abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2026 @ 13:14:41 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220300237
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?

De links naar voorgaande restaurantreviews vind je hier, die van jou voegen we er graag aan toe!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 13 maart 2026 @ 15:22:43 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220331645
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:49 schreef Sarabi het volgende:

16 februari 2026 zijn we hier nogmaals gaan eten. Een verandering is dat we nu al een amuse bij de garderobe kregen.

Bietensnoepje bij kaarslicht omdat deze bieten in het donker worden geplukt.

[ link | afbeelding ]

De amuses kan je zelf uit een lijst van 10 kiezen en daar kozen we voor amuses die we de eerste keer nog niet gehad hadden.
De aankleding lijkt wel nog iets verbeterd zoals hoe de vis, paddestoel en ei-amuses geserveerd werden.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Verder waren de gerechtjes met het seizoen mee veranderd.

Het nagerecht (amuses en hartige variant) is wel hetzelfde gebleven.

Het eten vond ik nog steeds erg goed. Wel is het 10 euro pp duurder geworden. En had ik spijt van mijn vis keuze bij het hoofdgerecht, de eend van mijn man was lekkerder. En aangezien het hartige nagerecht hetzelfde was had ik met die wetenschap liever nu voor het zoete gerecht gekozen. Maar goed dat zijn mijn eigen fouten.
Wel erg kwalijk vond ik dat we nadat we de rekening kregen een half uur lang niemand meer hebben gezien dus ben ik op een gegeven moment maar naar voren gelopen.

En persoonlijk vond ik het ook jammer dat we een espresso Martini als afsluiter namen en geen friandises aangeboden kregen die verder iedereen die koffie of thee bestelden wel kreeg. Nu weet ik dat het misschien niet zo hoort, maar het is toch een kleinigheid wat de avond mooi had afgesloten.
De eetrecensent van de Volkskrant, Hiske Versprille is ook bij Mystique wezen eten en haar oordeel was:
Het eten in het chique Mystique in de Efteling is helaas geen attractie

Hiske bezocht in het Efteling Grand Hotel het chique restaurant Mystique, maar: ‘Het enige écht spectaculaire dat je hier uiteindelijk krijgt gepresenteerd, is de rekening.’

:D

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 13-03-2026 15:34:06 (toevoeging) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 13 maart 2026 @ 21:11:59 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220335046
Wanneer: 13-03-2026
Waar: Bistro Sud in Haarlem
Cijfer: 7
Impressie:

Vandaag was het Blues haar allerlaatste werkdag voordat ze met pensioen gaat en om deze dag af te sluiten hadden wij een tafel gereserveerd bij Bistro Sud aan de Wagenweg in Haarlem. Het restaurant heette in het verleden Restaurant Hout en is sinds september 2024 onder de naam Bistro Sud verder gegaan, Ze richten zich vooral op buurtbewoners met mediterrane verse ingrediënten en smaken.

Voorgerecht:

We hadden allebei gekozen voor de kreeftenbisque.
Prima en lekker smakende bisque. Helaas wel zonder stukjes kreeft erin.

Hoofdgerecht:

Ook weer een gezamenlijke keuze. De 'catch of the day', bestaande uit op de huid gebakken heilbotfilet, gnocchi met citroenboter, aubergine, gedroogde tomatenpesto, babybladspinazie en warme tomaten.
Jammer genoeg was de heilbot te lang doorgebakken waardoor het een papperige structuur had en de huid zacht was.
Voor de rest wel goede smaken.

Bij het eten dronk Blues een rode Negromare wijn en ik een Sauvignon blanc.
Gezien de volle zaak is het wel succesvol als buurtbistro, maar wij zullen het bij 1 bezoek houden.

Totaal waren wij hiervoor 104,90 euro kwaijt.

Prijs/kwaliteit: 7/10
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2026 @ 08:16:20 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220337096
Waar? Boshuis drie in de bossen van Ermelo https://www.boshuisdrie.nl/
Wanneer? 13 maart 2026
Wat at je? Zwijn en hert
Impressie? zie hieronder
Kosten? Oom betaalt
Cijfer? 7

De vrouw van mijn oom is 67 geworden. Donderdag had ze haar laatste werkdag en gisteren werd dat gevierd met de familie. Ze kent deze plek al uit haar jeugd. Vanaf 1765 was deze Boerderij al een horecavoorziening. En de geschiedenis gaat terug tot 800, toen de eerste missionarissen zich er vestigden.
Je kan er het hele jaar wild krijgen.

We zaten met een groep in een ruimte apart. We moesten wel daarvoor achter de bar door. Maar goed wel fijn :)

Ik ging voor de combo zwijn en hert.

Prima klaargemaakt. Wel Sligro-wild. Erbij nog patatjes, rode kool, salade. En we konden meer krijgen indien we wilden.
Ik geef het een 7. Ik zou na een wandeling lekker gaan lunchen of een biertje/bitterballen. Het is gewoon prima, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Tenslotte nog de Crema Catalana als bonusfoto van ma :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220337455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 08:16 schreef borisz het volgende:
Waar? Boshuis drie in de bossen van Ermelo https://www.boshuisdrie.nl/
Wanneer? 13 maart 2026
Wat at je? Zwijn en hert
Impressie? zie hieronder
Kosten? Oom betaalt
Cijfer? 7

De vrouw van mijn oom is 67 geworden. Donderdag had ze haar laatste werkdag en gisteren werd dat gevierd met de familie. Ze kent deze plek al uit haar jeugd. Vanaf 1765 was deze Boerderij al een horecavoorziening. En de geschiedenis gaat terug tot 800, toen de eerste missionarissen zich er vestigden.
Je kan er het hele jaar wild krijgen.

We zaten met een groep in een ruimte apart. We moesten wel daarvoor achter de bar door. Maar goed wel fijn :)

Ik ging voor de combo zwijn en hert.

[ afbeelding ]

Prima klaargemaakt. Wel Sligro-wild. Erbij nog patatjes, rode kool, salade. En we konden meer krijgen indien we wilden.
Ik geef het een 7. Ik zou na een wandeling lekker gaan lunchen of een biertje/bitterballen. Het is gewoon prima, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

[ afbeelding ]
Tenslotte nog de Crema Catalana als bonusfoto van ma :+
Is Golfer jouw oom?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2026 @ 09:12:06 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220337592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 09:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Is Golfer jouw oom?
Op culinair gebied wel :P. Maar nee.
  zondag 15 maart 2026 @ 20:58:43 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220352074
Wanneer: 15 maart 2026
Waar: Strandpaviljoen San Blas, Bloemendaal aan Zee
Cijfer: 8
Impressie:

Vandaag aan het eind van de zonnige middag zijn we naar Bloemendaal aan Zee gereden om daar een korte wandeling op 'ons' strand te maken en daarna zijn we spontaan naar het strandpaviljoen San Blas gegaan voor een drankje en een hapje.

Een paar lekkere biertjes erbij:

Het eten:

Voor Blues een spies van kippendij, amandel-kokossaus, rauwkost, patatas bravas en kroepoek. Erg lekker.

En voor mij:

Rib-eye met chili-knoflookboter, aardappeltortilla en seizoensgroenten. Prima medium-rare gebakken malse rib-eye en knapperige groenten.

We sloten af met koffie en de vermaarde zelfgemaakte appeltaart van San Blas:

Vriendelijke bediening en gewoon lekker eten.
Totale kosten 76,40 euro

Prijs/kwaliteit: 8/10
Poef.....gone! ©golfer
pi_220392522
Vanavond bij Piccolo Forno in Haarlem wezen eten. Hier keek ik al een tijd naar uit.
Leuke kleine zaak met open keuken. Wij hadden een tafeltje met uitzicht erop dus heerlijk konden kijken naar de pizza kunst. Zagen alleen maar verse ingrediënten en op bijna iedere pizza flink geraspte parmezaan van een stuk. Of gekruide ricotta uit een spuitzak.

Drinken: Mole Cola zero en 0,0 biertje.

Deze 2 pizza's hadden we en deelden we. We namen de truffel met ricotta gevulde korst (optie + 4 euro).

Deze pizza's waren echt geweldig. Lichte voorkeur toch naar de pittige met Nduja, pikante salami en tomatensaus.

Toe affogato (niet mooi voor de foto) en Basque cheesecake met zoute karamel.
Affogato was goed met de echte Italiaanse espresso. Cheesecake was heerlijk. Niet zoet, niet machtig en lekkere karamel. Het donkere randje smaakte niet bitter.

Aardig Engelssprekend personeel (denk allemaal Italianen daar) met passie voor hun eten. Vooraf kun je antipasti, focaccia met dip of burrata bestellen.
Via een ouderwets papiertje met paperclip, was het menu.

Ik zou niet weten of ik ooit in NL zulke lekkere pizza's heb gegeten.
Reserveren sterk aanbevolen, altijd druk.

Totaal inclusief fooi; 75 euro.

Bonus;
Vooraf :P naar Bear Cookies geweest. Die zit dichtbij en in de zon genoten van een verse koek. Leuke winkel waar je ook op een bank binnen kunt genieten van hun verse koeken. Vorig bezoek aan Haarlem al ontdekt en nu was hun inrichting veranderd en mooier geworden. Aan hun koeken geen verandering gelukkig.

We kozen voor Bear Pistachio om te delen buiten in de zon. Lekker vers, volgende keer in de ochtend proberen. Denk warm nog lekkerder.

Piccolo Forno: Eh... 9,5. Wou dat die dichtbij mij zat, er word ook veel afgehaald -O- Half punt minder doordat het best gehorig was, maar we zaten naast 3 herriemakende kinderen.

Bear Cookies: 8 voor koek. Met meer pistache crème erin een 9, warm een 10.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_220392568
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond bij Piccolo Forno in Haarlem wezen eten. Hier keek ik al een tijd naar uit.
Leuke kleine zaak met open keuken. Wij hadden een tafeltje met uitzicht erop dus heerlijk konden kijken naar de pizza kunst. Zagen alleen maar verse ingrediënten en op bijna iedere pizza flink geraspte parmezaan van een stuk. Of gekruide ricotta uit een spuitzak.

[ link | afbeelding ]

Deze 2 pizza's hadden we en deelden we. We namen de truffel met ricotta gevulde korst (optie + 4 euro).

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Deze pizza's waren echt geweldig. Lichte voorkeur toch naar de pittige met Nduja, pikante salami en tomatensaus.

Affogato was goed met de echte Italiaanse espresso. Cheesecake was heerlijk. Niet zoet, niet machtig en lekkere karamel. Het donkere randje smaakte niet bitter.
[ link | afbeelding ]

Aardig Engelssprekend personeel (denk allemaal Italianen daar) met passie voor hun eten. Vooraf kun je antipasti, focaccia met dip of burrata bestellen.

Bonus;
Vooraf :P naar Bear Cookies geweest. Die zit dichtbij en in de zon genoten van een verse koek. Leuke winkel waar je ook op een bank binnen kunt genieten van hun verse koeken. Vorig bezoek aan Haarlem al ontdekt en nu was hun inrichting veranderd en mooier geworden. Aan hun koeken geen verandering gelukkig.

[ link | afbeelding ]

We kozen voor Bear Pistachio om te delen buiten in de zon. Lekker vers, volgende keer in de ochtend proberen. Denk warm nog lekkerder.

[ link | afbeelding ]

Piccolo Forno: Eh... 9,5. Wou dat die dichtbij mij zat, er word ook veel afgehaald -O- Half punt minder doordat het best gehorig was, maar we zaten naast 3 herriemakende kinderen.

Bear Cookies: 8 voor koek. Met meer pistache crème erin een 9, warm een 10.
Ik ga deze onthouden! 🍕🍕
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:46:36 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220392611
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 21:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ga deze onthouden! 🍕🍕
Ik ook.

In de Jansstraat zit in het voormalige Balkan restaurant trouwens ook een heel fijne pizzeria:
https://pizzicottohaarlem.nl

Beetje klein en daardoor soms erg druk, maar het eten is er fantastisch.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 21:51:40 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220392641
quote:
Vanavond bij Piccolo Forno in Haarlem wezen eten.
Ik kom echt nooit in Haarlem maar Jezus wat ziet dit er lekker uit zeg!! Ik ga eens iets plannen want dit wil ik ook eten _O_ :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2026 @ 22:24:52 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220392843
quote:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Bonus;

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding
Wel zorgen dat je een tijdslot hebben van 2u. Anders heb je een uur en een kwartier :P.
Maar idd fijne pizzaria.
pi_220392860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 22:24 schreef borisz het volgende:

[..]
Wel zorgen dat je een tijdslot hebben van 2u. Anders heb je een uur en een kwartier :P.
Maar idd fijne pizzaria.
Gereserveerd dus we hadden 2 uur :) Er stonden na onze tijd al 2 nieuwe te popelen om onze tafel in te nemen.
Desondanks voelden we geen druk dat we weg moesten.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 28 maart 2026 @ 17:18:41 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220453257
Wanneer: 28-03-2026
Waar: Restaurant Allium in Haarlem
Impressie:

Het restaurant werd geopend door twee chefs, Arthur en Gideon, die elkaar twaalf jaar geleden als jonge koks ontmoetten en elkaar bezwoeren ooit samen een eigen zaak te zullen beginnen en dat dus vorig jaar ook deden.
Het restaurant is in een prachtig oud pand gesitueerd.

In het Volkskrant Magazine van vandaag staat een recensie van Hiske Versprille over restaurant Allium (familie van de narcissen en een soort daslook/ui) dat ruim een half jaar geleden opende met als koptekst ' Een comfortabele verwennerij, maar de details doen er toch afbreuk aan.' Zij geeft dit restaurant een cijfer 7.

Daardoor getriggerd besloten wij er een lunch te gaan nuttigen.
Ze serveren zowel voor de lunch als voor het diner een vast 4-gangen menu, maar dat vonden wij teveel, dus wij gingen voor een paar a la carte gerechten.

Allereerst kregen wij een amuse:

Brioche gemaakt aardappel en limoen met soja-(kaviaar)druppels er bovenop.

Voorgerecht:

We hadden allebei gekozen voor de steaktartaar, die in een kom met een eidooier, gefrituurde kappertjes, ui, mosterd en croutons geserveerd werd en met een lepel gegeten kon worden. De tartaar die onderin lag was door de gebruikte mosterd een beetje aan de zure kant en er lagen wel erg veel croutons van zuurdesembrood op.

Hoofdgerechten:

Blues had gekozen voor de sukade met ui, gebakken polenta, artisjok en jus de veau.
Mooi rosé gebakken geaderd rundvlees uit Spanje met knapperig gebakken polenta met stukjes artisjok en een lekkere jus.

Voor mij:

Krokant gebakken zwezerik met een vichyssoise en een jus van ponzu.
Jammer genoeg was de zwezerik, naar mijn mening, iets te veel nagezouten, waardoor het hele gerecht vooral zout was. We hebben dit ook gemeld aan de kok en hij beloofde dat het een verbeterpunt zou worden.

Overigens is het wel leuk dat de kok zelf steeds uit de keuken de gerechten (met uitleg) kwam serveren. Daarnaast is er een wat overbeleefde sommelier die aan de tafel naast ons, die een wijnarrangement dronken, bij elk ingeschonken glas ellenlange verhalen over de herkomst van de wijnen kwam vertellen. Dat bleef ons gespaard, want wij dronken een glas Fuze groene ijsthee en appelsap.

Totaal waren wij 119 euro kwijt.
We zijn het eigenlijk wel eens met Hiske Versprille: in beginsel is het een mooie zaak met potentieel, maar er kleven nu nog wel wat 'kinderziektes' aan vast.
Prijs/kwaliteit: 7/10
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 maart 2026 @ 19:02:34 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220453776
Wanneer: 27-03-2026
Waar: Mano in Haarlem
Impressie:

Na 4 jaar weer eens met vrienden naar Mano in Haarlem.
Klein, maar extreem fijn…

Het menu, waarvan we de 6-gangen variant (zonder de tarbot, die gisteren op de kaart stond i.p.v. de tong) kozen:

Amuses (loempia met kippendij, eendenlever mouse, mini okanomiyaki en komkommer met rendang bodem):

Hamichi, Mandarijn, Miso:

Coquille, Vin Jaune, XO saus:

Langoustine, Char Siu, Bosui:

Gnocchi, Ossenstaart, Sanbaizu:

Beef Wellington:

Extra gang - Kaasplankje:

Braam, Rode Biet, Kardemom:

Koffie met friandises:

Alles bij elkaar meer dan genoeg, die tarbot hebben we niet gemist.
De 6 koks serveren zelf de gerechten uit, voegen aan tafel de sauzen e.d. toe en leggen tot in de details uit wat de ingrediënten zijn.
De bediening is grandioos, niet te overdreven, maar wel heel attent.

Kosten: ¤850 voor 4 personen, inclusief wijnen, diverse andere drankjes en fooi.
Beoordeling: 9,5
pi_220454439
Wauw @MadMaster :9~
Spoilers!
  zaterdag 28 maart 2026 @ 20:24:50 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220454597
Ja, @MadMaster, Mano blijft een geweldig goed restaurant. Wij gaven ze destijds een 9.8 als cijfer. Ik ben verbaasd dat ze nog steeds geen Michelinster hebben.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 maart 2026 @ 20:31:17 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220454644
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 20:24 schreef golfer het volgende:
Ja, @:Madmaster, Mano blijft een geweldig goed restaurant. Wij gaven ze destijds een 9.8 als cijfer. Ik ben verbaasd dat ze nog steeds geen Michelinster hebben.
De Japanse inbreng/discipline is er goed aanwezig, bij de gastdame en in de gerechten.
Het was dan ook tekenend dat we bij aankomst met een 'Welkom terug bij Mano' werden ontvangen.
Ze controleren dus of je al eerder hebt gereserveerd/bij hen gegeten hebt.
Een Michelin ster zijn ze zeker waardig…
  zaterdag 28 maart 2026 @ 20:59:26 #19
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220454876
Ziet er heel goed uit en prijs valt nog mee (maar blijft een smak geld voor een hapje eten hehe). Maar wat ik persoonlijk zo jammer vind: de menukaart. Voor mij maakt het lezen van de menukaart in een restaurant als dit deel uit van de hele belevenis en dan vind ik het zelfs leuk om "... op een bedje van " te lezen :P Maar dat zal persoonlijk zijn, ik ben vast te oud voor deze moderne menu´s :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 21:33:34 #20
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220455098
quote:
80s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 20:59 schreef flipsen het volgende:
Ziet er heel goed uit en prijs valt nog mee (maar blijft een smak geld voor een hapje eten hehe). Maar wat ik persoonlijk zo jammer vind: de menukaart. Voor mij maakt het lezen van de menukaart in een restaurant als dit deel uit van de hele belevenis en dan vind ik het zelfs leuk om "... op een bedje van " te lezen :P Maar dat zal persoonlijk zijn, ik ben vast te oud voor deze moderne menu´s :@
De toelichting krijg je, op het moment dat het bij je uitgeserveerd is, per gerecht aan tafel te horen. Die is veel uitgebreider dan de 3 kernwoorden per gerecht.
En soms boeit het me niet eens wat het gerecht is of wat er precies inzit, als ik de geur al opgesnoven heb en op basis daarvan weet dat het weer smullen wordt…
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:08:40 #21
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220455371
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 20:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De Japanse inbreng/discipline is er goed aanwezig, bij de gastdame en in de gerechten.
Het was dan ook tekenend dat we bij aankomst met een 'Welkom terug bij Mano' werden ontvangen.
Ze controleren dus of je al eerder hebt gereserveerd/bij hen gegeten hebt.
Een Michelin ster zijn ze zeker waardig…
Het ziet er echt fantastisch uit
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  zondag 5 april 2026 @ 18:54:34 #22
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220515178
Wanneer: 05-04-2026
Waar: Cuisine by Tromp te Oostvoorne
Impressie:

Na anderhalf jaar weer eens op bezoek bij Cuisine by Tromp, het restaurant van de zoon van vrienden.
Met een recente Gault & Millau waardering van 13/20 timmert Mitchell Tromp hard aan de weg om zijn naam als zelfstandig restaurateur/chef te vestigen.

Vandaag stond er een Paaslunch op het menu en dus reden we met onze culinaire vrienden naar het zuiden.
Via de tolweg A24 waren we een half uur sneller dan vorige keer…

Amuse: Filet Americain, groene asperge mousse, gefrituurd eigeel, dragon olie

Voorgerecht: Oesters 'van de chef' met retich/pinda/gefermenteerde groene peper + kalamansi/groene appel/dille + passievrucht/basilicum/komkommer

1e gang:Gravad lax, hazelnootcrumble, groene asperges, ingedikte karnemelk en dille

2e gang: Kwartelfilet, dumpling van kwartelpootjes, wagyu bouillon, miso hollandaise

3e gang: Gelderse hoender, witte asperge, morille(jus), radijs, kruidenpuree + daslook, rosti met curry aioli

Dessert: Lambada aardbeien mouse, mascarpone, amarena kersen confituur, basilicum en crunch van amandelen met bladgoud

Als lunch was dit een prima samenstelling qua gerechten met mooie, smakelijke combinaties van de ingrediënten en een goede portionering van de gerechten.

De bediening liet helaas diverse steken vallen.
Na het aperitief en het tegenwoordig bijna verplichte tafelwater vergat men te vragen of we verder een fles van de aangeboden wijnkaart wilde bestellen (wat we wel wilden, maar niet echt de gelegenheid meer voor kregen, omdat het voorgerecht al uitgeserveerd werd).
Toen dus maar aan de wijnen per glas per gerecht. Daarbij werd een keer een beoogd te bestellen wijn niet aangeboden om even voor te proeven, die werd zonder verder te vragen in 3 glazen geschonken. Toen de dame van de bediening zich dit realiseerde, omdat we haar vragend aankeken, gaf ze aan dat ze even 'in haar zelf zat'. En weg was ze daarna…

Het opdienen van de gerechten en het nadien weghalen van de borden verliep soms klungelig, half hangend over een kastje dat naast de tafel stond, waarbij het uiteindelijk een keer mis ging en het bestek op de vloer belandde.

Kosten: ¤380 voor 4 personen, inclusief wijnen, diverse andere drankjes en (door de gebrekkige bediening niet al te hoge) fooi.
Beoordeling: 9,5 voor de gerechten, een krappe 6 voor de 3-koppige bediening
  zondag 5 april 2026 @ 20:19:56 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220515621
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 18:54 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer: 05-04-2026
Waar: Cuisine by Tromp te Oostvoorne
Impressie:

Na anderhalf jaar weer eens op bezoek bij Cuisine by Tromp, het restaurant van de zoon van vrienden.
Met een recente Gault & Millau waardering van 13/20 timmert Mitchell Tromp hard aan de weg om zijn naam als zelfstandig restaurateur/chef te vestigen.

Vandaag stond er een Paaslunch op het menu en dus reden we met onze culinaire vrienden naar het zuiden.
Via de tolweg A24 waren we een half uur sneller dan vorige keer…

Amuse: Filet Americain, groene asperge mousse, gefrituurd eigeel, dragon olie

[ afbeelding ]

Voorgerecht: Oesters 'van de chef' met retich/pinda/gefermenteerde groene peper + kalamansi/groene appel/dille + passievrucht/basilicum/komkommer

[ afbeelding ]

1e gang:Gravad lax, hazelnootcrumble, groene asperges, ingedikte karnemelk en dille

[ afbeelding ]

2e gang: Kwartelfilet, dumpling van kwartelpootjes, wagyu bouillon, miso hollandaise

[ afbeelding ]

3e gang: Gelderse hoender, witte asperge, morille(jus), radijs, kruidenpuree + daslook, rosti met curry aioli

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dessert: Lambada aardbeien mouse, mascarpone, amarena kersen confituur, basilicum en crunch van amandelen met bladgoud

[ afbeelding ]

Als lunch was dit een prima samenstelling qua gerechten met mooie, smakelijke combinaties van de ingrediënten en een goede portionering van de gerechten.

De bediening liet helaas diverse steken vallen.
Na het aperitief en het tegenwoordig bijna verplichte tafelwater vergat men te vragen of we verder een fles van de aangeboden wijnkaart wilde bestellen (wat we wel wilden, maar niet echt de gelegenheid meer voor kregen, omdat het voorgerecht al uitgeserveerd werd).
Toen dus maar aan de wijnen per glas per gerecht. Daarbij werd een keer een beoogd te bestellen wijn niet aangeboden om even voor te proeven, die werd zonder verder te vragen in 3 glazen geschonken. Toen de dame van de bediening zich dit realiseerde, omdat we haar vragend aankeken, gaf ze aan dat ze even 'in haar zelf zat'. En weg was ze daarna…

Het opdienen van de gerechten en het nadien weghalen van de borden verliep soms klungelig, half hangend over een kastje dat naast de tafel stond, waarbij het uiteindelijk een keer mis ging en het bestek op de vloer belandde.

Kosten: ¤380 voor 4 personen, inclusief wijnen, diverse andere drankjes en (door de gebrekkige bediening niet al te hoge) fooi.
Beoordeling: 9,5 voor de gerechten, een krappe 6 voor de 3-koppige bediening
Jammer dat de bediening tegenviel. Goed gastheerschap m/v is nog maar zelden te vinden tegenwoordig.
Ach tafelwater vind ik altijd prima... maar wel even vragen.
Verder ziet het er fantastisch uit!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220515643
quote:
80s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 20:59 schreef flipsen het volgende:
om "... op een bedje van " te lezen
Met zwemen van knolselderijschuim. Genieten. :)

Persoonlijk vind ik het pure volksverlakkerij allemaal. Pretentieuze flauwekul. Al die afwas ook. Gigantische borden met hele kleine dingetjes allemaal. Zou mooi zijn als dit circus afgeschaft zou worden en dat ze weer gewone borden met echt eten zouden doen.

quote:
en crunch van amandelen met bladgoud
Echt hoor... bladgoud... echt? Ja echt. Dat deden ze toen mijn zoon. De mensen waren toen knettergek. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 6 april 2026 @ 03:42:17 #25
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220517225
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het pure volksverlakkerij allemaal. Pretentieuze flauwekul. Al die afwas ook. Gigantische borden met hele kleine dingetjes allemaal. Zou mooi zijn als dit circus afgeschaft zou worden en dat ze weer gewone borden met echt eten zouden doen.
[..]
Echt hoor... bladgoud... echt? Ja echt. Dat deden ze toen mijn zoon. De mensen waren toen knettergek. :)
Ach, zo is er voor ieder wat wils he. Er zijn ook genoeg restaurants of eet café's te vinden waar je gewoon een bord (lekker) eten krijgt. Maar die 2 of 3x dat ik naar een sterrenrestaurant ben geweest, vond ik ook zeker de moeite waard :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 6 april 2026 @ 09:36:05 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220517761
quote:

[..]

[..]
Ik meen dat deze discussie hier niet gevoerd mag worden, maar wat is er mis mee naar een restaurant te gaan waar je vooraf al weet wat voor prijzen ze waarvoor hanteren.
Je wordt niet gedwongen er te eten, maar het onderschatten van de handarbeid en dat als volksverlakkerij af doen zegt gewoon dat je er heel weinig van begrijpt, maar voor simpel eten zijn er ook eetgelegenheden.
pi_220517784
quote:

[..]

[..]
En ook dat wijnarrangement.
Bij zeven glazen wijn weet je toch niet meer wat je aan het eten bent.. _O-
  maandag 6 april 2026 @ 09:43:27 #28
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220517799
Ziet er goed en lekker uit @MadMaster en voor een nette prijs ook. Jammer van de bediening, dat kan het geheel baken of breken.
Spoilers!
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 10:08:23 #29
5428 crew  miss_sly
pi_220517902
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 09:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik meen dat deze discussie hier niet gevoerd mag worden, maar wat is er mis mee naar een restaurant te gaan waar je vooraf al weet wat voor prijzen ze waarvoor hanteren.
Je wordt niet gedwongen er te eten, maar het onderschatten van de handarbeid en dat als volksverlakkerij af doen zegt gewoon dat je er heel weinig van begrijpt, maar voor simpel eten zijn er ook eetgelegenheden.
Deze discussie hoort hier inderdaad niet. Dus die stopt hier ook.

@MadMaster het ziet er echt mooi uit en de smaken klinken erg goed. Jammer van de bediening. Goede bediening maakt overal verschil, maar zeker in zo’n restaurant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')