Dat kan. Zoals de Japan 1945 strategie. Ook al is de oorlog verloren, toch door blijven vechtenquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iran heeft pas verloren als ze geen drones en raketten meer kunnen inzetten.
Je hebt wel een heel verwrongen beeld van hoe in de middeleeuwen oorlog werd vervoerd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. En die oud-testamentische manier van denken over je vijand verspreidt zich ook over Europa. Vroeger ging het om het ridderlijke, het eervolle. Een vijand die buiten gevecht was gesteld liet je met rust. Er werd ook veel rationeler en met minder haat naar de vijand gekeken. Oorlog was een onvermijdelijk iets, maar dat jouw tegenstanders op de een of andere manier slechte mensen zouden zijn werd als iets belachelijks gezien. Ze hadden hooguit andere belangen.
Alleen omwille van de Amerikaanse bevolking wordt af en toe nog lippendienst bewezen aan het idee van het 'helpen' van het Iraanse volk. In het Engels zeggen ze dan zoiets, terwijl ze in het Hebreeuws het gewoon over 'Amalek' hebben. Ook nu weer, in dit conflict.
NIet altijd natuurlijk. Maar er was, onder de officieren en de adel, wel degelijk een ridderlijke gedachte bij vechten. Zonder wat het de moeite eigenlijk niet loonde.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt wel een heel verwrongen beeld van hoe in de middeleeuwen oorlog werd vervoerd.
Kijk in Nederland ten tijde van de 80-jarige oorlog, waarbij complete steden werden uitgehongerd tijdens de belegering en alle mannen werden onthoofd in veroverde steden.
Het ging er absoluut niet 'ridderlijk' aan toe.
Zijn dat niet gewoon de overgebleven verhalen die mensen dan doorvertellen en aandikken?quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
NIet altijd natuurlijk. Maar er was, onder de officieren en de adel, wel degelijk een ridderlijke gedachte bij vechten. Zonder wat het de moeite eigenlijk niet loonde.
Je hebt daar een veel te rooskleurig beeld bij.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
NIet altijd natuurlijk. Maar er was, onder de officieren en de adel, wel degelijk een ridderlijke gedachte bij vechten. Zonder wat het de moeite eigenlijk niet loonde.
Dan zijn het gewoon vieze slijmerds, alles voor het geld.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:06 schreef Servieskast het volgende:
[..]
De helft van die moslims waar jij op doelt bevinden zich in rijke gebieden die graag zaken doen met Israël. Turkije ook trouwens. Money talks.
Hij begonquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:13 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Goh je zou bijna denken dat daar aanleiding voor was.
Ik vraag me dan alleen af of die vlieger ook voor Iran opgaat, die economie ging al flink door't putjequote:Op woensdag 11 maart 2026 21:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat het Israël zelf onevenredig veel pijn begint te doen. De Israëlische economie ligt momenteel goeddeels stil en de levens van de inwoners zijn ontwricht. Dat houden ze wel even vol, maar als het maanden gaat duren zal intern de roep om te stoppen met vechten steeds groter worden.
Tenzij je Alva heet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mensenkinderen zijn heel erg vatbaar voor indoctrinatie, dat heeft een evolutionaire oorzaak.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:28 schreef Momo het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel raar dat mensen nog steeds in Allah/God geloven, nou ja het wordt erin gestampt/geïndoctrineerd door de ouders.
Stukje Covert Ops.quote:
Georganiseerde religie en het geloven in (een) God zijn twee verschillende dingen. Maar ik denk dat Iedereen misschien wel 'iets' heeft of iemand die als 'God' functioneert of in elk geval die rol vervult om op zijn minst betekenis te geven aan het leven. Of dat een bewust 'wezen' is, is een tweede.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:28 schreef Momo het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel raar dat mensen nog steeds in Allah/God geloven, nou ja het wordt erin gestampt/geïndoctrineerd door de ouders.
Vandaar de vele bekeringen naar de islam of christendom.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:28 schreef Momo het volgende:
Mweh ik zie vooral mensen met problemen een stap als dat zetten. Geeft hun houvast dat er regels zijn en er een community is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Vandaar de vele bekeringen naar de islam of christendom.
Dus dan snap je het wel in jouw wereldbeeld?quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Mweh ik zie vooral mensen met problemen een stap als dat zetten. Geeft hun houvast dat er regels zijn en er een community is.
Die zitten in het scenario dat ze alleen nog maar maximaal kunnen escaleren of zich overgeven. Dat laatste gaan ze niet doen. Het regime en zijn aanhangsels daar vecht letterlijk voor hun leven. Als het regime valt zijn ze aan de beurt en dat weten ze.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vraag me dan alleen af of die vlieger ook voor Iran opgaat, die economie ging al flink door't putje
quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd dat dat Christenen het zo lastig hebben in Islamitische landen en vaak ernstig onderdrukt of afgeslacht worden. Eeuwenlang waren Christenen onder Islamitisch bewind gedegradeerd tot 'dhimmi's' een soort tweederangsburgers die bij wet gediscrimineerd mochten worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef Servieskast het volgende:
[..]
En nou lijkt het jou ook een goed idee om dat hier ook te doen. Briljant kerel.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eigenlijk wel vreemd dat dat Christenen het zo lastig hebben in Islamitische landen en vaak ernstig onderdrukt of afgeslacht worden. Eeuwenlang waren Christenen onder Islamitisch bewind gedegradeerd tot 'dhimmi's' een soort tweederangsburgers die bij wet gediscrimineerd mochten worden.
mijn hemel...quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En nou lijkt het jou ook een goed idee om dat hier ook te doen. Briljant kerel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |