abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220336252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 23:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ze zijn er nog niet maar het gaat rap.
Absoluut, nog zeker geen 100%. Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft bijvoorbeeld nog te veel macht, en natuurlijk speelt ook de kwestie van de maximale presidentiële termijnen mee. We zijn toeschouwers van de strijd tussen twee fascistische en een streng-islamitische regering. Het heeft niks te maken met vrijheid, blijheid.
pi_220336276
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 23:42 schreef Peppert het volgende:

[..]
Absoluut, nog zeker geen 100%. Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft bijvoorbeeld nog te veel macht, en natuurlijk speelt ook de kwestie van de maximale presidentiële termijnen mee. We zijn toeschouwers van de strijd tussen twee fascistische en een streng-islamitische regering. Het heeft niks te maken met vrijheid, blijheid.
Drie autocraten dus.
pi_220336298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 23:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Drie autocraten dus.
Het zijn absoluut autocratische landen. De VS nog niet volledig, maar het presidentiële ambt is door de jaren heen zeer machtig geworden.
pi_220336312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 23:59 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het zijn absoluut autocratische landen. De VS nog niet volledig, maar het presidentiële ambt is door de jaren heen zeer machtig geworden.
De VS gaat anders hard die kant op. Kennelijk wil het volk een autocratische leider. Je moet ze hier maar eens horen over die slappe Jetten. Flink roeptoeteren werkt best wel.
pi_220336418
Ondertussen, komen zulke dingetjes mondjes maat aan het licht. Ook dat er heel wat meer gewonden zijn gevallen bijvoorbeeld.
twitter
pi_220336435
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:34 schreef Doler12 het volgende:
Ondertussen, komen zulke klein dingetjes mondjes maat aan het licht. Ook dat er heel wat meer gewonden zijn gevallen bijvoorbeeld.
[ x ]
Volgens mij is dit al voorbij gekomen, dus oud nieuws. Maar goed, de grote klapper zou vandaag komen volgens Trump en geen idee of iemand zich heeft overgegeven, zoon van Khamenei is ook al verminkt, hoor nog niet over weer een school met kinderen plat. Wel al een paar soldaten, je zal maar sterven door deze onzin.. :o
  zaterdag 14 maart 2026 @ 00:39:53 #182
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220336437
Ik lees dat de Houthi leider heeft gezegd dat zij zich ermee gaan bemoeien? Zat eraan te komen maar wellicht als reactie op boots on the ground van Amerika om te proberen met in eerste instantie 2500 mariniers een vrije doorgang van schepen in de straat van Hormuz te bewerkstelligen? Ook zijn er voor het eerst vanuit in Bahrain Amerikaanse HIMARS geïnstalleerde systemen raketten op Iran afgeschoten. De inmenging van de Houthis in het conflict zou ook met die inmenging van Bahrain (Golfstaten) te maken kunnen hebben.

Benieuwd hoe de Houthis zich ermee gaan bemoeien: rode zee en/of olie installaties van Golfstaten/Saudie Arabië.
enkelband
pi_220336441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:39 schreef recidivist het volgende:
Ik lees dat de Houthi leider heeft gezegd dat zij zich ermee gaan bemoeien? Zat eraan te komen maar wellicht als reactie op boots on the ground van Amerika om te proberen met in eerste instantie 2500 mariniers een vrije doorgang van schepen in de straat van Hormuz te bewerkstelligen? Ook zijn er voor het eerst vanuit in Bahrain Amerikaanse HIMARS geïnstalleerde systemen raketten op Iran afgeschoten. De inmenging van de Houthis in het conflict zou ook met die inmenging van Bahrain (Golfstaten) te maken kunnen hebben.

Benieuwd hoe de Houthis zich ermee gaan bemoeien: rode zee en/of olie installaties van Golfstaten/Saudie Arabië.
Platgooien die Houthi leider dan maar. Dat is toch geen leider van een land?
pi_220336444
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is dit al voorbij gekomen, dus oud nieuws. Maar goed, de grote klapper zou vandaag komen volgens Trump en geen idee of iemand zich heeft overgegeven, zoon van Khamenei is ook al verminkt, hoor nog niet over weer een school met kinderen plat. Wel al een paar soldaten, je zal maar sterven door deze onzin.. :o
Komt net binnen. Je bent denk ik in de war met de tanker die is neergestort in West Irak na een botsing met een andere tanker.
pi_220336446
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:39 schreef recidivist het volgende:

Laat die poepjurken maar komen.
pi_220336450
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:42 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Komt net binnen. Je bent denk ik in de war met de tanker die is neergestort in West Irak na een botsing met een andere tanker.
Ja, dat dacht ik.
pi_220336455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Laat die poepjurken maar komen.
Ja de laatste keer ging echt top, oeps _O-
https://en.wikipedia.org/(...)0%93Houthi_ceasefire
pi_220336462
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 22:58 schreef Perrin het volgende:
Trump leert dat het moeilijkste deel van een twee weken durende oorlog de eerste vier jaar zijn.
We moeten wel toegeven dat hij in twee weken wel bizar veel voor elkaar heeft gekregen. Een groot deel van de Iraanse top inclusief hun hoogste leider heeft hij weten te pakken. Nucleair programma weer twee jaar teruggeschoten in de tijd en ook de luchtafweer en raketinstallaties van Iran zijn behoorlijk vernield. Rusland heeft in vier jaar tijd nog niet eens de helft hiervan bereikt in Oekraïne.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220336474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:46 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Even in Jip en Janneke taal:

quote:
Sinds het begin van het conflict heeft de overheid de Houthi's er steeds van beschuldigd de regering te willen omvergooien. De regering beschuldigde eveneens Iran, dat ook sjiitisch is, ervan de Houthi's van steun te voorzien.In 2014 hebben de Houthi's grote delen van Jemen, waaronder ook de hoofdstad Sanaa, kunnen veroveren. De machtsgreep van de Houthi's werd voltooid in februari 2015, toen de rebellen via de televisie de ontbinding van het parlement en de installatie van een presidentiële overgangsraad aankondigden. Het machtsvacuüm dat onder andere hierdoor ontstond, leidde tot een burgeroorlog.
Zij streven ernaar om opnieuw een emiraat op te richten, met de regels van het sjiisme. Analisten achten het plausibel dat de Houthi's een eigen staat binnen Jemen willen creëren omdat een volledige dominantie binnen Jemen niet mogelijk is, aangezien de sjiieten slechts 30% van de totale bevolking van Jemen uitmaken.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 00:56:53 #190
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220336476
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:46 schreef Doler12 het volgende:
quote:
Administration officials interviewed by the New York Times said that Trump agreed to the cease fire because the airstrikes were not achieving their objectives and the United States failed to achieve air superiority against the Houthis.[12] According to reports, Iran played a role in persuading the Houthis to reach a truce with the United States to help build "momentum" for the 2025 Iran–United States negotiations.[13]
Probleem is dat de bombardementen tegen de Houthis weinig significants opleverde en hen ook de strijd niet deed staken. Zelfde probleem waar de Saudiërs jaren geleden ook tegenaan liepen na meerdere jaren van intensieve bombardementen. Zij zijn ook blijkbaar nogal bedreven geworden in het goed kunnen doorstaan van de bombardementen en hun wapensystemen ertegen beschermen.

Aangezien het voor de rest een tribaal land is a-la Afghanistan maken zij zich ook vrij weinig zorgen over “de economische impact of zelfs menselijke tol die wordt betaald door Jemenieten vanwege de bombardementen”. Trump stopte dus ook met bombarderen na zes weken aangezien het vooral teveel geld kostte en vrijwel niets opleverde: Houthis waren niet bereid hun gedrag mbt aanvallen op de Rode Zee aan te passen en waren in staat hun wapensystemen vrij goed te beschermen.
enkelband
pi_220336479
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 23:19 schreef Peppert het volgende:
[ x ]

Ik ben het eens met de man. Ik heb geen historicus nodig die over 60 jaar een boek schrijft, noch een minister van onderwijs die in 2083 lesmateriaal in het curriculum doorvoert. De echte kunst is patronen te zien terwijl je midden in de waan van de dag zit, terwijl je zwemt, leeft en ademt in het moment. Het gaat om het herkennen van de (overduidelijke) structuren en om die niet pas achteraf te ontdekken met een herdenkingsmonument.
[..]

Eens, dit is geen verhaal rechts of links, republikein of democraat. Dit is oprecht gewoon eng.
pi_220336487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 00:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eens, dit is geen verhaal rechts of links, republikein of democraat. Dit is oprecht gewoon eng.
Angst is nooit een goede raadgever, probeer gewoon te blijven communiceren met wie dan ook.
pi_220336493
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 01:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Angst is nooit een goede raadgever, probeer gewoon te blijven communiceren met wie dan ook.
Dat is juist het grote probleem met dit soort extremen. Ik geloof in samenwerking en communicatie tussen rechtse en linkse idealen. Maar met steeds meer extremen (zowel links en rechts) wordt dat wel lastig.
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 01:07:19 #194
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220336498
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 18:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We gaan door tot we 4 euro per liter betalen aan de pomp *O*

En dan komt Khamenei junior junior junior aan de macht. Schitterend.
Als we straks 4 euro aan de pomp gaan betalen worden alle landen boos. Want economie gaat achteruit.

En plots vecht dan heel Europa in Iran.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220336503
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 01:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dat is juist het grote probleem met dit soort extremen. Ik geloof in samenwerking en communicatie tussen rechtse en linkse idealen. Maar met steeds meer extremen (zowel links en rechts) wordt dat wel lastig.
Nou, als Nederland aangevallen wordt sta ik pal naast en achter alle inwoners, rechts of links. Zo nationalistisch ben ik wel. Punt is dat als een gedeelte de externe invallers /bezetters wel prima vinden is er een groot probleem. En dan kun je terugkijken in de geschiedenis, de NSB vond de bezetting van Duitsland best prima.

[ Bericht 4% gewijzigd door Firuze60 op 14-03-2026 01:20:39 ]
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 01:21:48 #196
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220336517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 21:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de drinkwater oorlog komt eraan , die gaat Iran verliezen
Als Amerika slim zijn bombarderen ze gewoon alle drinkwatervoorzieningen. Dan zitten ze veel sneller zonder drinkwater.

Natuurlijk tref je daar burgers mee. Dat is dan weer het slechte ervan
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220336521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 01:21 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Als Amerika slim zijn bombarderen ze gewoon alle drinkwatervoorzieningen. Dan zitten ze veel sneller zonder drinkwater.

Nou, lekker dan. Voordelen?
pi_220336526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 01:21 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

En dan? Grootste humanitaire oorlogsschandaal sinds de tweede wereldoorlog?
  zaterdag 14 maart 2026 @ 01:27:26 #199
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220336528
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 01:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
En plots vecht dan heel Europa in Iran.
Jij voorop?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220336538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 01:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En dan? Grootste humanitaire oorlogsschandaal sinds de tweede wereldoorlog?
De echte ratten zitten op de beurs hun winst op de oorlogshandel al binnen te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')