Nee joh, jammer dat ze tegenwoordig zo laat zijn ipv de vroege tijden van 'vroeger'. Vond ik als kind altijd tof, dan zat je midden in de nacht klaar voor F1 toen het nog echt 's nachts was in zulke landen, keek je naar buiten en was het overal donker (behalve misschien bij nog één ander huis), dan voelde je je echt een fanquote:Op donderdag 5 maart 2026 08:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Heb ik al gezegd dat het veel te vroeg de sessies zijn.
Dat is voor mij ook wel de volgorde, hoewel ik ook geen hekel heb aan avondracesquote:Op donderdag 5 maart 2026 08:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, jammer dat ze tegenwoordig zo laat zijn ipv de vroege tijden van 'vroeger'. Vond ik als kind altijd tof, dan zat je midden in de nacht klaar voor F1 toen het nog echt 's nachts was in zulke landen, keek je naar buiten en was het overal donker (behalve misschien bij nog één ander huis), dan voelde je je echt een fan
Dit is ook wel prima, sowieso alleen mensen in je buurt die ook willen kijken want de rest ligt nog op bed
Mijn favoriete races, in volgorde:
1. Supervroege races
2. Beetje vroege races
3. Normaletijdraces
4. Lateropdedagraces
5. Avondraces
Als die op zaterdag zouden zijn zou ik dat ook niet hebbenquote:Op donderdag 5 maart 2026 08:17 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel de volgorde, hoewel ik ook geen hekel heb aan avondraces
Avondrace is een beetje afhankelijk van of die op een zaterdag- of zondagavond is, op de zondag een race om 22.00 uur is altijd jammer omdat het dan race kijken en gelijk naar bed is zonder hier na te kunnen pratenquote:Op donderdag 5 maart 2026 08:17 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel de volgorde, hoewel ik ook geen hekel heb aan avondraces
quote:Aston Martin-teambaas vreest zenuwbeschadiging bij coureurs door trillingen
Aston Martin beperkt het aantal ronden tijdens de Grand Prix van Australië. De renstal wil voorkomen dat coureurs Fernando Alonso en Lance Stroll zenuwbeschadiging oplopen door sterke trillingen in de auto, aldus teambaas Adrian Newey.
Volgens Newey worden de trillingen veroorzaakt door de door Honda geleverde motor, die de schokken via het chassis doorgeeft aan het stuur.
"Die trilling veroorzaakt al wat kleine problemen, zoals spiegels die eraf vallen, achterlichten die losraken," zei hij in Albert Park. "Maar het belangrijkste probleem is dat die trilling uiteindelijk in de vingers van de coureur terechtkomt."
Alonso zegt dat hij niet meer dan 25 ronden achter elkaar kan rijden zonder risico op blijvende zenuwbeschadiging in zijn handen. Stroll voelt de grens al na 15 ronden. "We moeten het aantal ronden tijdens de race dus fors beperken, totdat we de bron van de trilling hebben gevonden," aldus Newey.
De Britse renstal kampte tijdens de wintertests al met technische problemen, waardoor het aantal afgelegde kilometers beperkt bleef. Volgens Newey is er wel vooruitgang geboekt bij het verminderen van de trillingen in het batterijpakket, maar blijft het probleem in het chassis bestaan.
Honda-topman Koji Watanabe kan niet voorspellen wanneer de problemen zijn opgelost. "Ik wil dat het snel gaat, maar op dit moment is het lastig te zeggen wanneer en hoe," zei hij.
https://nos.nl/artikel/26(...)eurs-door-trillingen
Alonso en Honda is geen gelukkig huwelijk blijkt maar weer.quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2026 08:38 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk Aston Martin podium. Hup Alonso. Vijfentwintig jaar god. COME ON.
Is die auto in China gebouwd ofzoquote:
Die mogen al blij zijn als ze de race kunnen uitrijdenquote:
Bij kwalificatie komen niet verder dan Q1 om de auto te sparen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 08:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die mogen al blij zijn als ze de race kunnen uitrijden![]()
Dat wordt lachen als hij in ronde 10 uitvalt.quote:Op donderdag 5 maart 2026 08:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
GOAT als Fernando kan zoiets wel handelen. Die gaan ons verrassen. Mark my words!
Eerder Gp3 enginequote:
Lachen om het leed van anderen. Dan spoor je sowieso niet.quote:Op donderdag 5 maart 2026 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat wordt lachen als hij in ronde 10 uitvalt.
Het is entertainment. Ik lach.quote:Op donderdag 5 maart 2026 09:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lachen om het leed van anderen. Dan spoor je sowieso niet.
Maar denk echt dat ze een rookgordijn aan het optrekken zijn. Zondag vlammen.
Vandaar dat ze amper hebben getest, het is allemaal tactiek.quote:Op donderdag 5 maart 2026 09:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lachen om het leed van anderen. Dan spoor je sowieso niet.
Maar denk echt dat ze een rookgordijn aan het optrekken zijn. Zondag vlammen.
En daarna Hadjar xDquote:Op donderdag 5 maart 2026 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Pre-season niet echt meegekregen, maar is Russell nou echt puur op basis daarvan de favoriet voor de wereldtitel, met Verstappen en Leclerc als naaste belagers en dan Hamilton en Antonelli en dan pas Norris en Piastri?
Klinkt wel vreemd, maar het is ook het enige team met een Honda motor en dat is wat dat betreft ook een nadeelquote:Op donderdag 5 maart 2026 11:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hadden ze die trilling van de motor naar het chassis niet eerder op kunnen merken? Vind dat toch wel een beetje vreemd, een issue die maar bij een motor producent speelt, en zelfs een met ervaring met F1-motoren. Volgens mij krijgen we niet het hele verhaal te horen.
Lance haalt sowieso nooit meer rondjes dan 15.quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klinkt wel vreemd, maar het is ook het enige team met een Honda motor en dat is wat dat betreft ook een nadeel
"Fernando heeft het gevoel dat hij niet meer dan 25 ronden kan rijden voordat hij blijvende zenuwschade aan zijn hand oploopt. Lance geeft aan dat zijn grens bij vijftien ronden ligt.”
lol. Comedy capers. En Alonso baas boven baas
Lollipopman kan daar vast iets mee.quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hadden ze die trilling van de motor naar het chassis niet eerder op kunnen merken? Vind dat toch wel een beetje vreemd, een issue die maar bij een motor producent speelt, en zelfs een met ervaring met F1-motoren. Volgens mij krijgen we niet het hele verhaal te horen.
Ik denk dat Newey gewoon een gigantische blunder heeft begaan mnet het ontwerp van de auto en dat ze het niet durven toe te geven.quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Al besprokenquote:Op donderdag 5 maart 2026 11:17 schreef TweedeKlum het volgende:
Ow, hij heeft zijn best gedaan.![]()
Bekijk deze YouTube-video
En zenuwschade heeft ie al langquote:Op donderdag 5 maart 2026 11:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lance haalt sowieso nooit meer rondjes dan 15.
Ach, daar wordt toch nog wel het een en ander in aangepast. Nu kut, aan het eind van het jaar in elk geval minder kut.quote:Op donderdag 5 maart 2026 08:42 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar hoe die nieuwe regelementen gaan uitpakken maar ik vrees een grote shitshow.
Russell werd ook al als favoriet aangemerkt voordat er überhaupt getest was, puur omdat men verwachtte dat Mercedes de beste motor gebouwd had. De pre-season tests hebben op zich bevestigd dat de Mercedes idd goed is, maar er bleek ook uit dat Ferrari en Red Bull het goed voor elkaar hadden (met RB als grote verrassing daarbij, gezien hun eerste seizoen met de RBPT). Bovendien leken de auto's met Ferrari-motor een snellere start te kunnen maken dan met name de Mercedes-motoren. De 'kenners' hebben echter hun voorspelling niet aan durven passen en dus wordt Russell nog steeds het vaakst genoemd als WDC komend seizoen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Pre-season niet echt meegekregen, maar is Russell nou echt puur op basis daarvan de favoriet voor de wereldtitel, met Verstappen en Leclerc als naaste belagers en dan Hamilton en Antonelli en dan pas Norris en Piastri?
Nu is de gp van Australië sowieso al niet geweldig over het algemeen. Dus die eerste race gaat ook niet meteen een goed beeld geven verwacht ik.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, daar wordt toch nog wel het een en ander in aangepast. Nu kut, aan het eind van het jaar in elk geval minder kut.
Het blijft koffiedik kijken op dit moment, zondag weten we meer.quote:Op donderdag 5 maart 2026 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Ze gaan niet ver voor de bocht van het gas af, ze blijven volgas, maar in de fase voor het aanremmen decelereert de auto om energie op te laden (terwijl ze nog volgas rijden). Dat is dat "superclipping" waar het de laatste tijd over gaatquote:Op donderdag 5 maart 2026 12:35 schreef quo_ het volgende:
Kon nog wel eens interessant worden met de tow van de teammaat. Als je nu voor het optimale rondje al ver voor een bocht van het gas af moet om bij te laden kun je wellicht behoorlijk wat winnen door een teammaat voor je die het gas er op houdt.
100% precies andersomquote:Op donderdag 5 maart 2026 08:17 schreef Symphonic het volgende:
Mijn favoriete races, in volgorde:
1. Supervroege races
2. Beetje vroege races
3. Normaletijdraces
4. Lateropdedagraces
5. Avondraces
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |