nut om systematisch ontwapende mensen af te knallen? Geen kans om zich over te geven of wat dan ook.

Het zijn mensenlevens, daar moeten we als "niet achterlijke cultuur" toch wel boven staan?
  zondag 15 maart 2026 @ 12:39:40 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220348749
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 10:33 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Die het stuk schreef naar aanleiding van een studie door de Joods, Israëlische archeoloog Yonatan Adler, die er vervolgens ook een boek over schreef, het gaat dus over zijn bevindingen. Dus daar is helemaal niets 'discutabel' aan.
Zeker, dat stond ook in het artikel en deze is verder ook interessant wat ik aangaf.

Ik had het mbt 'discutabel' over Jan Tervoort, die anti-Israël activisme tot zijn levenswerk heeft gemaakt en zijn tijd besteed aan bestrijden van een vermeende'Israël-lobby' wat soms nogal discutabele vormen aanneemt, zoals op zijn socials zichtbaar is.

Als zo iemand zo'n artikel schrijft vraag ik mij snel af wat eventuele bijbedoelingen hier zijn. Zo heeft Tervoort onder meer al een aantal keer gesteld dat Joden niet inheems zouden zijn aan de Levant (terwijl wetenschappelijk onderzoek keer op keer het tegenovergestelde laat zien) en zich om deze reden ook beziggehouden met de (vermeende) geschiedenis van dat gebied.

En ook heeft hij regelmatig verwezen naar Shlomo Sand, een nogal controversiële Israëlische schrijver die ooit de thesis in de wereld heeft geworpen dat het Joodse volk niet zou bestaan en allemaal bekeerlingen betreft. Zulke drek is ook populair in de contreien van verwerpelijke individuen als Nick Fuentes. Daar doelde ik dan ook op met 'discutabel'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220348750
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:35 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je doet allerlei vage aannames terwijl je niets van Iran weet. Vraag het eens aan de Iraniërs hoeveel onschuldige 'professionals' er in de IRGC actief zijn.
Nou, hoeveel?
pi_220348762
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als we het alleen zelf gebruiken is die 200 miljard kuub ongeveer 7 jaar eigen gebruik en dan kijk ik even niet naar hoog- of laagcalorisch aardgas maar aardgas in het algemeen.

In de praktijk zal er echter ook wel wat geëxporteerd worden in een crisis, om omringende landen te helpen, zoals dat dan gaat.

Wil je heel Europa van gas voorzien dan is het ongeveer 6 maanden gas.
[..]
Uiteraard. Ook daar zal je naar alternatieven moeten gaan kijken maar helemaal zonder zal niet lukken.
Maar dat hoeft ook niet direct.
Mijn info zegt 500-600 miljard kuub, voor 16-18 jaar
Vakman pur sang
pi_220348763
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, dat stond ook in het artikel en deze is verder ook interessant wat ik aangaf.

Ik had het mbt 'discutabel' over Jan Tervoort, die anti-Israël activisme tot zijn levenswerk heeft gemaakt en zijn tijd besteed aan bestrijden van een vermeende'Israël-lobby' wat soms nogal discutabele vormen aanneemt, zoals op zijn socials zichtbaar is.

Als zo iemand zo'n artikel schrijft vraag ik mij snel af wat eventuele bijbedoelingen hier zijn. Zo heeft Tervoort onder meer al een aantal keer gesteld dat Joden niet inheems zouden zijn aan de Levant (terwijl wetenschappelijk onderzoek keer op keer het tegenovergestelde laat zien) en zich om deze reden ook beziggehouden met de (vermeende) geschiedenis van dat gebied.

En ook heeft hij regelmatig verwezen naar Shlomo Sand, een nogal controversiële Israëlische schrijver die ooit de thesis in de wereld heeft geworpen dat het Joodse volk niet zou bestaan en allemaal bekeerlingen betreft. Zulke drek is ook populair in de contreien van verwerpelijke individuen als Nick Fuentes. Daar doelde ik dan ook op met 'discutabel'.
Tervoort is een schoolvoorbeeld van een linkse antisemiet. Hij is ontslagen bij The Rights Forum vanwege zijn antisemitisme. Sand, die overigens ook een communist is, wordt door allerlei complotgekkies aangehaald alsof hij het wagenwiel heeft uitgevonden. De enige reden dat ze hem aanhalen, is proberen aan te tonen dat de Joden geen recht zouden hebben op Israël.
pi_220348769
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn info zegt 500-600 miljard kuub, voor 16-18 jaar
We hadden het over Waddenzee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')