Dat weet ik, dat weet jij, maar de laatste maanden lijkt het er wel steeds meer op dat er onwil aan het werk is geweest waarom we nu in de situatie zitten waarin we zittenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niemand zegt dat de EU perfect is. Er gaat meer dan genoeg fout, maar zonder de EU hadden we het ook hier in Nederland een heel stuk slechter gehad.
Vraag die gewone man op straat eens of hij een kerncentrale naast zijn dorp wil.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:30 schreef Kottnauer het volgende:
Interessante waarneming dat baas van Europa vijftien jaar later tot dezelfde conclusie komt als de gewone man op de straat.
Over wat heb je het concreet? Want dit is nationaal beleid.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat weet ik, dat weet jij, maar de laatste maanden lijkt het er wel steeds meer op dat er onwil aan het werk is geweest waarom we nu in de situatie zitten waarin we zitten
Ja, ik heb het gevraagd. Geen probleem zei hij.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vraag die gewone man op straat eens of hij een kerncentrale naast zijn dorp wil.
Wel in een ander dorp natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:32 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gevraagd. Geen probleem zei hij.
Nou, nu lijkt er bijvoorbeeld een stuk meer mogelijk op gebied van migratie dan eerst werd gedacht. De ban op brandstofmotoren, LNG, waterstof. Dat springt me zo snel te binnen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Over wat heb je het concreet? Want dit is nationaal beleid.
De wal keert het schip.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou, nu lijkt er bijvoorbeeld een stuk meer mogelijk op gebied van migratie dan eerst werd gedacht. De ban op brandstofmotoren, LNG, waterstof. Dat springt me zo snel te binnen.
Allemaal zaken waar veel kritiek op is en was.
Het lijkt me, zonder gekkigheid, prachtig om te zien. Ik hou van dat soort technologisch hoogstaande projecten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vraag die gewone man op straat eens of hij een kerncentrale naast zijn dorp wil.
De angst voor kernenergie is grotendeels terecht in een land als Nederland, maar het is wel gebaseerd op voornamelijk Chernobyl wat natuurlijk vooral een probleem in de Sovjet structuur en organisatie was.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het lijkt me, zonder gekkigheid, prachtig om te zien. Ik hou van dat soort technologisch hoogstaande projecten.
De kans dat het misgaat is ook klein zolang je een bewezen en gekend type centrale bouwt, en nooit kortzichtig kostenbesparen boven veiligheid stelt.
In dit geval is het matige 'we're sorry' om maar geen harde verantwoordelijkheid te hoeven afleggen waardoor niemand van de verantwoordelijken zich gedwongen voelt de boel daadwerkelijk aan te pakken. Begin jaren 30. Kom op jongons.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
Het is in ieder geval een stap voorwaarts dat de fout toegegeven wordt, dat zie je niet altijd met dit soort dingen.
Indirect? Nog al direct.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:51 schreef Richestorags het volgende:
Indirect krijgen we nu de bevestiging te zien van wat voor rampzalige president Merkel was. Het gaat nog een stap te ver om haar openlijk af te vallen, het heeft ook weinig zin gezien zij geen zelfreflectie heeft. Tweehonderd jaar later zal ze natuurlijk als een rampzalige leider te boek staan.
Sommige dingen moet je aan de samenleving over laten en niet uit je utopie willen doordrammen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:53 schreef Straatcommando. het volgende:
. Je gaat haast denken dat veel van de kritiek op Europa dat is weggezet als anti eu klets en conservatief blijven hangen in het verleden toch waar bleken te zijn.
In Borssele is een vrij grote groep voor. En een net zo grote groep tegen. Vrij ambigu dus.quote:
Zo vaak hoor ik dat niet meer als argument.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:14 schreef Haushofer het volgende:
MaAr DENk tOCh aAN FukuSHIma en TSjerNoByL %%%¤#@!!&**%!!!!
Nieuwe centrales openen heeft geen zin meer. Duitsland kan misschien centrales heropenen, maar ik weet niet of dat logistiek en technisch haalbaar is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sommige dingen moet je aan de samenleving over laten en niet uit je utopie willen doordrammen.
Managen, niet pushen.
Maar wat gaan we er aan doen dan? Weer starten met bouwen? Relatief nieuwe weer opstarten?
Wetgevingen bedenken uit utopie is per definitie geen realisismequote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nieuwe centrales openen heeft geen zin meer. Duitsland kan misschien centrales heropenen, maar ik weet niet of dat logistiek en technisch haalbaar is.
En er is weinig mis met wet en regelgeving te bedenken met een visie en met her oog op de toekomst, maar dan moet het wel realistisch zijn.
Dat zijn vaak "gemaakte" redenen en allerhande overwegingen die im schwung (zijn ge)komen en daarmee zorgen dat er geen kans op is dat die centrales er konden komen. Bijkomend probleem, wat uitvoering vaakt nekt, is het NIMBY gedrag en als je niet begint het te willen, iets er ook niet zal komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo vaak hoor ik dat niet meer als argument.
Meeste wat ik hoor:
- relatief duur (budgetten worden altijd overschreden) en geen kerncentrale heeft ooit winst gemaakt
- alsnog afhankelijk van andere landen voor brandstof
- lange bouwtijd (15-20 jaar vanaf 1e plan, soms langer)
Daarin is het niet anders dan nationale politiek.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou, nu lijkt er bijvoorbeeld een stuk meer mogelijk op gebied van migratie dan eerst werd gedacht. De ban op brandstofmotoren, LNG, waterstof. Dat springt me zo snel te binnen.
Allemaal zaken waar veel kritiek op is en was en waar men al dan niet stilletjes deels of volledig op terug is gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |