abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:14:11 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220270842
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Niet met opzet, onderzoek naar de school:

https://www.yahoo.com/new(...)ikely-020237374.html

Exclusive-US investigation points to likely US responsibility in Iran school strike, sources say
By Phil Stewart and Idrees Ali
Fri, March 6, 2026 at 3:02 AM GMT+1

March 5 (Reuters) - U.S. military investigators believe it is likely that U.S. forces were responsible for an apparent strike on an Iranian girls' school that killed scores of children on Saturday but have not ‌yet reached a final conclusion or completed their investigation, two U.S. officials told Reuters.

Reuters was unable to determine more details about ‌the investigation, including what evidence contributed to the tentative assessment, what type of munition was used, who was responsible or why the U.S. might have struck the school.

U.S. Defense ​Secretary Pete Hegseth on Wednesday acknowledged the U.S. military was investigating the incident.

The officials, who spoke on condition of anonymity to discuss sensitive military matters, did not rule out the possibility that new evidence could emerge that absolves the U.S. of responsibility and points to another responsible party in the incident.

Reuters could not determine how much longer the investigation would last or what evidence U.S. investigators are seeking before the assessment can be completed.

The ‌girls' school in Minab, in southern Iran, was hit ⁠on Saturday during the first day of U.S. and Israeli attacks on the country. Iran's ambassador to the U.N. in Geneva, Ali Bahreini, said the strike killed 150 students. Reuters could not independently confirm the death toll.

The ⁠Pentagon referred questions from Reuters to the U.S. military’s Central Command, whose spokesperson, Captain Timothy Hawkins, said: “It would be inappropriate to comment given the incident is under investigation.”

The White House did not directly comment on the investigation, but press secretary Karoline Leavitt said in a statement to Reuters, “While the Department of War ​is ​currently investigating this matter, the Iranian regime targets civilians and children, not the ​United States of America.”

Asked about the incident during a news ‌briefing on Wednesday, Hegseth said: “We’re investigating that. We, of course, never target civilian targets. But we’re taking a look and investigating that.”

U.S. Secretary of State Marco Rubio told reporters on Monday that the United States would not deliberately target a school.

"The Department of War would be investigating that if that was our strike, and I would refer your question to them," Rubio said.
Dat is natuurlijk verschrikkelijk maar een andere orde dan het Iraanse regime dat bewust haar eigen burgers vermoordt.

Doorgaans als je over "bombarderen van burgers" spreekt bedoel je daar opzet mee. Ik ontken de opzet, niet dat er burgerslachtoffers vallen. Die gaan bij elk conflict onvermijdelijk vallen helaas.
pi_220270843
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heeft Iran zich gehouden aan het internationale recht vind jij?
Jij leest ook nooit of wel dan?

Ik zeg letterlijk in de post die je quote dat Iran dat niet doet.....

|:( |:( |:(
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:14:18 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220270844
VS staan India tijdelijk inkoop Russisch olie toe

De Verenigde Staten geven India tijdelijk toestemming om Russische olie te kopen. Volgens het Amerikaanse ministerie van Financiën moet dat helpen om de wereldwijde olietoevoer op peil te houden nu aanvallen in het Midden-Oosten die verstoren.

De vrijstelling geldt alleen voor ladingen Russische olie die al onderweg waren op zee. Zo wil Washington voorkomen dat Rusland extra financieel voordeel krijgt van nieuwe verkopen. President Trump verbood landen vorig jaar Russische olie af te nemen. Wie dat wel bleef doen, kreeg zelf een importheffing opgelegd.

India heeft nog olievoorraden voor ongeveer 25 dagen.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 09:14:38 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220270845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De doden bij de meisjes school waren dat geen burgers?

Deadly bombing of Iran primary school ‘a grave violation of humanitarian law’: UNESCO
Die zijn natuurlijk slechts collateral damage waar we doelbewust van wegkijken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 09:15:15 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220270846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Lijkt mij heel sterk dat het internationale recht toelaat dat je ´´preventief´´ op basis van niets andere landen bombardeert en voor regime change wil zorgen.

Nog beter, ik weet wel zeker dat het internationale recht zoiets niet toe laat.
Dat is ook niet wat er staat volgena mij

Nog beter, ik weet wel zeker dat dat niet is wat er staat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220270847
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je zegt dat er burgers gebombardeerd worden suggereer je opzet.
Nee, want dan zeg je: Er worden doelbewust burgers gebombardeerd.
Dat staat er niet.

Maar goed Israels verleden kennende de afgelopen tijd en jaren zal het mij ook niet verbazen als naar buiten komt dat het wel doelbewust is.

Echter voor nu laten we Israel eens een keer het voordeel van de twijfel geven.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:15:27 #82
396550 Richestorags
pi_220270849
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:')
pi_220270851
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:10 schreef MissButterflyy het volgende:
7 minuten geleden
Iraanse leger kondigt uitbreiding vergeldingsaanvallen aan
Het Iraanse leger heeft aangekondigd zijn vergeldingsaanvallen uit te breiden. "De komende dagen krijgt de vijand te maken met intensievere en grootschaligere aanvallen", meldde de staatstelevisie.

Onduidelijk is of het Iraanse leger in staat is om zijn vergeldingsaanvallen op te voeren. Zowel Israël als de VS meldden eerder op vrijdag dat het aantal lanceerinstallaties dat Iran nog heeft fors is teruggedrongen.

De Iraanse militaire leiding maakte ook melding van aanvallen met drones op een luchtmachtbasis in het noorden van Israël en op Amerikaanse bases in Koeweit en in Erbil in Irak. Die beweringen zijn (nog) niet onafhankelijk geverifieerd.

Nu.nl

Gebluf?
En waarom zendt de staats tv nog uit? Die zouden toch ook vernietigd worden?
Laat ze toch gewoon lekker die onzin uitzenden...
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:15:51 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220270852
quote:

[..]

Deadly bombing of Iran primary school ‘a grave violation of humanitarian law’: UNESCO
Bij een oorlog komen mensen om. En nu? Welk punt probeer je hier nu te maken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:16:05 #85
396550 Richestorags
pi_220270856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, want dan zeg je: Er worden doelbewust burgers gebombardeerd.
Dat staat er niet.

Maar goed Israels verleden kennende de afgelopen tijd en jaren zal het mij ook niet verbazen als naar buiten komt dat het wel doelbewust is.

Echter voor nu laten we Israel eens een keer het voordeel van de twijfel geven.
Het was een Amerikaans bombardement, dus laten we dat zeker doen.
pi_220270858
quote:

[..]
Er zat natuurlijk een groot wapen complex voor kernwapens onder die school.
Dat soort excuses van Israel kennen we inmiddels wel.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:17:06 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220270863
In Bahrein werden vannacht twee hotels en een appartementencomplex geraakt door raketten. De golfstaten hebben straks wel echt een probleem met hun reputatie als luxe hub voor allerlei figuren. Economische gevolgen zullen groot zijn.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:17:07 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220270864
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere aantijging ook wel. Het gebrek aan humaniteit zit namelijk vooral bij degenen die zich iedere keer opnieuw zo anti-Westers opstellen. Daar heb je er trouwens ook wel een aantal van bij rechts, maar het overgrote deel zit bij progressief links.
[..]
Dit weten we toch. Iran = niet Westers + grotendeels Islamitisch + mensen van kleur. Daar moet men in bepaalde kringen dan meteen voor in de bres springen en daar misbruikt men het 'international recht' voor.
Wie springt er precies in de bres voor het Iraanse regime? Volgens mij is iedereen en z'n oma het erover eens dat dat een stel schurken zijn. Het discussiepunt is echter of het slim is om dan maar, ogenschijnlijk zonder enig plan, een oorlog in het Midden-Oosten te ontketenen.
Huilen dan.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:18:20 #89
396550 Richestorags
pi_220270873
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie springt er precies in de bres voor het Iraanse regime? Volgens mij is iedereen en z'n oma het erover eens dat dat een stel schurken zijn. Het discussiepunt is echter of het slim is om dan maar, ogenschijnlijk zonder enig plan, een oorlog in het Midden-Oosten te ontketenen.
Hier op Fok! gelukkig niemand echt.
pi_220270875
quote:

[..]
Jij gaat beweren dat het opzet was?
pi_220270876
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je zegt dat er burgers gebombardeerd worden suggereer je opzet.
Jij zegt dat er geen burgers gebombardeerd worden wat natuurlijk aantoonbaar onzin is.

Of dit opzet is of niet is de vraag, een afzwaaier of foute informatie kan ook allemaal de oorzaak zijn, dat er alsnog vele onschuldige burgers slachtoffer gevallen zijn en nog meer vallen is een logisch gevolg met deze bizarre hoeveelheid bommen en granaten die 2 westerse mogendheden over Iran storten.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 09:19:40 #92
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220270883
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Jij gaat beweren dat het opzet was?
Waar doe ik dat?
pi_220270885
quote:

[..]

Was dat nou echt?
Ik las iets over dat het oude beelden uit Afghanistan waren ofzo.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:19:49 #94
396550 Richestorags
pi_220270886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij zegt dat er geen burgers gebombardeerd worden wat natuurlijk aantoonbaar onzin is.

Of dit opzet is of niet is de vraag, een afzwaaier of foute informatie kan ook allemaal de oorzaak zijn, dat er alsnog vele onschuldige burgers slachtoffer gevallen zijn en nog meer vallen is een logisch gevolg met deze bizarre hoeveelheid bommen en granaten die 2 westerse mogendheden over Iran storten.
Ja doh, dat gebeurt in elke oorlog.

Maar voorlopig staat de teller voor het Iraanse regime nog vele malen hoger, maak je geen zorgen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:20:03 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220270888
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik blijf steeds lezen alsof er grote steun is voor het Iraanse regime onder niet rechtse fok users/Nederland. Ik heb eigenlijk enkel een paar moslims users gezien op fok die het Iraanse regime steunen. Maar het lijkt alsof sommige users hier bijna betaald worden om leugens te verzinnen om verder te polariseren.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 09:21:19 #96
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220270891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja doh, dat gebeurt in elke oorlog.

Maar voorlopig staat de teller voor het Iraanse regime nog vele malen hoger, maak je geen zorgen.
Ah ja, dan is het goed.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:21:22 #97
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220270892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:14 schreef Momo het volgende:
VS staan India tijdelijk inkoop Russisch olie toe

De Verenigde Staten geven India tijdelijk toestemming om Russische olie te kopen. Volgens het Amerikaanse ministerie van Financiën moet dat helpen om de wereldwijde olietoevoer op peil te houden nu aanvallen in het Midden-Oosten die verstoren.

De vrijstelling geldt alleen voor ladingen Russische olie die al onderweg waren op zee. Zo wil Washington voorkomen dat Rusland extra financieel voordeel krijgt van nieuwe verkopen. President Trump verbood landen vorig jaar Russische olie af te nemen. Wie dat wel bleef doen, kreeg zelf een importheffing opgelegd.

India heeft nog olievoorraden voor ongeveer 25 dagen.
Oei, dat is niet veel.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:21:51 #98
396550 Richestorags
pi_220270893
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah ja, dan is het goed.
Beweert ook precies niemand. Wat wil je nu eigenlijk precies?
pi_220270894
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik blijf steeds lezen alsof er grote steun is voor het Iraanse regime onder niet rechtse fok users/Nederland. Ik heb eigenlijk enkel een paar moslims users gezien op fok die het Iraanse regime steunen. Maar het lijkt alsof sommige users hier bijna betaald worden om leugens te verzinnen om verder te polariseren.
Iedere Moslim steunt dat regime. Dat is dus het gehele probleem. Want die groep wordt hier groter en groter.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:22:23 #100
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220270897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Heel irritant om dat steeds te lezen ja. Het voegt niks dan geruzie en gezeik toe in deze topicreeks.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')