Daar ben ik helemaal niet mee bezig, ik geef aan dat ze de kritische productie echt wel verplaatst hebben. Dat er nog productie gedraaid wordt ontken ik ook nergens, het zal alleen geen kritische productie zijn. En alleen ras autisten begrijpen hyperbolen niet.quote:Op donderdag 12 maart 2026 12:06 schreef Joppiez het volgende:
Waarom ben je zo overijverig bezig men te overtuigen dat het geen kut uitmaakt dat die fabriek is opgeblazen?
Ik denk dat het Oekraïense leger er wel van overtuigd was dat het een functie van betekenis had, voordat ze haar schaarse middelen inzet.
Ik plaatste simpelweg deze opmerking en de usual suspects zaten weer bovenop de kast:quote:Er is alleen gezegd dat die vernietigde fabriek nog actief was en veel produceerde.
Dat is wat anders dan zeggen dat ze niet ook andere locaties hebben.
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:43 schreef AchJa het volgende:
Dit is al iets van de zesde keer sinds 2022 dat deze fabriek onder vuur genomen wordt, heeft ook al eerder stil gelegen nav (drone) aanvallen. Het zou me iig wel verbazen als daar uberhaupt nog iets van kritieke oorlogsproductielijnen draaien na zoveel aanvallen. Die fabriek ligt ook maar zo'n 100km van het front/grens.
Maar er MOET natuurlijk wel kritisch oorlogsmateriaal geproduceerd worden, nee het kan natuurlijk niet bestaan dat die productie verplaatst is na de zoveelste aanval, nee Russia Stupid en het past niet in het gewenste resultaat...quote:Precies.
En dat die fabriek actief was zegt ook niets over of er op andere plekken OOK hetzelfde gedaan wordt.
Het lijkt me toch logischer dat er meer bewijslast wordt verlangd dat hij inderdaad verplaatst is dan dat hij dat niet is? Vooralsnog is occams razor dat hij dat niet is. Zeker als je zoveel mogelijk zoekt ook in Russische media over de fabriek. Het lijkt er allerminst op dat hij verplaatst is, integendeel.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
TR gezet.
[..]
Ik plaatste simpelweg deze opmerking en de usual suspects zaten weer bovenop de kast:
[..]
[..]
Maar er MOET natuurlijk wel kritisch oorlogsmateriaal geproduceerd worden, nee het kan natuurlijk niet bestaan dat die productie verplaatst is na de zoveelste aanval, nee Russia Stupid en het past niet in het gewenste resultaat...
Nee, dan komen er plotseling voorbeelden voorbij die totaal niet te vergelijken zijn om maar een punt te maken.
Waar zeg ik dat de fabriek verplaatst is? Ik zeg/denkt dat de productie van de kritische componenten verplaatst is, kan bv. naar de Mikron plant in Zelenograd zijn, dat is nl. de grootste chipfabrikant van de Russen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:29 schreef skysherrif het volgende:
Het lijkt me toch logischer dat er meer bewijslast wordt verlangd dat hij inderdaad verplaatst is dan dat hij dat niet is? Vooralsnog is occams razor dat hij dat niet is. Zeker als je zoveel mogelijk zoekt ook in Russische media over de fabriek. Het lijkt er allerminst op dat hij verplaatst is, integendeel.
Het is bewezen dat ze vaak zat ook gewoon stupid zijn, dus ik zie de issue niet.quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik geef gewoon een uitleg, oa jij komt niet verder dan: "Nee, Russia stupid!"
En dat was het dan.![]()
Eh, me dunkt dat het niet verplaatsen van een faciliteit idd niet aan de grote klok gehangen wordt, nee.quote:Daarbij vraag ik me ook echt af op basis van wat voor informatie men zo stellig kan zeggen dat die productie niet verplaatst/erbij gekomen is. Alsof dat aan de grote klok gehangen wordt.
Ik kijk er zelf vrij genuanceerd naar en mijn inziens is het best plausibel dat de fabriek een belangrijke schakel in een keten was. Gaat het verschil maken? Weinig denk ik maar alle beetjes helpen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
TR gezet.
[..]
Ik plaatste simpelweg deze opmerking en de usual suspects zaten weer bovenop de kast:
[..]
[..]
Maar er MOET natuurlijk wel kritisch oorlogsmateriaal geproduceerd worden, nee het kan natuurlijk niet bestaan dat die productie verplaatst is na de zoveelste aanval, nee Russia Stupid en het past niet in het gewenste resultaat...
Nee, dan komen er plotseling voorbeelden voorbij die totaal niet te vergelijken zijn om maar een punt te maken.
Maar je voorbeeld sloeg dan weer als een tang op een varken.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:35 schreef ExTec het volgende:
Het is bewezen dat ze vaak zat ook gewoon stupid zijn, dus ik zie de issue niet.
En ik leg gewoon uit waarom ik dat denk maar daar ben je het niet mee eens, dat kan.quote:Overigens is dit wel een pareltje van hersengymnastiek:
Eh, me dunkt dat het niet verplaatsen van een faciliteit idd niet aan de grote klok gehangen wordt, nee.
Weet je wat wel vaak aan de grote klok gehangen wordt?
Het wel verplaatsen van een faciliteit.
Maar daar is 0,0 over te vinden, is het niet?
Voor het beledigen en denigrerend zijn van jezelf naar anderen?quote:
Nee, zoals gewoonlijk was je weer betweterig naar anderen toe en vul je dingen in voor anderen.quote:Ik plaatste simpelweg deze opmerking en de usual suspects zaten weer bovenop de kast:
En je doet weer hetzelfdequote:Maar er MOET natuurlijk wel kritisch oorlogsmateriaal geproduceerd worden, nee het kan natuurlijk niet bestaan dat die productie verplaatst is na de zoveelste aanval, nee Russia Stupid en het past niet in het gewenste resultaat...
Mjah als je bijv dit zeer recente Russische staatsartikel leest: https://gov.cnews.ru/news(...)nyj_rossijskij_zavod? lijkt het er alleen maar op dat ook na de drone aanvallen er alleen maar meer wordt geinvesteerd in die fabriek op die locatie.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de fabriek verplaatst is? Ik zeg/denkt dat de productie van de kritische componenten verplaatst is, kan bv. naar de Mikron plant in Zelenograd zijn, dat is nl. de grootste chipfabrikant van de Russen.
Ik beledig helemaal niemand, kom maar op met voorbeelden dan. Dan wil ik ook quotes zien.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:44 schreef bianconeri het volgende:
Voor het beledigen en denigrerend zijn van jezelf naar anderen?
Logisch![]()
Maar he goed dat je een spiegel gebruikt.
Heb je nou gelezen wat ik schreef of niet? Niet he?quote:Nee, zoals gewoonlijk was je weer betweterig naar anderen toe en vul je dingen in voor anderen.
En je doet weer hetzelfde![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zegt NIEMAND. Al meermaals is je gezegd dat 1 fabriek in werking zijnde niet in zou houden dat het niet deels verplaatst is.
Zucht. Je blijft je act toch wel doen, waarom er nog energie in steken.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik beledig helemaal niemand, kom maar op met voorbeelden dan. Dan wil ik ook quotes zien.
[..]
Heb je nou gelezen wat ik schreef of niet? Niet he?
JIj was degene die zich er mee meende te moeten gaan bemoeien.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:49 schreef bianconeri het volgende:
Zucht. Je blijft je act toch wel doen, waarom er nog energie in steken.
En negeert gewoon weer alles.
Ik vond het ook wel prima verder maar iemand ( @bianconeri ) moest zich er weer eens mee bemoeien.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:46 schreef skysherrif het volgende:
Maargoed hoef er verder ook niet dagenlang verder over door te gaan.
Ja johquote:Op donderdag 12 maart 2026 14:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel prima verder maar iemand ( @:bianconeri ) moest zich er weer eens mee bemoeien.
Eens, maar bepaalde users als @AchJa vinden het nodig om denigrerend zijn eigen onzin te blijven spuwen.quote:Maargoed hoef er verder ook niet dagenlang verder over door te gaan.
De productie van helikopters van rus is verre van groot genoeg om de verliezen aan te vullen, tenzij je alle indicaties negeert en comfortabel het trope russia stronk omarmt, maar keer op keer die dingen parkeren op een plek waarvan je weet dat ze binnen een recordtijd boem doen is prima, volgens jou want:quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar je voorbeeld sloeg dan weer als een tang op een varken.
Dus ook met die stelling ben ik het gewoon niet eens. Ook dat is een domme actie, want zo gemakkelijk vervangen ze ze niet.quote:Dan neem je vanwege het tacisch belang/noodzaak verliezen op de koop toe die makkelijk zijn aan te vullen danwel te vervangen.
Prima toch.quote:En ik leg gewoon uit waarom ik dat denk maar daar ben je het niet mee eens, dat kan.
Leg jij eens uit waarom russen nu met vage penguin pakjes rondlopen die zogenaamde warmte moeten afschermen maar feitelijk alleen op de lachspieren werken bij oekrainers als ze ze opblazen?quote:Leg jij dan maar eens uit waarom ze de kritische productie op 110km van de grens zouden blijven handhaven na een stuk of 5 drone aanvallen waarbij die fabriek al eens heeft stilgelegen.
En me antwoord blijft:quote:Ja, maar dat is niet logisch
quote:Ze doen aan de lopende band onlogische dingen
Op zich slim van Oekraine om zich zo te gaan betrekken bij het conflict. Dan lijkt het alsof er straks automatisch 2 partijen onstaan, USA/Israel/EU vs Rusland/Iran, dus dat deze 2 conflicten gekoppeld zijn. En dat de VS dan automatisch actiever betrokken raakt bij de oorlog in Oekraine.quote:
Dat wisten de Russen trouwens in WO2 al, dat ze essentiele productie tot achter de Oeral moesten verplaatsenquote:Op woensdag 11 maart 2026 10:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is realisme. Maar als het niet in de kraam te pas komt is het natuurlijk weer negatief.
[..]
Is niet zo, ik hoef toch niet uit te leggen dat een tactisch asset (Army Aviation) dat direct benodigd was voor het gevecht dat bij Kherson gevoerd werd zonder dat er een alternatief beschikbaar was en binnen het bereik van de artillerie lag dus maximaal onder vuur kwam te liggen in korte tijd. Dan neem je vanwege het tacisch belang/noodzaak verliezen op de koop toe die makkelijk zijn aan te vullen danwel te vervangen.
Totaal onvergelijkbaar dus met een strategisch asset waar verliezen op het grotere plaatje veel meer pijn doen en vervanging/herstel ook lange tijd gaat duren. Dan blijf je echt niet met je fabriek kritische systemen produceren op 100km van de grens terwijl je ondertussen al een keer of 5 drones op je dak hebt gekregen. Ja er zal nog wel productie gedraaid worden maar ik geloof er niks van dat er nog kritische systemen gemaakt worden, die lijnen zijn echt wel verhuisd naar het achterland.
Maar nu wordt natuurlijk de "Russian stupid" kaart weer gespeeld zeker? In het verlengde daarvan was iedereen er toch van overtuigd dat Rusland totaal niet in staat was om dit soort componenten te produceren? Daar moesten toch wasmachines voor gejat worden ofzo? Zo'n fabriek kan en kon helemaal niet bestaan toch?
[..]
Lees hierboven, alle kritische productie is gewoon naar andere locaties verhuisd. Dat ze in deze fabriek nog wat slangeklemmen en wasknijpers inelkaar knutselen zal best verder. Maar geen hoogwaardige milspec componenten.
Met dank aan Poetins grote vrienden: Trump en Netanyahu.quote:
Nee, dat heeft hij niet.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:26 schreef LXIV het volgende:
Het probleem van Achja is dat hij als een van de weinigen hier echt inzicht heeft in targeting en target acquisitioning. Daarom kan hij beoordelen in alle ruis van misinformatie en propaganda wat aannemelijk is en wat niet. De rest die heeft als enige filter om aan te nemen dat wat Oekraine zegt wel juist zal zijn. Voor hun klinkt het niet onlogisch in de oren.
Alleen al denken dat wanneer Russische essentiele productie verplaatst zou worden, ze dit in de Russische staatscourant zouden aangeven en dan ook nog vanaf wanneer en waar... Hoe komen ze erbij! "Jongens, vanaf 1 maart 2026 gaan we het meest vitale onderdeel in onze raketten, de XX-chip verplaatsen naar die-en-die fabriek"!
Dat was de sovjet unie. Niet rusland.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat wisten de Russen trouwens in WO2 al, dat ze essentiele productie tot achter de Oeral moesten verplaatsen
Maar jij denkt dus dat je beter in staat bent dan de Russische defensiestaf om te beoordelen wat rationele en niet-rationele besluiten zijn. Dus zonder enige militaire ervaring en toegang tot Russische data en processen ben jij veel beter in staat te beoordelen wat juiste besluiten zijn geweest en wat niet. Je beschikt nog niet over 10% van de informatie of de rapporten die achter die besluiten zitten.quote:Op donderdag 12 maart 2026 15:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
De productie van helikopters van rus is verre van groot genoeg om de verliezen aan te vullen, tenzij je alle indicaties negeert en comfortabel het trope russia stronk omarmt, maar keer op keer die dingen parkeren op een plek waarvan je weet dat ze binnen een recordtijd boem doen is prima, volgens jou want:
[..]
Dus ook met die stelling ben ik het gewoon niet eens. Ook dat is een domme actie, want zo gemakkelijk vervangen ze ze niet.
Zijn zelfs artikelen waar rus probeert helikopter motoren terug te kopen.
Mij lijkt niet dat ze dat zouden proberen als ze er zelf genoeg hebben/kunnen maken, jij wel?
Maar nevermind, russia immers stronk, berichten andere kant op stug negeren. Gewoon domme actie nummer zoveel van rus opserveren als "Ja, maar dat doen ze bewust! Want rus immers slim!".
[..]
Prima toch.
[..]
Leg jij eens uit waarom russen nu met vage penguin pakjes rondlopen die zogenaamde warmte moeten afschermen maar feitelijk alleen op de lachspieren werken bij oekrainers als ze ze opblazen?
Je kan blijven hameren op:
[..]
En me antwoord blijft:
[..]
quote:
Wat Achja zegt is dat het waarschijnlijk is dat Rusland essentiele productie buiten het bereik van Oekrainse wapens heeft verplaatst inmiddels. En dat lijkt mij ookquote:Op donderdag 12 maart 2026 15:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet.
Laat staan dat hij het altijd beter zou weten.
Niemand verwacht dat de Russen alles aan de grote klok hangen.
Het enige wat gezegd wordt, en wat jij en hij blijkbaar niet goed lezen, is dat die fabriek in gebruik was.
Niet over wat anders.
Maar laten we aub die onzin gewoon negeren en het inhoudelijk houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |