abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2026 @ 17:36:55 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220324431
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:48:47 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220325378
Launch trailert:

Bekijk deze YouTube-video

Dit zijn, samen met de Digital Foundry filmpje hierboven, de eerste beelden die ik zie, aangezien ik de afgelopen maanden bewust video's vermeden heb, om er er zo blank mogelijk in te gaan.

Maar oh oh wat heb ik hier een zin in.

En nadat Pearl Abyss recent al een plaatje had vrijgegeven vwb de console specs, waarover toch wat zorgen waren, en het filmpje hierboven dat specifiek over de PS5 Pro versie gaat, heb ik wel vertrouwen in.

Sowieso wederom een Aziatische (Koreaans in dit geval) studio die weer even laat zien hoe het moet.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:57:45 #79
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220326186
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Launch trailert:

Dit zijn, samen met de Digital Foundry filmpje hierboven, de eerste beelden die ik zie, aangezien ik de afgelopen maanden bewust video's vermeden heb, om er er zo blank mogelijk in te gaan.

En nadat Pearl Abyss recent al een plaatje had vrijgegeven vwb de console specs, waarover toch wat zorgen waren, en het filmpje hierboven dat specifiek over de PS5 Pro versie gaat, heb ik wel vertrouwen in.

Sowieso wederom een Aziatische (Koreaans in dit geval) studio die weer even laat zien hoe het moet.
Wat voor game is het eigenlijk?
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:00:53 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220326211
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:57 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Wat voor game is het eigenlijk?
Verhaal gedreven open wereld action game.

Gemaakt door een Koreaanse (ik vermoed niet het Noordelijke gedeelte) studio met een eigen engine.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:18:03 #81
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220326332
Zie net dat ie pas om 23.00u Nederlandse tijd launcht.

Dat is wel een rottijd.
Vrijdag ochtend is sowieso altijd vanuit huis virtueel aanwezig zijn (vind werken een vies woord), maar toch :{w
Maar eens regelen dat ik dan vrij ben.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 22:44:11 #82
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220326906
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gemaakt door een Koreaanse (ik vermoed niet het Noordelijke gedeelte) studio met een eigen engine.
Beetje zoals Witcher of meer als Elden Ring? Ik weet echt niets van de game :D
  donderdag 12 maart 2026 @ 22:59:24 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220327003
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:44 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Beetje zoals Witcher of meer als Elden Ring? Ik weet echt niets van de game :D
Iig geen soulslike oid.
A murky, forgotten land.
  donderdag 12 maart 2026 @ 23:04:50 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220327024
Denk Dragons Dogma 2 meets Zelda Breath of the Wild
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220327060
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Volgens mij is het verhaal niet zo belangrijk ? Iig niet zoals bv Witcher 3. Vind ik wel jammer.
pi_220327225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 23:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Volgens mij is het verhaal niet zo belangrijk ? Iig niet zoals bv Witcher 3. Vind ik wel jammer.
Er is één Spanjaard die z’n impressions/review te vroeg online had gezegd en dit was kort zijn punten:

Crimson Desert early review leak/impressions.

A somewhat respected Spanish YouTuber with 700k subs named “Revenant” shared his experience with the review copy of Crimson Desert in a now deleted podcast VOD. Here’s his impressions I managed to get before it was taken down, as well as some leaks from the reviewer Discord of Crimson Desert where Pearl Abyss helps reviewers which he shared:

\- it is not a narrative focused game, not an RPG. It’s much better than Black Desert in narrative, but not close to say Witcher 3 or Kingdom Come. It’s mostly about epic moments and battles.

\- Combat is INCREDIBLE. He’s never seen such combat on a large scale. Like a character action game (DMC, Ninja Gaiden) set in a massive open world

\- Combat has lots of player expression and depth. Different moves depending on positioning/direction. For example grapple command from behind is a suplex, from the side it’s a throw. Attack animations dependent on where you hit.

\- The player is not only able to use trees as slingshots, but can also use enemies as slingshots. Presumably with some of the giant creatures we’ve seen in trailers.

\- Absolutely no handholding, quite complex mechanics. It’s not a soulslike, but like a souls game you have to get used to the rhythm of its combat. It’s a slow burn and very steep learning curve for the first 8 hours, but when it clicks you’ll love it.

\- Crazy verticality even without the sky islands. The world design and mission structure is like RDR2, the mechanics are like Breath of the Wild and Tears of the Kingdom.

\- Massive game. 50 hours in and he’s still in the first area.

\- Gushes about the music, says it’s “fucking awesome, fucking awesome, fucking awesome”. Compares it to the Witcher 3. Ambient music also incredible and beautiful, slow and ethereal.

\- Incredible atmosphere. Epic sense of scale, like Shadow of the Colossus / BOTW. Fantastic music helps elevate it. Nighttime is actually dark, like Dragons Dogma.

\- Says game is lacking QOL. Confusing inventory. Quest items stay in inventory after finishing said quests. Limited inventory and no storage methods in your camp, so no storage. Only a bank where you can exchange currencies. They’ve asked Pearl Abyss about it but haven’t received a response.

\- When you clear a camp, bodies despawn from the enemies you’ve killed after you wipe the enemies out. Meaning you have to leave an enemy or two alive so you can loot, unless you want to lose it. Or just loot during battle.

\- Other minor issues. Says it’s stuff that can be fixed though.

Overall he thinks the game will get an 80/85 on metacritic from journalists. Only because of the very steep initial learning curve and the lack of QOL. It depends on whether they can overcome the learning curve and look past the QOL, after which wouldn’t be surprised if it got 90+, even a 95. Calls it an unpolished diamond.

Thinks users will love it. He says it’s his “favorite open world game ever”, even above Elden Ring, RDR2, Witcher 3 BOTW, KCD2 which he’s played and loved.
pi_220327246
Koreaanse games zijn nooit narrative heavy of überhaupt origineel. Als ik de impressions allemaal lees is het een gigantische typische Ubisoft open world RPG met heel veel mechanics van andere games en leunt het heel erg op combat.

Ben wel benieuwd: hier kan je honderden uren in stoppen denk ik. Hoop vooral op een levende wereld waarin veel te doen is en exploren echt rewarding is.

AC: Odyssey was ook gigantisch en mooi maar er was echt geen reet te doen. Hopelijk neigt CD meer naar RDR2 wat dat betreft.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 01:32:09 #88
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220327261
Ik heb eigenlijk meer zin in Monster Hunter Stories 3

Een monster catching achtige game die echt tering goed scoort bij de critics

https://www.metacritic.co(...)atform=playstation-5
pi_220329031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 01:32 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb eigenlijk meer zin in Monster Hunter Stories 3

Een monster catching achtige game die echt tering goed scoort bij de critics

https://www.metacritic.co(...)atform=playstation-5
Ik ga ook aan Space Marine II beginnen als ie volgende week op PS+ komt, staat al sinds release op de wishlist. Crimson komt wel ooit, lijkt me een game die over de jaren beter gaat worden. 14.gif
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 maart 2026 @ 10:55:31 #90
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220329151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:49 schreef Drankster het volgende:

[..]
Ik ga ook aan Space Marine II beginnen als ie volgende week op PS+ komt, staat al sinds release op de wishlist. Crimson komt wel ooit, lijkt me een game die over de jaren beter gaat worden. 14.gif
Space Marine 2 is wel lekker raggen :9
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 13 maart 2026 @ 12:57:41 #91
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220330490
quote:
"Pearl Abyss has confirmed that the game requires an internet connection for initial setup (day 1 patch). Once installation is complete, the game can be enjoyed offline. However, an internet connection will be required every time they release a patch, the game will not run otherwise."
  vrijdag 13 maart 2026 @ 14:08:03 #92
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220330909

Dat ziet er ook wel geinig uit :D
A murky, forgotten land.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 19:04:33 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220333644

Strongly recommended van iemand die de vorige delen niet heeft gespeeld
  zondag 15 maart 2026 @ 10:13:07 #94
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220348034
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
Launch trailert:

Ik sta echt versteld toen ik dit zag. Heb ik lang niet meer gehad bij games dat het echt next-gen aanvoelde. Het verbaast me dat ze dit uit de huidige generatie consoles kunnen trekken.

Op detail niveau zijn de graphics niet speciaal maar de schaal... allememaggies.

Het is eigenlijk alsof je de landschappen van Death Stranding combineert met gewoon goede hack & slash gameplay

Echt zo'n game waarbij je continue even zit te gapen naar het landschap.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220348287
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik sta echt versteld toen ik dit zag. Heb ik lang niet meer gehad bij games dat het echt next-gen aanvoelde. Het verbaast me dat ze dit uit de huidige generatie consoles kunnen trekken.

Op detail niveau zijn de graphics niet speciaal maar de schaal... allememaggies.

Het is eigenlijk alsof je de landschappen van Death Stranding combineert met gewoon goede hack & slash gameplay

Echt zo'n game waarbij je continue even zit te gapen naar het landschap.
Zegt meer over de industrie. Red Dead Redemption 2 (PS4) en Horizon Forbidden West (PS5)hebben het jaren geleden al gedaan. Red Dead Redemption 2 hoort ook gewoon een Enhanced Edition te krijgen. De PS4 Pro versie die je ziet op de PS5 (Pro) is gewoon meh met Fake 4K en 30FPS. Unreal Engine 4 en 5 hebben de industrie ook niet in goede kant geduwd met een hoop issues.

Heel veel zin in Crimson Desert. Eigenlijk samen met GTA VI de twee spellen waar ik meest zin in heb. Benieuwd of AC Black Flasg Resynced en het “vernieuwde” Starfield wat gaat worden.
SOONY
  zondag 15 maart 2026 @ 13:56:11 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220349174
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:05 schreef DKUp het volgende:

[..]
Zegt meer over de industrie. Red Dead Redemption 2 (PS4) en Horizon Forbidden West (PS5)hebben het jaren geleden al gedaan. Red Dead Redemption 2 hoort ook gewoon een Enhanced Edition te krijgen. De PS4 Pro versie die je ziet op de PS5 (Pro) is gewoon meh met Fake 4K en 30FPS. Unreal Engine 4 en 5 hebben de industrie ook niet in goede kant geduwd met een hoop issues.

Heel veel zin in Crimson Desert. Eigenlijk samen met GTA VI de twee spellen waar ik meest zin in heb. Benieuwd of AC Black Flasg Resynced en het “vernieuwde” Starfield wat gaat worden.
Klopt natuurlijk wel maar dit voelt toch weer een stapje hoger dan RDR2.

Moet zeggen ben nu Kingdom Come Deliverance 2 aan het spelen en hoewel de graphics opzich niet de mooiste zijn, is de natuur echt fantastisch gedaan. Daar zie je goed dat het niet alleen pure graphics is, maar ook kennis van landschappen en hoe je realistische paden, beekjes en bossen maakt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220349727
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klopt natuurlijk wel maar dit voelt toch weer een stapje hoger dan RDR2.

Moet zeggen ben nu Kingdom Come Deliverance 2 aan het spelen en hoewel de graphics opzich niet de mooiste zijn, is de natuur echt fantastisch gedaan. Daar zie je goed dat het niet alleen pure graphics is, maar ook kennis van landschappen en hoe je realistische paden, beekjes en bossen maakt.
YouTube kanaal Game World Art maakt hele interessante videos over hoe je een een realistisch en kloppende game wereld maakt. Die guy is toevallig een oud Rockstar dev heeft oa gewerkt aan RDR2. Heel interessant om zulke processen van zo’n perspectief te zien.

zondag 15 maart 2026 @ 15:29:03 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220349890
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games :D

Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen _O_
A murky, forgotten land.
  zondag 15 maart 2026 @ 15:31:55 #99
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220349902
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben altijd geobsedeerd door water in games :D

Hoe het eruit ziet, hoe het stroomt, hoe het reageert op mensen en obstakels en zo.
Watervallen _O_
Het moment dat ze een glas met drinken perfectioneren _O_
  zondag 15 maart 2026 @ 15:32:41 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220349910
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 15:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het moment dat ze een glas met drinken perfectioneren _O_
Boh _O_
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')