Die drie dagen kwamen uit de mond van Mark Milley. Niet van het Kremlin. Dat de Russen dachten net als de VS binnen die tijd een regime change te kunnen bereiken is een blunder van Rusland geweest. Maar het compleet bezetten van KieV/Oekraine lukt natuurlijk nooit met 250.000 militairen in het begin. Daar heb je veel en veel meer manschappen voor nodig.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja die zou in drie dagen afgelopen zijn en u 4 jaar later is RUZZIA nog steeds bezig en schiet geen meter meer op
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jouw vijand.
Geen enkel land in de wereld is gebaat bij het iraanse regime. Ook iran zelf niet.
Lijkt me aannemelijker dat hij ook als een blad aan een boom zou zijn omgeslagen, net als de rest van de sekte.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:52 schreef Akathisia het volgende:
Ik zie veel clips van Charlie Kirk vandaag. Hij als kartrekker van MAGA was een fervent tegenstander van een (toen nog) eventuele oorlog tegen Iran, en had daar goede argumenten voor. Hij was een groot probleem geweest voor de draagkracht onder de bevolking.
Ik denk het bereik van dat soort types wel wat wordt overschat. Maar dat types als Rogan toch vrij helder ageren tegen "Israel first, America second" is wel een teken aan de wand: https://www.nytimes.com/2(...)-trump-iran-war.htmlquote:Op donderdag 12 maart 2026 15:52 schreef Akathisia het volgende:
Ik zie veel clips van Charlie Kirk vandaag. Hij als kartrekker van MAGA was een fervent tegenstander van een (toen nog) eventuele oorlog tegen Iran, en had daar goede argumenten voor. Hij was een groot probleem geweest voor de draagkracht onder de bevolking.
Nogmaals: VS is onze vijand helemaal niet. Dat is de jouwe.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Staat los van de vraag of de VS onze vijand is.
https://www.chathamhouse.(...)ture-social-contractquote:Op donderdag 12 maart 2026 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Dit is waar de man al 30 jaar op aan stuurt. Corruptie, compleet falen op 7 oktober en de domste oorlog ooit van ze in Gaza waren niet genoeg om de man weg te krijgen, omdat de bloedlust in dat land te groot is. Eindelijk kunnen ze los en dan zou zijn positie opeens wankelen?
Dit sentiment leeft in een bepaalde hoek van de Republikeinse Partij en wordt helaas steeds groter. Met name onder jongeren.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk het bereik van dat soort types wel wat wordt overschat. Maar dat types als Rogan toch vrij helder ageren tegen "Israel first, America second" is wel een teken aan de wand: https://www.nytimes.com/2(...)-trump-iran-war.html
kloptquote:Op donderdag 12 maart 2026 15:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die drie dagen kwamen uit de mond van Mark Milley. Niet van het Kremlin. Dat de Russen dachten net als de VS binnen die tijd een regime change te kunnen bereiken is een blunder van Rusland geweest. Maar het compleet bezetten van KieV/Oekraine lukt natuurlijk nooit met 250.000 militairen in het begin. Daar heb je veel en veel meer manschappen voor nodig.
https://www.foxnews.com/u(...)vade-ukraine-sources
Misschien is hij daarom wel omgelegd. Ter voorbereidingquote:Op donderdag 12 maart 2026 15:52 schreef Akathisia het volgende:
Kirk was énorm pro-Israël. De aanslag op hem heeft juist voor gezorgd dat er geen tegengeluid meer is binnen conservatieve contreien. Het Fuentes/Owens/Carlson kamp is nu dominant en dat is een hele zorgwekkende ontwikkeling.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is hij daarom wel omgelegd. Ter voorbereiding
Zeg eens niets. We leven inderdaad in een bizarre tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is hij daarom wel omgelegd. Ter voorbereiding
Ook zal Netanyahu blijf je dezelfde ideologie wind houden. Later dit jaar zijn er daar verkiezingen, Likud heeft een grote voorsprong in de peilingen. Enige geduchte tegenstander zou Bennet kunnen zijn, dat is nagenoeg hetzelfde.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
https://www.chathamhouse.(...)ture-social-contract
En dat stuk is dus al van januari. De kritiek op Netanyahu is er wel degelijk hoor, juist omdat hij corrupt is. Veel mensen in Israël vinden dan ook dat hij maar eens berecht zou moeten worden.
Zouden ze er iets van leren. Moet dan steeds denken aan een interview met Willem Oltmans die dat ook al riep ruim voor de inval van Irak. Bizar interview dat nooit is uitgezonden in de mainstream maar wel ergens op het net te vinden is. Die gooide de interviewer de deur uit.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laten we wel zijn, de VS verdient dit gewoon. Hoop dat het een wake-up call is voor ze.
Met die achterlijke bevolking daar? Nooit. Als je willens en wetens Trump het witte huis in stemt na alles wat er gebeurt is en ging gebeuren ben je als land gewoon doodziek.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laten we wel zijn, de VS verdient dit gewoon. Hoop dat het een wake-up call is voor ze.
Wat is 'dit'?quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, dergelijke prognoses komen vooral voort uit hoop en wensdenken. Dat zien we dus nu weer. Want ook met de oorlog in Oekraïne zat men er keer op keer naast.
https://www.haaretz.com/m(...)10-abdc-f2f498090000quote:U.S. intelligence indicates that Iran's leadership is still largely intact and is not at risk of collapse any time soon after nearly two weeks of relentless U.S. and Israeli bombardment, according to three sources familiar with the matter.
A "multitude" of intelligence reports provide "consistent analysis that the regime is not in danger" of collapse and "retains control of the Iranian public," said one of the sources, all of whom were granted anonymity to discuss U.S. intelligence findings.
The latest report was completed within the last few days, the source said.
Israeli officials in closed discussions also have acknowledged there is no certainty the war will lead to the clerical government's collapse, a senior Israeli official told Reuters. The sources stressed that the situation on the ground is fluid and that the dynamics inside Iran could change.
The Office of the Director of National Intelligence and the Central Intelligence Agency declined to comment, and the White House did not immediately respond.
Nou hier waren ze ook nogal pro Trump en MAGA dus vraag ik me wel af of het gerechtvaardigd is om te spreken van 'achterlijke bevolking daar'.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met die achterlijke bevolking daar? Nooit. Als je willens en wetens Trump het witte huis in stemt na alles wat er gebeurt is en ging gebeuren ben je als land gewoon doodziek.
Het rechtse kamp raakt steeds verder verdeeld.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
De horseshoe theory blijft keer op keer bewezen worden.
[ twitter ]
Ze hebben gelukkig elke verkiezing ruim de keus.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met die achterlijke bevolking daar? Nooit. Als je willens en wetens Trump het witte huis in stemt na alles wat er gebeurt is en ging gebeuren ben je als land gewoon doodziek.
Alsof ze allemaal op Trump hebben gestemd, een groot deel is echt helemaal niet blij met die idioot.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar dit artikel is dus volledig gebaseerd op welgeteld drie anonieme bronnen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 16:24 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
[..]
https://www.haaretz.com/m(...)10-abdc-f2f498090000
Deze is oorlog is nog geen twee weken oud. Ik vraag mij dan ook af wie er in zo een korte tijd een volledige regime change had verwacht? Dit duurde in bijvoorbeeld Libië maanden voordat het regime daar viel.quote:U.S. intelligence indicates that Iran's leadership is still largely intact and is not at risk of collapse any time soon after nearly two weeks of relentless U.S. and Israeli bombardment, according to three sources familiar with the matter.
A "multitude" of intelligence reports provide "consistent analysis that the regime is not in danger" of collapse and "retains control of the Iranian public," said one of the sources, all of whom were granted anonymity to discuss U.S. intelligence findings.
The latest report was completed within the last few days, the source said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |