Ah ja, dat waren PVV en BBB, my bad.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU ging met PVV (in Flevoland), nog nergens met FvD geloof ik. En ik hoop dat dat zo blijft.
Dit soort teksten zul je van de VVD over Forum niet (meer) horen. PVV is alleen vanwege onbetrouwbaarheid taboe.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja en de CU ging ook met Forum, maar dat heeft allemaal niets te maken met het debat waar het over ging.
Ben je altijd zo zuur en op de persoon?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Amsterdam weet men wel beter dan "de beeldvorming". In oktober 2025 werd met 73% opkomst overweldigend voor links gestemd. Peilingen voor de gemeenteraad geven weer een linkse overwinning aan (lekker zuur stukje in het NRC een paar dagen terug).
In diezelfde gemeente heeft jouw bruine partijtje de FvD rechts en conservatief ingehaald, onder leiding van MeToo verzinner Wijnants.
In veruit de meeste gemeenten wordt FvD door de VVD niet uitgesloten.
Dit betekent dat ie je leuk vindt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ben je altijd zo zuur en op de persoon?
Ha, eens een andere reactie van jou dan cynisme! Mooi!quote:
Gevolg van de inrichting van de CU. De lokale ledenvergadering is de hoogste vergadering bij de CU, het lokale bestuur staat hoger in de rangorde dan het landelijke bestuur. Dan kan het landelijke bestuur dus ook een lokaal bestuur en een lokale ledenvergadering niet terugfluiten als ze akkoord geven voor samenwerking met de PVV. En ook niet als een lokale afdeling dat met FvD wil doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah ja, dat waren PVV en BBB, my bad.
In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag sluit de VVD FVD gewoon expliciet uit. In andere kleinere gemeenten niet expliciet inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Dit soort teksten zul je van de VVD over Forum niet (meer) horen. PVV is alleen vanwege onbetrouwbaarheid taboe.
Wij hebben FvD ook niet expliciet uitgesloten, maar ik zie het niet gebeuren en de algemene houding bij de after-borrel bij de vergadering was wel dat geen enkel raadslid samenwerking met FvD voor zich zag. Dat hoef je alleen niet per sé naar buiten te brengen, toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag sluit de VVD FVD gewoon expliciet uit. In andere kleinere gemeenten niet expliciet inderdaad.
Volgens deze stelling waren politici die vast wilden blijven houden aan de slavernij in Zuidelijk VS goede politici. Zeer vreemde stelling.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, want juist voor het vasthouden van je principes ben je als volksvertegenwoordiger gekozen. Dat is je kerntaak.
Dat gebeurt ook in een land als Denemarken niet. Dat wil inderdaad bijna niemand.quote:Ook op asiel is dat gewoon een feit. Geen enkele asielzoeker meer binnen laten wil bijvoorbeeld bijna niemand.
Dit speelt al jaren: https://www.trouw.nl/poli(...)aar-waarom~b69f0c96/
Er zullen echt nog wel wat cu'ers zijn die stiekem het best belangrijk vinden om wat meer nadruk te leggen op cultuur christelijke waarden.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU ging met PVV (in Flevoland), nog nergens met FvD geloof ik. En ik hoop dat dat zo blijft.
Dan hebben ze de laatste mail van Bikker waarin ze vol af geeft op 'cultuurchristendom' niet gelezen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zullen echt nog wel wat cu'ers zijn die stiekem het best belangrijk vinden om wat meer nadruk te leggen op cultuur christelijke waarden.
In Amsterdam kan de VVD dat gratuit doen, idem Den Haag. Makkelijk praten. Als het getalsmatig zou kunnen dan doet de 'Klassiek Liberaal' Wijnants dat niet (noch heeft Wijnants stevige teksten geuit! Hij is véél feller op links).quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag sluit de VVD FVD gewoon expliciet uit. In andere kleinere gemeenten niet expliciet inderdaad.
Ik zie die reden ook niet direct, maar heel happy zou ik er ook weer niet van worden. Al kan je lokaal, zie Rotterdam, de meest op het eerste oog idiote combinaties zien.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wij hebben FvD ook niet expliciet uitgesloten, maar ik zie het niet gebeuren en de algemene houding bij de after-borrel bij de vergadering was wel dat geen enkel raadslid samenwerking met FvD voor zich zag. Dat hoef je alleen niet per sé naar buiten te brengen, toch?
Die mail heb ik ook gemist..quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan hebben ze de laatste mail van Bikker waarin ze vol af geeft op 'cultuurchristendom' niet gelezen.
Ja wat is het nu, eerst haalt de Amsterdamse VVD volgens jou Forum rechts in, nu kunnen ze hen weer gratuit uitsluiten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Amsterdam kan de VVD dat gratuit doen, idem Den Haag. Makkelijk praten.
Eerlijk gezegd vind ik het ook wat ongemakkelijk dat figuren zoals die Melis of Wijnants zich zo openlijk als FvD naar buiten treden. Hun gedachtegang is niet veel meer dan een bric a brac van wat conservatieve ideeen icm wat puberaal macho gedrag. Jammer.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Amsterdam kan de VVD dat gratuit doen, idem Den Haag. Makkelijk praten. Als het getalsmatig zou kunnen dan doet de 'Klassiek Liberaal' Wijnants dat niet.
Die mail was aan de leden, of aan de besturen en kandidaat-raadsleden, één van beide.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mail heb ik ook gemist..
Ik snap die aversie niet zo tegen cultuurchristendom. Dat is juist een strohalm om het christendom te conserveren zolang de secularisatie doorgaat!
Het 'cultuurchristendom' zonder bijbel heeft in elk geval geen enkele waarde.quote:Ik voel mijzelf ook sterk verbonden met het cultuurchristendom. Maar ik voel geen neiging om een kerk binnen te lopen. Of ben je alleen juist als je aan bijbelstudie doet en verder een houding aanneemt van "maar wie u op uw rechterwang slaat, keer hem ook de andere toe. "?
Positioneel halen ze Forum rechts in. In het verleden is het ook wel eens zo geweest dat SP en GL dicht bij elkaar stonden, maar SP was uitgesloten (want de inzet was iets te doen met CDA en PvdA).quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja wat is het nu, eerst haalt de Amsterdamse VVD volgens jou Forum rechts in, nu kunnen ze hen weer gratuit uitsluiten.
quote:
Klopt dat wat je zegt?quote:De secularisatie gaat alleen helemaal niet door (Gen Z gaat veel meer naar de kerk dan haar 2 voorgaande generaties),
Nonsens. Hoe ik/wij denken en voelen en redeneren kun je uiteindelijk deels terugvoeren op het christendom. Je hoeft geen bijbel te lezen om christelijk te zijn of te voelen.quote:Het 'cultuurchristendom' zonder bijbel heeft in elk geval geen enkele waarde.
Je weet dat 'christelijk zijn' betekent: volgeling van Christus zijn, alles van Hem verwachten?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Nonsens. Hoe ik/wij denken en voelen en redeneren kun je uiteindelijk deels terugvoeren op het christendom. Je hoeft geen bijbel te lezen om christelijk te zijn of te voelen.
Dat bepaal jij niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat 'christelijk zijn' betekent: volgeling van Christus zijn, alles van Hem verwachten?
Nee, je kunt geen christen zijn zonder bijbellezen.
Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen..quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat 'christelijk zijn' betekent: volgeling van Christus zijn, alles van Hem verwachten?
Nee, je kunt geen christen zijn zonder bijbellezen.
Het woord christen betekent "volgeling van Christus". En wanneer je volgeling van Christus bent staat vrij duidelijk in de bijbel. Als je daar niet aan voldoet, voldoe je dus niet aan de definitie van die term.quote:
Even gezocht: Wijnants heeft werkelijk waar niks negatiefs gezegd over FvD en ook niet JA21 trouwens (behalve "gaan niks voor elkaar krijgen" - iets dat VVD al heel lang doet, ook met Rutte tegenover Wilders). In tegenstelling tot al het gefulmineer tegen links. Heel iets anders dan wat CU over FvD zegt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |