Dat hebben wij ook verboden in ons flatgebouw.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:23 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nee,
Neem nou dat de 2e kamer deur aan deur verkopen wou verbieden.
Jeweetwel, wil je overstappen of niet broer?!
Al die lui van Ziggo en andere aanbieders die van deur tot deur gaan op zoek naar dat oude vrouwtje die er niets van snapt om die even te laten tekeken.
Of andere zwakkeren die niet de deur gewoon weer dicht doen omdat ze zelf wel even informatie opvragen.
Lijkt mij prima plan.
Wordt door de 2e kamer gehaald, met meerderheid erdoor, klaar zou je denken!
Maar nee EU zegt nee, dat mag niet...
[ afbeelding ]
En jullie hadden daar de keus in om dat lokaal in jouw flatgebouw te verbieden, snap je?quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook verboden in ons flatgebouw.
Maar over al die EU wetten wordt gestemd door mensen uit al die landen. Als Nederland het echt niet wil, hebben we zelfs een vetorecht. En die EU wetten moeten door de nationale regeringen geïmplementeerd worden. We mogen dus al zelf bepalen hoe we dat doen en de speelruimte is groot.
Dus je hebt geen idee hoe het werkt.
Vroeger waren onze wetten veel strenger voor het bedrijfsleven en hadden de consumenten net veel meer rechten. Maar dat is door alle rechtse regeringen sindsdien nu andersom. Het ligt dus niet aan de EU, maar aan de kiezers die steeds rechtser stemmen: "Wij willen minder geld en minder rechten, geef dat allemaal maar aan het bedrijfsleven!"
Je weet niet wat een vetorecht is?quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En jullie hadden daar de keus in om dat lokaal in jouw flatgebouw te verbieden, snap je?
Bovendien heeft de stemmer weinig invloed op wat er verder in de EU gebeurd.
Nederland kan wel tegen iets stemmen maar als de rest van de landen voor stemmen hebben wij pech.
Bijvoorbeeld Chatcontrol wet was Nederland ook op tegen maar de rest van de EU was voor.
En nu is het er.
Natuurlijk weet ik dat wel, ook weet ik dat Nederland daar bijna nooit gebruik van maakt omdat het een harde maatregel is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je weet niet wat een vetorecht is?
Het is net zoiets als klagen dat we nettobetalers zijn en ondertussen opscheppen dat nu de meeste handel van de EU via Rotterdam loopt en we daar goudgeld aan verdienen.
Nou, ik zie dan toch een land waar we een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:48 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat wel, ook weet ik dat Nederland daar bijna nooit gebruik van maakt omdat het een harde maatregel is.
Meeste normale staten maken daar geen gebruik van behalve als het echt belangrijk is.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nexit en allemaal de bijstand in?
Hier komt het wel een beetje op neer. De EU heeft in alle opzichten gefaald.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:43 schreef Metalfrost het volgende:
De hele Europese Unie was een strategische fout.
Kan er niet gewoon een regel komen van "elk land krijgt er 3 per jaar" en dus wees er maar economisch mee.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:48 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat wel, ook weet ik dat Nederland daar bijna nooit gebruik van maakt omdat het een harde maatregel is.
Meeste normale staten maken daar geen gebruik van behalve als het echt belangrijk is.
[ afbeelding ]
Behalve dan dat daardoor ons BNP steeds hoger wordt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:41 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hier komt het wel een beetje op neer. De EU heeft in alle opzichten gefaald.
Afschaffen en de EU politici rechtstreeks kiezen. Zorgen dat de nationale kopstukken niet meer de baas zijn. Wat mij betreft mogen ze ook hun eigen belasting heffen, als ze zich beperken tot een vermogensbelasting. Dan hoeven de landen geen bijdrage meer te betalen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kan er niet gewoon een regel komen van "elk land krijgt er 3 per jaar" en dus wees er maar economisch mee.
Bijzonder, want men heeft het in landen zoals Noorwegen en Zwitserland ook goed. Dit zal dus iets genuanceerder liggen dan jij nu probeert te pretenderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Integendeel. Dat we het op dit continent zo goed hebben is grotendeels daaraan te danken.
Kortom, meteen natiestaten opheffen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Afschaffen en de EU politici rechtstreeks kiezen. Zorgen dat de nationale kopstukken niet meer de baas zijn. Wat mij betreft mogen ze ook hun eigen belasting heffen, als ze zich beperken tot een vermogensbelasting. Dan hoeven de landen geen bijdrage meer te betalen.
Net zoals ze dat in de VS ook hebben gedaan?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, meteen natiestaten opheffen?
Welke natiestaten heeft de VS opgeheven dan?quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals ze dat in de VS ook hebben gedaan?
Net zoveel als de EU?quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke natiestaten heeft de VS opgeheven dan?
quote:Zeitgeist
In de Duitse filosofie van de 18e en 19e eeuw is een Zeitgeist (Duitse uitspraak: ['tsa?t?a?st]; letterlijk "geest van de tijd"; in het Duits met een hoofdletter geschreven) een manier om te verwijzen naar het intellectuele, culturele, ethische en politieke klimaat van een bepaalde periode in de wereldgeschiedenis. Het wordt vaak beschreven als een onzichtbare agent, kracht of "daemon" die de kenmerken van een bepaald tijdperk lijkt te domineren.
De term wordt meestal geassocieerd met Georg Wilhelm Friedrich Hegel, in contrast met Hegels gebruik van Volksgeist ("nationale geest") en Weltgeist ("wereldgeest"). Het woord zelf bestond echter al vóór Hegel en werd populair gemaakt door Johann Gottfried Herder en Johann Wolfgang von Goethe.
De uitdrukking behoort tot een bredere familie van begrippen zoals "geest van de eeuw", "geest van de tijd" of genius saeculi ("geest van de eeuw"). Deze termen circuleerden al sinds de vroegmoderne tijd in het Latijn en in de belangrijkste Europese talen om het idee uit te drukken dat de gedachten en handelingen van mensen worden gevormd door de sociale omgeving van hun tijd, en niet alleen door tijdloze waarheden of individueel genie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist
Wij hebben beneden een bordje dat we het niet willen hebben vanuit de bewonersvereniging geregeld. In België is het dacht ik landelijk verboden. Of gemeentelijk, dat weet ik niet. Ik woonde in Oostende en daar was wel duidelijk dat het niet mocht en ook geen Jevoha's getuigen aan de deur.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook verboden in ons flatgebouw.
Maar over al die EU wetten wordt gestemd door mensen uit al die landen. Als Nederland het echt niet wil, hebben we zelfs een vetorecht. En die EU wetten moeten door de nationale regeringen geïmplementeerd worden. We mogen dus al zelf bepalen hoe we dat doen en de speelruimte is groot.
Dus je hebt geen idee hoe het werkt.
Vroeger waren onze wetten veel strenger voor het bedrijfsleven en hadden de consumenten net veel meer rechten. Maar dat is door alle rechtse regeringen sindsdien nu andersom. Het ligt dus niet aan de EU, maar aan de kiezers die steeds rechtser stemmen: "Wij willen minder geld en minder rechten, geef dat allemaal maar aan het bedrijfsleven!"
Noorwegen moet zich aan de EU-regels houden en moet ook gewoon betalen om toegang te hebben tot de Europese interne markt en ze mogen niet meestemmen omdat ze geen lid zijn. Dat Noorwegen zo rijk is heeft als oorzaak de aardgasreserves. In Zwitserland is het de bancaire sector. Trouwens typisch dat je Engeland niet noemt want daar gaat het zo best niet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder, want men heeft het in landen zoals Noorwegen en Zwitserland ook goed. Dit zal dus iets genuanceerder liggen dan jij nu probeert te pretenderen.
Vooral het type "d66'er" en "hoogopgeleid" zijn hier uitermate gevoelig voor.quote:Op zondag 15 maart 2026 01:38 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat wat er met kernenergie in Europa is gebeurd laat zien hoeveel beleid wordt gedomineerd door sentiment. In de jaren 2000 begon dit al, zelfs voor Fukushima: elke commentator, journalist en politicus begon te zeggen dat we het aandeel kernenergie in de energiemix moesten verminderen.
Niemand legde ooit uit waarom, en dat kon ook niet, omdat het eigenlijk gewoon ontzettend dom was. Maar het werd onderdeel van de tijdsgeest en mensen begonnen het simpelweg te herhalen. Het was gewoon wat je geacht werd te zeggen als je een 'serieus' persoon was, dus zeiden mensen het maar en het maakte niet uit dat het nergens op sloeg. Zelfs in Frankrijk, waar de nucleaire lobby erg sterk is, was het tegen de tijd dat Macron in 2017 werd gekozen al de gangbare opvatting. Pas na de schok van de Russische invasie kwam men op dit terrein weer langzaam tot bezinning. We zijn dieren die gewoon de zeitgeist van de maatschappij volgen. We gaan mee met de tendens van de dag.
[..]
Dat begon al eerder. Greenpeace is de belangrijkste drijvende kracht daarachter. De meeste mensen verwarren het klimaat ook met het milieu. Rommel op straat, plastic tassen en verpakkingen, radioactief afval, het gaat allemaal op 1 hoop. Oh, ja, en kooldioxide. Allemaal slechte dingen waar we van af moeten. Met Timmermans en Samsom als profeten die het beleid bepaalden.quote:Op zondag 15 maart 2026 01:38 schreef Peppert het volgende:
Ik denk dat wat er met kernenergie in Europa is gebeurd laat zien hoeveel beleid wordt gedomineerd door sentiment. In de jaren 2000 begon dit al, zelfs voor Fukushima: elke commentator, journalist en politicus begon te zeggen dat we het aandeel kernenergie in de energiemix moesten verminderen.
Niemand legde ooit uit waarom, en dat kon ook niet, omdat het eigenlijk gewoon ontzettend dom was. Maar het werd onderdeel van de tijdsgeest en mensen begonnen het simpelweg te herhalen. Het was gewoon wat je geacht werd te zeggen als je een 'serieus' persoon was, dus zeiden mensen het maar en het maakte niet uit dat het nergens op sloeg. Zelfs in Frankrijk, waar de nucleaire lobby erg sterk is, was het tegen de tijd dat Macron in 2017 werd gekozen al de gangbare opvatting. Pas na de schok van de Russische invasie kwam men op dit terrein weer langzaam tot bezinning. We zijn dieren die gewoon de zeitgeist van de maatschappij volgen. We gaan mee met de tendens van de dag.
[..]
Brussel was/is zo geobsedeerd door de groene ideologie, dat ze nu tegen de feiten aanlopen. We lopen achter op meerdere fronten. Het is jammer dat we gebonden zijn hieraan en niet onze eigen weg kunnen volgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al een aantal jaren duidelijk, benieuwd naar de plannen voor de kleinere modulaire reactoren.
Ja, eerst was de hoop dat we fusiecentrales konden gaan bouwen. Nou die al 50 jaar lang pas over 20 jaar klaar zijn, was het tijd voor iets anders. Zon, wind en waterstof waren de nieuwe toverwoorden, maar dat blijkt in de praktijk toch niet te werken. Het bouwen van gewone kerncentrales is vakkundig onhaalbaar gemaakt, dus dan misschien kleintjes? Totdat je daar de stroomprijs van gaat uitrekenen ...quote:Op zondag 15 maart 2026 08:05 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Brussel was/is zo geobsedeerd door de groene ideologie, dat ze nu tegen de feiten aanlopen. We lopen achter op meerdere fronten. Het is jammer dat we gebonden zijn hieraan en niet onze eigen weg kunnen volgen.
Hoogopgeleide alfa's ja. Alsof die hier een zinnige mening over kunnen hebben zonder zich er grondig in te verdiepen.quote:Op zondag 15 maart 2026 07:13 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Vooral het type "d66'er" en "hoogopgeleid" zijn hier uitermate gevoelig voor.
Makkelijk als je daarna toch geen verantwoording hoeft af te leggen en gewoon kunt doorgaan op posities en de beurs uitstekend gevuld word.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
Het is in ieder geval een stap voorwaarts dat de fout toegegeven wordt, dat zie je niet altijd met dit soort dingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |