Inderdaad en op een schrikbarende manier. Trouwens hier in NL valt daar ook een argument voor te maken, zie opkomst FVD.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het rechtse kamp raakt steeds verder verdeeld.
Het alternatief was harris die nog minder verhaal had.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met die achterlijke bevolking daar? Nooit. Als je willens en wetens Trump het witte huis in stemt na alles wat er gebeurt is en ging gebeuren ben je als land gewoon doodziek.
Dat we hier mensen hebben die niet gehinderd worden door enige vorm van kennis maakt ons niet achterlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou hier waren ze ook nogal pro Trump en MAGA dus vraag ik me wel af of het gerechtvaardigd is om te spreken van 'achterlijke bevolking daar'.
Ook? Net als?quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:55 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Lijkt me aannemelijker dat hij ook als een blad aan een boom zou zijn omgeslagen, net als de rest van de sekte.
Wellicht. En inderdaad, mooi om te zien wel. Beter laat dan nooit.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk het bereik van dat soort types wel wat wordt overschat. Maar dat types als Rogan toch vrij helder ageren tegen "Israel first, America second" is wel een teken aan de wand: https://www.nytimes.com/2(...)-trump-iran-war.html
Hmm, ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de Trump stemmers best eens klaar met hem zullen zijn als ze zijn ongein voelen in hun portemonnee. Wat dat betreft is dit eigenlijk een grotere ramp voor Trump dan Epstein, en het grappige is dat het zo onnodig was.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met die achterlijke bevolking daar? Nooit. Als je willens en wetens Trump het witte huis in stemt na alles wat er gebeurt is en ging gebeuren ben je als land gewoon doodziek.
Pas op straks wordt onze huis-Maga verdrietig. De eindzege is nog immer binnen bereik voor de echte gelovigen! Er is heus wel een plan! Een super geheim briljant plan wat zelfs niet verteld is aan de deelnemende militairen. Zo geheim! En natuurlijk is er een doel! Een super geheim briljant doel waar hij later een prijs voor gaat krijgen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laten we wel zijn, de VS verdient dit gewoon. Hoop dat het een wake-up call is voor ze.
Onthou deze namen als ze weer eens janken dat duurzaamheid te duur is.quote:PVV, JA21, BBB, Groep Markuszower, SGP en Mona Keijzer steunen de aanval op Iran juist volmondig. "Wat een heldendaad", zei PVV-leider Wilders over het liquideren van geestelijk leider Khamenei en het uitschakelen van een groot deel van de Iraanse oorlogsmachine.
De coalitiepartijen hebben allemaal meel in de bek. Iedere partij die zich niet uitspreekt tegen deze oorlog is voor dure benzine, hongersnood en en een nieuwe vluchtelingengolf.quote:Linkse partijen vinden juist dat Nederland veel meer afstand moet nemen van de actie van de Amerikanen en de Israëliërs. "Wie maar één seconde denkt dat Trump en Netanyahu begaan zijn met de Iraniërs heeft het mis", zei GroenLinks-PvdA-voorman Klaver.
Hij vreest dat Nederland in een oorlog wordt gezogen, zoals bij de inval in Irak in 2003. Ook toen wilden westerse landen af van het regime in dat land, maar uiteindelijk brak er een burgeroorlog uit en kwam er een vluchtelingenstroom op gang.
De huidige oorlog is volgens Klaver ook niet in het belang van Nederland. De exploderende olieprijs levert Rusland veel geld op, en vanwege het conflict in Iran zijn er minder Patriot-raketten beschikbaar voor de verdediging van Oekraïne. "Houd uw rug recht, loop niet achter Donald Trump en Bibi Netanyahu aan", riep hij het kabinet op.
Hoop wel dat de klus 'iran' wordt afgemaakt nu. Dat regime is al jaren lang een nar in de wereld, een nar in het nucleaire en een complete dwaas tegen het eigen volk.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Hmm, ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de Trump stemmers best eens klaar met hem zullen zijn als ze zijn ongein voelen in hun portemonnee. Wat dat betreft is dit eigenlijk een grotere ramp voor Trump dan Epstein, en het grappige is dat het zo onnodig was.
En ik ben het ermee eens dat het goed is als de VS eens goed hun vingers branden aan het fornuis, hoe kut het ook is voor de "normale" mensen.
Voor de VVD en CDA snap ik het nog wel, Israel wrong or right. Maar dat D66 opeens zo gedraaid is verbaasd me toch wel. Dat waren voorheen toch geen fans van Netanyahu en Trumpquote:Op donderdag 12 maart 2026 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onthou deze namen als ze weer eens janken dat duurzaamheid te duur is.
Jesse klaver als eenzame in de woestijn met enige realiteitszin.
[..]
De coalitiepartijen hebben allemaal meel in de bek. Iedere partij die zich niet uitspreekt tegen deze oorlog is voor dure benzine, hongersnood en en een nieuwe vluchtelingengolf.
https://nos.nl/artikel/26(...)lt-politiek-den-haag
Klaver komt met een ongefundeerde claim, een vergelijking met een oorlog van ruim 20 jaar geleden en iets over migranten wat een slecht argument is omdat het toelaten van migranten altijd een keuze is. Je kunt er ook voor kiezen dit niet te doen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jesse klaver als eenzame in de woestijn met enige realiteitszin.
[..]
De coalitiepartijen hebben allemaal meel in de bek. Iedere partij die zich niet uitspreekt tegen deze oorlog is voor dure benzine, hongersnood en en een nieuwe vluchtelingengolf.
https://nos.nl/artikel/26(...)lt-politiek-den-haag
Principeloze partij voor mensen die makkelijk willen deugen zonder ooit iets op te geven. Dit verbaasd mij totaal niks.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor de VVD en CDA snap ik het nog wel, Israel wrong or right. Maar dat D66 opeens zo gedraaid is verbaasd me toch wel. Dat waren voorheen toch geen fans van Netanyahu en Trump
Het is natuurlijk dé "We support the current thing"-partij bij uitstek. Maar het is nog maar zo kort geleden dat ze fel tegen Israel en de VS waren.. Hebben hun kiezers dan helemaal geen geheugenquote:Op donderdag 12 maart 2026 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Principeloze partij voor mensen die makkelijk willen deugen zonder ooit iets op te geven. Dit verbaasd mij totaal niks.
' Dutch Donald always has a plan. 'quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:44 schreef mcmlxiv het volgende:
Pas op straks wordt onze huis-Maga verdrietig. De eindzege is nog immer binnen bereik voor de echte gelovigen! Er is heus wel een plan! Een super geheim briljant plan wat zelfs niet verteld is aan de deelnemende militairen. Zo geheim! En natuurlijk is er een doel! Een super geheim briljant doel waar hij later een prijs voor gaat krijgen.
Wel een mooie verwoording zo, trouwens. "Principeloze partij voor mensen die willen deugen zonder iets op te geven". Dat drukt volmaakt de essentie van D66 uit. In maar 12 woordenquote:Op donderdag 12 maart 2026 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Principeloze partij voor mensen die makkelijk willen deugen zonder ooit iets op te geven. Dit verbaasd mij totaal niks.
In Den Haag? Durven we dat aan?quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
https://www.chathamhouse.(...)ture-social-contract
En dat stuk is dus al van januari. De kritiek op Netanyahu is er wel degelijk hoor, juist omdat hij corrupt is. Veel mensen in Israël vinden dan ook dat hij maar eens berecht zou moeten worden.
Domme Wilders zou toch beter moeten weten, zou je verwachten.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat een heldendaad", zei PVV-leider Wilders over het liquideren van geestelijk leider Khamenei
Nee hoor, vind jij de eliminatie van Khamenei niet iets positiefs dan?quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Domme Wilders zou toch beter moeten weten, zou je verwachten.
Nee in Israël zelf, ook vanwege de beschuldigingen van vergaande corruptie door Netanyahu. Een zaak die inmiddels al jaren speelt maar Bibi ontspringt tot nu toe steeds de dans omdat hij maar oorlogen blijft voeren.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In Den Haag? Durven we dat aan?
Nou ja, dit dus.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gezien de prijs ervan is het inderdaad niet een hele snuggere actie geweest.quote:Op donderdag 12 maart 2026 17:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, vind jij de eliminatie van Khamenei niet iets positiefs dan?
En wat is de prijs ervan?quote:Op donderdag 12 maart 2026 17:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien de prijs ervan is het inderdaad niet een hele snuggere actie geweest.
Extreem rechtse stemmers en in groter wordende mate ook de politici zijn mensen die niet verder dan 1 stapje na kunnen denken of enig vermogen hebben om vanuit de ander te redeneren. Slechte moslim dood=goed. Alle gevolgen zijn totaal onverwacht en de schuld van een zondebok.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Domme Wilders zou toch beter moeten weten, zou je verwachten.
De stemmers op deze mensen hebben het mentale vermogen niet op die twee ideeën aan elkaar te koppelen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus.
Deze oorlog toejuichen en een hekel hebben aan zo'n beetje het hele Midden-Oosten, maar intussen zich fel verzetten tegen elke poging om de afhankelijkheid van olie te verminderen.
Gekmakend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |