ja natuurlijk en niet willen boren onder de Waddenzee is helemaal gestoordquote:Op zondag 15 maart 2026 11:53 schreef kladderadatsch het volgende:
Krijgt die Eerdmans toch nog gelijk... Die roept al langer dat die gasvelden in Groningen niet volgestort moeten worden met beton, omdat we ze in de toekomst nog wel eens hard nodig zouden kunnen hebben. Kan wel eens sneller zijn dan zelfs hij dacht.
Heeft hij al ergens 'I told you so' geroepen?
Onder hoge druk zal enige methaan opgelost zijn in de olie, regelmatig wordt dat afgefakkeld, butaan en propaan (LPG) komen vrij tijdens het destilatie proces. Dit is vloeibaar bij kamertemperatuur en lage druk. In nogal wat landen gebruikt men de LPG om te koken. Puur butaan gebruikt men bijv voor aanstekers.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Methaan word ook uit olie gehaald. En dat zal nog wel steeds gebruikt worden om er kunstmest van te maken. Of voor andere doeleinden.
En gas is ook al een probleem want daar willen we ook vanaf.
Soldaten die geen gevaar meer zijn alsnog doden kun je scharen onder oorlogsmisdaden. Ik dacht dat het ze ging om het vernietigen van militaire doelen.quote:
Het is wel goed om ook wat reserves te houden, je kan alles wel opboren.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja natuurlijk en niet willen boren onder de Waddenzee is helemaal gestoord
Geen medelijden met het tuig dat de eigen bevolking heeft uitgeroeid.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:09 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Soldaten die geen gevaar meer zijn alsnog doden kun je scharen onder oorlogsmisdaden. Ik dacht dat het ze ging om het vernietigen van militaire doelen.
Maargoed, Hegseth spaart oorlogsmisdaden alsof het Pokemon zijn, dus niet verbazend.
Veel soldaten zijn wss gewoon opgeroepen nu, het is niet alsof ze echt een keuze hebben.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:10 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Geen medelijden met het tuig dat de eigen bevolking heeft uitgeroeid.
Vlg mij wel een decennia ongeveer, toch, nog zonder het schalie gas in de Waddenzee.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel goed om ook wat reserves te houden, je kan alles wel opboren.
Ook dat de gasputten in Groningen dicht zijn / gaan, betekent niet dat het gas weg is.
Voorlopig moeten we eerst maar eens zien hoe zoveel mogelijk van fossiele brandstoffen afkomen want we hebben dan wel aardgas, het is bij lange na niet genoeg om ons er in de toekomst van te voorzien.
Schei toch uit. We hebben het hier niet over onschuldige jongens die gedwongen worden om voor het regime te vechten maar over een islamofascistische sekte dat al 47 jaar lang de meest gruwelijke repressie heeft uitgeoefend op de eigen bevolking. Hopelijk gaan er nog heel wat meer van dit soort beelden volgen.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Veel soldaten zijn wss gewoon opgeroepen nu, het is niet alsof ze echt een keuze hebben.
Zijn er eigenlijk nadelen aan het níet volstorten met beton, of is het puur om die optie definitief voorgoed weg te gooien? Ik ben er best wel voorstander van om daar in principe niet meer aan de gang te gaan, maar volstorten met beton is zo definitief dat het me simpelweg onverstandig lijkt met het oog op situaties zoals nu (als dit nog veel verder zou escaleren). Tenzij er daadwerkelijk nog echt nadelige gevolgen zijn die pas stoppen als je er beton in gooit.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:53 schreef kladderadatsch het volgende:
Krijgt die Eerdmans toch nog gelijk... Die roept al langer dat die gasvelden in Groningen niet volgestort moeten worden met beton, omdat we ze in de toekomst nog wel eens hard nodig zouden kunnen hebben. Kan wel eens sneller zijn dan zelfs hij dacht.
Heeft hij al ergens 'I told you so' geroepen?
Dat is wel een heel simpele voorstelling.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Schei toch uit. We hebben het hier niet over onschuldige jongens die gedwongen worden om voor het regime te vechten maar over een islamofascistische sekte dat al 47 jaar lang de meest gruwelijke repressie heeft uitgeoefend op de eigen bevolking. Hopelijk gaan er nog heel wat meer van dit soort beelden volgen.
Als dit niet tijdens de vrijmibo van Mossad is bedacht, verlies ik definitief mijn vertrouwen in de joodse humer.quote:
Je doet allerlei vage aannames terwijl je niets van Iran weet. Vraag het eens aan de Iraniërs hoeveel onschuldige 'professionals' er in de IRGC actief zijn.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel een heel simpele voorstelling.
Vrijwel ieder land heeft een leger dat uit professionals bestaat of in dit geval dicht rond het regime zit en uit dienstplichtigen die opgeroepen worden en dat niet kunnen weigeren.
Maar het makkelijker om een vijand als 100% slecht in te beelden, dat roeit makkelijker uit zonder wroeging.
Dus wat je voorstelt is dat Iran onbeperkt drones af kan schieten ongeacht wat het doel is maar Israel moet bij elke soldaat die ze neer willen schieten eerst z'n biografie lezen?quote:Op zondag 15 maart 2026 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel een heel simpele voorstelling.
Vrijwel ieder land heeft een leger dat uit professionals bestaat of in dit geval dicht rond het regime zit en uit dienstplichtigen die opgeroepen worden en dat niet kunnen weigeren.
Maar het makkelijker om een vijand als 100% slecht in te beelden, dat roeit makkelijker uit zonder wroeging.
Als we het alleen zelf gebruiken is die 200 miljard kuub ongeveer 7 jaar eigen gebruik en dan kijk ik even niet naar hoog- of laagcalorisch aardgas maar aardgas in het algemeen.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vlg mij wel een decennia ongeveer, toch, nog zonder het schalie gas in de Waddenzee.
Uiteraard. Ook daar zal je naar alternatieven moeten gaan kijken maar helemaal zonder zal niet lukken.quote:Olie en olieproducten zijn alsnog nodig natuurlijk.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar AI zegt er het volgende over:quote:Op zondag 15 maart 2026 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk nadelen aan het níet volstorten met beton, of is het puur om die optie definitief voorgoed weg te gooien? Ik ben er best wel voorstander van om daar in principe niet meer aan de gang te gaan, maar volstorten met beton is zo definitief dat het me simpelweg onverstandig lijkt met het oog op situaties zoals nu (als dit nog veel verder zou escaleren). Tenzij er daadwerkelijk nog echt nadelige gevolgen zijn die pas stoppen als je er beton in gooit.
Nee, dat stel ik niet. Je kan echter ook niet stellen dat iedereen die nu in Iran aan het vechten is, dat met plezier doet.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus wat je voorstelt is dat Iran onbeperkt raketten af kan schieten ongeacht wat het doel is maar Israel moet bij elke soldaat die ze neer willen schieten eerst z'n biografie lezen?
Zeker, dat stond ook in het artikel en deze is verder ook interessant wat ik aangaf.quote:Op zondag 15 maart 2026 10:33 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die het stuk schreef naar aanleiding van een studie door de Joods, Israëlische archeoloog Yonatan Adler, die er vervolgens ook een boek over schreef, het gaat dus over zijn bevindingen. Dus daar is helemaal niets 'discutabel' aan.
Nou, hoeveel?quote:Op zondag 15 maart 2026 12:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Je doet allerlei vage aannames terwijl je niets van Iran weet. Vraag het eens aan de Iraniërs hoeveel onschuldige 'professionals' er in de IRGC actief zijn.
Mijn info zegt 500-600 miljard kuub, voor 16-18 jaarquote:Op zondag 15 maart 2026 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als we het alleen zelf gebruiken is die 200 miljard kuub ongeveer 7 jaar eigen gebruik en dan kijk ik even niet naar hoog- of laagcalorisch aardgas maar aardgas in het algemeen.
In de praktijk zal er echter ook wel wat geëxporteerd worden in een crisis, om omringende landen te helpen, zoals dat dan gaat.
Wil je heel Europa van gas voorzien dan is het ongeveer 6 maanden gas.
[..]
Uiteraard. Ook daar zal je naar alternatieven moeten gaan kijken maar helemaal zonder zal niet lukken.
Maar dat hoeft ook niet direct.
Tervoort is een schoolvoorbeeld van een linkse antisemiet. Hij is ontslagen bij The Rights Forum vanwege zijn antisemitisme. Sand, die overigens ook een communist is, wordt door allerlei complotgekkies aangehaald alsof hij het wagenwiel heeft uitgevonden. De enige reden dat ze hem aanhalen, is proberen aan te tonen dat de Joden geen recht zouden hebben op Israël.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, dat stond ook in het artikel en deze is verder ook interessant wat ik aangaf.
Ik had het mbt 'discutabel' over Jan Tervoort, die anti-Israël activisme tot zijn levenswerk heeft gemaakt en zijn tijd besteed aan bestrijden van een vermeende'Israël-lobby' wat soms nogal discutabele vormen aanneemt, zoals op zijn socials zichtbaar is.
Als zo iemand zo'n artikel schrijft vraag ik mij snel af wat eventuele bijbedoelingen hier zijn. Zo heeft Tervoort onder meer al een aantal keer gesteld dat Joden niet inheems zouden zijn aan de Levant (terwijl wetenschappelijk onderzoek keer op keer het tegenovergestelde laat zien) en zich om deze reden ook beziggehouden met de (vermeende) geschiedenis van dat gebied.
En ook heeft hij regelmatig verwezen naar Shlomo Sand, een nogal controversiële Israëlische schrijver die ooit de thesis in de wereld heeft geworpen dat het Joodse volk niet zou bestaan en allemaal bekeerlingen betreft. Zulke drek is ook populair in de contreien van verwerpelijke individuen als Nick Fuentes. Daar doelde ik dan ook op met 'discutabel'.
We hadden het over Waddenzee.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn info zegt 500-600 miljard kuub, voor 16-18 jaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |