Ja daarom, als iemand toch niet wil afvallen en/of gezonder wil eten, zal er ook niks van terecht komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:14 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Alles draait natuurlijk om zelfbeheersing, ik zie AnoekiePoekie bijvoorbeeld geen gram aankomen terwijl die in een bondje zit die nog kunnen kopen wat ze willen
Jup, je kan het paard wel naar de bron toe brengen .. enz enzz maar ze moeten het zelf doen, dus dat gejengel van wat wordt ik dik geeft al aan dat het begin van bewustwording er isquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:31 schreef KapiteinChris het volgende:
[..]
Ja daarom, als iemand toch niet wil afvallen en/of gezonder wil eten, zal er ook niks van terecht komen.
De FEBO organiseert volgens mij zo'n beetje alle activiteiten in de loods en zou meer moeten aanmoedigen om meer fysiek bezig te zijn, maar als Roxy liever klaagt dat ze zo dik word om vervolgens gewoon een frikadel met mayonaise naar binnen te werken, zal extra lichaamsbeweging ook niet het gewenste effect opleveren omdat ze dan gewoon het minimale doen en het zo mogelijk gaat af rafelen.
Het was al weken geleden dat het gejengel (letterlijk janken) begon over aankomen. Sindsdien zijn de potten choco nog steeds binnen een dag leeg.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:37 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Jup, je kan het paard wel naar de bron toe brengen .. enz enzz maar ze moeten het zelf doen, dus dat gejengel van wat wordt ik dik geeft al aan dat het begin van bewustwording er is
De AllesWeter geeft niet aan of de potten choco ook in het basispakket zittenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Het was al weken geleden dat het gejengel (letterlijk janken) begon over aankomen. Sindsdien zijn de potten choco nog steeds binnen een dag leeg.
Vraag ook even hoe het zit met roken. Is dat onderdeel van het boodschappengeld of krijgen ze dat gratis? Het wordt flink buiten beeld gehouden (toch zie ik ze soms via het keukenraampje buiten staan paffen), maar er zitten daar sowieso een aantal kettingrokers. Als ze het gratis krijgen van de febo, krijgen de mensen daar die niet roken dan compensatie in een andere vorm?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:23 schreef 5thencounter het volgende:
Toch maar even gevraagd aan De AllesWeter![]()
🥣 Wat krijgen deelnemers zonder punten/geld?
Als ze geen punten (budget) meer hebben om boodschappen te doen, vallen ze terug op een karig standaardmenu:
ontbijt: havermout
lunch: een paar sneetjes brood
avondeten: een simpele pasta- of rijstmaaltijd
? Waarom zo sober?
Het idee van het programma is:
teams moeten punten verdienen met opdrachten
die punten zijn hun "valuta" voor boodschappen
hoe beter ze presteren, hoe luxer ze kunnen eten
Dus:
weinig punten = overleven op basiseten
veel punten = extra's zoals snacks, vlees, luxe producten
? Effect (bewust door de makers)
Dit systeem zorgt voor:
extra spanning en irritaties (honger speelt mee)
strategische keuzes: sparen of direct uitgeven
groepsdruk (wie eet wat, wie "verspilt" punten)
Dus, geen frikandellen en MaxiPotten mayo
Toevallig zag je Mercedes gisteren met een bus shag staan. En in die openstaande lade en op het aanrecht stonden er nog veel meerquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:56 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Vraag ook even hoe het zit met roken. Is dat onderdeel van het boodschappengeld of krijgen ze dat gratis? Het wordt flink buiten beeld gehouden (toch zie ik ze soms via het keukenraampje buiten staan paffen), maar er zitten daar sowieso een aantal kettingrokers. Als ze het gratis krijgen van de febo, krijgen de mensen daar die niet roken dan compensatie in een andere vorm?
Dat kopen ze van hun eigen budget heb ik begrepen, zou ook niet eerlijk zijn voor de niet rokers.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:56 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Vraag ook even hoe het zit met roken. Is dat onderdeel van het boodschappengeld of krijgen ze dat gratis? Het wordt flink buiten beeld gehouden (toch zie ik ze soms via het keukenraampje buiten staan paffen), maar er zitten daar sowieso een aantal kettingrokers. Als ze het gratis krijgen van de febo, krijgen de mensen daar die niet roken dan compensatie in een andere vorm?
Dat vroeg ik mij al af hoe dat zatquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:56 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Sow!!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:00 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Toevallig zag je Mercedes gisteren met een bus shag staan. En in die openstaande lade en op het aanrecht stonden er nog veel meer
[ afbeelding ]
Goeie vraagquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:56 schreef MacDeMarco het volgende:
[..]
Lekkerquote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:11 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dat op brood doen
Bestaat pruimtabak nog? Dat zou een "rookvrije" oplossing zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:11 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dat op brood doen
Actieve houding is een mooie term.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:20 schreef KapiteinChris het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het wel mee eens, alle activiteiten worden ook al door de FEBO bedacht en door hun verplicht om mee te doen, dan zouden ze inderdaad wel iets meer fysieke activiteiten kunnen verplichten/organiseren.
Ik moet altijd wel lachten als de voice-over zegt dat loods bewoner X en Y, activiteiten Z hebben georganiseerd (noem een "over de streep" of een Zumba) maar je als kijker wel weet dat FEBO dit heeft gepland en iedereen verplicht is om mee te doen. Ik zou gillend gek worden van de luiheid die soms wordt getoond en die door ouds bewoners word verteld.
Ok, dan zou ik als niet roker gewoon extra voedsel achter de hand houden als je -50 of -100 staat. Van het geld dat wordt opgerookt kun je voldoende ingrediënten kopen om mooie gerechten van te bereiden, alleen heb ik dat tot op heden nog niemand zien doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat kopen ze van hun eigen budget heb ik begrepen, zou ook niet eerlijk zijn voor de niet rokers.
(Ze kopen ook kleding)
Wow, goed gezien. Ik neem aan dat elke roker zijn/haar eigen bus heeft, vanwege dat akkefietje met het doorspoelen van shag een tijd geleden.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:00 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Toevallig zag je Mercedes gisteren met een bus shag staan. En in die openstaande lade en op het aanrecht stonden er nog veel meer
[ afbeelding ]
Een ander oorwurm liedje luisteren waar je wel tegen kan om Merrie, Merrie, Merrie uit je hoofd te krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:53 schreef -Spring het volgende:
Ik heb dat Liedjes per ongeluk geluisterd en sindsdien zit het in mn hoofd. Wat een ellende.
Die opdrachten om de tijd te vullen werden al bedacht toen het nog EJVJL heette.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:20 schreef KapiteinChris het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het wel mee eens, alle activiteiten worden ook al door de FEBO bedacht en door hun verplicht om mee te doen, dan zouden ze inderdaad wel iets meer fysieke activiteiten kunnen verplichten/organiseren.
Ik moet altijd wel lachten als de voice-over zegt dat loods bewoner X en Y, activiteiten Z hebben georganiseerd (noem een "over de streep" of een Zumba) maar je als kijker wel weet dat FEBO dit heeft gepland en iedereen verplicht is om mee te doen. Ik zou gillend gek worden van de luiheid die soms wordt getoond en die door ouds bewoners word verteld.
Toen rookten ze nog gezellig buiten bij de houtkachelquote:Op dinsdag 17 maart 2026 15:58 schreef freaky40 het volgende:
Die opdrachten om de tijd te vullen werden al bedacht toen het nog EJVJL heette.
quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:03 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ze toch niet per ongeluk zwanger geraakt in Paradise Hotel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |