abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 12:46:31 #201
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220263490
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Vette pet wel. Waar haal je die?
www.pettenshop.ru
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:47:36 #202
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220263500
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Vette pet wel. Waar haal je die?
Die krijg je van het Kremlin als je je targets haalt *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220263519
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
https://spectator.clingen(...)gevaarlijk-iran-echt

Het spijt me. Nog steeds denk ik dat Iran helemaal niet zo gevaarlijk is en was.
Niet voor niks gingen ze zo tekeer tegen hun eigen bevolking; doodsbang de macht te verliezen.
Nogmaals: dat keur ik af en hadden ze niet moeten doen, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ze wisten dat de VS en Israël ook nog niet klaar waren met ze.
Inflatie rees de pan uit, werkeloosheid, rellen, tekort aan drinkwater. Iran had eigenlijk wel wat anders aan zijn hoofd.
De zware sancties en bombardementen afgelopen jaar hebben ook niet meegeholpen.

En daarom slaan Israël en de VS nu toe. Het regime is op z’n zwakste.
En dat proces van afbrokkelen al vele jaren eerder begonnen.

En wat is je bron?

Want als de doelstellingen van noord Korea betreffende de VS en het westen worden gevraagd zal daar ook weinig aardigs over worden geschreven.
Iran bezit een belangrijke doorvoerkanaal. Iran heeft de mogelijkheid Qatar, Dubai etc te raken. Wanneer die failliet gaan creëert dat een probleem voor het westen.
Het regime zal vechten tot het bittere einde, want itt westerling vrezen zij de dood niet. Ze spelen het nog slim ook met hun raketten afvoeren op afweerinstallaties die miljoenen kosten tov raketten die wat 50.000 kosten?

Het zal mij niet verbazen als dit een ww3 wordt, hoor. De EU bemoeit zich er al mee. Rusland zal dat ook doen. Turkije ook.
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:49:56 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220263527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat is Mark Rutte afgegleden... Treurig.
Teflon he, dan glibber je alle kanten op.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:50:55 #206
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220263538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat is Mark Rutte afgegleden... Treurig.
Markie is nu echt in zichzelf gaan geloven, dat is nooit een goed idee.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220263546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:49 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Iran bezit een belangrijke doorvoerkanaal. Iran heeft de mogelijkheid Qatar, Dubai etc te raken. Wanneer die failliet gaan creëert dat een probleem voor het westen.
Het regime zal vechten tot het bittere einde, want itt westerling vrezen zij de dood niet. Ze spelen het nog slim ook met hun raketten afvoeren op afweerinstallaties die miljoenen kosten tov raketten die wat 50.000 kosten?

Het zal mij niet verbazen als dit een ww3 wordt, hoor. De EU bemoeit zich er al mee. Rusland zal dat ook doen. Turkije ook.
Qatar.
Je bedoelt die financiers van Hamas?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220263568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Qatar.
Ja. En de VS.
pi_220263603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:54 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Ja. En de VS.
Je, ze spelen het sluw.
Net als de Saoedi's.
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:00:29 #210
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220263663
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:49 schreef Servieskast het volgende:

[..]

Ach welnee, hooguit een groot regionaal conflict, zoals het nu is.

Ruzland kan niks, want Oekraïne.
China kijkt rustig achteroverleunend toe, te observeren hoe de VS zijn voorraad raketten er doorheen jaagt.
Die gaan zich niet branden aan Iran, met hun Taiwan plannen in het achterhoofd.

En Turkije is Navo lid, dus die gaan ook echt niet tegen de VS vechten.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:01:00 #211
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220263666
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Iran kernwapens had, had men nog veel intensiever het Midden-Oosten kunnen terroriseren en had men er tevens waarschijnlijk al wel eentje afgevuurd richting Israël. Als je ook ziet hoe ze nu te werk gaan, het is totaal losgeslagen. Ze vuren op alles en iedereen wat af. Van Cyprus tot Turkije, de Golfstaten, Saoedi-Arabië en schijnbaar dus ook Azerbeidzjan.
Als Turkije terugslaat dan zijn de rapen gaar. Dat zullen ze niet zo snel doen maar als ze dat doen dan doen ze dat gelijk grondig.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220263669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je, ze spelen het sluw.
Net als de Saoedi's.
Net als de vs. Ze spelen allemaal sluw.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ach welnee, hooguit een groot regionaal conflict, zoals het nu is.

Ruzland kan niks, want Oekraïne.
China kijkt rustig achteroverleunend toe, te observeren hoe de VS zijn voorraad raketten er doorheen jaagt.
Die gaan zich niet branden aan Iran, met hun Taiwan plannen in het achterhoofd.

En Turkije is Navo lid, dus die gaan ook echt niet tegen de VS vechten.
We shall see. Heb liever ongelijk.
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:02:02 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220263675
Dit lijkt me geen slechte zaak:

https://english.aawsat.co(...)as-islamic-jihad-cut

quote:
Israeli-US operations targeting various Iranian military and security leaders have cut off communication between officials handling the Palestinian file in Iran’s Revolutionary Guard Corps (IRGC) and leaders at multiple levels within Palestinian factions, both inside and outside Gaza.

Asharq Al-Awsat has learned from informed Palestinian factional sources that contact with commanders in the IRGC - whether in the Quds Force or in branches directly linked to Palestinian groups, particularly Hamas and Islamic Jihad - has been severed since the first day of the Israeli-US attacks last Saturday.

...

While Hamas relies on multiple funding sources, Islamic Jihad and other factions depend solely on Iranian backing. The downturn has affected salary payments to their members, raising fears of significant damage and even the potential collapse of some groups.
pi_220263676
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als Turkije terugslaat dan zijn de rapen gaar. Dat zullen ze niet zo snel doen maar als ze dat doen dan doen ze dat gelijk grondig.
Als de Koerden er zich mee gaan bemoeien zal dat gebeuren.
pi_220263692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:01 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Net als de vs. Ze spelen allemaal sluw.
[..]
Dat bevestigde ik dus.
Maar in hoeverre Epic Fury een sluw idee was, valt nog te bezien.
Ik houd mijn hart vast. Gezien de eerdere zinloze en grotendeels mislukte harde, niets ontziende en definitieve ingrepen van de VS c.s. in die regio. Enorme hoeveelheden slachtoffers en nauwelijks resultaat, alleen maar meer haat.
pi_220263705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:02 schreef Qarrad het volgende:
Dit lijkt me geen slechte zaak:

https://english.aawsat.co(...)as-islamic-jihad-cut
[..]

Zodat Israël vrij spel krijgt. Super goede zaak, man.
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:05:31 #217
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220263716
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Qatar.
En wie financiert Qatar? Nou, wij o.a.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220263719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De Golfstaten handelen veelal niet in ons belang. Kijk maar eens naar de Emiraten en hoe ze Soedan en de rest van Noord-Afrika destabiliseren.
[..]
Het afzetten van Mossadeq, die overigens echt geen democraat was, heeft dus vooral een hoop gezeik opgeleverd.
Waarom was hij geen democraat? Omdat hij de olie nationaliseerde?
pi_220263724
quote:
3s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]
En wie financiert Qatar? Nou, wij o.a.
Precies.
Kortom: ze spelen het sluw.

Als ik geen medelijden hoef te hebben met Iran, dan hoef ik dat ook niet met die officieel erkende terroristensteuners van/in Qatar.
Of nee, wacht even... m'n portemonnee!
pi_220263834
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Iran kernwapens had, had men nog veel intensiever het Midden-Oosten kunnen terroriseren en had men er tevens waarschijnlijk al wel eentje afgevuurd richting Israël. Als je ook ziet hoe ze nu te werk gaan, het is totaal losgeslagen. Ze vuren op alles en iedereen wat af. Van Cyprus tot Turkije, de Golfstaten, Saoedi-Arabië en schijnbaar dus ook Azerbeidzjan.
Ach, ze moeten wat en zo gek is het nog niet. De afweer is schaarser en stukken duurder dan de Iraanse troep die ze uit de lucht schieten...
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:24:13 #221
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220263906
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:26:45 #222
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220263934
twitter
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220263939
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja boeiend. Ze roepen al jaren van alles.
Poetin heeft ook de meest onaardige dingen geroepen over de EU.

....

Maar in daden blijkt het toch anders want ze vallen zelf met bosjes.
Je bent er bekend mee dat Rusland Oekraïne is binnengevallen?
pi_220263948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:26 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Je bent er bekend mee dat Rusland Oekraïne is binnengevallen?
Oekraïne is geen EU, toch?
  FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2026 @ 13:31:50 #225
364681 over_hedge
pi_220264009
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Oekraïne is geen EU, toch?
Oekraïne is Europa. Maar geen lid van de Europese Unie.
Opgelost. graag gedaan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220264133
quote:
Veruit de meeste Republikeinen steunen de Amerikaans-Israëlische oorlog tegen Iran. Toch klinkt er meer kritiek op president Donald Trump dan gebruikelijk binnen zijn MAGA-beweging. Sommige radicaal-rechtse stemmen waarschuwen dat Trump dreigt zijn kiezers van zich te vervreemden.
Nu.nl

Als dat zou kunnen, graag!
pi_220264290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nu.nl

Als dat zou kunnen, graag!
Misschien kunnen ze de slogan "It's MAGA, not AMIGA" hanteren. :P
Maar deze oorlog is natuurlijk een klap in het gezicht van de isolationistische MAGA-types zoals Vance en in mindere mate Gabbard. Vance geeft dan wel morrend een steunbetuiging aan de operatie omdat ie zelf de ambitie heeft om in ieder geval de volgende Republikeinse presidentskandidaat te worden en dan moet je Trump niet tegen je in het harnas jagen.
En met zo'n operatie als in Venezuela komt Trump wel weg. Er is een duidelijk doel, een snel succes en geen eindeloos geld- en mensenlevenverslindend conflict. Als de VS nog heel snel victorie kan kraaien in Iran en maakt dat ze wegkomen, dan kan Trump het misschien nog wel verkopen, maar als het wel de kant op gaat van een volgend Irak of Afghanistan, dan gaat die vleugel van MAGA steeds meer morren natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220264366
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Hopelijk is het enkel taal voor het Amerikaanse publiek.
Want wat hij allemaal zegt, staat niet in het Navo verdrag.

Hier zegt hij dat de Navo er ook is om de VS macht op het wereldtoneel te laten projecteren. |:(

[ x ]
Dat is gewoon Rutte met zijn gebrekkige Engels. Wat hij probeert te zeggen is dat het NAVO bondgenootschap de VS in staat stelt om basissen van NAVO bondgenoten (met toestemming) te gebruiken om militair te kunnen optreden in gebieden in de wereld die verder van de VS afliggen. Vooral het VK heeft er nog veel rondom de landen die ze vroeger hebben gekoloniseerd.

De VS mag nu van NAVO bondgenoten, vooral het VK, de basissen dichter bij het MO gebruiken voor defensieve acties rondom de landen die nu door Iran worden aangevallen. Ze mogen echter geen aanvalsacties vanaf die plekken uitvoeren, iets waar Trump niet blij mee was.

Meer dan dat is het niet. De NAVO gaat zich niet bij de oorlog voegen oid.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:14:53 #229
117098 Hathor
Effe niet
pi_220264477
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[ x ]
^O^
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220264480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zie nog niets.
Nee je wilt het niet zien want dat zou niet in jouw straatje passen.
quote:
[..]
Door EEN DEEL. Dat ontkent toch ook niemand?
Alleen wie zegt dat dat deel zou mogen bepalen wat een land nodig heeft?
Het grote deel vraagt om hulp en die krijgen.
quote:
Of vind jij dat Nederland compleet bezet moet worden omdat een groep wappies wat anders wil?
Vast niet.

En wat ik daarmee bedoel (wat ik niet al 100x gezegd heb):
Wij weten niet hoeveel mensen in Iran voor een ander regime zijn. Dat kan 1% zijn, 5%, of 95%.
Dat weten wij niet en hebben ook geen recht om dat te bepalen.
Dat jij de situatie met Iran vergelijkt met wappies. Wat ontzettend sneu.
quote:
[..]
Leuk voor ze ofzo? En nu?
Nu nog steeds.
quote:
[..]
Kom eens uit je haat hoekje.
Dus omdat ik niet met je eens ben zit ik in een haathoekje? In de jaren 30 sloten de fascisten mensen op omdat zij hun tegenspraken dus het zegt wel genoeg over je.

En dan zeg jij dat ik een haathoekje zit. :')
quote:
[..]
Nee, omdat het er niet grootschalig is.
Dus je erkent dat het gebeurt.
Corporate translator
pi_220264553
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee je wilt het niet zien want dat zou niet in jouw straatje passen.
Nee, ik zie het niet omdat het onzin is.

quote:
Het grote deel vraagt om hulp en die krijgen.
Nee, dat weet jij helemaal niet..... Dat er tot maximaal 5 miljoen demonstranten waren zegt niets over wat die andere 80 miljoen inwoners willen.

quote:
Dat jij de situatie met Iran vergelijkt met wappies. Wat ontzettend sneu.
Ik vergelijk het daarmee omdat dat een makkelijke vergelijking is.
Een kleine groep wappies kan niet bepalen wat voor beleid er in NL moet zijn. Laat staan dat bv de VS bommen op NL gaat gooien omdat die wappies dat willen.

Zelfde in Iran.
Voor zo ver WIJ WETEN gaat het om een kleine groep die tegen is. En dus hebben wij er weinig van te vinden.

quote:
Nu nog steeds.
Leuk voor ze, en wat nu?

quote:
Dus omdat ik niet met je eens ben zit ik in een haathoekje? In de jaren 30 sloten de fascisten mensen op omdat zij hun tegenspraken dus het zegt wel genoeg over je.

En dan zeg jij dat ik een haathoekje zit.
Jij zit in het haathoekje omdat je moslims haat en alle andere meningen compleet afkeurt.

quote:
Dus je erkent dat het gebeurt.
Het zal best ergens eens voorgekomen zijn.
Maar het is natuurlijk onzin dat als je in NL een trein pakt je altijd maar aangesproken zou worden omdat je eet.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:38:58 #232
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220264704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:34 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]
Is geen neppe zooi.

The shit is real. :)
Even snel op webcams gekeken maar zie niets geks hoor.
pi_220264741
Het niveau in dit topic is af en toe wel om te janken hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220264933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom was hij geen democraat? Omdat hij de olie nationaliseerde?
quote:
Eventually, internal and external crises converged to a juncture at which the same Parliament that had elected him Prime Minister began to vehemently oppose him. He also lost the support of his longtime ally, Ayatollah Abol-Qassem Kashani, a hardline cleric with anti-imperialist and anti-colonial leanings. Mosaddegh’s relationship with members of Parliament became so strained that he often avoided attending the National Assembly and communicating with lawmakers (Ali Mirfetros 2008).

Mosaddegh predicted that the National Assembly would soon dismiss him and decided to preemptively dissolve the Parliament. According to the constitution of Iran at the time, the Prime Minister did not have the authority to dissolve the Parliament, from which he received his legitimacy. Moreover, in the history of Iran after the Constitutional Revolution of 1906, there was never an instance wherein a Prime Minister would dissolve the Parliament.

Many of his advisors and staunch supporters warned him about this decision. Parliament Speaker Abdollah Moazami, who was close to Mossadegh, strongly opposed the dissolution of the Parliament and urged Mosaddegh to resolve his differences with lawmakers through mediation.

Mosaddegh undermined an important tradition in the constitutional system of Iran according to which the Shah had the authority to dismiss and replace the Prime Minister during an interregnum, when the Parliament did not exist. Ahmad Shah Qajar had previously used this privilege in extended periods of time when there was no Parliament due to war or other crises. During World War I, Ahmad Shah dismissed and installed a dozen Prime Ministers in the course of an interregnum lasting 6 years, from 1915 to 1921.

Many more friends and supporters of Mosaddegh warned him against his decision to dissolve the Parliament. Another member of the Parliament and ardent ally of Mosaddegh, Karim Sanjabi, visited him at his residence and cautioned him that if he dissolves the Parliament, he may face dismissal by the Shah or potentially a coup d’état. According to Sanjabi, Mosaddegh told him that the Shah lacked the courage to dismiss him and in case of a coup, he had the people’s unconditional support. He then angrily expelled a stunned Sanjabi from his house (Homayoun Katouzian, BBC Persian, 2014).

Overall, Mosaddegh was aware of the Shah's legal authority to dismiss him during an interregnum, but largely relied on the belief that he was a national hero and hence the Shah did not dare to dismiss him.

In any case, Mosaddegh had made his decision and in early August 1953, held a referendum for dissolution of the Parliament. Neither the Parliament nor the Shah had approved this referendum. Moreover, the method for conducting the vote was outlandish. Not only were the ballot boxes for “yay” and “nay” votes separate, but even the precincts for each vote were different. In other words, to vote “yay,” one had to go to one location in the city; and to vote “nay,” he was to travel to another. Subsequently, the anonymity of the voting process, which is the foundation of democracy, was completely violated.
https://en.radiofarda.com(...)-shah-/30785712.html
Incelfrikandel
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:02:12 #235
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220264935
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hep op interwebs gestaan?

Kijk maar, echt heel erg!!
pi_220264953
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Moeilijk he feiten die niet in je straatje passen.
quote:
[..]
Nee, dat weet jij helemaal niet..... Dat er tot maximaal 5 miljoen demonstranten waren zegt niets over wat die andere 80 miljoen inwoners willen.
Jij hebt ze geteld? Heb je alle Iraniërs gevraagd?
quote:
[..]
Een kleine groep wappies kan niet bepalen wat voor beleid er in NL moet zijn. Laat staan dat bv de VS bommen op NL gaat gooien omdat die wappies dat willen.

Zelfde in Iran.
Voor zo ver WIJ WETEN gaat het om een kleine groep die tegen is. En dus hebben wij er weinig van te vinden.
Jij weet ook niks maar je doet wel alsof.
quote:
[..]
Leuk voor ze, en wat nu?
Nu nog steeds.
quote:
[..]
Jij zit in het haathoekje omdat je moslims haat en alle andere meningen compleet afkeurt.
Sorry dat ik Hamas afkeur.
quote:
[..]
Maar het is natuurlijk onzin dat als je in NL een trein pakt je altijd maar aangesproken zou worden omdat je eet.
Heb ik dat gezegd?
Corporate translator
pi_220264957
blablablabla
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:09:22 #238
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220264979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
[..]

Zelfde in Iran.
[..]
Leuk voor ze, en wat nu?
[..]
[..]
Ok, aangezien je steeds blijft hameren dat het maar een kleine groep is...
https://www.uu.nl/en/news(...)-an-islamic-republic

quote:
Large majority of Iranians oppose an Islamic republic
GAMAAN researchers asked more than 200,000 Iranians, about 158,000 of whom live in Iran and 42,000 abroad, the question ‘Islamic Republic: yes or no?’. The vast majority of respondents answered ‘no’: 81 per cent of current residents of Iran and 99 per cent of Iranians living abroad. 15 per cent of Iranians currently living in Iran answered the question with ‘yes’ and 4 per cent with ‘not sure’.
81% dus is tegen een islamitisch republiek.
Maar ja, zal wel 'fake news' van Universiteit van Utrecht zijn of zo.
pi_220264998
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Moeilijk he feiten die niet in je straatje passen.
Ja joh...Iets wat niet bestaat moet ik opzoeken en dan zou het niet in mijn straatje passen....

quote:
Jij hebt ze geteld? Heb je alle Iraniërs gevraagd?
Wait, whut??
Ik zeg hier juist de hele tijd dat wij helemaal niet weten wat Iraniers willen en dus niets kunnen zeggen??
Jij en anderen roepen juist de hele tijd alsof jullie precies weten wat het volk wil.

quote:
Jij weet ook niks maar je doet wel alsof.
Ik zeg de hele tijd dat ik niets daarvan weet...
Jij bent degene die beweert dat we precies weten wat het volk daar wil.

quote:
Nu nog steeds.
Leuk voor ze, en wat nu?

(te dom om mijn vraag te snappen en daarom blijf je maar herhalen 8)7 )

quote:
Sorry dat ik Hamas afkeur.
Gefeliciteerd, net als wij allemaal.

Overigens is niet elke moslim Hamas, dus klopt alsnog niet wat je zegt.
pi_220265016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:09 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ok, aangezien je steeds blijft hameren dat het maar een kleine groep is...
https://www.uu.nl/en/news(...)-an-islamic-republic
[..]
81% dus is tegen een islamitisch republiek.
Maar ja, zal wel 'fake news' van Universiteit van Utrecht zijn of zo.
Een survey, ja heel leuk.

Laat het volk dat dan maar eens aantonen.

Zoals al vaker gezegd:
Als het volk wat anders wil, top. Succes ermee, ga voor wat nieuws.
Als het volk het niet wil, ook top. Niet mijn pakkie an.

Wie zijn wij om ons daar mee te bemoeien?
pi_220265043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja joh...Iets wat niet bestaat moet ik opzoeken en dan zou het niet in mijn straatje passen....
[..]
Wait, whut??
Ik zeg hier juist de hele tijd dat wij helemaal niet weten wat Iraniers willen en dus niets kunnen zeggen??
Jij en anderen roepen juist de hele tijd alsof jullie precies weten wat het volk wil.
[..]
Ik zeg de hele tijd dat ik niets daarvan weet...
Jij bent degene die beweert dat we precies weten wat het volk daar wil.
[..]
Leuk voor ze, en wat nu?

(te dom om mijn vraag te snappen en daarom blijf je maar herhalen 8)7 )
[..]
Gefeliciteerd, net als wij allemaal.

Overigens is niet elke moslim Hamas, dus klopt alsnog niet wat je zegt.
Hamas is een protestbeweging. Zonder Israël was er geen Hamas. Als je Hamas wil ontmantelen kun je de bevolking niet laden lijden. Begin daar maar mee ipv Hamas af te keuren.
pi_220265060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:17 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Hamas is een protestbeweging. Zonder Israël was er geen Hamas. Als je Hamas wil ontmantelen kun je de bevolking niet laden lijden. Begin daar maar mee ipv Hamas af te keuren.
Een terreurorganisatie dat is ontstaan en gegroeid vanwege het protest en opstand.

Zonder de terreur vanuit Israel was Hamas nooit ontstaan, dat klopt.
Maar goed dat praat ook de daden vanuit Hamas niet goed.
pi_220265069
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Een terreurorganisatie dat is ontstaan en gegroeid vanwege het protest en opstand.

Want? Je poked the bear en die zal een keer aanvallen. Hamas is essentieel voor Israel, anders hebben ze geen zondebok.
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:21:52 #244
117098 Hathor
Effe niet
pi_220265085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:17 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Hamas is een protestbeweging.
Goeie genade, hoe krijg je het uit je toetsenbord? _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:22:17 #245
438527 MissButterflyy
pi_220265088
IS ER NOG NIEUWS??
pi_220265092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:20 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Want? Je poked the bear en die zal een keer aanvallen. Hamas is essentieel voor Israel, anders hebben ze geen zondebok.
Sure, zoals ik al zei: Zonder de constante terreur door Israel was Hamas nooit ontstaan.

Echter dat doet niets af aan dat Hamas inmiddels een terroristische organisatie is.
Van beide kanten moeten er dingen veranderen. Als Israel niet gaat stoppen, dan blijven organisaties zoals Hamas actief en populair.
pi_220265121
Gebeurt er nog wat? Atoombommetje ofzo?

Anders ga ik een pizzaatje bellen hoor.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220265133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Is dat zo? Op het moment dat Hamas iets doet loopt jij de hele topic vol te gooien met whataboutismes over Israël of het westen.
Corporate translator
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:29:29 #249
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220265134
BIEM!

twitter
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:31:31 #250
438527 MissButterflyy
pi_220265151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef TweedeKlum het volgende:
BIEM!

[ x ]
Een wapenfabriek?
pi_220265159
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Is dat zo? Op het moment dat Hamas iets doet loopt jij de hele topic vol te gooien met whataboutismes over Israël of het westen.
Wat is het probleem dat je nu wilt aankaarten dan?

Ik heb de daden van Hamas nog nooit goedgekeurd.
Het enige wat ik wel gedaan heb en doe is aangeven waarom Hamas doet wat het doet en waarom het bestaat.
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:33:00 #252
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220265162
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een wapenfabriek?
Lijkt me wel zoiets ja, of munitieopslag.
Zie je ook wel eens in Oekraine en Rusland oorlog.
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:33:30 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220265167
Iran die maakt geen vrienden in de regio

Iran is een kat in het nauw

quote:
26 minuten geleden
Rook gezien boven Saudische hoofdstad Riyad

Boven de Saudische hoofdstad Riyad is donderdag rook gezien.

Een getuige heeft tegen persbureau Reuters gezegd dat het gaat om het noorden van de stad.

Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. Iran heeft Saudi-Arabië meermaals aangevallen sinds het uitbreken van de oorlog.

Meerdere aanvallen werden afgeslagen. De Amerikaanse ambassade in Riyad werd dinsdag getroffen door drones.

De diplomatenwijk aan de westelijke rand van Riyad huisvest de meeste buitenlandse missies in het land. Ingewijden zeggen dat diplomaten en medewerkers van ambassades donderdag te horen hebben gekregen dat ze ter plekke moesten schuilen.

Dat in verband met een potentiële, maar niet gespecificeerde dreiging.

Saudi-Arabië zegt alle noodzakelijke maatregelen te zullen nemen voor de veiligheid en bescherming van zijn grondgebied, burgers en inwoners.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220265178
quote:
BIEM!

[ x ]
Legendes zeggen dat hij nog steeds achteruit aan het rijden is :')
pi_220265181
quote:
BIEM!

[ x ]
Een vloekende Jood? Nou heb ik alles gezien. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')