Communisme natuurlijk!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:27 schreef KvanG het volgende:
Welk ideologisch middelpunt stel je voor om deze visie te bewerkstelligen, TS?
Fair enough..quote:Op donderdag 12 maart 2026 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ouders hun kinderen eens wat minder moeten micromanagen.
Goed punt. Terugkijkend hebben we bij geschiedenisles niks geleerd over onze eigen geschiedenis, en daar kan best een agenda achter hebben gezeten: verbreek de band van jongeren met het verleden, met onze tradities, en het is gemakkelijker om mensen van buiten in te passen. Britse YouTubers zoals Landeur en Carl Benjamin hebben daar wel wat verstandigs over te zeggen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederlanders moeten vooral weer eens wat meer interesse in hun eigen geschiedenis, afkomst en voorouders gaan hebben
Ja joh.... die woke-mensen met hun agenda doen al eeuwenlang de Nederlandse geschiedens verbergen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 20:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed punt. Terugkijkend hebben we bij geschiedenisles niks geleerd over onze eigen geschiedenis, en daar kan best een agenda achter hebben gezeten
Ik heb daar bij geschiedenis inderdaad helemaal niks over geleerd op het VWO. Amerikaanse revolutie, WO2, dat was het wel zo'n beetje. Het kan goed zijn er op andere scholen meer aandacht aan is besteed.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja joh.... die woke-mensen met hun agenda doen al eeuwenlang de Nedrlandse geschiedens verbergen.
Zo leerden we niks over slavernij, kolonialisme en dat Nederland een wereldrijk was,althans zich dat verbeeldde
Welke tijd ging jij naar school dan? De gouden eeuw zit al zeker 25 jaar, sinds het rapport De Rooy uit 2001, verplicht in het curriculum voor de eerste 3 klassen. En volgens mij ook in het basisonderwijs.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb daar bij geschiedenis inderdaad helemaal niks over geleerd op het VWO. Amerikaanse revolutie, WO2, dat was het wel zo'n beetje. Het kan goed zijn er op andere scholen meer aandacht aan is besteed.
En ze proberen te helpen en te begeleiden ipv vage tests, domme spelletjes, kinderachtig gedoe en het ontzeggen van belangrijke medicatie.quote:Op donderdag 12 maart 2026 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ouders hun kinderen eens wat minder moeten micromanagen.
Ik zou ook niet weten waarom een gezin volledig voor rekening zou moeten komen van een moeder, vaders kunnen ook broodtrommels klaar maken, naar school fietsen of de was doen. Geen enkele reden om te denken dat moeders daar beter in zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 08:15 schreef Hexagon het volgende:
De meeste vrouwen willen gewoon een gezin hoor.
Maar dan niet met een rol als huisslavin.
Ja, er zijn een hoop kerels die daar anders over denken. En het dan raar vinden dat vrouwen nog liever alleen blijven dan met hen een gezin te beginnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 08:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom een gezin volledig voor rekening zou moeten komen van een moeder, vaders kunnen ook broodtrommels klaar maken, naar school fietsen of de was doen. Geen enkele reden om te denken dat moeders daar beter in zijn.
Het idee dat voorgeschreven 'pragmatisme' anti-ideologisch zou zijn is op zichzelf nogal contradictoir.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:13 schreef Lyrebird het volgende:
Wil je als Nederland overleven en iets van de Nederlandse cultuur bewaren, dan zul je terug moeten naar een model met stabiele families en twee of meer kinderen. Minder ideologie, meer realiteitszin. Minder “hoe het zou moeten”, meer “hoe het werkt”.
Vandaag de dag wordt slavernij niet echt meer verborgen:quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja joh.... die woke-mensen met hun agenda doen al eeuwenlang de Nederlandse geschiedens verbergen.
Zo leerden we niks over slavernij, kolonialisme en dat Nederland een wereldrijk was,althans zich dat verbeeldde
Dan heb je een zeer merkwaardig curriculum gehad.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb daar bij geschiedenis inderdaad helemaal niks over geleerd op het VWO. Amerikaanse revolutie, WO2, dat was het wel zo'n beetje. Het kan goed zijn er op andere scholen meer aandacht aan is besteed.
Heb jij iets tegen vrouwen ?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:41 schreef Edding345 het volgende:
Mooie analyse hoor, maar je laat 1 ding weg: een groot deel van de ellende komt óók omdat moderne vrouwen precies de liberale hyper-individualistische mens zijn waar je over klaagt. Ze willen wel alle vrijheid, alle prikkels, alle opties openhouden maar zo min mogelijk echte verantwoordelijkheid.
Als vrouwen daar gelukkiger van worden?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb jij iets tegen vrouwen ?
Of je vindt dat vrouwen terug naar het aanrecht moeten, daar blijven, kindertjes verzorgen, huis schoonmaken.
Eten op tafel, als manlief thuis komt
Veel vrouwen willen buitenshuis werken en willen niet vooral de huishoudster zijn van manlief.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als vrouwen daar gelukkiger van worden?
In 1985 ging ik naar de brugklas. Mijn Nederlandse geschiedeniskennis heb ik toch vooral van Van Nul tot Nu.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 06:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke tijd ging jij naar school dan? De gouden eeuw zit al zeker 25 jaar, sinds het rapport De Rooy uit 2001, verplicht in het curriculum voor de eerste 3 klassen. En volgens mij ook in het basisonderwijs.
Tja, sorry, dan is je beeld bij het onderwijs denk ik wel wat verouderd. Mijn dochter zit nu in de 2e en er zijn echt al heel veel onderwerpen langs gekomen bij geschiedenis. Incl de 80 jarige oorlog en de gouden eeuw.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In 1985 ging ik naar de brugklas. Mijn Nederlandse geschiedeniskennis heb ik toch vooral van Van Nul tot Nu.
Volgens mij is de 80-jarige oorlog al eeuwen een geschiedenisitem op scholen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, sorry, dan is je beeld bij het onderwijs denk ik wel wat verouderd. Mijn dochter zit nu in de 2e en er zijn echt al heel veel onderwerpen langs gekomen bij geschiedenis. Incl de 80 jarige oorlog en de gouden eeuw.
Als hoerenloper doe je dan ook mee aan de exploitatie van de dames achter de ramen. Dat zijn geen gescheiden werelden.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:34 schreef Harvest89 het volgende:
Het probleem met liberalisme is dat het in de mix is gegooid op sommige punten met conservatisme.
Vroeger kon je gewoon een paar hoeren volspuiten op de wallen na een werkdag. Nu ben je dan ineens een halve verkrachter.
Ik werk met vrouwen uit Iran en India, en daar speelt precies hetzelfde als in de rest van de wereld: vrouwen worden in een carrière gedwongen. China, ZK, idem dito.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Klopt de assumptie wel die hier geponeerd is dat de afname van gezins groottes komt door liberalisme.
In veel andere niet liberale landen zien we de geboortecijfers namelijk ook flink verminderen. Om de populatie stabiel te houden moet deze rond de 2.1 zitten.
Rusland 1.37, Hongarije 1.51, India 1.95, Iran 1.4.
Waarom zien we in deze niet liberale soms zelfs erg conservatieve landen dan toch dezelfde ontwikkeling?
Twee kenmerken van een weerzinwekkende maatschappij zijn een laag geboortecijfer en een hoog aantal zelfmoorden. Het wordt dan interessant om de Republiek Korea te vergelijken met de Democratische Volksrepubliek Korea.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:13 schreef Hexagon het volgende:
Wat ik over Zuid-Korea gehoord heb is dat het een weerzinwekkende maatschappij is. Die doen het echt zichzelf aan.
Online is er geen plaatje te vinden met vrouwen en mannen. Het ideale plaatje zou met vrouwen en kinderen zijn.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:21 schreef galatea het volgende:
Weet je wat er ontbreekt uit je eerste plaatje in de openingspost?
Zuid Korea is aan de ene kant behoorlijk conservatief, met kereltjes die een grote mond hebben en zich niet kunnen gedragen. Road rage, ze kunnen daar niet autorijden. Maar omdat bijvoorbeeld jongens daar zo lang in dienst zitten, hangt de productiviteit van het land van de vrouwen af. Ik heb daar op een top-3 universiteit gewerkt, en je zag daar bijna geen mannelijke studenten meer.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:13 schreef Hexagon het volgende:
Wat ik over Zuid-Korea gehoord heb is dat het een weerzinwekkende maatschappij is. Die doen het echt zichzelf aan.
Er is geen reden om volledig terug te gaan naar de na-oorlogse jaren. We houden wat goed is (vrijheid om jezelf (professioneel) te ontwikkelen), maar maken het daarnaast interessanter om problemen samen aan te pakken, ipv ieder voor zich.quote:Op maandag 16 maart 2026 18:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Weer verzuild Nederland, iedereen op zondag naar de kerk en de vrouw achter het aanrecht en thuis met 5-8 kinderen? Homo’s weer vies, vrouw geen geld van de bankrekening opnemen zonder toestemming van de men? Meisjes naar de huishoudschool? Jongens hetzelfde vak leren als hun vader en arbeiders weer in de PvdA?
Zin maken. Dat is nou net het hele eiereneten. Met vrijblijvendheid en ik ik ik gaan we niet ver komen.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:16 schreef Fer het volgende:
Moeten die opa’s oma’ ooms en tantes maar met zin hebben om te letten op het nageslacht van die anderen.
En hoe zie je dat voor je? Nederlanders werken trouwens prima samen.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is geen reden om volledig terug te gaan naar de na-oorlogse jaren. We houden wat goed is (vrijheid om jezelf (professioneel) te ontwikkelen), maar maken het daarnaast interessanter om problemen samen aan te pakken, ipv ieder voor zich.
Holle frasenquote:Op maandag 16 maart 2026 21:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zin maken. Dat is nou net het hele eiereneten. Met vrijblijvendheid en ik ik ik gaan we niet ver komen.
Met gelijkgestemden kun dit samen aanpakken. Onze eerste prioriteit is om met meerdere families met kinderen van dezelfde leeftijd in de buurt wonen. Het valt vies tegen om dat te vinden. In de nabije toekomst hoop ik het zo te kunnen organiseren dat mijn kinderen altijd in de buurt wonen, en dus altijd op ons kunnen rekenen, als zij hulp nodig hebben met hun kinderen. Misschien dat de overheid een duwtje in de rug kan geven en dit fiscaal kan stimuleren.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En hoe zie je dat voor je? Nederlanders werken trouwens prima samen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |