Nice!! Ik dacht nog, ik moet daar wat video's over zoeken de laatste keer dat ik het speelde. Even kijkenquote:Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.
Bekijk deze YouTube-video
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.quote:Op zondag 15 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games
Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zagquote:Op zondag 15 maart 2026 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet nog dat ik voor de eerste keer 3D golven in een game zag. Volgens mij was het Far Cry. Dat was toen echt bijzonder. Ze waren niet de eerste natuurlijk maar dat was voor mij de eerste keer.
Nu check ik altijd meteen hoe goed het water reageert op de speler. Het is nog steeds heel verschillend per game.
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet nog goed ik helemaal lyrisch was toen ik de golven in Black Flag voor het eerst zag
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die heb ik nooit gespeeld, maar ziet er idd goed uit.
Golven en 'displacement' zit op zich wel snor nu. Waar nog grote stappen te halen zijn is stromend water enzo.
Echt next-gen zou zijn dat als je een paar stenen in een beekje gooit het water een andere weg zoekt. Of als je een granaat het water in gooit de omgeving nat wordt. Maar dat is natuurlijk rete intensief om te berekenen.
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:quote:Op zondag 15 maart 2026 17:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daar zal wel wat op gevonden worden. De watereffecten in BioShock waren ook erg goed voor die tijd.
Zo klassiek dat ik het niet kenquote:Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En we kunnen altijd nog terug gaan naar een klassieker:
Wetrix
[ afbeelding ]
Dit had dus water physics in 1998. Best een geniale gamequote:Op zondag 15 maart 2026 18:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zo klassiek dat ik het niet ken
Toch knapquote:Op zondag 15 maart 2026 18:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit had dus water physics 1998. Best een geniale game
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige parapluquote:Op zondag 15 maart 2026 18:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Of regen in games. Dat is ook tof mits goed gedaan.
Toen ik in die game bij dat fragment kwam zat ik echt met verbazing te kijken en te genieten, grafisch zeer indrukwekkend,quote:Op zondag 15 maart 2026 18:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zou willen dat meer developers moeite deden om details in hun games te stoppen. Voegt zoveel toe.
Heb je wel eens een filmpje gezien dat het probleem van een deur openen en sluiten met de hand, slechts bij 1 game gelukt isquote:Op zondag 15 maart 2026 15:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.
Sorry maar je moet 2 en 4 spelen, niet 3. 3 heeft niks met Requiem te maken.quote:Op maandag 16 maart 2026 09:55 schreef Peejtur het volgende:
Resident evil 2 aan het spelen. Vind het erg mooi maar toch echt wel spannend. Maar wilde dit eerst proberen voordat ik aan de nieuwste begin. En ik begreep dat nieuwste wel leuker is als je 2 en 3 gespeeld hebt. Benieuwd hoelang ik durf haha.
En ga Crimson Desert echt wel aanschaffen. Lijkt me echt gaaf.
"Raindrops are falling on my heaaaaad!"quote:Op zondag 15 maart 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die cutscene met Rainy in Death Stranding 2, met die doorzichtige paraplu![]()
Die breking van het licht
Ik heb re9 bijna uitgespeeld, ook wel echt een goede game.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Als je 2 leuk vindt en je wil meer dan kan je deel 3 prima spelen na 2 (Resident Evil is meer dan alleen Leon Kennedy).quote:Op maandag 16 maart 2026 10:23 schreef Peejtur het volgende:
Heb dat pakket van 2, 3 en 4 d7s zal ik dan idd ook 4 spelen ipv 3.
Die dikgedrukte uitspraak is veelzeggend, komend van Digital Foundry.quote:After discussing the improvements PSSR 2 brings to games like Silent Hill f, Dragon Age: The Veilguard, Monster Hunter Wilds, and Final Fantasy VII Rebirth, DF's Oliver Mackenzie wrapped things up by saying, "My experience is that this is a big improvement over PSSR 1. So big that it justifies the existence of PS5 Pro almost on its own."
Na de aankondiging van CD projekt vandaag Cyberpunk Ultimate edition maar meteen besteld. Heb de game nog steeds niet gespeeld maar dat gaat nu wel goed komen.quote:Op maandag 16 maart 2026 19:41 schreef StateOfMind het volgende:
Naast de 12 bovengenoemde games, in die link, die nu dus al PSSR2 ondersteuning hebben, zouden zeer snel ook AC Shadows en Cyberpunk 2077 volgen.
Ontzettend toffe game.quote:Op maandag 16 maart 2026 20:59 schreef 100Spokes het volgende:
[..]
Na de aankondiging van CD projekt vandaag Cyberpunk Ultimate edition maar meteen besteld. Heb de game nog steeds niet gespeeld maar dat gaat nu wel goed komen.
Ik vond die DLC ook zeker wel leukquote:Op maandag 16 maart 2026 21:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ontzettend toffe game.
Moet zelf de dlc nog steeds spelen, nu mooi excuus om die binnenkort een keer te doen.
Gebeurt niet heel vaak.quote:
Heel gaaf me ook wel erg kort. Hadden ze zoveel meer uit kunnen halen.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ontzettend toffe game.
Moet zelf de dlc nog steeds spelen, nu mooi excuus om die binnenkort een keer te doen.
Vond je? Ik vond t een prima lengte voor een DLC.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:00 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Heel gaaf me ook wel erg kort. Hadden ze zoveel meer uit kunnen halen.
Nee sorry, ik doelde op de basis game.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vond je? Ik vond t een prima lengte voor een DLC.
Nog langer dan was het een volledig spel geweest en daar had ik geen zin in
Of gewoon keuzes ipv alles te krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:12 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nee sorry, ik doelde op de basis game.
Ik heb echt behoorlijk wat side quests gedaan, maar alsnog was nog geen 20% van mijn skill-tree unlocked. Je krijgt daarmee het gevoel dat je iets verkeerd doet.
Ja dat is inherent aan veel RPG's denk ik. Het is niet de bedoelign dat je alle skills krijgt. Je maakt keuzes. Voor een completionist kan dat wel frustrerend zijn jaquote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:12 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ik heb echt behoorlijk wat side quests gedaan, maar alsnog was nog geen 20% van mijn skill-tree unlocked. Je krijgt daarmee het gevoel dat je iets verkeerd doet.
Dat is dan ook de bedoelingquote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:12 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Opnieuw beginnen is niet nodigquote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Netrunner build
Ben er nog steeds niet uit of ik helemaal opnieuw begin, aangezien ik de base game gespeeld heb toen, ik meen, patch 1,5 uit kwam, en vanaf toen was ie prima te spelen.
En dat is lang geleden.
Of gewoon zo in de dlc duik.
Dat is toch echt maar een klein gedeelte van de wereldquote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:26 schreef Drankster het volgende:
Na 20 uur kwam ik erachter dat Cyberpunk helemaal niet zo leuk is.
Echt, waar zijn de volwassene in die game.Constant poep-en-pieshumor, onderbroekenlol en dildo winkels op elke straathoek stond mij na een tijdje echt tegen.
Het had iets serieuzer mogen zijn zoals Blade Runner en Deus Ex. Niet zoals Saints Row.
Blijkbaar de eerste 20 uur dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is toch echt maar een klein gedeelte van de wereld
quote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Netrunner build
Ben er nog steeds niet uit of ik helemaal opnieuw begin, aangezien ik de base game gespeeld heb toen, ik meen, patch 1,5 uit kwam, en vanaf toen was ie prima te spelen.
En dat is lang geleden.
Of gewoon zo in de dlc duik.
Ik heb er idd voor gekozen direct de DLC in te duiken.quote:
Zegt me niks?quote:
Zeg al, niet heel vaakquote:
Ja klopt. En ach zolang je niet Meeting Hanako at Embers doet maakt het ook niet zo veel uitquote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:09 schreef Ang3l het volgende:
Al staat t volgens mij wel aangegeven welke van Phantom
Denk dat ik dat uiteindelijk ook wel ga doen ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er idd voor gekozen direct de DLC in te duiken.
Je krijgt dan een hoger level start karakter met wat skills zodat je sterk genoeg bent, maar je kan t zelf toch nog aanpassen.
Wel verwarrend dat ik nieuwe quests kreeg en op een gegeven moment dacht "Ik ken dit toch al?". Was ik dus met normale quests bezig ipv die van de DLCAl staat t volgens mij wel aangegeven welke van Phantom zijn en welke niet, het loopt zo door elkaar dat ik t niet direct in de gaten had.
Nou dat dus. Hij was mij te lang om weer een keer helemaal opnieuw te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Denk dat ik dat uiteindelijk ook wel ga doen ja.
Aan de ene kant is het al zo lang geleden dat ik het gespeeld heb, dat een frisse nieuwe playthrough wel fijn is.
Maar het is geen korte game
En een verse playthrough gaat weer heel veel tijd in zitten.
ja nieuw game doen dan. 2.0 is echt stuk beterquote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
Ach ik zie het wel
Ik speelde 1.5 en dat was eigenlijk zoals de game uit had moeten komen, en die was toen dikke prima.
Maar net even gegoogled, en 2.0 schijnt een hele revamp te zijn geweest, die het een heel andere betere game maakte.
Dus nu twijfel ik toch weer![]()
Maar sowieso eerst Crimson Desert en dan zie ik wel.
Ik heb de game en dlc toch dus die lopen niet weg.
Ik had haar al met 1.5 dus ik was eerderquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:00 schreef over_hedge het volgende:
Oh en afblijven van Panam die is al van mij
Ik paar dagen na de launchquote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik had haar al met 1.5 dus ik was eerder![]()
Pff, al LANG stukgeneukt jonguh!quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:00 schreef over_hedge het volgende:
Oh en afblijven van Panam die is al van mij
Ik heb eigenlijk geen idee welke versie ik gespeeld heb.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja nieuw game doen dan. 2.0 is echt stuk beter
Speaking of, beste VA van het jaar is wat mij betreft Angela Sant'Albano als Grace Ashcroft. Award-waardigquote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:09 schreef MMaRsu het volgende:
Ik speelde natuurlijk met een vrouwelijke V dus die Panam wip zat er niet in
Maar wel de beste VA
Bij FBI heb je verschillende takken hè, Grace is geen 'special agent' maar een analyst, dat soort kantoorfuncties zijn doorgaans prima (vaak zelfs, bij uitstek) uit te voeren door autisten/introverts.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:51 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vond Grace wel een beetje te akward de hele tijd, hoe komt zo iemand bij de fbi
Maargoed
Klopt maar ook een analist bij de fbi lijkt me toch dat ze wel een bepaalde bekwaamheidstraining moet doorgaanquote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:11 schreef 2dope het volgende:
[..]
Bij FBI heb je verschillende takken hè, Grace is geen 'special agent' maar een analyst, dat soort kantoorfuncties zijn doorgaans prima (vaak zelfs, bij uitstek) uit te voeren door autisten/introverts.
Maargoed juist haar uitingen van angst, zenuwachtigheid etc. vond ik fenomenaal
Niet echt nodig bij Astro Botquote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:29 schreef 100Spokes het volgende:
Update aan het binnen harken
Ik las net dat Astro Bot vorig jaar in een update PSSR had maar dat het later weer verwijderd was. Jammer want dat is een van de games die ik nog moet spelen.
Ik heb de main game met een man gespeeld (en deed t met die donkere sheriff dude) en de DLC als vrouw.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:09 schreef MMaRsu het volgende:
Ik speelde natuurlijk met een vrouwelijke V dus die Panam wip zat er niet in
Maar wel de beste VA
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Klopt gewooon.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:29 schreef Peejtur het volgende:
CD is morgen pas vanaf 23.00 te spelen. Zeg dan niet dat het vanaf 19 maart te spelen is.
Dat is zoiets als 9,95. Klinkt beter dan 10,-quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:29 schreef Peejtur het volgende:
CD is morgen pas vanaf 23.00 te spelen. Zeg dan niet dat het vanaf 19 maart te spelen is.
Ja theoretisch hebben ze gelijk. Maar vind het gewoon onzin.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Klopt gewooon.
Zag ineens Starfield verschijnen in de store
Dat.quote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Klopt gewooon.
Dat dit kanquote:Op woensdag 18 maart 2026 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
Voor degenen die Crimson Desert willen halen: hou er rekening mee dat de game, zeker in het begin, een hele stijle curve heeft vwb de moeilijkheid.
En geen verschillende difficulty settings heeft.
Dus hou daar rekening mee.
SKIP!quote:Op woensdag 18 maart 2026 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
Voor degenen die Crimson Desert willen halen: hou er rekening mee dat de game, zeker in het begin, een hele stijle curve heeft vwb de moeilijkheid.
dan moet je de andere kant oplopen ipv naar een hoger level gebied .... zo moeilijk is het nietquote:Op woensdag 18 maart 2026 10:41 schreef StateOfMind het volgende:
Net als bij Dark Souls. Bijna iedereen liep het kerkhof in. Och, een skelet is makkelijk te verslaan. Nou nee dusquote:Op woensdag 18 maart 2026 11:07 schreef Jimbo het volgende:
[..]
dan moet je de andere kant oplopen ipv naar een hoger level gebied .... zo moeilijk is het niet
Skip! Niet je tijd waardquote:Op woensdag 18 maart 2026 09:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Klopt gewooon.
Starfield wil ik nog wel een keer spelen.quote:Op woensdag 18 maart 2026 12:56 schreef Divje het volgende:
Starfield allang uitgespeeld (x3) op PC want daar was het nog te redden met mods
Dont botherquote:Op woensdag 18 maart 2026 13:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Starfield wil ik nog wel een keer spelen.
hij ziet gewoon wat hij graag wilt zien.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:07 schreef over_hedge het volgende:
Er zitten op 1 stukje een aantal seksshops. En wat hoeren die buiten staan. Is wel vlak naast een plek waar je vaak komt (bij Vic)
Maar op dat stukje na valt het wel heel erg mee qua dildos etc?
Ik heb eens de resterende 2 maanden van mijn basic abonnement omgezet naar extra (12 euro) om eens spiderman 2 te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
De PS Plus Extra/Premium games staan er ook in.
Vond deel 1 en Miles Morales ook beduidend leuker.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb eens de resterende 2 maanden van mijn basic abonnement omgezet naar extra (12 euro) om eens spiderman 2 te doen.
Best een aardige game maar tot op heden ook niet meer dan dat.
Snap niet zo dat het zulke hoge cijfers kreeg.
Had jij Dragon's Dogma 2 gespeeld?quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:06 schreef Scrummie het volgende:
Zin in Crimson Desert. Dat gaat GENIETEN worden
quote:Op woensdag 18 maart 2026 11:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Net als bij Dark Souls. Bijna iedereen liep het kerkhof in. Och, een skelet is makkelijk te verslaan. Nou nee dus
En Wolverine, en X-Men.quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vond deel 1 en Miles Morales ook beduidend leuker.
Heb het na 3 delen eigenlijk ook wel gezien nu.
En ik snap dat het in New York hoort, maar dat heb ik wel gezien nu.
Komt sowieso nog een nieuwe Spiderman aan, en er zijn geruchten over een Venom spin-off.
Tja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |