abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:06:03 #201
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220319020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:05 schreef Peppert het volgende:
Een ding dat me opviel wat anders is tussen Israëli’s en Amerikanen: Israëli’s geven nooit erkenning aan hun vijanden of tonen ooit ouderwetse beleefdheid of respect tegenover hun tegenstander. Amerikanen doen dat nog wel. Israëli’s praten gewoon over het uitroeien van vijanden, hele bevolkingsgroepen. Het is een soort heel oudtestamentische manier van denken.
Het zal ook wel iets te maken hebben met zelf decennialang doelwit zijn van aanslagen en terreur.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:06:45 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220319027
quote:
Een ding dat me opviel wat anders is tussen Israëli’s en Amerikanen: Israëli’s geven nooit erkenning aan hun vijanden of tonen ooit ouderwetse beleefdheid of respect tegenover hun tegenstander. Amerikanen doen dat nog wel. Israëli’s praten gewoon over het uitroeien van vijanden, hele bevolkingsgroepen. Het is een soort heel oudtestamentische manier van denken.
Waarom zou Israël erkenning, beleefdheid of respect moeten tonen aan partijen die Israël als land willen vernietigen? :')

Dit slaat echt nergens op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220319028
quote:
Het is indoctrinatie. Hetzelfde als wat Turken hebben met hun nationalisme. En o wee als je anders denkt of spreekt.
pi_220319040
quote:
Bijna een kwart van Israël bestaat uit Arabieren maar goed :O
pi_220319048
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Al die overdrijvingen hier :')

Uiteindelijk gaat niemand echt winnen, maar ook niet echt verliezen.

De VS gaan niet failliet opeens. Die kunnen nog honderd keer het schuldenplafond verhogen. Wel kan je natuurlijk politieke weerslag krijgen.
Voor mijn gevoel heeft Iran allang verloren alleen is het nu nog de vraag hoe lang deze inmaakpartij gaat duren. Iran stribbelt nog wel tegen maar ze kunnen al die klappen niet eindeloos blijven incasseren. Ik ben benieuwd wanneer Israël het genoeg vindt
pi_220319051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bijna een kwart van Israël bestaat uit Arabieren maar goed :O
Die gemiddeld niet eens mengen, maar ok.
pi_220319054
quote:
Dat komt omdat niet-Joden volgens een bepaalde tak van hun geloofsovertuiging stelt dat ze gelijk staan aan dieren.
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:09:20 #208
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220319057
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zal ook wel iets te maken hebben met zelf decennialang doelwit zijn van aanslagen en terreur.
Ik ben oud genoeg om me de vele bomaanslagen in bussen, op markten en in discotheken te kunnen herinneren.

Dat was schering en inslag destijds.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220319060
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:06 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Het is indoctrinatie. Hetzelfde als wat Turken hebben met hun nationalisme. En o wee als je anders denkt of spreekt.
Het gaat om het onderscheid tussen de goddelijke ziel en de dierlijke ziel (Nefesh Haelokit / Nefesh Habahamit). Ze geloven dat zij en alleen zij de eerstgenoemde bezitten, terwijl de rest van ons de laatste heeft. Waarom zou je respect hebben voor een vijand die je als submens ziet? Wat heeft de mens immers met beesten te maken?
pi_220319067
quote:
Noem eens het respect dat Trump toont voor de ayatollahs in Iran...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:10:34 #211
38496 Perrin
pi_220319073
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ben oud genoeg om me de vele bomaanslagen in bussen, op markten en in discotheken te kunnen herinneren.

Ik zou daar ook wat minder vergevingsgezind van worden.
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:10:39 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220319075
Bijzonder weer. En dit is dan tegen de eigen bevolking ook echt :')_!

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220319082
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem eens het respect dat Trump toont voor de ayatollahs in Iran...
Ik heb het niet over Trump, maar over de Amerikaanse politieke elite als geheel.

twitter
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:11:25 #214
38496 Perrin
pi_220319083
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voor mijn gevoel heeft Iran allang verloren alleen is het nu nog de vraag hoe lang deze inmaakpartij gaat duren. Iran stribbelt nog wel tegen maar ze kunnen al die klappen niet eindeloos blijven incasseren. Ik ben benieuwd wanneer Israël het genoeg vindt
Iran heeft pas verloren als ze geen drones en raketten meer kunnen inzetten.
pi_220319093
quote:
13s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder weer. En dit is dan tegen de eigen bevolking ook echt :')_!

[ twitter ]
Dat getuigt niet van respect voor de tegenstanders, waar sommigen op Fok naar verlangen.
pi_220319097
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:09 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het gaat om het onderscheid tussen de goddelijke ziel en de dierlijke ziel (Nefesh Haelokit / Nefesh Habahamit). Ze geloven dat zij en alleen zij de eerstgenoemde bezitten, terwijl de rest van ons de laatste heeft. Waarom zou je respect hebben voor een vijand die je als submens ziet? Wat heeft de mens immers met beesten te maken?
:r
pi_220319104
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Goh je zou bijna denken dat daar aanleiding voor was.
pi_220319107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:11 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik heb het niet over Trump, maar over de Amerikaanse politieke elite als geheel.

[ x ]
Laat eens zien welk respect de politieke elite rond Trump toont voor Ayatollahs.
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:14:34 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220319109
quote:
Klopt. En die oud-testamentische manier van denken over je vijand verspreidt zich ook over Europa. Vroeger ging het om het ridderlijke, het eervolle. Een vijand die buiten gevecht was gesteld liet je met rust. Er werd ook veel rationeler en met minder haat naar de vijand gekeken. Oorlog was een onvermijdelijk iets, maar dat jouw tegenstanders op de een of andere manier slechte mensen zouden zijn werd als iets belachelijks gezien. Ze hadden hooguit andere belangen.
Alleen omwille van de Amerikaanse bevolking wordt af en toe nog lippendienst bewezen aan het idee van het 'helpen' van het Iraanse volk. In het Engels zeggen ze dan zoiets, terwijl ze in het Hebreeuws het gewoon over 'Amalek' hebben. Ook nu weer, in dit conflict.
The End Times are wild
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:15:09 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220319118
twitter
pi_220319132
Kabbalah
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:17:56 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220319144
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zou daar ook wat minder vergevingsgezind van worden.
Sterker nog, het is precies dit dat in Israël voor een rechtse wind heeft gezorgd. Na de aanslag op Rabin in 1996 stond diens opvolger Peres flink voor op Netanyahu in de peilingen van de verkiezingen dat jaar, toen waren er een een aantal zeer heftige bomaanslagen die ervoor zorgde dat Netanyahu bleef stegen en uiteindelijk won. Zie ook:
quote:
Nevertheless, Labour and Peres were comfortably ahead in the polls early in 1996, holding a lead of 20%. However, the country was hit by a spate of suicide attacks by Hamas including the Jerusalem bus 18 massacres and other attacks in Ashkelon and the Dizengoff Center, which killed 59 people and severely damaged Peres' election chances. Polls taken in mid-May showed Peres ahead by just 4-6%, whilst two days before the election his lead was down to 2%

Bron
Er wordt vaak gezegd 'Israël creëert de Palestijnen terroristen', de realiteit is precies andersom: het aanhoudende Palestijnse terrorisme heeft voor een keiharde verrechtsing gezorgd in de Israëlische samenleving en tevens een afbreuk van de zeer grote vredesbeweging die er in de jaren 1960 - 2000 wel degelijk was. Een vredesbeweging die er overigens in de Palestijnse samenleving nooit is geweest.
pi_220319146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat is een best eindje naar beneden in zo'n reddingsloep.
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:18:29 #224
117098 Hathor
Effe niet
pi_220319148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:51 schreef Servieskast het volgende:

[..]
De VS is na deze oorlog failliet. Wat ze al bijna zijn. Wen er maar aan.
Wishful thinking.

Stumperd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220319177
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat het Israël zelf onevenredig veel pijn begint te doen. De Israëlische economie ligt momenteel goeddeels stil en de levens van de inwoners zijn ontwricht. Dat houden ze wel even vol, maar als het maanden gaat duren zal intern de roep om te stoppen met vechten steeds groter worden.

Dat weten ze in Iran natuurlijk ook, dus die blijven zo lang als ze kunnen Israël bestoken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')