abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 11:43:52 #101
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220411602
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Misschien wel een baan die niet verkloot wordt door batterijonzin en kunstmatige inhaalacties.
Suzuka wordt waarschijnlijk juist beter door deze auto’s dan de afgelopen jaren waarbij het er onmogelijk was om te fighten.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2026 @ 11:47:18 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220411619
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Q & race zijn gewoon om 07:00 uur onze tijd hoor ;)
Jij leeft een uur in een parallelle dimensie om toch nog aan je uurtjes slaap te kunnen komen als in de nacht de wintertijd in gaat? :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie FP maandag 23 maart 2026 @ 12:17:25 #103
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220411839
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij leeft een uur in een parallelle dimensie om toch nog aan je uurtjes slaap te kunnen komen als in de nacht de wintertijd in gaat? :P
Stigtijd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 23 maart 2026 @ 12:21:46 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220411893
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:42 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dat wordt ook niet ontkend.
Zo lees ik het wel :Y
Want 07:00 uur vond ze 'goed te doen'. En het IS ook gewoon 07:00 uur.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 12:22:28 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220411903
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij leeft een uur in een parallelle dimensie om toch nog aan je uurtjes slaap te kunnen komen als in de nacht de wintertijd in gaat? :P
Nee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2026 @ 13:57:05 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412530
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Stigtijd.
Some say, dat Stig geen slaap nodig heeft. En als hij dat al doet, is het zijn eigen keuze en ondersteboven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 14:03:33 #107
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220412556
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Misschien wel een baan die niet verkloot wordt door batterijonzin en kunstmatige inhaalacties.
Ik denk niet dat ze de hele weg flat out tussen spoon en de casiodriehoek kunnen, hoor.
pi_220413250
Tijdstip geen probleem dit keer: om half vijf thuis vanaf Masters Of Hardcore, twee uurtjes uitzingen en dan F1 kijken. :+
pi_220413257
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2026 @ 15:35:47 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220413260
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:34 schreef DjVero het volgende:
Tijdstip geen probleem dit keer: om half vijf thuis vanaf Masters Of Hardcore, twee uurtjes uitzingen en dan F1 kijken. :+
We zien jou dus in het uitgestelde-kijkers-topic.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 maart 2026 @ 16:20:47 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220413577
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:22 schreef ondeugend het volgende:
Ik sta er altijd voor op maar vanaf nu niet meer.
Gewoon nakijken maar.
Dat ik heb mijn abbo al weer opgezegd en kijk de herhaling..
Ik kan mij niet voorstellen dat veel coureurs het leuk racen vinden.

Nja op Alonso na die is gewoon helemaal de sjaak met die rammelbak, het team met meeste geld en beste team heeft niet de beste auto! :'( Het zit m echt gewoon niet mee, Briljante coureur maar zo vaak in een kak team ;(
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220414216
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We zien jou dus in het uitgestelde-kijkers-topic.
Huh? Het begint toch om 7 uur?
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 maart 2026 @ 17:12:04 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220414252
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:11 schreef DjVero het volgende:

[..]
Huh? Het begint toch om 7 uur?
Maar jij gaat dat niet halen als je 2 uur downtime hebt :+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 maart 2026 @ 17:37:17 #114
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220414733
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar jij gaat dat niet halen als je 2 uur downtime hebt :+
Ligt aan de drugs. :9
  Moderator / Redactie FP maandag 23 maart 2026 @ 17:46:14 #115
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220414791
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:37 schreef Perox het volgende:

[..]
Ligt aan de drugs. :9
Sow.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220415484
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar jij gaat dat niet halen als je 2 uur downtime hebt :+
Hij komt net van MoH af. Die gaat niet kunnen slapen hoor die staat knetterstrak.
  maandag 23 maart 2026 @ 19:06:47 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220415500
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 17:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar jij gaat dat niet halen als je 2 uur downtime hebt :+
Je bent het er nu ineens wél mee eens dat het gewoon om 07:00 uur is? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 maart 2026 @ 14:20:04 #118
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220421546
Mercedes ligt onder een vergrootglas vanwege hun voorvleugel, die niet snel genoeg zou sluiten.

twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_220421577
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je bent het er nu ineens wél mee eens dat het gewoon om 07:00 uur is? :D
het is om 7 uur
maar daar is mijn lichaam en geest het op dat moment niet mee eens
het voelt gewoon als 6 uur
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220421582
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:20 schreef Starflyer het volgende:
Mercedes ligt onder een vergrootglas vanwege hun voorvleugel, die niet snel genoeg zou sluiten.

[ x ]
had hem al gepost paar topics terug
of in de Live
zal wel een aai over de bol worden
en niks aan de hand
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  dinsdag 24 maart 2026 @ 14:25:25 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220421585
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:24 schreef greysbones het volgende:

[..]
het is om 7 uur
maar daar is mijn lichaam en geest het op dat moment niet mee eens
het voelt gewoon als 6 uur
Ah, dát bedoel je :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220421591
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ah, dát bedoel je :D
Haat zomertijd :(
sorry :@
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  dinsdag 24 maart 2026 @ 15:53:38 #123
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220422253
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:26 schreef greysbones het volgende:

[..]
Haat zomertijd :(
sorry :@
Langer licht *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 16:06:42 #124
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220422343
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:25 schreef greysbones het volgende:

[..]
had hem al gepost paar topics terug
of in de Live
zal wel een aai over de bol worden
en niks aan de hand
Ja, dat heb ik gezien. Het ging me er nu om dat de FIA er naar kijkt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_220422878
Ferrari zal ook wel een bezoekje krijgen om de voorvleugel nader te bekijken.
https://www.reddit.com/r/(...)_application_on_the/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_220423617
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Ferrari zal ook wel een bezoekje krijgen om de voorvleugel nader te bekijken.
https://www.reddit.com/r/(...)_application_on_the/
hier de vleugel van Ferrari
twitter

en er zijn ook roddels over Mclaren
twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door greysbones op 24-03-2026 20:14:05 ]
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220423905
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 16:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik gezien. Het ging me er nu om dat de FIA er naar kijkt.
twitter


_O- _O- _O-
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2026 @ 20:55:41 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220424286
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?

Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220424428
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?

Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Het lijkt me dat de regels duidelijk zijn als de vleugel binnen 400 ms dicht moet zijn, dan gaat het niet over het mechanisme maar over de positie van de vleugel.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:20:00 #130
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220424643
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het in theorie ook zo kunnen zijn dat het mechanisme keurig binnen de 400 ms werkt, maar de vleugel niet?

Het lijkt er namelijk op dat Mercedes een of andere variabele timing heeft met de voorvleugel
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.

quote:
I believe that the nomination of a certain angle within the flap adjuster’s available positions should constitute the ‘Corner Mode’ position, with any movement thereafter conditional on the load being applied to the flap.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_220424693
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:20 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Wat ik las was een theorie dat het mechanisme mogelijk keurig werkt naar de Corner Mode, maar de rest van de beweging aero load is.
[..]

Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:56:38 #132
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220424781
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:32 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Maar dat zou betekenen dat er geen 'fixed position' is en bovendien bewegende aerodynamische delen. Dat lijkt me sowieso ongewenst en illegaal.
Er staat in de regels wel dat er een deviation mag zijn, wat buiten de beweging van de ECU valt (van Straight Line naar Corner Mode en v.v.)

quote:
Compared to the position of Front Wing Profiles defined in Article C3.10.1, adjustment not controlled by the FIA Standard ECU must:
k. not result in a decrease in incidence of the tangent lines defined in Article C3.10.1 (g) i.
l. result in a maximum deviation for any point of Front Wing Profiles no greater than:
i. 30mm for FW Primary Flap.
ii. 60mm for FW Secondary Flap.



[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 25-03-2026 11:43:25 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 24 maart 2026 @ 23:10:42 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220424824
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
  woensdag 25 maart 2026 @ 11:13:36 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220426652
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
Raak wel de hele essentie kwijt van F1 zo. Wat zeg ik? Autosport als geheel.
Gaat nergens over dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220427023
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
Ja, maar managen hoorde altijd al bij de F1 hoor!!1!1!1!!!1
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 12:06:18 #136
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220427083
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:10 schreef Tijn het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met stomme verbazing deze video zitten kijken. Omdat Leclerc ergens even 5% van het gas ging om wat overstuur te corrigeren, kostte dat hem een halve lap later meerdere tienden aan het eind van het rechte stuk, omdat... de batterij in een andere modus gaat als je meer dan 2% van het gas gaat? Ofzoiets?

Echt, wat een onzin is dit. Op de limiet rijden wordt ook alleen maar afgestraft zo. Het is letterlijk sneller om het rustig aan te doen :')
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220427095
en Alonso is ook papa *O*
en is er donderdag niet bij
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  woensdag 25 maart 2026 @ 12:22:40 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220427163
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Blijkbaar ging die dus niet op de limiet maar over de limiet.
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.

Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.

Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
pi_220427176
100% eens met @Tijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220427222
https://www.formule1.nl/n(...)bestaand-team-china/

Goed nieuws, een Chinees team zou weleens interessant zijn.

Graag ook een team uit Korea.
  woensdag 25 maart 2026 @ 15:25:12 #141
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220428598
Las een tijdje terug ook al iets over Geely, waarmee Horner mogelijk een nieuw team wilde oprichten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:10:35 #142
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220429027
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:

[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.

Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.

Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
Het ironische is dat juist op een circuit als Singapore of Monaco de energie-winning een veel kleinere rol gaat spelen, waardoor de kwalificaties daar vermoedelijk veel meer op de limiet van de grip wordt gereden. Heb je het over een meer old-school non-straten circuit dan gaat de energiewinning juist weer een grotere rol spelen. Zoals we bijvoorbeeld op Suzuka gaan zien.

Nelson haalde in de laatste Viaplay Slipstream aan dat stel ze verlagen het vermogen van de elektromotor levert dat 8 tienden extra rondetijd op (in China), maar zorgt voor minder energie harvesting. Dat zou wel een leuke oplossing kunnen zijn. Vind trouwens sowieso op China dat ze helemaal niet veel rondetijd hebben ingeleverd op vorig jaar gezien de hoeveelheid lift en coast ze toepassen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 16:27:51 #143
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220429203
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:08 schreef greysbones het volgende:
en Alonso is ook papa *O*
en is er donderdag niet bij
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:34:12 #144
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220429742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
met zijn 3-en Le Mans winnen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_220430203
quote:
17s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:09 schreef yvonne het volgende:
De verhuisdozen staan klaar, de glassex is ingepakt en de hamer ligt klaar.

Op zondagochtend worden de servers rond 9 uur smorgens uitgezet. Kan iedereen nog even F1 kijken.
Dan worden de servers uit het rack gehaald.
Bijbehorende sliders gaan ook mee.

Dit wordt zorgvuldig in de auto gelegd en dan is het: óp naar Rotterdam.
Ondertussen zijn @:R49 en @:breuls bezig om het rack in gereedheid te brengen om de servers daarin op te hangen.

Om een goede afloop af te dwingen zullen we een oud geheugenstripje opofferen door het krachtig in tweeën breken en er op te stampen.

Vervolgens sluiten wij de systemen een voor een aan.
Teneinde de netwerkinstellingen (ifconfig en IPtables) aan te passen op de nieuwe IP range.

Daarna zullen we ze allemaal weer aanzetten om FOK! weer te wekken.

©Iteejer

Tijdsduur is onbekend, kan tegen of mee zitten.

Updates zijn op socials en via mijn X account

Houdt iedereen rekening met het verzetten van de klok?
wel F1 *O*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2026 @ 20:16:49 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220430940
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:27 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kan ie samen met Hulkenberg en Max een papa raceteam oprichten.
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 20:25:49 #147
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220431033
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
wel F1 *O*
Maar we kunnen niet nabeschouwen ;(
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 20:26:14 #148
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220431036
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden. :{w
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 maart 2026 @ 20:28:23 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220431060
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:26 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden. :{w
nou, nou, nou ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 20:30:30 #150
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220431081
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
nou, nou, nou ...
Het is maar goed dat voetbal mij niet interesseert. Gezien het WK Voetbal.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 20:31:17 #151
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220431088
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
wel F1 *O*
Gaan we tot zondag 9 uur dit doen:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 25 maart 2026 @ 20:38:37 #152
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220431137
quote:
11s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
En Checo dan? Dat is de vierde pa op de grid
Lewis is inmiddels ook een soort bonus dad. B-)

Ze heeft er een stuk of 4...?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:10:44 #153
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220431320
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:04 schreef greysbones het volgende:

[..]
wel F1 *O*
Nou inderdaad, zonder Fok is de race niet te doen.
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:37:26 #154
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220431478
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:26 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die moet gewoon bij Taco's bakken houden. :{w
Laat de mannen maar rijden en de vrouwen achter het fornuis
Wie dit leest is gek
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:32:44 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220431880
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:

[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.

Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.

Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
Eens.
Dit.
Ik nijg hier ook naar.

Ik wacht Suzuka even af om mijn oordeel definitief te laten vallen omdat het een echt puur rijders circuit is. Wordt daar niet op de limiet gereden, is het inderdaad stuk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 23:10:24 #156
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220432062
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eens.
Dit.
Ik nijg hier ook naar.

Ik wacht Suzuka even af om mijn oordeel definitief te laten vallen omdat het een echt puur rijders circuit is. Wordt daar niet op de limiet gereden, is het inderdaad stuk.
Er zijn geen veranderingen voor Suzuka dus ik zou geen verrassingen verwachten. Eerder iets wat we al lang zien.

Dus gewoon wat liften en superclippen voor lange stukken vol gas. Sector 1 (dus eigenlijk de echte “rijderssector”) kunnen ze de bochten op zich hard nemen en in de natuur van die bochten kunnen ze al ook wel wat opladen omdat ze in die bochtencombinatie sowieso al vaak terugschakelen. Dat is daar wel een voordeel.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 16:23:52 #157
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220436982
Dat is nou ook grappig, ik gisteravond nog roepen dat er niks verandert, en 2 uur later veranderen ze iets _O-

Kleine verandering weliswaar.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Er zijn geen veranderingen voor Suzuka dus ik zou geen verrassingen verwachten.
twitter
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 16:24:52 #158
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220436986
Ander leuk feit: na de GP van Japan gaan de technische mensen van de FIA om de tafel. Hopelijk komt daar ook weer iets uit wat de kwali verbetert.

twitter
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2026 @ 10:14:27 #159
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220450290
Guess who's back

Bekijk deze YouTube-video
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2026 @ 10:18:08 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220450311
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Guess who's back

Bekijk deze YouTube-video
Dan moet het wel heel erg gesteld zijn met F1.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 11:12:18 #161
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220450653
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Guess who's back

Bekijk deze YouTube-video
Dat was ff geleden :7
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:19:06 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220450685
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Guess who's back

Bekijk deze YouTube-video
Yessssss
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 12:23:17 #163
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220450960
Prachtige video weer.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 maart 2026 @ 18:25:54 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220453598
en niet eens een rant over Stroll
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 18:31:44 #165
38824 crew  Droopie
pi_220453626
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eens.
Dit.
Ik nijg hier ook naar.

Ik wacht Suzuka even af om mijn oordeel definitief te laten vallen omdat het een echt puur rijders circuit is. Wordt daar niet op de limiet gereden, is het inderdaad stuk.
Ik call het, het is officieel stuk.

twitter


Dat ze circuits hebben aangepast, of Europa vaker links laten liggen heb ik verdedigd.. Dat is een keuze die ik geen ramp vond, want de rest van de wereld verdient ook Grand Prix's.

Dat ze straffen uitdeelden die af en toe raar waren, ach ik ga uit van het goede van de mens, een scheidsrechter of jury kan het toch nooit goed doen..(behalve snelheidsovertredingen beoordelen).

Dat de grid volstaat met celebs, oke, het salaris van Verstappen moet ook betaald worden.

Dat ze die auto's wilden verduurzamen is natuurlijk een grote fout gebleken, en dat hadden ze wel kunnen zien aankomen..

Maar dat je tegen "ons" de fans glashard gaat lopen liegen, dat is wel onvergevelijk hoor..

Edit:
Om 18.30 uur stond er een community message bij dat het "onwaar is, omdat tijdens de livestream het wel heel de tijd zichtbaar was"

[ Bericht 13% gewijzigd door Droopie op 28-03-2026 19:30:10 ]
Hell To The Liars
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 maart 2026 @ 21:02:15 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220454891
en nog een video van RPM

Bekijk deze YouTube-video
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 maart 2026 @ 21:09:57 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220454933
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 18:31 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik call het, het is officieel stuk.

[ x ]

Dat ze circuits hebben aangepast, of Europa vaker links laten liggen heb ik verdedigd.. Dat is een keuze die ik geen ramp vond, want de rest van de wereld verdient ook Grand Prix's.

Dat ze straffen uitdeelden die af en toe raar waren, ach ik ga uit van het goede van de mens, een scheidsrechter of jury kan het toch nooit goed doen..(behalve snelheidsovertredingen beoordelen).

Dat de grid volstaat met celebs, oke, het salaris van Verstappen moet ook betaald worden.

Dat ze die auto's wilden verduurzamen is natuurlijk een grote fout gebleken, en dat hadden ze wel kunnen zien aankomen..

Maar dat je tegen "ons" de fans glashard gaat lopen liegen, dat is wel onvergevelijk hoor..

Edit:
Om 18.30 uur stond er een community message bij dat het "onwaar is, omdat tijdens de livestream het wel heel de tijd zichtbaar was"
Dan ook nog eens het voorliegen.

Gatverdamme. Typisch wat bij het dictatorschap van mbs hoort ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220455339
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
en nog een video van RPM

Bekijk deze YouTube-video
Dat is een video van juni vorig jaar.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:04:34 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220455344
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:22 schreef Tijn het volgende:

[..]
In de video halen ze het kwalificatierondje van Leclerc van Singapore 2019 aan. In dat rondje zijn er meerdere momenten dat-ie de auto bijna kwijt is, omdat-ie continu op de limiet balanceert. Dat is leuk om naar te kijken, dat drijft coureurs tot het uiterste. En dat risico nemen loont, want Leclerc pakte daar pole.

Met deze regels is zoiets niet meer mogelijk. Het is sneller om ver onder de limiet te blijven en heel gecontroleerd op en van het gas te gaan, want daarmee maximaliseer je batterijvermogen op het rechte stuk en dat is waar de tijd gewonnen of verloren wordt. Piastri zei over de kwalificatie van Australie dat hoe meer snelheid hij opbouwde gedurende de sessies, hoe langzamer z'n rondentijden werden.

Kortom, het is voor de coureurs niet leuk, het is voor de kijkers niet leuk. F1 is compleet stuk wat dit betreft.
Spijker op de kop
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:10:23 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220455386
Rpm blijft de koning in f1 satire. Dat rage fueledness is ongeëvenaard. Lollipopman is ook geweldig, op zn eigen schitterende flauwe creatieve manier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 22:15:58 #171
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220455436
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:10 schreef Red_85 het volgende:
Rpm blijft de koning in f1 satire. Dat rage fueledness is ongeëvenaard. Lollipopman is ook geweldig, op zn eigen schitterende flauwe creatieve manier.
RPM is de enige die ik kijk. Alle anderen trekken mij totaal niet, RPM is de uitzondering op de regel!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 28 maart 2026 @ 23:09:53 #172
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_220455817
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
RPM is de enige die ik kijk. Alle anderen trekken mij totaal niet, RPM is de uitzondering op de regel!
Russell fans stick together!
Feyenoord!!! * Barça
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 maart 2026 @ 00:36:22 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220456254
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
RPM is de enige die ik kijk. Alle anderen trekken mij totaal niet, RPM is de uitzondering op de regel!
apart, gezien de bijnaam van jouw held _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 29 maart 2026 @ 01:00:46 #174
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220456312
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2026 00:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
apart, gezien de bijnaam van jouw held _O-
Nee joh, moet kunnen als het satirisch is

-knip-

[ Bericht 4% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 30-03-2026 14:20:29 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220464874
GEEN CAKE *O* *O* *O* *O* *O*
  maandag 30 maart 2026 @ 11:02:39 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220464899
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2026 00:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
apart, gezien de bijnaam van jouw held _O-
Dat is morgen weer een ander als het ff tegenzit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220465143
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
pi_220465263
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Die overspeed valt toch wel mee? Wordt groter gemaakt dan het is.

De data die ik zag was er 25 km/u verschil. Lijkt mij meer dat Bearman zich vergist heeft in zijn inhaalactie.

Het is in het verleden vaker gebeurt dat een auto zoveel sneller is dan zijn voorligger.
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 11:37:44 #179
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220465318
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Zien we de ware Russell naar boven komen :P

Overspeed was dik 50 km/u, het leek net alsof Colapinto stil stond.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 11:39:31 #180
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220465330
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 30 maart 2026 @ 12:51:30 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220465837
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.

Maar ja, met de extreme snelheidsverschillen die we nu zien, kunnen dit soort moves gewoon niet meer.
pi_220466194
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Buiten het onverwachte clipping bij Colapinto had Colapinto zelf ook wel een verantwoordelijkheid om niet ineens naar links te weaven zodat Bearman niet veilig kon passeren. Dat vind ik ook wel een grote aanleiding voor deze crash.
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 13:24:52 #183
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220466221
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met een normaal snelheidsverschil was de move van Colapinto geen punt geweest. Hij liet een autobreedte aan ruimte. Hij nam die bocht ook steeds op die manier, hij ging niet speciaal aan de kant omdat Bearman eraan kwam.

Maar ja, met de extreme snelheidsverschillen die we nu zien, kunnen dit soort moves gewoon niet meer.
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.

Daarbij: Colapinto had wel degelijk zijn lijn aangepast vanwege het snelheidsvoordeel wat Bearman op hem kreeg om zijn positie te verdedigen.

Eventjes de beelden erbij pakken van ronde 21 en ronde 22 zelfde punt. (Colapinto ongeveer bij het 150m rembord)

Colapinto zit in ronde 22 veel meer links.



Toevoeging: hier nog een duidelijker bewijs dat Colapinto zijn lijn aanpaste



[ Bericht 12% gewijzigd door ChevyCaprice op 30-03-2026 13:47:35 ]
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220466222
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Zien we de ware Russell naar boven komen :P

Overspeed was dik 50 km/u, het leek net alsof Colapinto stil stond.
Ja, ben ik wel benieuwd naar. Kimi heeft het erg goed gedaan afgelopen twee races, twee keer pole, twee keer gewonnen. Beetje geluk gehad, maar hij reed makkelijk weg toen hij in schone lucht kwam, terwijl Russel niet naar voren kon komen.
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 13:50:13 #185
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220466446
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar kan een coureur altijd weten wanneer de clipping begint? Een coureur kan toch ook naar links weaven net op het moment dat de clipping begint? Het lijkt er niet echt op dat het heel voorspelbaar is op dit moment.
Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
Er zijn zeker grotere gevaren en scenario's te bedenken (dan wat we gister zagen) dus dat is wel een terechte vraag. Ook op Baku/Monza zouden er ook wel grote problemen kunnen ontstaan.

Ik denk dat hier de oplossing zou moeten zijn wat tom coronel gister zei: een meer linaire snelheidsopbouw zoals we dat gewend zijn van oudher.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 30 maart 2026 @ 13:50:43 #186
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220466449
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dit was sowieso geen normale situatie omdat Colapinto zijn auto simpelweg een error kreeg. Dezelfde als George in ronde 38.

Daarbij: Colapinto had wel degelijk zijn lijn aangepast vanwege het snelheidsvoordeel wat Bearman op hem kreeg om zijn positie te verdedigen.

Eventjes de beelden erbij pakken van ronde 21 en ronde 22 zelfde punt. (Colapinto ongeveer bij het 150m rembord)

Colapinto zit in ronde 22 veel meer links.

[ afbeelding ]

Toevoeging: hier nog een duidelijker bewijs dat Colapinto zijn lijn aanpaste

[ afbeelding ]
Ah, ik baseerde me op de laatste video van The Race, waarin ze zeiden dat Colapinto niks raars deed.

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 30 maart 2026 @ 13:51:43 #187
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_220466458
De video van Kimi's pole lap met de zogenaamde 'technical issues' heeft 27,277 dislikes tegenover maar 5,771 likes op YouTube. Alle comments zijn negatief.
Je gaat mij niet vertellen dat men hier niet zwaar mee in z'n maag zit. De vraag is echter nog steeds wat ze er tijdens het seizoen aan kunnen veranderen. Ik vrees nog steeds: niet genoeg.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 30 maart 2026 @ 13:51:51 #188
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220466460
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Wat als je als coureur een paar meter achter een ander zit, en die auto schiet in een clipping mode, terwijl jij nog versnelt?
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 13:59:22 #189
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220466502
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, volgens mij is dat is een heel reëel gevaar met deze auto's. Ik denk dat we maar blij moeten zijn dat Jeddah niet doorgaat dit jaar.
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nog :+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 30 maart 2026 @ 14:09:35 #190
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220466573
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 01:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nee joh, moet kunnen als het satirisch is

-knip-
-Die naamsverbastering doen we hier niet-

[ Bericht 6% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 30-03-2026 14:20:42 ]
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:12:02 #191
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466584
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 13:59 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
We hebben baku, monaco, madrid en singapore nog :+
Monaco gaat uren duren ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 14:13:36 #192
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220466594
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Monaco gaat uren duren ;(
Opstopping in de hairpin :+

Of crash in de tunnel.

Of een auto in het zwembad.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:13:55 #193
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466599
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:13 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Opstopping in de hairpin :+

Of crash in de tunnel.

Of een auto in het zwembad.
Auto in het zwembad zou ik wel willen zien :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 14:14:10 #194
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220466601
Of auto rijdt het casino binnen :+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:14:27 #195
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466605
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
Of auto rijdt het casino binnen :+
Alles op rood?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 14:14:55 #196
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220466614
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Alles op rood?
Win voor Ferrari O-)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP maandag 30 maart 2026 @ 14:15:07 #197
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220466618
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Win voor Ferrari O-)
:D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 30 maart 2026 @ 14:16:58 #198
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220466641
Als de ene naamsverbastering niet mag, verwijder die waarop ik reageer dan ook..
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_220466671
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Benieuwd wat ze gaan doen met het incident van Colapinto en Bearman, en het feit dat dit soort crashes al voorspeld werden door de coureurs, oa Norris in Australie al. Als iets te gevaarlijk is, is een van de weinige redenen om gelijk hard in te grijpen en de regels aan te passen. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren weet ik ook niet.
Ik vond er weinig aan afgelopen weekend in ieder geval.
Wat ik wel opmerkelijk vond was de video van Toto en Russell achteraf. Russell zei dat als hij een rondje later naar binnen was gegaan, dan had hij waarschijnlijk gewonnen (klopt wel), en dat dan 'we had called it a great weekend'. Maar voor Toto maakt dat geen drol uit, aangezien Mercedes ook nu gewonnen heeft. Volgens mij ziet Russell zich echt als nr 1 driver in het team. Zou het wel mooi vinden als hij het deksel op zijn neus krijgt dit seizoen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen, tenminste, iig voor de camera. Zonder klagen tweede viool spelen in het team, nr 1 niet eens echt uitdagen. En nu hij de kans heeft om WC te worden, wordt hij mogelijk uitgedaagd door Kimi. Ben wel benieuwd wat voor een rare dingen hij gaat doen als Kimi de volgende paar races zijn voorsprong uitbouwt, en Toto Kimi meer als nr 1 gaat behandelen.
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 30 maart 2026 @ 14:33:30 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220466771
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 14:19 schreef Sabata het volgende:

[..]
Dan vrees ik dat hij idd meer op een dreinend kind gaat lijken op de radio en dat Toto nog veel harder gaat proberen Max en Kimi als team voor 2027 vast te leggen (mits Max dan natuurlijk niet zo schoon genoeg van F1 gekregen heeft dat hij zelf bij Toto aanklopt voor een DTM zitje)
:o
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')