Een halve uitzending vandaag. Ach ja, alles is ook wel verteld hè. Robin en Pearl zijn verliefd. Tot over hun oren. Dat weten we nu wel. En omdat alle andere kandidaten zijn opgedonderd kunnen ze ook samen in het grote bed slapen. Nu de mensen van het productieteam nog wegkijken. Dan kan het feest in Zweden pas echt beginnen.
Wat ik mooi vond, was het liedje van Robin op de gitaar. Nou ja, mooi… Als hij dit bij The Voice zou doen, draait er geen stoel. Maar dat weet Robin zelf ook wel. Het gaat om het gebaar. Oh trouwens, ik weet dat je meeleest, Robin. Ik kreeg nog een verzoek van Pearls zoon Dylan: Of je alsjeblieft je gitaar thuis wil laten als je in de zomervakantie naar Suriname komt.
Door naar het tweede verliefde stelletje. Elsje en Gilbertje. Die hebben ook de nacht samen doorgebracht, maar willen daarover geen details naar buiten brengen. Namens heel Nederland wil ik daar graag op reageren: GODZIJDANK. Details krijgen over de nacht van Elsje en Gilbert… Ik ga nog liever met mijn blote kont in een
nest rode mieren zitten.
Verse ananas. Daar wil ik nog wel even op terugkomen, want dat is waar je Gilbert ’s nachts voor wakker kan maken. Ik heb altijd geleerd dat je nooit moet zeggen waar ze je ’s nachts voor wakker mogen maken, want daar krijg je spijt van. Ik hoop dan ook dat Gilberts oude voetbalmaten een keer midden in de nacht een emmer verse ananas over hem heen kieperen. Inclusief sap graag.
Ook in Andorra hebben ze bijtjes in de buik. Mede dankzij moeders, laten we eerlijk zijn. Zo kan het ook hè, Monique. Heb je meegekeken? Het was uitstekend cursusmateriaal voor jou. Kernboodschap: Moederliefde is niet jezelf als een idiote aandachtstrekker gedragen op tv. Moederliefde is het allerbeste willen voor je zoon.
Debbie vindt Andrés ouders lief en Dré zelf is een cadeautje. Ze vindt vooral zijn humor leuk. Minpuntje zijn de dartavondjes met Javier, Pedro en Manuel. Triple onverstaanbaar, die lui. Voortaan is maandagavond voor haar dus Debbies Dolle Dekentjesavond. Iedereen blij.
Door naar Noorwegen. Hans weet het allemaal nog niet. Hij vindt Thea een moordwijf en wil graag contact houden. Ze glimlacht, praat, ademt. Allemaal voordelen, maar ja. Ze heeft ook een hond en die kan geen dertig dagen achtereenvolgens in een kajak zitten. Voorlopig eerst maar even skaipen en wetseppen. Kijken hoe dat bevalt.
Toen hij bij het uitblazen van de kaarsjes een wens mocht doen, gingen zijn gedachten nog wel even terug naar Iris. Misschien toch alsnog een keer naakt op tafel gaan liggen en dat zij dan met kaarsenvet … Ach, laat ook maar. Samen met Thea een schapenkop eten zou ook al mooi zijn.
Tot slot de vrouw die tijd nodig heeft om het troebele water te klaren. Jaja. Ze weet het allemaal mooi te verwoorden, die Claudia. Maar ze wil eigenlijk gewoon de ene nacht op Hans International liggen en de volgende nacht met Vlugge Victor vrijen. En wat was dat voor een getrut van die mannen bij het afscheid? Ga gewoon weg!
Zo. Dat was het dan. Dit was het einde van het einde en daarmee is het ook het begin van het begin van mijn voorspelling voor morgen waarmee ik toch echt aan het einde kom van mijn samenvattingen van dit eindeloos lange programma. Mooi verwoord toch? Ik kan zo Jungiaans therapeut worden.
In alfabetische volgorde is dit mijn voorspelling voor morgen:
André: slaapt samen.
Met Debbie natuurlijk. En overdag staan ze samen in de smoezelige keuken van het familiehotel in Andorra om vlees en toetjes te maken.
Claudia: slaapt met velen.
In navolging van Hans en Viktor heeft ze ook in een laag uitgesneden truitje aan Raoul en Ben gevraagd of ze misschien willen aanhaken. Ook de afgevallen mannen bij Elsje en Monique schijnen een mailtje van Claudia te hebben gehad.
Elsje: slaapt alleen.
Begon er genoeg van te krijgen dat Gilbert om alles huilt. Toen het gebeurde tijdens het afwegen van de bananen in de supermarkt was de maat vol. Het sieraad van zijn moeder heeft ze via DHL teruggestuurd.
Hanneke: slaapt pas laat.
Is namelijk aan het daten geslagen. Niet met Dave maar met een dove. Scheelt een letter. Hij begrijpt steeds precies wat ze gebaart.
Hans: droomt veel.
Vooral over Iris en kaarsvet. Met Thea is het helaas een beetje doodgebloed. Zijn sok is wel weer droog.
Klaas: slaapt vaak.
Maar is ook vaak weer vroeg uit de veren om een vrouw zonder schoolgaande kinderen te zoeken. Sas en Bar zijn BFF’s geworden en gaan iedere schoolvakantie bij Klaas skiën.
Monique: slaapt lekker warm.
Löffeltje Löffeltje met Peter. Na een aarzelende start hebben ze elkaar helemaal gevonden. Wim baalt nog steeds dat het concert van Pink Floyd niet doorging.
Robin: slaapt uit.
Met een Surinaamse parel in zijn armen. Ze zijn een jaar later nog altijd de gelukkigste mensen op aarde. Liefde is mooi.