Zelfs in de Formule E klagen de coureurs over het snelheidsverschil bij de verschillende energiestrategieën, dus het is zeker wel een probleem.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Die overspeed valt toch wel mee? Wordt groter gemaakt dan het is.
De data die ik zag was er 25 km/u verschil. Lijkt mij meer dat Bearman zich vergist heeft in zijn inhaalactie.
Het is in het verleden vaker gebeurt dat een auto zoveel sneller is dan zijn voorligger.
Bij The Race hadden ze het over een verschil van 50 km/u.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Die overspeed valt toch wel mee? Wordt groter gemaakt dan het is.
De data die ik zag was er 25 km/u verschil.
Die auto dan ook niet meerquote:Op maandag 30 maart 2026 18:49 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
rien ne va plus... het geld is niet meer van u
Yepquote:Op maandag 30 maart 2026 18:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die auto dan ook niet meer
https://x.com/thomasmaher(...)S64rYOsfp9l5bhDKm2ugquote:"F1 2026 could and should have been a moment of triumph, but, instead, pandering to the PUMs has resulted in this highly anticipated moment, years in the making, being met with relentless negativity and ridicule.
"The warnings were ignored, but now, with F1’s new reality becoming ever more stark, will stubborn pride win out against the need to make serious and fundamental changes to improve the situation? Will the desire for shallow entertainment outweigh maintaining F1’s position as the pinnacle of motorsport?
Helaas wordt Zandvoort meer als volksfeest gezien, daarbij is het de laatste keer.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 00:09 schreef -CRASH- het volgende:
En zullen de kaartjes voor Zandvoort (nu al) doorverkocht worden![]()
En voor mij is is de F1 nu afgelopen.
Ik vernieuw het F1TV (na een maandtje) niet naar een jaar abbo
![]()
![]()
Aufwiedersehen Formula 1
![]()
![]()
quote:“Honestly, some of the racing… like, I didn’t even want to overtake Lewis,” reigning World Champion Lando Norris said after the race.
“It’s just about the battery deploys, and I don’t want it to deploy, but I can’t control it. So I overtake him, and then I have no battery, so he just flies past. This is not racing, this is yo-yoing.
Fuck dat volksfeest. Ga puur als fan van F1, hoe kut het ook is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Helaas wordt Zandvoort meer als volksfeest gezien, daarbij is het de laatste keer.
Dus ik denk dat de kaartjes benut gaan worden.
Mag het natuurlijk niet zeggen hier, maar dat Thialf gedoe kan ik niet zo goed tegen, mede door dit soort publiek dat voor de leuke sfeer gaat, is het racen secundair geworden, nog een beetje DTS bij het recept en we krijgen Mariokart voor volwassenen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat volksfeest. Ga puur als fan van F1, hoe kut het ook is.
Lekker ergens in de duinen in de GA1. In 1 van de kwali's sowieso in het Scheivlak.
Ik zit langs het rechte stuk. Daar is het gewoon ouderwetse F1 sfeer weet ik van de verhalen. Dat oranjevolk zit in het stadiondeel of in de fanzone.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mag het natuurlijk niet zeggen hier, maar dat Thialf gedoe kan ik niet zo goed tegen, mede door dit soort publiek dat voor de leuke sfeer gaat, is het racen secundair geworden, nog een beetje DTS bij het recept en we krijgen Mariokart voor volwassenen.
Ik baalde altijd als er geen F1 was, maar kan er nu geen traan om laten dat er 2 races zijn afgelast.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Zorro het volgende:
Peter Windsor omschrijft het het beste.
Hij zegt dat dit het moment is voor een vrouw in de F1. Met deze regels kunnen die gewoon mee
Het aanzienlijk meer multitasken tijdens het rijden met deze complexe wagens kon wel eens in het voordeel zijn van de vrouwenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Zorro het volgende:
Hij zegt dat dit het moment is voor een vrouw in de F1. Met deze regels kunnen die gewoon mee
Dat de rijders het niet eens altijd kunnen controleren lijkt me ook een veiligheidsaspect. Zou het niet zo moeten zijn dat ze het altijd handmatig moeten controleren? Of wordt het dan te druk voor ze?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:16 schreef LTVDK het volgende:
Vind dit ook wel een tekende uitspraak van Lando
[..]
Ben in 2024 naar Zandvoort geweest. Ik was sceptisch vooraf omdat ik verwachtte van dat schaatspubliek te zien en ik heb bovendien Oostenrijk zien veranderen van een leuk publiek tot een Nederlandse enclave die asociaal en niet te doen was. Maar ik wilde Zandvoort gewoon kunnen vincken en ik moet zeggen dat het me echt 200% meegevallen is. Het publiek in Oostenrijk was echt vele malen erger. Je had wel de Brabantse feestganger met blik Heineken, Redbull-shirt, car next pet op, bruin verband en onder de tattoos, maar toch was de variëteit best groot en er waren de nodige gezinnen met kinderen. Wat Zandvoort jammer genoeg minder heeft is een grotere diversiteit met internationale fans. Als ik iemand een race in Europa zou moeten adviseren dan vooral Hongarije of Spanje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat volksfeest. Ga puur als fan van F1, hoe kut het ook is.
Lekker ergens in de duinen in de GA1. In 1 van de kwali's sowieso in het Scheivlak.
Ai, das jammer...quote:Op woensdag 1 april 2026 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan dit gewoon niet meer waarderen dankzij AI.
met deze auto's kan er onderweg gewoon een theekransje gehouden wordenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Zorro het volgende:
quote:Op vrijdag 3 april 2026 01:09 schreef 3rr0r het volgende:
Ik keek net Nieuwsuur en zag dat er bij de FvD ene Max Verstappen zit, in Nieuwegein
[ afbeelding ]
Ja, komt allemaal neer op het beperken van het electrisch afgegeven vermogen zodat het gaspedaal onderin kan blijven tot het einde van een recht stuk bereikt is.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:22 schreef ZaZoe het volgende:
F1's plan for six 2026 rules fixes revealed
https://www.the-race.com/(...)les-fixes-explained/
Er wordt ook gewoon zo enorm veel energie doorheen gejaagd aan het begin van de straights. Want ze bereiken al veel sneller de topsnelheid van vorig seizoen. Eigenlijk gewoon overkill, en dan is het logisch dat ze daarna moeten clippen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:22 schreef ZaZoe het volgende:
F1's plan for six 2026 rules fixes revealed
https://www.the-race.com/(...)les-fixes-explained/
Bye Lewis, Kim vernietigd elke man, gelijk afkappen Lewis.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:22 schreef Pino112 het volgende:
Lewis heb een nieuw vriendinnetje
https://www.ed.nl/show/na(...)l-te-maken~a842d1f9/
Zal hij er nog langzamer van worden?quote:Op woensdag 8 april 2026 13:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Bye Lewis, Kim vernietigd elke man, gelijk afkappen Lewis.
A1 vergeten?quote:Op woensdag 8 april 2026 18:28 schreef raptorix het volgende:
Ik hoop dat Max gewoon zijn eigen formule op gaat zetten, gewoon met echte verbarndingsmotoren, denk dat hij best goede kans zal maken want er zijn genoeg teams die willen instappen, en genoeg Racebanen die commitment willen geven.
Plastic is niet zo zwaar.quote:
Hoeveel siliconenkit zal er in die kont zitten?quote:Op woensdag 8 april 2026 18:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Plastic is niet zo zwaar.
Silikontenkitquote:Op woensdag 8 april 2026 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoeveel siliconenkit zal er in die kont zitten?
Juist niet , laat Max maar opgekeerde doen, denk dat er veel behoefte aan is, A1 typisch een klasse voor Woke merken.quote:
Dit is toch al oud nieuws.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:22 schreef Pino112 het volgende:
Lewis heb een nieuw vriendinnetje
https://www.ed.nl/show/na(...)l-te-maken~a842d1f9/
Alles wordt kapot gemaakt door de Amerikanen.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
A1GP was een prachtige klasse.
Vervloekte crisis van 2008
Letterlijk.quote:Op woensdag 8 april 2026 19:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Alles wordt kapot gemaakt door de Amerikanen.
Kan er prima bij, de auto / regels doen toch ook niet wat Max leuk vindt.quote:Op donderdag 9 april 2026 08:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dit is wel een flinke tik ja.
Ja maar dat moet wel in deze maand van "droogte"quote:
Aw meeeeen... .quote:Op donderdag 9 april 2026 08:38 schreef Starflyer het volgende:
Kunnen we hier duidelijke titels plaatsen in plaats van alleen maar links of clickbait titels?
[ x ]
Lambiase zal wel meer hebben geweten. Aan Verstappen zijn gelaten reacties te zien na de laatste paar races zou het me niets verbazen als die achter de schermen al in gesprek is met Mercedes.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zie twee opties: verstappen die na dit jaar stopt of naar een ander team gaat. Langer verblijf bij Red Bull lijkt me na ook deze ontwikkeling onmogelijk
Ik denk wat anders: Max gaat andere klasses populair maken. Hij heeft meer bereikt dan hij van te voren had kunnen dromen en heeft zich in het Pantheon gezet der grote autocoureurs. 4de op de eeuwige ranglijst. Hij heeft al meerdere keren aangegeven deze auto's geen klote aan te vinden, met redenen, dus gaat hij wat anders doen.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lambiase zal wel meer hebben geweten. Aan Verstappen zijn gelaten reacties te zien na de laatste paar races zou het me niets verbazen als die achter de schermen al in gesprek is met Mercedes.
Precies. Het is geen geheim dat hij ook andere races wil gaan doen. Samen met Alonso de 24 van Le Mans zo epic zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk wat anders: Max gaat andere klasses populair maken. Hij heeft meer bereikt dan hij van te voren had kunnen dromen en heeft zich in het Pantheon gezet der grote autocoureurs. 4de op de eeuwige ranglijst. Hij heeft al meerdere keren aangegeven deze auto's geen klote aan te vinden, met redenen, dus gaat hij wat anders doen.
Dan had ie al gestopt moeten zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zie Max eerder stoppen dan naar een ander team gaan. Stoppen op je hoogtepunt is toch veel eervoller.
Met Hulkquote:Op donderdag 9 april 2026 10:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Precies. Het is geen geheim dat hij ook andere races wil gaan doen. Samen met Alonso de 24 van Le Mans zo epic zijn.
Dat denk ik ook welquote:Op donderdag 9 april 2026 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met Hulk.
Als dit er ooit van gaat komen, mag de ACO 100.000 plekken langs de baan extra gaan zoeken. Niet alleen voor NL'ers en Spanjaarden, iedereen en zn moeder wil komen kijken.
Volgend jaar nog afronden met Lambiase is geen optie?quote:Op donderdag 9 april 2026 09:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zie twee opties: verstappen die na dit jaar stopt of naar een ander team gaat. Langer verblijf bij Red Bull lijkt me na ook deze ontwikkeling onmogelijk
Ik denk dat dit jaar het laatste jaar is van Lambiase en hij volgend jaar met gardening leave is.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgend jaar nog afronden met Lambiase is geen optie?
Al is de vraag of RB hem er volgend jaar nog bij zou houden als hij in 2028 toch overstapt
Dat kan toch helemaal niet. Een hoofdengineer weet echt alles van de auto. Als ze hem in 2027 zouden houden dan loopt hij met alle info de deur uit. Niet dat McLaren er in de huidige staat veel aan zou hebben, maar toch.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Volgend jaar nog afronden met Lambiase is geen optie?
Al is de vraag of RB hem er volgend jaar nog bij zou houden als hij in 2028 toch overstapt
Tijdperk F1 is voorbij zoals het nu gaat.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:07 schreef William_Papadin het volgende:
Verstappen gaat ook stoppen en idd andere klasses doen. Tijdperk van Red Bull is voorbij.
Schopje PTA me dunktquote:Op donderdag 9 april 2026 14:34 schreef Zorro het volgende:
Of dit betekent dat Max ook naar McLaren gaat!
Ik ben iets op het spoor!
Op donderdag 9 april 2026 10:53 schreef Marcoss het volgende:
Helemaal eens, maar laten we niet doen alsof Mol de enige is hierin. Je merkt het w.m.b. bij bijna al die lui die voor hun boterham afhankelijk zijn van (de populariteit van) de F1. Zowel bij de traditionele media als op social media en zowel hier als in het buitenland. Principes zijn voor mensen die er niet van hoeven te leven, lijkt de les.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-dode-zalm/10810743/
Dus wanneer ze in het voetbal bepalen dat de laatste 15 minuten Walking football gespeeld wordt en je vindt er niks meer aan dan moet je blijven kijken, anders ben je een slapzak volgens dit heerschap. Of zou zijn nieuwe boek en zijn belangen bij GPR er iets mee te maken hebben?
Zijn draai na de eerste dagen in Melbourne is in elk geval zeer vreemd te noemen.
Dat boek is over een paar weken al gedateerd en anders de komende maanden. Snap nooit waarom mensen zo'n boek schrijven over een zeer actuele maar veranderbare kwestie. Je bent eigenlijk als het van de drukpers rolt al achterhaald.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-dode-zalm/10810743/
Dus wanneer ze in het voetbal bepalen dat de laatste 15 minuten Walking football gespeeld wordt en je vindt er niks meer aan dan moet je blijven kijken, anders ben je een slapzak volgens dit heerschap. Of zou zijn nieuwe boek en zijn belangen bij GPR er iets mee te maken hebben?
Zijn draai na de eerste dagen in Melbourne is in elk geval zeer vreemd te noemen.
Hier zegt hij niet iets heel geks. Hij vergeet alleen wel dat dat newbie fans ook andere redenen hebben om af te haken. Zoals abonnementsgelden die in een paar jaar bijna verdubbeld zijnquote:"Ik hoor fans soms zeggen dat ze al decennia de sport volgen, maar nu afhaken omdat ze het niet meer kunnen aanzien. Dan denk ik: dan heb je de ruggengraat van een dode zalm."
Of hij gaat meer er naast doen, en flink geld binnenharken in de F1 tot er nieuwe regelementen zijn. Maar dat Lambiase vertrekt, kan mss net het laatste zetje zijn. Of Lambiase weet al dat Max gaat stoppen, en dat was het laatste zetje voor hem om op een ander aanbod in te gaan.quote:Op donderdag 9 april 2026 13:07 schreef William_Papadin het volgende:
Verstappen gaat ook stoppen en idd andere klasses doen. Tijdperk van Red Bull is voorbij.
quote:Op donderdag 9 april 2026 09:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik verwacht dan ook wel dat Max uit de F1 gaat vertrekken. Hij kijkt zijn laatste contractjaar aan met een andere engineer en zegt dan tabee en plezier ermee.
Speculatie dus.
Was het ook niet zo dat GP een management achtige functie in het verschiet was gesteld door RB (Horner?) en dat dit uiteindelijk niet is doorgegaan door de nieuwe eigenaren? Kan ook de reden zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 09:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Olav heeft voor mij volledig afgedaan toen hem de vraag werd gesteld wat hij zou doen in de situatie dat hem iets ter ore zou komen wat de Formule 1 serieus zou kunnen schaden. Dan heb je het echt al over pakweg 20 jaar geleden inmiddels.quote:Op donderdag 9 april 2026 16:41 schreef pmponer het volgende:
Ach Olav die is al jaren niet meer serieus te nemen, en hoort zichzelf veel te graag praten.
De rollen dan maar omdraaien.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het past allemaal precies in de trend dat de technici steeds belangrijker worden en de coureurs er nauwelijks meer toe doen.
Is tenminste wel eerlijk. En ook nu zien we: hij is een soort beschermheer van de F1. En dat snap ik eigenlijk wel, als zoals bij hem zijn hele leven draait om F1. En hij wil dus ook de rust inbouwen om niet meteen de hele sport af te schrijven na een paar vreemde quirks die we nu hebben gezien in de eerste drie races, maar waarbij de auto an sich zeker niet verkeerd blijkt te zijn los van de PU.quote:Op donderdag 9 april 2026 17:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Olav heeft voor mij volledig afgedaan toen hem de vraag werd gesteld wat hij zou doen in de situatie dat hem iets ter ore zou komen wat de Formule 1 serieus zou kunnen schaden. Dan heb je het echt al over pakweg 20 jaar geleden inmiddels.
Zijn antwoord was om direct naar Bernie (Ecclestone) te stappen en proberen het te begraven. Hij was immers geen journalist en brengt geen nieuws dat de F1 mogelijk schade toe brengt.
Ugh...
Nou. Ben benieuwd.quote:
Ik ook niet.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook wel, al verwacht ik er niet teveel van.
quote:
Als ze de kwali verbeteren is dat eigenlijk al de belangrijkste slag om die oude F1-DNA terug te brengen. Dus minder clipping, meer laat remmen.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook wel, al verwacht ik er niet teveel van.
Gaat jaren duren voordat ze weer op niveau zijnquote:Op donderdag 9 april 2026 13:07 schreef William_Papadin het volgende:
Als daadwerkelijk alle opgebouwde expertise wegholt is het nog maar de vraag of ze ooit nog op "niveau" gaan komen, of dat ze gewoon de vergetelheid in dreigen te raken.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat jaren duren voordat ze weer op niveau zijn
Ze gaan wel weer terug komen, maar dat zal wel even durenquote:Op donderdag 9 april 2026 20:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als daadwerkelijk alle opgebouwde expertise wegholt is het nog maar de vraag of ze ooit nog op "niveau" gaan komen, of dat ze gewoon de vergetelheid in dreigen te raken.
Of ze gaan Williams achternaquote:Op donderdag 9 april 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze gaan wel weer terug komen, maar dat zal wel even duren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |