Suzuka wordt waarschijnlijk juist beter door deze auto’s dan de afgelopen jaren waarbij het er onmogelijk was om te fighten.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien wel een baan die niet verkloot wordt door batterijonzin en kunstmatige inhaalacties.
Jij leeft een uur in een parallelle dimensie om toch nog aan je uurtjes slaap te kunnen komen als in de nacht de wintertijd in gaat?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Q & race zijn gewoon om 07:00 uur onze tijd hoor
Stigtijd.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij leeft een uur in een parallelle dimensie om toch nog aan je uurtjes slaap te kunnen komen als in de nacht de wintertijd in gaat?
Zo lees ik het welquote:
Nee.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij leeft een uur in een parallelle dimensie om toch nog aan je uurtjes slaap te kunnen komen als in de nacht de wintertijd in gaat?
Some say, dat Stig geen slaap nodig heeft. En als hij dat al doet, is het zijn eigen keuze en ondersteboven.quote:
Ik denk niet dat ze de hele weg flat out tussen spoon en de casiodriehoek kunnen, hoor.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien wel een baan die niet verkloot wordt door batterijonzin en kunstmatige inhaalacties.
We zien jou dus in het uitgestelde-kijkers-topic.quote:Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef DjVero het volgende:
Tijdstip geen probleem dit keer: om half vijf thuis vanaf Masters Of Hardcore, twee uurtjes uitzingen en dan F1 kijken.
Dat ik heb mijn abbo al weer opgezegd en kijk de herhaling..quote:Op maandag 23 maart 2026 11:22 schreef ondeugend het volgende:
Ik sta er altijd voor op maar vanaf nu niet meer.
Gewoon nakijken maar.
Huh? Het begint toch om 7 uur?quote:Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zien jou dus in het uitgestelde-kijkers-topic.
Ligt aan de drugs.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar jij gaat dat niet halen als je 2 uur downtime hebt
Sow.quote:
Hij komt net van MoH af. Die gaat niet kunnen slapen hoor die staat knetterstrak.quote:Op maandag 23 maart 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar jij gaat dat niet halen als je 2 uur downtime hebt
Je bent het er nu ineens wél mee eens dat het gewoon om 07:00 uur is?quote:Op maandag 23 maart 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar jij gaat dat niet halen als je 2 uur downtime hebt
het is om 7 uurquote:Op maandag 23 maart 2026 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent het er nu ineens wél mee eens dat het gewoon om 07:00 uur is?
had hem al gepost paar topics terugquote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:20 schreef Starflyer het volgende:
Mercedes ligt onder een vergrootglas vanwege hun voorvleugel, die niet snel genoeg zou sluiten.
[ x ]
Ah, dát bedoel jequote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
het is om 7 uur
maar daar is mijn lichaam en geest het op dat moment niet mee eens
het voelt gewoon als 6 uur
Haat zomertijdquote:
Ja, dat heb ik gezien. Het ging me er nu om dat de FIA er naar kijkt.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
had hem al gepost paar topics terug
of in de Live
zal wel een aai over de bol worden
en niks aan de hand
hier de vleugel van Ferrariquote:Op dinsdag 24 maart 2026 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Ferrari zal ook wel een bezoekje krijgen om de voorvleugel nader te bekijken.
https://www.reddit.com/r/(...)_application_on_the/
quote:Op dinsdag 24 maart 2026 16:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gezien. Het ging me er nu om dat de FIA er naar kijkt.
Het lijkt me dat de regels duidelijk zijn als de vleugel binnen 400 ms dicht moet zijn, dan gaat het niet over het mechanisme maar over de positie van de vleugel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?
Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?
Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
quote:I believe that the nomination of a certain angle within the flap adjuster’s available positions should constitute the ‘Corner Mode’ position, with any movement thereafter conditional on the load being applied to the flap.
Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.
[..]
Er staat in de regels wel dat er een deviation mag zijn, wat buiten de beweging van de ECU valt (van Straight Line naar Corner Mode en v.v.)quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.
quote:Compared to the position of Front Wing Profiles defined in Article C3.10.1, adjustment not controlled by the FIA Standard ECU must:
k. not result in a decrease in incidence of the tangent lines defined in Article C3.10.1 (g).
l. result in a maximum deviation for any point of Front Wing Profiles no greater than:
i. 30mm for FW Primary Flap.
ii. 60mm for FW Secondary Flap.
Raak wel de hele essentie kwijt van F1 zo. Wat zeg ik? Autosport als geheel.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?
Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen
Ja, maar managen hoorde altijd al bij de F1 hoor!!1!1!1!!!1quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?
Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?
Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.
Het ironische is dat juist op een circuit als Singapore of Monaco de energie-winning een veel kleinere rol gaat spelen, waardoor de kwalificaties daar vermoedelijk veel meer op de limiet van de grip wordt gereden. Heb je het over een meer old-school non-straten circuit dan gaat de energiewinning juist weer een grotere rol spelen. Zoals we bijvoorbeeld op Suzuka gaan zien.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.
Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.
Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:08 schreef greysbones het volgende:
en Alonso is ook papa![]()
en is er donderdag niet bij
met zijn 3-en Le Mans winnen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
wel F1quote:Op woensdag 25 maart 2026 18:09 schreef yvonne het volgende:
De verhuisdozen staan klaar, de glassex is ingepakt en de hamer ligt klaar.
Op zondagochtend worden de servers rond 9 uur smorgens uitgezet. Kan iedereen nog even F1 kijken.
Dan worden de servers uit het rack gehaald.
Bijbehorende sliders gaan ook mee.
Dit wordt zorgvuldig in de auto gelegd en dan is het: óp naar Rotterdam.
Ondertussen zijn @:R49 en @:breuls bezig om het rack in gereedheid te brengen om de servers daarin op te hangen.
Om een goede afloop af te dwingen zullen we een oud geheugenstripje opofferen door het krachtig in tweeën breken en er op te stampen.
Vervolgens sluiten wij de systemen een voor een aan.
Teneinde de netwerkinstellingen (ifconfig en IPtables) aan te passen op de nieuwe IP range.
Daarna zullen we ze allemaal weer aanzetten om FOK! weer te wekken.
©Iteejer
Tijdsduur is onbekend, kan tegen of mee zitten.
Updates zijn op socials en via mijn X account
Houdt iedereen rekening met het verzetten van de klok?
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de gridquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
Maar we kunnen niet nabeschouwenquote:
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden.quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
nou, nou, nou ...quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden.
Het is maar goed dat voetbal mij niet interesseert. Gezien het WK Voetbal.quote:
Lewis is inmiddels ook een soort bonus dad.quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
Laat de mannen maar rijden en de vrouwen achter het fornuisquote:Op woensdag 25 maart 2026 20:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden.
Eens.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.
Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.
Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
Er zijn geen veranderingen voor Suzuka dus ik zou geen verrassingen verwachten. Eerder iets wat we al lang zien.quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens.
Dit.
Ik nijg hier ook naar.
Ik wacht Suzuka even af om mijn oordeel definitief te laten vallen omdat het een echt puur rijders circuit is. Wordt daar niet op de limiet gereden, is het inderdaad stuk.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 23:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er zijn geen veranderingen voor Suzuka dus ik zou geen verrassingen verwachten.
Dan moet het wel heel erg gesteld zijn met F1.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Guess who's back
Bekijk deze YouTube-video
Dat was ff geledenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Guess who's back
Bekijk deze YouTube-video
Yessssssquote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Guess who's back
Bekijk deze YouTube-video
Ik call het, het is officieel stuk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens.
Dit.
Ik nijg hier ook naar.
Ik wacht Suzuka even af om mijn oordeel definitief te laten vallen omdat het een echt puur rijders circuit is. Wordt daar niet op de limiet gereden, is het inderdaad stuk.
Dan ook nog eens het voorliegen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 18:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik call het, het is officieel stuk.
[ x ]
Dat ze circuits hebben aangepast, of Europa vaker links laten liggen heb ik verdedigd.. Dat is een keuze die ik geen ramp vond, want de rest van de wereld verdient ook Grand Prix's.
Dat ze straffen uitdeelden die af en toe raar waren, ach ik ga uit van het goede van de mens, een scheidsrechter of jury kan het toch nooit goed doen..(behalve snelheidsovertredingen beoordelen).
Dat de grid volstaat met celebs, oke, het salaris van Verstappen moet ook betaald worden.
Dat ze die auto's wilden verduurzamen is natuurlijk een grote fout gebleken, en dat hadden ze wel kunnen zien aankomen..
Maar dat je tegen "ons" de fans glashard gaat lopen liegen, dat is wel onvergevelijk hoor..
Edit:
Om 18.30 uur stond er een community message bij dat het "onwaar is, omdat tijdens de livestream het wel heel de tijd zichtbaar was"
Dat is een video van juni vorig jaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
en nog een video van RPM
Bekijk deze YouTube-video
Spijker op de kopquote:Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.
Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.
Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
RPM is de enige die ik kijk. Alle anderen trekken mij totaal niet, RPM is de uitzondering op de regel!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:10 schreef Red_85 het volgende:
Rpm blijft de koning in f1 satire. Dat rage fueledness is ongeëvenaard. Lollipopman is ook geweldig, op zn eigen schitterende flauwe creatieve manier.
Russell fans stick together!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
RPM is de enige die ik kijk. Alle anderen trekken mij totaal niet, RPM is de uitzondering op de regel!
apart, gezien de bijnaam van jouw heldquote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
RPM is de enige die ik kijk. Alle anderen trekken mij totaal niet, RPM is de uitzondering op de regel!
Nee joh, moet kunnen als het satirisch isquote:Op zondag 29 maart 2026 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
apart, gezien de bijnaam van jouw held
Dat is morgen weer een ander als het ff tegenzit.quote:Op zondag 29 maart 2026 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
apart, gezien de bijnaam van jouw held
Die overspeed valt toch wel mee? Wordt groter gemaakt dan het is.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Zien we de ware Russell naar boven komenquote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.
Maar ja, met de extreme snelheidsverschillen die we nu zien, kunnen dit soort moves gewoon niet meer.
Ja, ben ik wel benieuwd naar. Kimi heeft het erg goed gedaan afgelopen twee races, twee keer pole, twee keer gewonnen. Beetje geluk gehad, maar hij reed makkelijk weg toen hij in schone lucht kwam, terwijl Russel niet naar voren kon komen.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zien we de ware Russell naar boven komen
Overspeed was dik 50 km/u, het leek net alsof Colapinto stil stond.
Er zijn zeker grotere gevaren en scenario's te bedenken (dan wat we gister zagen) dus dat is wel een terechte vraag. Ook op Baku/Monza zouden er ook wel grote problemen kunnen ontstaan.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
Ah, ik baseerde me op de laatste video van The Race, waarin ze zeiden dat Colapinto niks raars deed.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.
Daarbij: Colapinto had wel degelijk zijn lijn aangepast vanwege het snelheidsvoordeel wat Bearman op hem kreeg om zijn positie te verdedigen.
Eventjes de beelden erbij pakken van ronde 21 en ronde 22 zelfde punt. (Colapinto ongeveer bij het 150m rembord)
Colapinto zit in ronde 22 veel meer links.
[ afbeelding ]
Toevoeging: hier nog een duidelijker bewijs dat Colapinto zijn lijn aanpaste
[ afbeelding ]
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nogquote:Op maandag 30 maart 2026 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.
-Die naamsverbastering doen we hier niet-quote:Op zondag 29 maart 2026 01:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee joh, moet kunnen als het satirisch is
-knip-
Monaco gaat uren durenquote:Op maandag 30 maart 2026 13:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nog
Opstopping in de hairpinquote:
Auto in het zwembad zou ik wel willen zienquote:Op maandag 30 maart 2026 14:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Opstopping in de hairpin![]()
Of crash in de tunnel.
Of een auto in het zwembad.
Alles op rood?quote:
Win voor Ferrariquote:
quote:
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)quote:Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
quote:Op maandag 30 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |