De eetrecensent van de Volkskrant, Hiske Versprille is ook bij Mystique wezen eten en haar oordeel was:quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:49 schreef Sarabi het volgende:
16 februari 2026 zijn we hier nogmaals gaan eten. Een verandering is dat we nu al een amuse bij de garderobe kregen.
Bietensnoepje bij kaarslicht omdat deze bieten in het donker worden geplukt.
[ link | afbeelding ]
De amuses kan je zelf uit een lijst van 10 kiezen en daar kozen we voor amuses die we de eerste keer nog niet gehad hadden.
De aankleding lijkt wel nog iets verbeterd zoals hoe de vis, paddestoel en ei-amuses geserveerd werden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Verder waren de gerechtjes met het seizoen mee veranderd.
Het nagerecht (amuses en hartige variant) is wel hetzelfde gebleven.
Het eten vond ik nog steeds erg goed. Wel is het 10 euro pp duurder geworden. En had ik spijt van mijn vis keuze bij het hoofdgerecht, de eend van mijn man was lekkerder. En aangezien het hartige nagerecht hetzelfde was had ik met die wetenschap liever nu voor het zoete gerecht gekozen. Maar goed dat zijn mijn eigen fouten.
Wel erg kwalijk vond ik dat we nadat we de rekening kregen een half uur lang niemand meer hebben gezien dus ben ik op een gegeven moment maar naar voren gelopen.
En persoonlijk vond ik het ook jammer dat we een espresso Martini als afsluiter namen en geen friandises aangeboden kregen die verder iedereen die koffie of thee bestelden wel kreeg. Nu weet ik dat het misschien niet zo hoort, maar het is toch een kleinigheid wat de avond mooi had afgesloten.
Is Golfer jouw oom?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 08:16 schreef borisz het volgende:
Waar? Boshuis drie in de bossen van Ermelo https://www.boshuisdrie.nl/
Wanneer? 13 maart 2026
Wat at je? Zwijn en hert
Impressie? zie hieronder
Kosten? Oom betaalt
Cijfer? 7
De vrouw van mijn oom is 67 geworden. Donderdag had ze haar laatste werkdag en gisteren werd dat gevierd met de familie. Ze kent deze plek al uit haar jeugd. Vanaf 1765 was deze Boerderij al een horecavoorziening. En de geschiedenis gaat terug tot 800, toen de eerste missionarissen zich er vestigden.
Je kan er het hele jaar wild krijgen.
We zaten met een groep in een ruimte apart. We moesten wel daarvoor achter de bar door. Maar goed wel fijn
Ik ging voor de combo zwijn en hert.
[ afbeelding ]
Prima klaargemaakt. Wel Sligro-wild. Erbij nog patatjes, rode kool, salade. En we konden meer krijgen indien we wilden.
Ik geef het een 7. Ik zou na een wandeling lekker gaan lunchen of een biertje/bitterballen. Het is gewoon prima, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
[ afbeelding ]
Tenslotte nog de Crema Catalana als bonusfoto van ma
Ik ga deze onthouden! 🍕🍕quote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond bij Piccolo Forno in Haarlem wezen eten. Hier keek ik al een tijd naar uit.
Leuke kleine zaak met open keuken. Wij hadden een tafeltje met uitzicht erop dus heerlijk konden kijken naar de pizza kunst. Zagen alleen maar verse ingrediënten en op bijna iedere pizza flink geraspte parmezaan van een stuk. Of gekruide ricotta uit een spuitzak.
Drinken: Mole Cola zero en 0,0 biertje.
[ link | afbeelding ]
Deze 2 pizza's hadden we en deelden we. We namen de truffel met ricotta gevulde korst (optie + 4 euro).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Deze pizza's waren echt geweldig. Lichte voorkeur toch naar de pittige met Nduja, pikante salami en tomatensaus.
Toe affogato (niet mooi voor de foto) en Basque cheesecake met zoute karamel.
Affogato was goed met de echte Italiaanse espresso. Cheesecake was heerlijk. Niet zoet, niet machtig en lekkere karamel. Het donkere randje smaakte niet bitter.
[ link | afbeelding ]
Aardig Engelssprekend personeel (denk allemaal Italianen daar) met passie voor hun eten. Vooraf kun je antipasti, focaccia met dip of burrata bestellen.
Via een ouderwets papiertje met paperclip, was het menu.
Ik zou niet weten of ik ooit in NL zulke lekkere pizza's heb gegeten.
Reserveren sterk aanbevolen, altijd druk.
Totaal inclusief fooi; 75 euro.
Bonus;
Voorafnaar Bear Cookies geweest. Die zit dichtbij en in de zon genoten van een verse koek. Leuke winkel waar je ook op een bank binnen kunt genieten van hun verse koeken. Vorig bezoek aan Haarlem al ontdekt en nu was hun inrichting veranderd en mooier geworden. Aan hun koeken geen verandering gelukkig.
[ link | afbeelding ]
We kozen voor Bear Pistachio om te delen buiten in de zon. Lekker vers, volgende keer in de ochtend proberen. Denk warm nog lekkerder.
[ link | afbeelding ]
Piccolo Forno: Eh... 9,5. Wou dat die dichtbij mij zat, er word ook veel afgehaaldHalf punt minder doordat het best gehorig was, maar we zaten naast 3 herriemakende kinderen.
Bear Cookies: 8 voor koek. Met meer pistache crème erin een 9, warm een 10.
Ik ook.quote:
Ik kom echt nooit in Haarlem maar Jezus wat ziet dit er lekker uit zeg!! Ik ga eens iets plannen want dit wil ik ook etenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond bij Piccolo Forno in Haarlem wezen eten.
Wel zorgen dat je een tijdslot hebben van 2u. Anders heb je een uur en een kwartierquote:Op vrijdag 20 maart 2026 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond bij Piccolo Forno in Haarlem wezen eten. Hier keek ik al een tijd naar uit.
Leuke kleine zaak met open keuken. Wij hadden een tafeltje met uitzicht erop dus heerlijk konden kijken naar de pizza kunst. Zagen alleen maar verse ingrediënten en op bijna iedere pizza flink geraspte parmezaan van een stuk. Of gekruide ricotta uit een spuitzak.
Drinken: Mole Cola zero en 0,0 biertje.
[ link | afbeelding ]
Deze 2 pizza's hadden we en deelden we. We namen de truffel met ricotta gevulde korst (optie + 4 euro).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Deze pizza's waren echt geweldig. Lichte voorkeur toch naar de pittige met Nduja, pikante salami en tomatensaus.
Toe affogato (niet mooi voor de foto) en Basque cheesecake met zoute karamel.
Affogato was goed met de echte Italiaanse espresso. Cheesecake was heerlijk. Niet zoet, niet machtig en lekkere karamel. Het donkere randje smaakte niet bitter.
[ link | afbeelding ]
Aardig Engelssprekend personeel (denk allemaal Italianen daar) met passie voor hun eten. Vooraf kun je antipasti, focaccia met dip of burrata bestellen.
Via een ouderwets papiertje met paperclip, was het menu.
Ik zou niet weten of ik ooit in NL zulke lekkere pizza's heb gegeten.
Reserveren sterk aanbevolen, altijd druk.
Totaal inclusief fooi; 75 euro.
Bonus;
Voorafnaar Bear Cookies geweest. Die zit dichtbij en in de zon genoten van een verse koek. Leuke winkel waar je ook op een bank binnen kunt genieten van hun verse koeken. Vorig bezoek aan Haarlem al ontdekt en nu was hun inrichting veranderd en mooier geworden. Aan hun koeken geen verandering gelukkig.
[ link | afbeelding ]
We kozen voor Bear Pistachio om te delen buiten in de zon. Lekker vers, volgende keer in de ochtend proberen. Denk warm nog lekkerder.
[ link | afbeelding
Gereserveerd dus we hadden 2 uurquote:Op vrijdag 20 maart 2026 22:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Wel zorgen dat je een tijdslot hebben van 2u. Anders heb je een uur en een kwartier.
Maar idd fijne pizzaria.
De Japanse inbreng/discipline is er goed aanwezig, bij de gastdame en in de gerechten.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:24 schreef golfer het volgende:
Ja, @:Madmaster, Mano blijft een geweldig goed restaurant. Wij gaven ze destijds een 9.8 als cijfer. Ik ben verbaasd dat ze nog steeds geen Michelinster hebben.
De toelichting krijg je, op het moment dat het bij je uitgeserveerd is, per gerecht aan tafel te horen. Die is veel uitgebreider dan de 3 kernwoorden per gerecht.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:59 schreef flipsen het volgende:
Ziet er heel goed uit en prijs valt nog mee (maar blijft een smak geld voor een hapje eten hehe). Maar wat ik persoonlijk zo jammer vind: de menukaart. Voor mij maakt het lezen van de menukaart in een restaurant als dit deel uit van de hele belevenis en dan vind ik het zelfs leuk om "... op een bedje van " te lezenMaar dat zal persoonlijk zijn, ik ben vast te oud voor deze moderne menu´s
Het ziet er echt fantastisch uitquote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Japanse inbreng/discipline is er goed aanwezig, bij de gastdame en in de gerechten.
Het was dan ook tekenend dat we bij aankomst met een 'Welkom terug bij Mano' werden ontvangen.
Ze controleren dus of je al eerder hebt gereserveerd/bij hen gegeten hebt.
Een Michelin ster zijn ze zeker waardig…
Jammer dat de bediening tegenviel. Goed gastheerschap m/v is nog maar zelden te vinden tegenwoordig.quote:Op zondag 5 april 2026 18:54 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer: 05-04-2026
Waar: Cuisine by Tromp te Oostvoorne
Impressie:
Na anderhalf jaar weer eens op bezoek bij Cuisine by Tromp, het restaurant van de zoon van vrienden.
Met een recente Gault & Millau waardering van 13/20 timmert Mitchell Tromp hard aan de weg om zijn naam als zelfstandig restaurateur/chef te vestigen.
Vandaag stond er een Paaslunch op het menu en dus reden we met onze culinaire vrienden naar het zuiden.
Via de tolweg A24 waren we een half uur sneller dan vorige keer…
Amuse: Filet Americain, groene asperge mousse, gefrituurd eigeel, dragon olie
[ afbeelding ]
Voorgerecht: Oesters 'van de chef' met retich/pinda/gefermenteerde groene peper + kalamansi/groene appel/dille + passievrucht/basilicum/komkommer
[ afbeelding ]
1e gang:Gravad lax, hazelnootcrumble, groene asperges, ingedikte karnemelk en dille
[ afbeelding ]
2e gang: Kwartelfilet, dumpling van kwartelpootjes, wagyu bouillon, miso hollandaise
[ afbeelding ]
3e gang: Gelderse hoender, witte asperge, morille(jus), radijs, kruidenpuree + daslook, rosti met curry aioli
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dessert: Lambada aardbeien mouse, mascarpone, amarena kersen confituur, basilicum en crunch van amandelen met bladgoud
[ afbeelding ]
Als lunch was dit een prima samenstelling qua gerechten met mooie, smakelijke combinaties van de ingrediënten en een goede portionering van de gerechten.
De bediening liet helaas diverse steken vallen.
Na het aperitief en het tegenwoordig bijna verplichte tafelwater vergat men te vragen of we verder een fles van de aangeboden wijnkaart wilde bestellen (wat we wel wilden, maar niet echt de gelegenheid meer voor kregen, omdat het voorgerecht al uitgeserveerd werd).
Toen dus maar aan de wijnen per glas per gerecht. Daarbij werd een keer een beoogd te bestellen wijn niet aangeboden om even voor te proeven, die werd zonder verder te vragen in 3 glazen geschonken. Toen de dame van de bediening zich dit realiseerde, omdat we haar vragend aankeken, gaf ze aan dat ze even 'in haar zelf zat'. En weg was ze daarna…
Het opdienen van de gerechten en het nadien weghalen van de borden verliep soms klungelig, half hangend over een kastje dat naast de tafel stond, waarbij het uiteindelijk een keer mis ging en het bestek op de vloer belandde.
Kosten: ¤380 voor 4 personen, inclusief wijnen, diverse andere drankjes en (door de gebrekkige bediening niet al te hoge) fooi.
Beoordeling: 9,5 voor de gerechten, een krappe 6 voor de 3-koppige bediening
Met zwemen van knolselderijschuim. Genieten.quote:
Echt hoor... bladgoud... echt? Ja echt. Dat deden ze toen mijn zoon. De mensen waren toen knettergek.quote:en crunch van amandelen met bladgoud
Ach, zo is er voor ieder wat wils he. Er zijn ook genoeg restaurants of eet café's te vinden waar je gewoon een bord (lekker) eten krijgt. Maar die 2 of 3x dat ik naar een sterrenrestaurant ben geweest, vond ik ook zeker de moeite waardquote:Op zondag 5 april 2026 20:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met zwemen van knolselderijschuim. Genieten.
Persoonlijk vind ik het pure volksverlakkerij allemaal. Pretentieuze flauwekul. Al die afwas ook. Gigantische borden met hele kleine dingetjes allemaal. Zou mooi zijn als dit circus afgeschaft zou worden en dat ze weer gewone borden met echt eten zouden doen.
[..]
Echt hoor... bladgoud... echt? Ja echt. Dat deden ze toen mijn zoon. De mensen waren toen knettergek.![]()
Ik meen dat deze discussie hier niet gevoerd mag worden, maar wat is er mis mee naar een restaurant te gaan waar je vooraf al weet wat voor prijzen ze waarvoor hanteren.quote:Op zondag 5 april 2026 20:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het pure volksverlakkerij allemaal. Pretentieuze flauwekul. Al die afwas ook. Gigantische borden met hele kleine dingetjes allemaal. Zou mooi zijn als dit circus afgeschaft zou worden en dat ze weer gewone borden met echt eten zouden doen.
[..]
Echt hoor... bladgoud... echt? Ja echt. Dat deden ze toen mijn zoon. De mensen waren toen knettergek.![]()
En ook dat wijnarrangement.quote:Op zondag 5 april 2026 20:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Deze discussie hoort hier inderdaad niet. Dus die stopt hier ook.quote:Op maandag 6 april 2026 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik meen dat deze discussie hier niet gevoerd mag worden, maar wat is er mis mee naar een restaurant te gaan waar je vooraf al weet wat voor prijzen ze waarvoor hanteren.
Je wordt niet gedwongen er te eten, maar het onderschatten van de handarbeid en dat als volksverlakkerij af doen zegt gewoon dat je er heel weinig van begrijpt, maar voor simpel eten zijn er ook eetgelegenheden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |