abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2026 @ 11:35:06 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220314286
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahaha _O-
Zegt iemand die geen reet geeft om het uitmoorden van moorden.

Het verschil zit hem in het land dat het doet.
Van de VS zou je verwachten dat ze zich wel aan internationaal recht zouden houden. Dat is juist wat ons als Westen onderscheiden van anderen.

Israel, wannabe maar absoluut geen Westers land. Maar alsnog zou je er wellicht iets van verwachten vanwege hun liefde met de VS.

Van Afrikaanse landen, landen in de M-O verwacht je simpelweg veel minder.
Daar verwacht je niet van dat ze het internationale recht onderhouden.
Dat maakt niet dat dat goed zou zijn he....
Bedankt voor het bevestigen van deze gigantische dubbele standaard, ik vind het oprecht goed dat je hier zo open over bent.

Wat jij hier nu zegt, zullen velen denken maar niet durven uit te spreken omdat men dan weet dat men zichzelf daarmee onsterfelijk belachelijk maakt. Je erkent hier namelijk dat het internationaal recht dus voor sommige landen meer geldt dan voor anderen, wat ook meteen benadrukt waarom deze rechtsorde totaal onhoudbaar is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 maart 2026 @ 11:36:47 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220314296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:35 schreef mcmlxiv het volgende:
een failed State
:( }:|
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:15:56 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220314535
De blokkade duurt voort..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220314562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:50 schreef theguyver het volgende:

[..]
Er zijn behoorlijk wat protesten in de VS, je doet alsof de politie daar gewoon random het vuur opent op burgers.
Naar mijn mening zijn er 2 doden gevallen in Minnesota waarvan je de schuld daarvan ook grotendeels bij die 2 personen neer kan leggen, beide hielden zich totaal niet aan de protest regels en waren zelf geweldadig! een reed op een agent in en de ander ging een vechtpartij aan met de politie.

Afgelopen week was er nog een mislukte bomaanslag door een moslim in New York.

Gewelddadig :')

Maar je bevestigt mijn punt over Maga.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 12:24:15 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220314577
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van deze gigantische dubbele standaard, ik vind het oprecht goed dat je hier zo open over bent.

Wat jij hier nu zegt, zullen velen denken maar niet durven uit te spreken omdat men dan weet dat men zichzelf daarmee onsterfelijk belachelijk maakt. Je erkent hier namelijk dat het internationaal recht dus voor sommige landen meer geldt dan voor anderen, wat ook meteen benadrukt waarom deze rechtsorde totaal onhoudbaar is.
Dat staat er niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:38:03 #156
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220314648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:15 schreef Perrin het volgende:
De blokkade duurt voort..

[ x ]
Lijkt aan de onderkant/in het water te zijn geraakt?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:41:45 #157
38496 Perrin
pi_220314716
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Lijkt aan de onderkant/in het water te zijn geraakt?
Ik denk van boven: de flarden steken naar buiten, niet naar binnen. Raket lijkt me.

Bij een zeemijn steken de flarden naar binnen:
pi_220314755
Ben wel benieuwd wat er waar is van de berichten dat Iran mijnen heeft gelegd in de Straat van Hormuz. Het is zeker iets wat ze kunnen doen maar vanuit hun oogpunt is het eigenlijk beter om schepen gewoon te bestoken met drones. Daarmee bereiken ze hetzelfde effect maar houden ze de straat wel open voor eventuele schepen met toestemming (bijv. richting China) en voor schepen na de oorlog. Mijnen leggen hebben ze zichzelf ook mee dus is het handiger als laatste redmiddel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220314768
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:31 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
RACIST!!!!

Eindelijk geef je toe dat het C landen zijn met een achterhaalde denkwijze.
Wat maakt mij dat een racist?

VS, Israel, Rusland en landen als Iran zijn inderdaad qua moraal zeker wel C-landen te noemen.
Wat is je probleem?

quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zeg je nu zelf dat het onbetrouwbare poeplanden zijn?
Heb ik ooit gezegd dat ze wel betrouwbaar zijn?

Nee.... Precies dat heb ik nog nooit gezegd.
pi_220314794
Baltische raketten weer afgevuurd, net een drone aanval van Hezbollah.
En hup daar gaan de sirens
pi_220314802
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:11 schreef UitStraling het volgende:
Je verschuilen achter de bevolking is dus een volkomen normale en legitieme oorlogstactiek?
Het is vooral doorzichtige propaganda van onze Amerikaanse en Israëlische oorloghitsers om op deze manier de verantwoordelijkheid van gemaakt burgerdoden maar bij de vijand te leggen.

En zoals we zien werkt propaganda zo erg goed dat veel van de geindoctrineerden deze talking points hier herhalen..
pi_220314891
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:55 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je luistert goed naar de (linkse) commentaren op TV en internet. Maar probeer voor de grap eventjes te vergeten wat een lulhannes Trump is. Dan wordt het grotere plaatje wat duidelijker. Bijvoorbeeld dat het vooral Azië is dat afgesneden wordt van olie uit de Golf.
Iran voert minder olie uit en blokkeert de straat van Hormuz.

Dat betekent een hogere olieprijs en lastigere handel en een prijsstijging voor alles dat geproduceerd en vervoerd wordt. Het is niet zo dat ze in de VS geen spullen nodig hebben en niet afhankelijk zijn van olie.

Israël heeft nog baat bij een zwak Iran, maar voor de VS zijn er vooral nadelen.
pi_220314900
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:02 schreef Basp1 het volgende:
Het komt nooit meer goed in het midden Oosten idd
pi_220314921
Pocket deuces hit een set.

quote:
Een jaar geleden beet Donald Trump de Oekraïense president Volodymyr Zelensky in het Witte Huis nog toe dat zijn positie zwak was. Hij had ‘de kaarten niet’, aldus Trump. Nu zijn Oekraïense experts in het Midden-Oosten om de VS en de Golfstaten te helpen bij het neerhalen van Iraanse drones.

In een interview met een jonge Ierse influencer erkende Zelensky dat het ‘een goed gevoel’ geeft dat de Amerikaanse president nu een beroep doet op Kyiv. Op de vraag of Oekraïne nu wél kaarten in handen heeft, antwoordt de president, glimlachend: ‘Ik denk dat we ze een jaar geleden ook al hadden, maar het niet lieten zien. Maar nu begrijpt iedereen dat we ze hebben.’

Onderscheppingsdrones
Kyiv haalt elke nacht grote aantallen van oorsprong Iraanse Shahed-drones neer die Rusland op Oekraïense steden afvuurt. In de nacht van maandag om dinsdag, bijvoorbeeld, werden 122 van de 137 afgevuurde drones neergehaald. Oekraïne is een voorloper als het gaat om antidronetechnologie. Daartoe behoren ook onderscheppingsdrones van een paar duizend dollar per stuk, die de Shaheds uit de lucht moeten halen.

De Amerikanen en hun bondgenoten in de regio schieten onder meer met peperdure Patriot-raketten op de Iraanse drones. Zo’n raket kost al gauw $3 mln tot $4 mln, een Shahed-drone hooguit enkele tienduizenden Amerikaanse dollars. Het is in Kyivs belang dat de Amerikanen zuinig zijn op hun Patriots. Oekraïne heeft ze nodig om Russische raketten neer te halen.

Diplomatieke kansen
Zelensky zei gisteren in een verklaring dat het ‘zonder onze hulp erg moeilijk zal zijn’ om een ‘sterke bescherming op te bouwen’ tegen de Iraanse drones. Hij zei ook dat het leveren van wapensystemen goed is voor de Oekraïense economie. Kyiv is voorzichtig met het delen van kennis om te voorkomen dat die in verkeerde handen valt. Op diplomatiek vlak ligt er een kans. De hulp nu kan zich later uitbetalen in steun voor Oekraïne.

Volgens Zelensky vroeg Washington Kyiv een week geleden om hulp tegen de aanvallen van Iraanse drones. Trump ontkende dat overigens niet. Volgens de Britse omroep BBC zei hij op vragen daarover: ‘Ik accepteer elke hulp van elk land.’ De Oekraïense experts gaan naar verluidt naar Jordanië, Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten en Saoedi-Arabië.

Geen interesse
Opmerkelijk in dit verband is dat de VS volgens de Amerikaanse nieuwssite Axios een half jaar geleden nog geen interesse zouden hebben gehad in Oekraïense antidronetechnologie. De Oekraïners toonden volgens de nieuwssite een powerpointpresentatie waarin ze lieten zien hoe het systeem Amerikaanse troepen en hun bondgenoten kan beschermen in een oorlog.

Er is meer belangstelling vanuit het Midden-Oosten voor Oekraïense wapens. Een Saoedisch wapenbedrijf onderhandelt volgens de Oekraïense krant Kyiv Independent momenteel over een ‘grote deal’ om luchtverdedigingsraketten te kopen.

‘U moet dankbaar zijn’
De confrontatie tussen Trump en Zelensky in het Witte Huis vond plaats op 28 februari vorig jaar en leidde tot grote verontwaardiging bij de Europese bondgenoten van Oekraïne. ‘U moet dankbaar zijn. U heeft de kaarten niet’, zei Trump tegen Zelensky. De relatie tussen de twee politici verbeterde in de daaropvolgende maanden wel, maar blijft moeizaam. Trump weigert hard op te treden tegen Rusland

Dat land profiteert ook van de oorlog in het Midden-Oosten. De fors gestegen olieprijs is goed nieuws voor het Kremlin. Dat exporteert ondanks westerse sancties nog altijd olie, via een schaduwvloot. Met de olie-inkomsten betaalt het de kosten van de oorlog in Oekraïne. Trump zei maandag bovendien sancties tegen Rusland te willen versoepelen of opheffen om de oliemarkt te kalmeren.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/politiek/15(...)_20260311&utm_term=A
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:05:54 #165
38496 Perrin
pi_220314929
Trump sloopt Iran én de Golfstaten én de wereldeconomie. Een prestatie van formaat.

twitter
pi_220314932
*O*
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:09:39 #167
38496 Perrin
pi_220314974
De weldoorvoede Bahreinse koning met zijn dure schoenen salueert zijn dappere krijgers.

Aan die vleermuis-patch te zien is dit de Bacardi-brigade.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:18:12 #168
38496 Perrin
pi_220315071
Ondertussen in de Iraanse stad Quds..

twitter
pi_220315144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:18 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen in de Iraanse stad Quds..

[ x ]
Ondergrondse opslag van raketten geraakt?
pi_220315162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:09 schreef Perrin het volgende:
De weldoorvoede Bahreinse koning met zijn dure schoenen salueert zijn dappere krijgers.

[ afbeelding ]

Aan die vleermuis-patch te zien is dit de Bacardi-brigade.
Koning Willy valt bijna voorover door alle medailles.

woensdag 11 maart 2026 @ 13:30:16 #171
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220315175
Ik maak mij ernstig zorgen over Mojtaba
pi_220315213
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:05 schreef Perrin het volgende:
Trump sloopt Iran én de Golfstaten én de wereldeconomie. Een prestatie van formaat.

[ x ]
Everything Trump touches dies.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220315215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:26 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ondergrondse opslag van raketten geraakt?
Ze zijn nu kennelijk vooral bezig met brandstoddepots van de garde en het operationele leidinggevende deel van de garde. Ben benieuwd of dat laatste genoeg paniek gaat opleveren.
pi_220315228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:30 schreef RamboDirk het volgende:
Ik maak mij ernstig zorgen over Mojtaba
Hoeft niet hoor, als ie niet al dood is dan wordt hij binnenkort wel een inwoner van de hel.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:37:59 #175
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220315262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Koning Willy valt bijna voorover door alle medailles.

[ afbeelding ]
De meeste zijn van de avondvierdaagse *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')