Ik haal alvast een horeca doos popcorn. Dit wordt lachen.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kom maar op met een live debat tussen Lord en mij.
Zien wie de 'amateur' is.
Het is nog steeds dezelfde partij als 3 jaar geleden.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
FvD kon nog wel eens heel groot worden met Lidewij aan het roer. Zeker na alle pesterijen en uitsluitingen.
Het begint ook steeds minder een wappiepartij te worden.
Die hele partij leeft van dat pro-Rusland geneuzel.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze de Nexit en de steun voor Rusland loslaten, zou het al veel acceptabeler zijn.
Maar helaas denk ik dat dat in de DNA van die partij zit.
Nee. Ik ben blijkbaar te domquote:Op zondag 8 maart 2026 20:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
D66 is populisme.
Heb je dat niet door?
Ging jij niet op zoek naar een lontje?quote:Op zondag 8 maart 2026 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Breng het Lord.
Waar wil je over in debat.
Heb wel een topic: Welke religie vond Adolf Hitler het meest geschikt voor Arische Germanen?
Kijken wie hier de amateur is
Misschien het totaal onwetenschappelijke en ideologisch geladen oevre van dit heerschap nog eens napluizen.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ging jij niet op zoek naar een lontje?
Mèn
D66 is volgens jou niet populistisch?quote:
Misschien kunnen ze dan ook nog wat gematigder op migratie worden dan kan je bij de verkiezingen kiezen tussen D66 VVD JA21 en FvD zonder buiten de lijntjes te kleurenquote:Op zondag 8 maart 2026 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze de Nexit en de steun voor Rusland loslaten, zou het al veel acceptabeler zijn.
- werken tot je 70equote:Op zondag 8 maart 2026 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 is volgens jou niet populistisch?
"Het kan wel"...
Wat kan wel, precies?
Succes met je tien nieuwe steden. Die helemaal nooit gaan komen. 'Het kan wel.'quote:
"WAT" kan wel, Haushofer?quote:Op zondag 8 maart 2026 22:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ging jij niet op zoek naar een lontje?
Mèn
Laat mij hier buitenquote:Op zondag 8 maart 2026 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geheel wederzijds, met je goedkope Nazi-obsessie.
Dat jij geschiedkundige bent verbaast me niks. Je blaat het gewenste narratief al jaren na, met je onbelezen super selectieve hobbyisme...
Staat toch ook op geen enkele inschrijving voor kieslijsten? Geen geregistreerde partij tot nu toe.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Groep Markuszower is niet gepeild?
Lijkt me voor de Hond geen probleem. Ik vraag me af hoe representatief deze peiling is wanneer je een 'partij' met 7 zetels niet peilt.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Staat toch ook op geen enkele inschrijving voor kieslijsten? Geen geregistreerde partij tot nu toe.
Welke partij geloof je wel in?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nu ja, binnen een jaar zijn we ook weer van D66 verlost, want dit kabinet gaat uiteraard binnen de kortste keren klappen.
Da's weer hoopvol..
50+quote:Op maandag 9 maart 2026 00:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welke partij geloof je wel in?
Interessant, persoonlijk heb ik daar ook niet bepaald vertrouwen in goed sociaaldemocratisch en progressief beleid.quote:
En nu serieus: ik zou het niet weten... hoe dan ook krijg je neoliberaal kapitalistisch gekloot, wat je ook kiest.quote:Op maandag 9 maart 2026 00:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Interessant, persoonlijk heb ik daar ook niet bepaald vertrouwen in goed sociaaldemocratisch en progressief beleid.
Dat of erger ja.quote:Op maandag 9 maart 2026 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nu serieus: ik zou het niet weten... hoe dan ook krijg je neoliberaal kapitalistisch gekloot, wat je ook kiest.
Die weten zelf nog niet of ze een nieuwe partij willen oprichten.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Groep Markuszower is niet gepeild?
Misschien is er dan wel een grote groep Nederlanders die er ook zo over denkt?quote:Op zondag 8 maart 2026 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hele partij leeft van dat pro-Rusland geneuzel.
dit is realistisch aangezien het al 5000 jaar aan het groeien.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 is populisme pur sang.
Succes is een keuze.
Eeuwige economische groei is realistisch.
los van je karikatuur van de meritocratie.quote:Ouderen zijn dead weight.
Flexibele arbeidsmarkt is beter voor iedereen.
Als er 1 partij populistisch is, is het wel de kapitalisme-fetisjistische deugclub D66.
Ik denk niet dat er 17 zetels aan electoraat werkelijk pro-Rusland zijn nee. Het is meer het 'eigen land eerst' idee wat het grootste deel van het electoraat trekt, terwijl ze ironisch genoeg vooraan zouden staan om zich uit te laten wonen door Poetin.quote:Op maandag 9 maart 2026 07:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien is er dan wel een grote groep Nederlanders die er ook zo over denkt?
Ik kan me er weinig bij voorstellen. Maar als je er op stemt, krijg je het er gratis bij.
Hahahaha.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook mis, het contrast tussen wat je denkt en de realiteit. Ik wil dat die mensen uit het land worden gezet, desnoods met harde hand als men moeilijk gaat doen. Dat is dus iets anders dan wat jij denkt.
Eens hoor.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er 17 zetels aan electoraat werkelijk pro-Rusland zijn nee. Het is meer het 'eigen land eerst' idee wat het grootste deel van het electoraat trekt, terwijl ze ironisch genoeg vooraan zouden staan om zich uit te laten wonen door Poetin.
Eigenlijk iets waar die andere partijen steevast in falen, de kiezer het idee te geven dat ze er zijn voor de 'hArDwErKeNdE nEdErLaNdEr'. Newsflash: Dat is deze partij net zo goed niet als al die andere opties.
Nederland is meer dan alleen het landje an sich.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor.
Maar het huidige halve kabinet dat direct na aantreden bij Zelensky op de stoep staat, geeft ook niet echt het signaal af dat NL op 1 staat.
Mark van den Oever was altijd al een FvDer. Dus dat is niets nieuws. Die is nooit bij de BBB betrokken geweest.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:17 schreef capricia het volgende:
Deze is wel interessant:
Boer en burger bewegen verder rechtsaf richting FvD: ‘Van der Plas is af’
Samenvatting: Boeren én plattelandsbewoners (inclusief niet-boeren) zijn de BoerBurgerBeweging (BBB) en Caroline van der Plas grotendeels zat en bewegen verder door naar rechts, met name richting Forum voor Democratie (FvD).
Sprekers en bezoekers zien BBB als falend: “te weinig bereikt”, “Van der Plas is af”, “ze gaat mee in het stikstofprobleem”.
Lidewij de Vos (FvD-lijsttrekker in de regio) wordt als nieuwe heldin onthaald. Ze krijgt veel applaus, wordt geprezen om haar dossierkennis en vechtlust (“rockster”, “zeer kundig”).
Mark van den Oever (Farmers Defence Force) steunt haar openlijk en zegt zelf op FvD te stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 18 maart 2026.
Kritiek richt zich op windmolens, zonneparken, woningbouw op landbouwgrond, stikstofbeleid, wolven, asielzoekerscentra en algemeen overheidsingrijpen dat het platteland zou “ontwrichten” of als “dumpplek” gebruikt.
Veel aanwezigen ontkennen klimaatverandering en/of het stikstofprobleem (vaak met verwijzing naar alternatieve media als blckbx).
FvD doet mee in 104 gemeenten bij de aankomende verkiezingen, BBB slechts in 28.
https://www.volkskrant.nl(...)plas-is-af~baf19da8/
Voorkwam de grondwet maar dat bepaalde groepen ooit binnen mochten komen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk dat mensen kiezen voor een partij die niet hardop roept dat de Grondwet ontweken moet worden om bepaalde groepen zonder pardon het land uit te kunnen tyfen, als er zulke fijne mensen als Wilder, Baudet en Eerdmans gekozen kunnen worden.
Hoe zie je zo'n tekst voor je? en welke landen hebben zo'n type grondwet? Heb je voorbeelden?quote:Op maandag 9 maart 2026 08:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Voorkwam de grondwet maar dat bepaalde groepen ooit binnen mochten komen.
Een soort wet om de inheemse bevolking te beschermen.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Voorkwam de grondwet maar dat bepaalde groepen ooit binnen mochten komen.
Ligt natuurlijk lastig, Oekraine wordt op dit moment gezien als 'bondgenoot', wat mij betreft is dat ook een beetje een geval 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend', al lijkt Oekraine sowieso erg welwillend richting Europa. Komt natuurlijk ook omdat ze wat nodig hebben, maar ik denk dat dat niet het enige is.quote:Op maandag 9 maart 2026 08:19 schreef capricia het volgende:
Maar het huidige halve kabinet dat direct na aantreden bij Zelensky op de stoep staat, geeft ook niet echt het signaal af dat NL op 1 staat.
Minimaal drie miljard van NL aan Oekraïne structureel per jaar heeft Jetten afgesproken met Zelensky. Direct bij zijn eerste bezoek.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk lastig, Oekraine wordt op dit moment gezien als 'bondgenoot', wat mij betreft is dat ook een beetje een geval 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend', al lijkt Oekraine sowieso erg welwillend richting Europa. Komt natuurlijk ook omdat ze wat nodig hebben, maar ik denk dat dat niet het enige is.
Je wil zo'n land dus ook wel gewoon te vriend houden en dus als er iets verandert even je gezicht laten zien. Maar dat dat een lelijk signaal kan zijn snap ik wel, zeker als ze vervolgens met de vrijheidsbijdrage komen die ook nog eens zo is ingericht dat de hoogste inkomens absoluut minder betalen.
Alles wordt sowieso duurder door al die conflicten en alleen de rijksten profiteren ervan.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Minimaal drie miljard van NL aan Oekraïne structureel per jaar heeft Jetten afgesproken met Zelensky. Direct bij zijn eerste bezoek.
En dan hier op van alles bezuinigen en beknibbelen en extra belastingen invoeren.
En begrijp me niet verkeerd: Oekraïne is ook belangrijk. Maar dat zijn de ouderen en de mensen hier ook.
Ik snap deze peilingen van Maurice de hond niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
D66 de grootste partij? Dit land is ziek. Doodziek.
Meestal zit de waarheid ergens tussen De Hond en de andere peilers inquote:Op maandag 9 maart 2026 10:54 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik snap deze peilingen van Maurice de hond niet.
Éénvandaag heeft heel andere peilingen.
Er zit wel echt een boel verschil in.
[ afbeelding ]
De hond peilt de FvD altijd veel hoger, komt ook omdat je zelf kan inschrijven om bij hem te peilen. Volgens de hond zouden dus meer mensen dan ooit op een rechtse partij stemmen, terwijl we die trend niet hebben gezien bij de 2e kamer verkiezingen bijv.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Meestal zit de waarheid ergens tussen De Hond en de andere peilers in
Wie zit er rondom verkiezingen (die er nu natuurlijk niet zijn) het meest dichtbij ? De Hond of Éénvandaag?quote:Op maandag 9 maart 2026 10:54 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik snap deze peilingen van Maurice de hond niet.
Éénvandaag heeft heel andere peilingen.
Er zit wel echt een boel verschil in.
[ afbeelding ]
Links maakt nederland alleen maar verder kapot en armoedig. JudasAlliantie21 zijn een schijn oppositie van de VVD. Net zoals de PVV. En de BBB is de schijn oppositie van het CDA die de weglopende stemmen van de boeren moest afvangen (met succes gelukt helaas). FVD is de enige optie als je begaan bent met nederland.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:00 schreef Drxx het volgende:
Schoof het maar naar links, maar ik zie toch echt Forum & JA21 samen +12. Dit toont aan dat polarisatie alleen maar aan het toenemen is. Zeer enge ontwikkeling.
Nou nee, het Nexit-verhaal en de Ruslandsteun zijn niet eens het meest verachtelijke van de partij.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Had de Hont D66 juist voorspeld of in ieder geval close enough?quote:Op maandag 9 maart 2026 12:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wie zit er rondom verkiezingen (die er nu natuurlijk niet zijn) het meest dichtbij ? De Hond of Éénvandaag?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |