abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220303252
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:05 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is het dan ook.
Nee, extreemrechts is niet de normaalste zaak van de wereld.
pi_220303262
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is het dan ook.

Het idee van 'deplatformen' is al heel lang failliet. Dat heeft niet gewerkt en gaat ook nooit werken. Nou ja, als je doel is om partijen als FvD niet groter te laten worden.
Het heeft ook weinig nut. Het schijnt dat FvD het goed doet op social media en daar een grote achterban weet op te bouwen. Van de NPO hoeven ze het iedergeval niet te hebben want daar worden ze niet uitgenodigd. Alhoewel ik laatst Van Houwelingen bij de Jortcast hoorde. Die was zelf ronduit verbaasd dat hij door een NPO programma werd uitgenodigd.
pi_220303275
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Nee, extreemrechts is niet de normaalste zaak van de wereld.
Allicht, maar het podium delen met een mede-lid van de TK is dat wel.
pi_220303355
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:17 schreef MoreDakka het volgende:
Allicht, maar het podium delen met een mede-lid van de TK is dat wel.
Rechtsstatelijke waarden zijn naar mijn idee belangrijker dan democratische waarden. Als een partij uit is op het aantasten van de rechtsstaat moet die partij niet in de gelegenheid gesteld worden om volwaardig te kunnen functioneren binnen de democratie. De manier waarop kan variëren van het niet volwaardig debatteren met politici die een dergelijke partij vertegenwoordigen tot aan het verbieden van een dergelijke partij.
pi_220303383
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Rechtsstatelijke waarden zijn naar mijn idee belangrijker dan democratische waarden. Als een partij uit is op het aantasten van de rechtsstaat moet die partij niet in de gelegenheid gesteld worden om volwaardig te kunnen functioneren binnen de democratie. De manier waarop kan variëren van het niet volwaardig debatteren met politici die een dergelijke partij vertegenwoordigen tot aan het verbieden van een dergelijke partij.
Niet debatteren met ze betekent 2 dingen:
- je laat ze plekken claimen waar jij niet meer kan komen, zo'n evenement als dit moeten ook andere partijen gewoon kunnen vertellen wat hun plan is voor de boeren. Als je FvD gaat vermijden, laat jij je door hen de mond snoeren. Geen optie.
- je kunt FvD geen weerwoord meer geven, alles wat FvD dan zegt blijft onweersproken. Dat kan een keuze zijn, maar wel een gevaarlijke.

Voorlopig vind ik het prima als Grinwis en anderen gewoon naar debatten gaan waar collegakamerleden van FvD ook heen gaan. Het zijn volksvertegenwoordigers, zo moet je ze gewoon behandelen.
  maandag 9 maart 2026 @ 21:44:36 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220303406
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:49 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat een hemeltergend slechte lijsttrekker heeft GroenLinks gevonden voor Amsterdam (Groot-Wassink was echt twee klassen beter). En nee, ik ben echt niet gevoelig voor de vele leugens van Carel Brendel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Carel_Brendel

Het lijkt er gelukkig op dat PvdA het van hen gaat winnen.
https://www.parool.nl/gem(...)ussenstand~b89cb92e/

Dan is ook gelijk duidelijk wat de koers van de fusie moet zijn in de hoofdstad, en wie de kar moet gaan trekken.

Ik heb een tijdje gedacht: voor Amsterdam zou een wat rechtser college verfrissend kunnen zijn.
Rechtser liever niet mag ik hopen. Het is meer dat GL Amsterdam een nogal vervelend en bestuurlijk incompetent clubje is dat vooral heel druk bezig is met het innemen van standpunten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220303418
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:40 schreef Hanca het volgende:
Niet debatteren met ze betekent 2 dingen:
- je laat ze plekken claimen waar jij niet meer kan komen, zo'n evenement als dit moeten ook andere partijen gewoon kunnen vertellen wat hun plan is voor de boeren. Als je FvD gaat vermijden, laat jij je door hen de mond snoeren. Geen optie.
- je kunt FvD geen weerwoord meer geven, alles wat FvD dan zegt blijft onweersproken. Dat kan een keuze zijn, maar wel een gevaarlijke.
Niet deelnemen aan een debat is niet direct waar ik op doel, je kunt tijdens het debat ook duidelijk laten blijken dat een partij of politicus de rechtsstaat wil aantasten. Ook als het debat daar op zichzelf niet over gaat. Het publiek moet geïnformeerd worden over de wolven in schaapskleren van Forum voor Democratie.
pi_220303487
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Niet deelnemen aan een debat is niet direct waar ik op doel, je kunt tijdens het debat ook duidelijk laten blijken dat een partij of politicus de rechtsstaat wil aantasten. Ook als het debat daar op zichzelf niet over gaat. Het publiek moet geïnformeerd worden over de wolven in schaapskleren van Forum voor Democratie.
Er is een debatleider, daarbij laat je dan nog FvD zorgen dat jij je plannen over de boeren niet kan vertellen.
pi_220303510
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rechtser liever niet mag ik hopen. Het is meer dat GL Amsterdam een nogal vervelend en bestuurlijk incompetent clubje is dat vooral heel druk bezig is met het innemen van standpunten.
Vind het ook wel schokkend dat de VVD zich zo nadrukkelijk in het hoekje van Forum heeft geplaatst. Ze halen ze rechts en conservatief in.

Het zou heel goed zijn als PvdA boven GL gaat eindigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 22:00:26 ]
pi_220303575
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Vind het ook wel schokkend dat de VVD zich zo nadrukkelijk in het hoekje van Forum heeft geplaatst. Ze halen ze rechts en conservatief in.

GL en PvdA vormen ook daar gewoon 1 fractie: https://amsterdam.groenli(...)26-samen-een-fractie
Dus uiteindelijk gaat het weinig uit maken, waarschijnlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 22:08:35 ]
pi_220303607
https://www.telegraaf.nl/(...)haald/140171694.html (premium)

quote:
Doorbraak in Europees Parlement over strenge terugkeerwet asielzoekers: VVD rechts ingehaald
Hier gaan we weer meer van horen verwacht ik.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220303633
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL en PvdA vormen ook daar gewoon 1 fractie: https://amsterdam.groenli(...)26-samen-een-fractie
Dus uiteindelijk gaat het weinig uit maken, waarschijnlijk.
Ik wist dat ze één fractie gaan vormen maar ik denk wel dat het kan schelen of Pels (maakt echt een heel matige indruk) of Mbarki (maakt wat mij betreft een goede indruk) de de facto politiek leider gaat worden - en wie de meerderheid van zetels binnen deze fractie gaat leveren. Ik hoop echt PvdA, voor de toekomst. Als zij winnen dan leveren ze de leider en hebben ze de meeste zetels binnen de samenwerking.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 22:18:53 ]
pi_220303659
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik wist dat ze één fractie gaan vormen maar ik denk wel dat het kan schelen of Pels (maakt echt een heel matige indruk) of Mbarki (maakt wat mij betreft een goede indruk) de de facto politiek leider gaat worden - en wie de meerderheid van zetels binnen deze fractie gaat leveren. Ik hoop echt PvdA, voor de toekomst. Als zij winnen dan leveren ze de leider en hebben ze de meeste zetels binnen de samenwerking.
Als PvdA wint heb je nog kans dat de PvdA leider wethouder wordt en de GL leider de fractie gaat leiden.
  maandag 9 maart 2026 @ 22:29:21 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220303729
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De VVD moeten we eigenlijk gewoon afschrijven als serieuze partij. Sommige individuen binnen de de partij en een gedeelte van de achterban zijn nog best oké maar zoals ook in de afgelopen BNR Studio Den Haag weer mooi naar voren kwam is die partij alleen maar bezig met campagne voeren en zijn ze daarin schadelijk opportunistisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220303749
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als PvdA wint heb je nog kans dat de PvdA leider wethouder wordt en de GL leider de fractie gaat leiden.
Mbarki keert dan terug als locoburgemeester (van wat ik gezien heb gaat dat prima) en radicale chic nepobaby Pels kan terug naar de ballenbak van Ikea. Helemaal goed. Eens per maand Free Gaza roepen enzo.

Maar goed: gelukkig is in mijn eigen gemeente GroenLinks wel normaal. Dat krijgt uit strategische overwegingen mijn stem (in geval van winner-takes-all is het meer CDA, Volt of D66).
pi_220303817
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD moeten we eigenlijk gewoon afschrijven als serieuze partij. Sommige individuen binnen de de partij en een gedeelte van de achterban zijn nog best oké maar zoals ook in de afgelopen BNR Studio Den Haag weer mooi naar voren kwam is die partij alleen maar bezig met campagne voeren en zijn ze daarin schadelijk opportunistisch.
Ik ken eigenlijk niemand meer die VVD stemt. Zelfs mijn oude rijke conservatieve oom van 85 met meer dan tien miljoen vermogen (als het niet meer is) en huizen in Italië en Spanje (leve de afkoopsom en gouden parachutes) stemt er niet meer op.

Op reddit hebben de overgebleven VVD-stemmers het openlijk over "survival of the fittest" en "het leven is een jungle".

Juichen bij bommen op Iran. Op de watervoorzieningen, op de wijken waar het hardst tegen de ayatollahs werd gedemonstreerd, op scholen met kinderen.

Mijn historisch hart huilt - tijd om weer eens Dark Continent van Mark Markuszower te herlezen...

edit: Mark Mazower...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 22:49:00 ]
pi_220303874
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Rechtsstatelijke waarden zijn naar mijn idee belangrijker dan democratische waarden.
Ik weet niet wat erger is. Of dit is een oproep tot een dikastocratie (wat al steeds meer het geval is) of dit is een inhoudsloze deepity.
pi_220303885
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heel mooi. Dat zouteloze compromis van die VVD'ers sloeg nergens op, dan kwam er van daadwerkelijke uitzetting niets terecht. We weten inmiddels dat EU-wetten heel duidelijk en heel draconisch moeten zijn, anders wordt er te veel ruimte gegeven aan rechters die op de stoel van de wetgever gaan zitten.
  maandag 9 maart 2026 @ 23:09:46 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220303906
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn historisch hart huilt - tijd om weer eens Dark Continent van Mark Markuszower te herlezen...

edit: Mark Mazower...
Goede tip, deze ga ik maar eens bestellen denk ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220303927
CU, GLPvdA, SGP worden in dit artikel genoemd, maar alle oppositiepartijen zijn tegen de bezuinigen op de gehandicaptenzorg en blijkbaar zijn zelfs D66 en VVD er ongelukkig mee: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tieke-steun-a4922561

Als minister Sterk slim is, trekt ze dit in. Anders gaat het haar alleen maar goodwill kosten, terwijl ze het nooit door beide Kamers gaat krijgen.

Hier een gratis bron:
https://www.nu.nl/politie(...)handicaptenzorg.html

CU comminuceert hier ook steeds intern over, het lijkt er een beetje op dat zolang dit er ligt Bikker nergens over mee gaat praten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 23:16:01 ]
pi_220303936
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Denk je echt dat dat het probleem is, dat men nog niet genoeg weet over FvD?
pi_220304050
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Fijn dat er dan toch eindelijk terugkeerhubs gaan komen. Dat is de missende schakel om effectief terugkeerbeleid op poten te krijgen. Wel opmerkelijk dat Jetten daar nu ineens voorstander voor is terwijl hij altijd heeft aangegeven er pertinent op tegen te zijn.
pi_220304053
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:55 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Fijn dat er dan toch eindelijk terugkeerhubs gaan komen. Dat is de missende schakel om effectief terugkeerbeleid op poten te krijgen. Wel opmerkelijk dat Jetten daar nu ineens voorstander voor is terwijl hij altijd heeft aangegeven er pertinent op tegen te zijn.
Volgens mij was hij er in de campagne wel voor, als onderdeel van de nieuwe EU-wetgeving. Tenminste, dat is wat ik me herinner.
pi_220304068
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 23:55 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Waarom zijn ellendige kampementen en poelen des doods buiten de Europese grenzen "de missende schakel"? Waarom gewoon niet rechtstreeks met Marokko zaken doen?

Hierboven wordt ook weer om "heel draconische wetten" geroepen.

Het besef dat het hier om gewone mensen gaat en niet (veroordeelde) criminelen of terroristen is volledig afwezig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2026 00:03:50 ]
pi_220304074
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 00:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom zijn ellendige kampementen en poelen des doods buiten de Europese grenzen "de missende schakel"? Waarom gewoon niet rechtstreeks met Marokko zaken doen?

Hierboven wordt ook weer om "draconische maatregelen" geroepen. Het besef dat het hier om gewone mensen gaat en niet (veroordeelde) criminelen of terroristen is volledig afwezig.
Omdat dat gewoon niet werkt in de praktijk. Al decennialang niet. Veel Afrikaanse landen hebben van migratie hun verdienmodel gemaakt en willen simpelweg hun criminele onderdanen niet terughebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')