abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220343590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU ging met PVV (in Flevoland), nog nergens met FvD geloof ik. En ik hoop dat dat zo blijft.
Ah ja, dat waren PVV en BBB, my bad.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:15:48 #277
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220343596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja en de CU ging ook met Forum, maar dat heeft allemaal niets te maken met het debat waar het over ging.
Dit soort teksten zul je van de VVD over Forum niet (meer) horen. PVV is alleen vanwege onbetrouwbaarheid taboe.
https://www.ad.nl/rotterd(...)t-niet-bij~abd84241/

Zoals je van echte erfgenamen van Apartheid, slavernij, kinderarbeid etc. kunt verwachten.

Over GroenLinks daarentegen... In Amsterdam weet men beter dan "de beeldvorming".

Kleun je maar lekker aan JA21 vast. Krijg je vanzelf FvD en PVV er gratis bij. Binnen het rechtse blok is extreemrechts simpelweg de dominantere factor aan het worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220343618
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In Amsterdam weet men wel beter dan "de beeldvorming". In oktober 2025 werd met 73% opkomst overweldigend voor links gestemd. Peilingen voor de gemeenteraad geven weer een linkse overwinning aan (lekker zuur stukje in het NRC een paar dagen terug).

In diezelfde gemeente heeft jouw bruine partijtje de FvD rechts en conservatief ingehaald, onder leiding van MeToo verzinner Wijnants.

In veruit de meeste gemeenten wordt FvD door de VVD niet uitgesloten.
Ben je altijd zo zuur en op de persoon?
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:17:46 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220343625
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ben je altijd zo zuur en op de persoon?
Dit betekent dat ie je leuk vindt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:19:00 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220343641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ha, eens een andere reactie van jou dan cynisme! Mooi!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220343646
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Oh echt? :@
Niets voor mij.
pi_220343674
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah ja, dat waren PVV en BBB, my bad.
Gevolg van de inrichting van de CU. De lokale ledenvergadering is de hoogste vergadering bij de CU, het lokale bestuur staat hoger in de rangorde dan het landelijke bestuur. Dan kan het landelijke bestuur dus ook een lokaal bestuur en een lokale ledenvergadering niet terugfluiten als ze akkoord geven voor samenwerking met de PVV. En ook niet als een lokale afdeling dat met FvD wil doen.

Heb wel al zeker 5 mails gehad waarin het werd afgeraden en waarin werd opgeroepen met het partijbureau contact op te nemen als je toch in overleg met FvD of PVV wil. Maar verbieden kunnen ze het niet.
pi_220343700
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Dit soort teksten zul je van de VVD over Forum niet (meer) horen. PVV is alleen vanwege onbetrouwbaarheid taboe.

In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag sluit de VVD FVD gewoon expliciet uit. In andere kleinere gemeenten niet expliciet inderdaad.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220343727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:23 schreef nostra het volgende:

[..]
In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag sluit de VVD FVD gewoon expliciet uit. In andere kleinere gemeenten niet expliciet inderdaad.
Wij hebben FvD ook niet expliciet uitgesloten, maar ik zie het niet gebeuren en de algemene houding bij de after-borrel bij de vergadering was wel dat geen enkel raadslid samenwerking met FvD voor zich zag. Dat hoef je alleen niet per sé naar buiten te brengen, toch?
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:25:11 #285
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220343730
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, want juist voor het vasthouden van je principes ben je als volksvertegenwoordiger gekozen. Dat is je kerntaak.
Volgens deze stelling waren politici die vast wilden blijven houden aan de slavernij in Zuidelijk VS goede politici. Zeer vreemde stelling.

quote:
Ook op asiel is dat gewoon een feit. Geen enkele asielzoeker meer binnen laten wil bijvoorbeeld bijna niemand.
Dit speelt al jaren: https://www.trouw.nl/poli(...)aar-waarom~b69f0c96/
Dat gebeurt ook in een land als Denemarken niet. Dat wil inderdaad bijna niemand.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:25:27 #286
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220343732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU ging met PVV (in Flevoland), nog nergens met FvD geloof ik. En ik hoop dat dat zo blijft.
Er zullen echt nog wel wat cu'ers zijn die stiekem het best belangrijk vinden om wat meer nadruk te leggen op cultuur christelijke waarden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220343745
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zullen echt nog wel wat cu'ers zijn die stiekem het best belangrijk vinden om wat meer nadruk te leggen op cultuur christelijke waarden.
Dan hebben ze de laatste mail van Bikker waarin ze vol af geeft op 'cultuurchristendom' niet gelezen.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:27:35 #288
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220343761
quote:

[..]
In Amsterdam kan de VVD dat gratuit doen, idem Den Haag. Makkelijk praten. Als het getalsmatig zou kunnen dan doet de 'Klassiek Liberaal' Wijnants dat niet (noch heeft Wijnants stevige teksten geuit! Hij is véél feller op links).

Rotterdam eigenlijk ook, hoewel daar een college over rechts misschien mogelijk is en Leefbaar Rotterdam de FvD weigert uit te sluiten. Alleen in Rotterdam heeft de opstelling van de VVD dus enige consequentie.

In Almere, niet bepaald een kleine gemeente, zie je waar de VVD werkelijk naartoe gaat, en hoe zij campagne voeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220343764
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wij hebben FvD ook niet expliciet uitgesloten, maar ik zie het niet gebeuren en de algemene houding bij de after-borrel bij de vergadering was wel dat geen enkel raadslid samenwerking met FvD voor zich zag. Dat hoef je alleen niet per sé naar buiten te brengen, toch?
Ik zie die reden ook niet direct, maar heel happy zou ik er ook weer niet van worden. Al kan je lokaal, zie Rotterdam, de meest op het eerste oog idiote combinaties zien.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:28:52 #290
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220343784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan hebben ze de laatste mail van Bikker waarin ze vol af geeft op 'cultuurchristendom' niet gelezen.
Die mail heb ik ook gemist..
Ik snap die aversie niet zo tegen cultuurchristendom. Dat is juist een strohalm om het christendom te conserveren zolang de secularisatie doorgaat!

Ik voel mijzelf ook sterk verbonden met het cultuurchristendom. Maar ik voel geen neiging om een kerk binnen te lopen. Of ben je alleen juist als je aan bijbelstudie doet en verder een houding aanneemt van "maar wie u op uw rechterwang slaat, keer hem ook de andere toe. "?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220343798
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In Amsterdam kan de VVD dat gratuit doen, idem Den Haag. Makkelijk praten.
Ja wat is het nu, eerst haalt de Amsterdamse VVD volgens jou Forum rechts in, nu kunnen ze hen weer gratuit uitsluiten.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:31:02 #292
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220343805
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In Amsterdam kan de VVD dat gratuit doen, idem Den Haag. Makkelijk praten. Als het getalsmatig zou kunnen dan doet de 'Klassiek Liberaal' Wijnants dat niet.
Eerlijk gezegd vind ik het ook wat ongemakkelijk dat figuren zoals die Melis of Wijnants zich zo openlijk als FvD naar buiten treden. Hun gedachtegang is niet veel meer dan een bric a brac van wat conservatieve ideeen icm wat puberaal macho gedrag. Jammer.
pi_220343812
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die mail heb ik ook gemist..
Ik snap die aversie niet zo tegen cultuurchristendom. Dat is juist een strohalm om het christendom te conserveren zolang de secularisatie doorgaat!
Die mail was aan de leden, of aan de besturen en kandidaat-raadsleden, één van beide.

De secularisatie gaat alleen helemaal niet door (Gen Z gaat veel meer naar de kerk dan haar 2 voorgaande generaties, de kerken groeien gemiddeld), verder mist het 'cultuurchristendom' de hele kern van het christendom. Het is alsof je een boom denkt te bewaren door alleen een stuk schors op te slaan.

quote:
Ik voel mijzelf ook sterk verbonden met het cultuurchristendom. Maar ik voel geen neiging om een kerk binnen te lopen. Of ben je alleen juist als je aan bijbelstudie doet en verder een houding aanneemt van "maar wie u op uw rechterwang slaat, keer hem ook de andere toe. "?
Het 'cultuurchristendom' zonder bijbel heeft in elk geval geen enkele waarde.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:32:38 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220343829
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja wat is het nu, eerst haalt de Amsterdamse VVD volgens jou Forum rechts in, nu kunnen ze hen weer gratuit uitsluiten.
Positioneel halen ze Forum rechts in. In het verleden is het ook wel eens zo geweest dat SP en GL dicht bij elkaar stonden, maar SP was uitgesloten (want de inzet was iets te doen met CDA en PvdA).

Uitsluiten is gratuit want in Amsterdam is dit toch niet mogelijk.

Wijnants is veel feller op links dan op FvD.

Een cruciaal verschil met het dat AD artikel waar twee CU kanidaten fulmineren tegen FvD.

Dat snap jij best.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:34:26 #295
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220343857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
D
[..]

quote:
De secularisatie gaat alleen helemaal niet door (Gen Z gaat veel meer naar de kerk dan haar 2 voorgaande generaties),
Klopt dat wat je zegt?
In elk geval lijkt er wel voorzichtig een kentering in te komen.

quote:
Het 'cultuurchristendom' zonder bijbel heeft in elk geval geen enkele waarde.
Nonsens. Hoe ik/wij denken en voelen en redeneren kun je uiteindelijk deels terugvoeren op het christendom. Je hoeft geen bijbel te lezen om christelijk te zijn of te voelen.
Hoe wij met minderheden omgaan, hoe wij welvaart verdelen, elkaar wat gunnen, straatnamen, we hebben het niet door -en zonder bijbel te lezen- handelen wij ongezien christelijk. Er is natuurlijk heel lang geleden een fundament geslagen, dat loopt er niet in 30 jaar uit.
pi_220343925
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]

Nonsens. Hoe ik/wij denken en voelen en redeneren kun je uiteindelijk deels terugvoeren op het christendom. Je hoeft geen bijbel te lezen om christelijk te zijn of te voelen.

Je weet dat 'christelijk zijn' betekent: volgeling van Christus zijn, alles van Hem verwachten?

Nee, je kunt geen christen zijn zonder bijbellezen.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:42:08 #297
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220343975
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat 'christelijk zijn' betekent: volgeling van Christus zijn, alles van Hem verwachten?

Dat bepaal jij niet.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:43:36 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220343998
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen..
Dat wij bijna allemaal kunnen lezen is van de laatste 100/150 jaar. Ik hoef jou niet uit te leggen dat in die voorliggende periode nagenoeg iedereen protestant of katholiek was. Waren dat dan geen christenen?

Het is alsof je stelt dat je alleen van voetbal kan houden als je zelf ook voetbalt. Je moet iets doorleven om het te zijn. En ja, daar is lezen een onderdeel van.
pi_220344050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bepaal jij niet.
Het woord christen betekent "volgeling van Christus". En wanneer je volgeling van Christus bent staat vrij duidelijk in de bijbel. Als je daar niet aan voldoet, voldoe je dus niet aan de definitie van die term.

Het is alsof je zegt student te zijn, zonder te studeren of ingeschreven te staan bij een studie.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:48:29 #300
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220344087
quote:

[..]
Even gezocht: Wijnants heeft werkelijk waar niks negatiefs gezegd over FvD en ook niet JA21 trouwens (behalve "gaan niks voor elkaar krijgen" - iets dat VVD al heel lang doet, ook met Rutte tegenover Wilders). In tegenstelling tot al het gefulmineer tegen links. Heel iets anders dan wat CU over FvD zegt.

Dat leuke JA21 sluit trouwens FvD niet uit. Ook in de grote steden niet.
https://www.at5.nl/artike(...)van-samenwerking-uit
(SP ook niet, maar die reken ikzelf eveneens tot de foute partijen)
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')