abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220362338
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe meer gewicht icm snelheid, hoe groter de remmen moeten zijn. Dus er is weldegelijk een verband.

In de autosport is een specifieke diameter vaak voorgeschreven en daarom ook niet echt een goed vergelijk.
In de DTM en rally zijn er geen regels voor wielgrootte. Enkel in de formule 1. In principe heb je gelijk dat grotere remmen meer vermogen kunnen opnemen, maar als je op de openbare weg zo hard rijdt dat je grotere remmen nodig hebt dan ze in de DTM gebruiken, dan ben je gewoon een complete mongool die zijn rijbewijs niet waard is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220362616
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:41 schreef knoopie het volgende:

[..]
In de DTM en rally zijn er geen regels voor wielgrootte. Enkel in de formule 1. In principe heb je gelijk dat grotere remmen meer vermogen kunnen opnemen, maar als je op de openbare weg zo hard rijdt dat je grotere remmen nodig hebt dan ze in de DTM gebruiken, dan ben je gewoon een complete mongool die zijn rijbewijs niet waard is.
WRC: 18 inch verplicht op asfalt, 15 inch verplicht voor gravel/sneeuw. En ja, op asfalt heeft men dan ook grotere remmen.

DTM: 18 inch (Pirelli levert de banden exclusief). DTM gebruik keramische schijven (zeldzaam op personenauto’s).

Er zijn dus weldegelijk verplichtingen ter zake.

Verder moet een auto gewoon meermaals veilig kunnen stoppen vanaf de maximale snelheid die deze kan rijden. Ook als je die snelheden op de openbare weg in beginsel niet rijdt. Want je kan natuurlijk ook gewoon een dagje naar de Nordschleife met je auto.

Veruit de meeste personenauto’s hebben als standaard minder dan 18 inch. Dat je groter kan kopen is vers twee.
  Moderator woensdag 18 maart 2026 @ 19:29:29 #178
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220374369
https://www.nu.nl/economi(...)n-olievaten-uit.html

Helemaal warm van binnen dat ik m'n steentje bijdraag. ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 19 maart 2026 @ 00:28:21 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220376833
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 19:29 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)n-olievaten-uit.html

Helemaal warm van binnen dat ik m'n steentje bijdraag. ;)
:P Ik heb vandaag ook mijn steentje bijgedragen door lopend naar het stembureau te gaan, het was buiten lekker warm.

Buiten dat de intentie echt helemaal OK is ben ik zo'n zwartkijker geworden dat die voorgespiegelde "besparing" van ca 1% op wereldschaal geen reet zal uitmaken. Eén gek ergens aan het roer en de wolken daarvan trekken letterlijk voor ieders zon.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 19 maart 2026 @ 01:37:27 #180
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220376960
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:22 schreef Cruzinats het volgende:
Leuk voor de miljonairs met oprit, eigen laadpaal en tesla naast de deur.
Wist niet dat wij miljonair waren. :9
Dan kan ik morgen wel gaan shoppen ipv werken.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')