Voor de bouw van nieuwe ben ik ook niet erg enthousiast omdat ik denk dat we betere techniek hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo vaak hoor ik dat niet meer als argument.
Meeste wat ik hoor:
- relatief duur (budgetten worden altijd overschreden) en geen kerncentrale heeft ooit winst gemaakt
- alsnog afhankelijk van andere landen voor brandstof
- lange bouwtijd (15-20 jaar vanaf 1e plan, soms langer)
Ik vermoed dat men dan het stikstofspook tevoorschijn laat komen die alles in andere strategische fouten gaat verhullen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sommige dingen moet je aan de samenleving over laten en niet uit je utopie willen doordrammen.
Managen, niet pushen.
Maar wat gaan we er aan doen dan? Weer starten met bouwen? Relatief nieuwe weer opstarten?
Zeker, maar dat is best treurig vind je niet? Zeker als je zoveel kennis tot je beschikking hebt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarin is het niet anders dan nationale politiek.
En wat betreft migratie. Heel lang was er een totale onwil bij anti-migratie partijen om wat met de Eu te doen. Dan gebeurt het ook niet.
Achteraf is het altijd mooi wonen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is best treurig vind je niet? Zeker als je zoveel kennis tot je beschikking hebt.
Nouja tot twee jaar geleden waren de anti-migratiepartijen van "WRAAAAAAH EU SLECHT, ALLES TEGEN!!!"quote:Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens. Dat zijn partijen die nu meestemmen met plannen, of zelfs initiatief hebben genomen tot die plannen, die tot een jaar of twee terug ondenkbaar waren. Grotendeels organisatorisch van aard, maar onder druk word alles vloeibaar.
Kennelijk is het kwartje gevallen bij je vriendjes van de eu dat als ze zelf geen actie zouden ondernemen, ze hun fantastische niksdoenbaantje zouden kwijtraken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achteraf is het altijd mooi wonen.
[..]
Nouja tot twee jaar geleden waren de anti-migratiepartijen van "WRAAAAAAH EU SLECHT, ALLES TEGEN!!!"
Maar kennelijk is eindelijk het kwartje gevallen dat met die houding geen migrant minder kwam.
Wel jammer, dat het nu weer kleine modulaire reactoren moeten zijn, wat ook weer een doodlopende weg is of in ieder geval voor een grote kostenstijging gaat zorgen. Maar ja, de bestaande zijn zo snel mogelijk ontmanteld, net zoals we hier de boorputten in Groningen zo snel mogelijk volgooien.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al een aantal jaren duidelijk, benieuwd naar de plannen voor de kleinere modulaire reactoren.
Meh, het was vooral de industrie en de bankenwereld die het voor het zeggen had. Ook in de EU. Daar hebben we ook onze financiële crisis aan te danken. Dus als je mensen de schuld gaat geven, dan graag wel de juiste.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als dat nou haar enige blunder was …….
En laten we het nu eens over haar integriteit hebben …..
En de financiële handel en wandel…..
Rechtstreeks naar de gevangenis en nooit meer los laten
Ja, snel een Nexit en de gulden weer invoeren, daarmee onze grote inkomstenbron, de Rotterdamse haven de das om doen en dan hyperinflatie. Als klein landje kunnen we dan niet eens een grote oorlog beginnen, dus worden we een derde wereld land.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:43 schreef Metalfrost het volgende:
De hele Europese Unie was een strategische fout.
Beetje op de Verenigde Staten doen gelijken terwijl men het statenverband ook prima in het kader van een economische gemeenschap geplaatst had kunnen zijn. Wat verder uitgebreid kon worden zodat ook Zwitserland en Noorwegen mee zouden kunnen doen én het Verenigd Koninkrijk nooit de economische ruimte had hoeven verlaten.
Maar nee hoor, soeverein met zijn allen dit dat, een centrale machthebbende positie dit dat, alles via Brussel dit dat.
En de doorgestoken kaart die Von der Leyen telkens speelt en deze heks telkens weer opnieuw de 'verkiezingsronde wint', gewoon nee, ik trap er niet in.
Verder geen staand legerHet woord naïef bereikt een geheel nieuw niveau als we het over de Europese Unie hebben.
Ja, want iedereen weet natuurlijk, dat vrouwen geen leiding kunnen geven ...quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die was minder geliefd. Merkel wordt nog iets te graag gepresenteerd als voorbeeld van vrouwelijk leiderschap (wat natuurlijk een heel dom voorbeeld is).
Je verwart het EU beleid met de klimaatalarmisten, vooral de militante tak van Greenpeace die al die wetten hebben gemaakt, specifiek Timmermans en Samsom. Want als je de bevolking gaat uit leggen hoe dat nou echt werkt, dan willen ze niet meer en ben je je kiezers kwijt. Alhoewel die politici daar vaak ook geen flauw idee van hebben. Ze willen het niet weten en slepen ons voor hun eigen belang blij de afgrond in.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Zoveelste voorbeeld van drammerig je ideologie doordrukken terwijl het overduidelijk is en was dat de realiteit ging botsen.
En dat is het zoveelste onderwerp waarop Europa bakzeil haalt de laatste tijd. Je gaat haast denken dat veel van de kritiek op Europa dat is weggezet als anti eu klets en conservatief blijven hangen in het verleden toch waar bleken te zijn.
Duitsland is het perfecte praktijkvoorbeeld van wat er gebeurt als je ideologie boven rationaliteit plaatst.
Ja, net zoals je hier op het form denkt, dat zo'n beetje alle misdrijven gepleegd worden door asielzoekers, als je de topics leest, wat natuurlijk belachelijk is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar weet je @:isdatzo, dit zijn wel de berichten die dat beeld versterken. En dar zijn er de laatste tijd nogal veel.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, want iedereen weet natuurlijk, dat vrouwen geen leiding kunnen geven ...
Ja, zolang de bevolking dat denkt, is het ook zo. Maar dat wil niet zeggen, dat het ook zo is of moet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:51 schreef Peppert het volgende:
Eens, maar het nadeel van het huidige model van kerncentrales is dat het ongelooflijk veel kost en dat het jaren duurt voordat ze daadwerkelijk energie opwekken nadat de eerste schop de grond in is gegaan. Aan het einde van de levensduur zit je met een peperdure ontmanteling. Daarnaast blijf je nog met kernafval zitten dat, voor zover ik weet, honderden jaren gevaarlijk blijft (geen idee ga het niet opzoeken)? Er is innovatie nodig op dat gebied. Wie weet wat uit de hoge pet komt de komende jaren. Ik heb als nitwit geen verstand maar lees steeds vaker over kleine modulaire reactoren en ontwikkelingen met betrekking tot kerncentrales die kernafval ook kunnen gebruiken om energie op te wekken maar of dat ooit de praktijk ziet geen idee
Ik bedoel meer indirect omdat Merkel er niet direct verantwoordelijk voor wordt gehouden door von Leyen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Indirect? Nog al direct.
Afstappen van kernenergie: fout
Wir schaffen das: fout.
Het pappen en nathouden van haar geliefde rusland: fout
Dikke faal die hobbit op alle fronten.
Wiebelstroom?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor de bouw van nieuwe ben ik ook niet erg enthousiast omdat ik denk dat we betere techniek hebben.
Maar de oude zo snel dicht gooien puur vanwege paniek over Fukushima, was gewoon oerdom van de Duitsers.
Niet alleen van haar landgenoten maar ze heeft er zelf toen ook voor gestemd.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Dat was inderdaad een domme paniekmaatregel van haar landgenoten.
En nu hebben in ons eigen land niets meer te zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:43 schreef Metalfrost het volgende:
Beetje op de Verenigde Staten doen gelijken terwijl men het statenverband ook prima in het kader van een economische gemeenschap geplaatst had kunnen zijn. Wat verder uitgebreid kon worden zodat ook Zwitserland en Noorwegen mee zouden kunnen doen én het Verenigd Koninkrijk nooit de economische ruimte had hoeven verlaten.
Maar nee hoor, soeverein met zijn allen dit dat, een centrale machthebbende positie dit dat, alles via Brussel dit dat.
En de doorgestoken kaart die Von der Leyen telkens speelt en deze heks telkens weer opnieuw de 'verkiezingsronde wint', gewoon nee, ik trap er niet in.
Verder geen staand legerHet woord naïef bereikt een geheel nieuw niveau als we het over de Europese Unie hebben.
Nexit en allemaal de bijstand in?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:32 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En nu hebben in ons eigen land niets meer te zeggen.
We stemmen niet meer voor wie de baas wordt over ons land maar wie de afdelingsmanager wordt, die dan mag kruipen voor de EU om ook maar iets voor elkaar te krijgen.
Alles is vastgezet met regeltjes en verdragen, kan geen kant op.
Bijna net zo inefficiënt als windparken op zee, als het niet waait?quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:02 schreef Pajanus het volgende:
Hmm is dit nou iets goeds of niet om in te investeren als particulier denk ik dan?
Uiteindelijk kan er relatief goedkoop in operationele kosten geproduceerd worden , betekend dit dan ook dat de energieprijzen dalen ? het zal wel niet.
Daarnaast, is het niet allang bekend dat een kerncentrale helemaal niet kostenefficient is?
De EU is prima als in open grenzen onderling, vrije handel, allerlei andere vormen van samenwerking inclusief leger.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nexit en allemaal de bijstand in?
Dus iedereen moet hun eigen EU wetten kunnen maken? Dat doen ze ook al.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:55 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De EU is prima als in open grenzen onderling, vrije handel, allerlei andere vormen van samenwerking inclusief leger.
Maar het is teveel doorgeslagen en teveel overheid, teveel wetten en regeltjes.
Men moet landen weer meer hun eigen ding laten doen.
Het is niet het één of het ander, er is best een gulden middenweg te vinden als men maar wilt.
Nee,quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus iedereen moet hun eigen EU wetten kunnen maken? Dat doen ze ook al.
Dat hebben wij ook verboden in ons flatgebouw.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nee,
Neem nou dat de 2e kamer deur aan deur verkopen wou verbieden.
Jeweetwel, wil je overstappen of niet broer?!
Al die lui van Ziggo en andere aanbieders die van deur tot deur gaan op zoek naar dat oude vrouwtje die er niets van snapt om die even te laten tekeken.
Of andere zwakkeren die niet de deur gewoon weer dicht doen omdat ze zelf wel even informatie opvragen.
Lijkt mij prima plan.
Wordt door de 2e kamer gehaald, met meerderheid erdoor, klaar zou je denken!
Maar nee EU zegt nee, dat mag niet...
[ afbeelding ]
En jullie hadden daar de keus in om dat lokaal in jouw flatgebouw te verbieden, snap je?quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook verboden in ons flatgebouw.
Maar over al die EU wetten wordt gestemd door mensen uit al die landen. Als Nederland het echt niet wil, hebben we zelfs een vetorecht. En die EU wetten moeten door de nationale regeringen geïmplementeerd worden. We mogen dus al zelf bepalen hoe we dat doen en de speelruimte is groot.
Dus je hebt geen idee hoe het werkt.
Vroeger waren onze wetten veel strenger voor het bedrijfsleven en hadden de consumenten net veel meer rechten. Maar dat is door alle rechtse regeringen sindsdien nu andersom. Het ligt dus niet aan de EU, maar aan de kiezers die steeds rechtser stemmen: "Wij willen minder geld en minder rechten, geef dat allemaal maar aan het bedrijfsleven!"
Je weet niet wat een vetorecht is?quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En jullie hadden daar de keus in om dat lokaal in jouw flatgebouw te verbieden, snap je?
Bovendien heeft de stemmer weinig invloed op wat er verder in de EU gebeurd.
Nederland kan wel tegen iets stemmen maar als de rest van de landen voor stemmen hebben wij pech.
Bijvoorbeeld Chatcontrol wet was Nederland ook op tegen maar de rest van de EU was voor.
En nu is het er.
Natuurlijk weet ik dat wel, ook weet ik dat Nederland daar bijna nooit gebruik van maakt omdat het een harde maatregel is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je weet niet wat een vetorecht is?
Het is net zoiets als klagen dat we nettobetalers zijn en ondertussen opscheppen dat nu de meeste handel van de EU via Rotterdam loopt en we daar goudgeld aan verdienen.
Nou, ik zie dan toch een land waar we een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:48 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat wel, ook weet ik dat Nederland daar bijna nooit gebruik van maakt omdat het een harde maatregel is.
Meeste normale staten maken daar geen gebruik van behalve als het echt belangrijk is.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nexit en allemaal de bijstand in?
Hier komt het wel een beetje op neer. De EU heeft in alle opzichten gefaald.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:43 schreef Metalfrost het volgende:
Kan er niet gewoon een regel komen van "elk land krijgt er 3 per jaar" en dus wees er maar economisch mee.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:48 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat wel, ook weet ik dat Nederland daar bijna nooit gebruik van maakt omdat het een harde maatregel is.
Meeste normale staten maken daar geen gebruik van behalve als het echt belangrijk is.
[ afbeelding ]
Behalve dan dat daardoor ons BNP steeds hoger wordt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:41 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hier komt het wel een beetje op neer. De EU heeft in alle opzichten gefaald.
Afschaffen en de EU politici rechtstreeks kiezen. Zorgen dat de nationale kopstukken niet meer de baas zijn. Wat mij betreft mogen ze ook hun eigen belasting heffen, als ze zich beperken tot een vermogensbelasting. Dan hoeven de landen geen bijdrage meer te betalen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kan er niet gewoon een regel komen van "elk land krijgt er 3 per jaar" en dus wees er maar economisch mee.
Bijzonder, want men heeft het in landen zoals Noorwegen en Zwitserland ook goed. Dit zal dus iets genuanceerder liggen dan jij nu probeert te pretenderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Integendeel. Dat we het op dit continent zo goed hebben is grotendeels daaraan te danken.
Kortom, meteen natiestaten opheffen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Afschaffen en de EU politici rechtstreeks kiezen. Zorgen dat de nationale kopstukken niet meer de baas zijn. Wat mij betreft mogen ze ook hun eigen belasting heffen, als ze zich beperken tot een vermogensbelasting. Dan hoeven de landen geen bijdrage meer te betalen.
Net zoals ze dat in de VS ook hebben gedaan?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, meteen natiestaten opheffen?
Welke natiestaten heeft de VS opgeheven dan?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals ze dat in de VS ook hebben gedaan?
Net zoveel als de EU?quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke natiestaten heeft de VS opgeheven dan?
quote:Zeitgeist
In de Duitse filosofie van de 18e en 19e eeuw is een Zeitgeist (Duitse uitspraak: ['tsa?t?a?st]; letterlijk "geest van de tijd"; in het Duits met een hoofdletter geschreven) een manier om te verwijzen naar het intellectuele, culturele, ethische en politieke klimaat van een bepaalde periode in de wereldgeschiedenis. Het wordt vaak beschreven als een onzichtbare agent, kracht of "daemon" die de kenmerken van een bepaald tijdperk lijkt te domineren.
De term wordt meestal geassocieerd met Georg Wilhelm Friedrich Hegel, in contrast met Hegels gebruik van Volksgeist ("nationale geest") en Weltgeist ("wereldgeest"). Het woord zelf bestond echter al vóór Hegel en werd populair gemaakt door Johann Gottfried Herder en Johann Wolfgang von Goethe.
De uitdrukking behoort tot een bredere familie van begrippen zoals "geest van de eeuw", "geest van de tijd" of genius saeculi ("geest van de eeuw"). Deze termen circuleerden al sinds de vroegmoderne tijd in het Latijn en in de belangrijkste Europese talen om het idee uit te drukken dat de gedachten en handelingen van mensen worden gevormd door de sociale omgeving van hun tijd, en niet alleen door tijdloze waarheden of individueel genie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist
Wij hebben beneden een bordje dat we het niet willen hebben vanuit de bewonersvereniging geregeld. In België is het dacht ik landelijk verboden. Of gemeentelijk, dat weet ik niet. Ik woonde in Oostende en daar was wel duidelijk dat het niet mocht en ook geen Jevoha's getuigen aan de deur.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook verboden in ons flatgebouw.
Maar over al die EU wetten wordt gestemd door mensen uit al die landen. Als Nederland het echt niet wil, hebben we zelfs een vetorecht. En die EU wetten moeten door de nationale regeringen geïmplementeerd worden. We mogen dus al zelf bepalen hoe we dat doen en de speelruimte is groot.
Dus je hebt geen idee hoe het werkt.
Vroeger waren onze wetten veel strenger voor het bedrijfsleven en hadden de consumenten net veel meer rechten. Maar dat is door alle rechtse regeringen sindsdien nu andersom. Het ligt dus niet aan de EU, maar aan de kiezers die steeds rechtser stemmen: "Wij willen minder geld en minder rechten, geef dat allemaal maar aan het bedrijfsleven!"
Noorwegen moet zich aan de EU-regels houden en moet ook gewoon betalen om toegang te hebben tot de Europese interne markt en ze mogen niet meestemmen omdat ze geen lid zijn. Dat Noorwegen zo rijk is heeft als oorzaak de aardgasreserves. In Zwitserland is het de bancaire sector. Trouwens typisch dat je Engeland niet noemt want daar gaat het zo best niet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, want men heeft het in landen zoals Noorwegen en Zwitserland ook goed. Dit zal dus iets genuanceerder liggen dan jij nu probeert te pretenderen.
Vooral het type "d66'er" en "hoogopgeleid" zijn hier uitermate gevoelig voor.quote:Op zondag 15 maart 2026 01:38 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat wat er met kernenergie in Europa is gebeurd laat zien hoeveel beleid wordt gedomineerd door sentiment. In de jaren 2000 begon dit al, zelfs voor Fukushima: elke commentator, journalist en politicus begon te zeggen dat we het aandeel kernenergie in de energiemix moesten verminderen.
Niemand legde ooit uit waarom, en dat kon ook niet, omdat het eigenlijk gewoon ontzettend dom was. Maar het werd onderdeel van de tijdsgeest en mensen begonnen het simpelweg te herhalen. Het was gewoon wat je geacht werd te zeggen als je een 'serieus' persoon was, dus zeiden mensen het maar en het maakte niet uit dat het nergens op sloeg. Zelfs in Frankrijk, waar de nucleaire lobby erg sterk is, was het tegen de tijd dat Macron in 2017 werd gekozen al de gangbare opvatting. Pas na de schok van de Russische invasie kwam men op dit terrein weer langzaam tot bezinning. We zijn dieren die gewoon de zeitgeist van de maatschappij volgen. We gaan mee met de tendens van de dag.
[..]
Dat begon al eerder. Greenpeace is de belangrijkste drijvende kracht daarachter. De meeste mensen verwarren het klimaat ook met het milieu. Rommel op straat, plastic tassen en verpakkingen, radioactief afval, het gaat allemaal op 1 hoop. Oh, ja, en kooldioxide. Allemaal slechte dingen waar we van af moeten. Met Timmermans en Samsom als profeten die het beleid bepaalden.quote:Op zondag 15 maart 2026 01:38 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat wat er met kernenergie in Europa is gebeurd laat zien hoeveel beleid wordt gedomineerd door sentiment. In de jaren 2000 begon dit al, zelfs voor Fukushima: elke commentator, journalist en politicus begon te zeggen dat we het aandeel kernenergie in de energiemix moesten verminderen.
Niemand legde ooit uit waarom, en dat kon ook niet, omdat het eigenlijk gewoon ontzettend dom was. Maar het werd onderdeel van de tijdsgeest en mensen begonnen het simpelweg te herhalen. Het was gewoon wat je geacht werd te zeggen als je een 'serieus' persoon was, dus zeiden mensen het maar en het maakte niet uit dat het nergens op sloeg. Zelfs in Frankrijk, waar de nucleaire lobby erg sterk is, was het tegen de tijd dat Macron in 2017 werd gekozen al de gangbare opvatting. Pas na de schok van de Russische invasie kwam men op dit terrein weer langzaam tot bezinning. We zijn dieren die gewoon de zeitgeist van de maatschappij volgen. We gaan mee met de tendens van de dag.
[..]
Brussel was/is zo geobsedeerd door de groene ideologie, dat ze nu tegen de feiten aanlopen. We lopen achter op meerdere fronten. Het is jammer dat we gebonden zijn hieraan en niet onze eigen weg kunnen volgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al een aantal jaren duidelijk, benieuwd naar de plannen voor de kleinere modulaire reactoren.
Ja, eerst was de hoop dat we fusiecentrales konden gaan bouwen. Nou die al 50 jaar lang pas over 20 jaar klaar zijn, was het tijd voor iets anders. Zon, wind en waterstof waren de nieuwe toverwoorden, maar dat blijkt in de praktijk toch niet te werken. Het bouwen van gewone kerncentrales is vakkundig onhaalbaar gemaakt, dus dan misschien kleintjes? Totdat je daar de stroomprijs van gaat uitrekenen ...quote:Op zondag 15 maart 2026 08:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Brussel was/is zo geobsedeerd door de groene ideologie, dat ze nu tegen de feiten aanlopen. We lopen achter op meerdere fronten. Het is jammer dat we gebonden zijn hieraan en niet onze eigen weg kunnen volgen.
Hoogopgeleide alfa's ja. Alsof die hier een zinnige mening over kunnen hebben zonder zich er grondig in te verdiepen.quote:Op zondag 15 maart 2026 07:13 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Vooral het type "d66'er" en "hoogopgeleid" zijn hier uitermate gevoelig voor.
Makkelijk als je daarna toch geen verantwoording hoeft af te leggen en gewoon kunt doorgaan op posities en de beurs uitstekend gevuld word.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
Het is in ieder geval een stap voorwaarts dat de fout toegegeven wordt, dat zie je niet altijd met dit soort dingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |