abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220259872

Vanaf 5 januari bij RTL 4

Deze winter komt RTL 4 terug met ‘Winter Vol Liefde’! Acht singles hebben Nederland verlaten om hun dromen na te jagen in Oostenrijk, Noorwegen, Zweden, Andorra en Zwitserland. Als chef-kok of lodge-eigenaar leiden ze een heerlijk leven, maar dit willen ze graag delen met die ene speciale persoon die hun hart verwarmt. De eerste beelden beloven romantiek in de koude wintermaanden, waar mogelijk liefde opbloeit te midden van besneeuwde bergtoppen en warme haardvuren. 'Winter Vol Liefde' is vanaf maandag 5 januari te zien bij RTL 4 en een week vooruit te streamen bij Videoland.

Maak hieronder kennis met de acht hoofdpersonen van 'Winter Vol Liefde' seizoen 3.

Andre, 28 jaar, Andorra

Andre woont al bijna zijn hele leven in het prachtige Andorra. Op jonge leeftijd vertrok hij samen met zijn ouders naar één van de kleinste staten van Europa. Daar schittert hij tegenwoordig als chef-kok in de keuken van het familiehotel en maakt hij, soms samen met zijn vader, de meest verrukkelijke maaltijden. Hij is op zoek naar een leuke, spontane Nederlandse jonge vrouw die net als hij familie hoog in het vaandel heeft staan en niet bang is om de handen uit de mouwen te steken in het hotel.

Robin, 60 jaar, Zweden

Maak kennis met de vrolijke Robin die zijn droom heeft nagejaagd door in 2024 te emigreren naar de Zweedse plaats Unnaryd. Hier heeft hij een typisch Zweeds houten huisje waar hij regelmatig aan klust. Robin is op zoek naar een dame met een hoog knuffelgehalte, die samen met hem het Zweedse leven wil omarmen.

Claudia, 53 jaar, Oostenrijk

Claudia woont sinds enkele jaren weer in haar Oostenrijkse geboorteplaats Wendling bei Haag. Ze ging terug naar haar roots om hier haar ouderlijk huis en guesthouse te verbouwen tot een kleurrijke Bed & Breakfast.
Inmiddels is de B&B bijna af en is Claudia druk met het creëren van een interieur met een huiselijke sfeer. Ze zoekt een levenslustige, slimme en zelfstandige Nederlandse man met een open mindset.

Monique, 61 jaar, Zwitserland

Monique woont in het prachtige Zwitserland waar ze uitkijkt op de Mont Blanc. In de plaats Arzier is zij bezig met het opstarten van haar Bed & Breakfast. Daarnaast werkt Monique als projectmanager bij een medisch bedrijf. Hiervoor reist zij vaak op en neer naar zowel Azië als Afrika, maar gelukkig is haar werk flexibel en is zij ook regelmatig in Zwitserland te vinden. Ze is op zoek naar een leuke, loyale Nederlandse man die sportief is en houdt van reizen.

Klaas, 53 jaar, Oostenrijk

Maak kennis met Klaas, een zorgzame vader van drie kinderen. Klaas verhuurt in het schilderachtige Weissenbach am Lech in Oostenrijk twee vakantiewoningen in een grote oude boerenwoning. Daarnaast werkt hij drie dagen per week als timmerman en soms ook als berggids. Klaas staat open voor een nieuwe relatie en hoopt een warme, sportieve, empathische vrouw te ontmoeten die net als hij van de bergen en de natuur houdt.

Elsje, 49 jaar, Zweden

Elsje is geen onbekende in het winterse liefdesavontuur. In het eerste seizoen van 'Winter Vol Liefde' bezocht zij Guido in Zweden - om de liefde te ontdekken. Helaas sloeg de vonk toen niet over. Nu gaat ze zelf het avontuur aan en heet ze single mannen welkom in haar lodge in de prachtige Zweedse plaats Hammarstrand. Elsje is op zoek naar een fitte, avontuurlijke Nederlandse man met een goede dosis humor. Iemand waarmee ze samen op pad kan gaan en die haar levensstijl begrijpt.

Hans, 73 jaar, Noorwegen

Hans is een passievolle, daadkrachtige en actieve man. Hij woont al ruim vijftig jaar in de prachtige uitgestrekte vlaktes van Noorwegen, in Ås. Hier heeft hij een grote woning waar hij maar al te graag aan klust. Hoewel hij al ruim vijftig jaar in Noorwegen woont, geniet hij nog steeds van de Hollandse nuchterheid. Dit is dan ook wat hij zoekt in een dame, naast dat zij hem kan bijhouden in zijn actieve bestaan.

Hanneke, 34 jaar, Oostenrijk

De ondernemende Hanneke verruilde onze lage landen voor het prachtige Oostenrijk. Ze woont in het gezellige Saalbach, een geliefd wintersportparadijs onder Nederlanders. Hanneke werkt als marketeer én organiseert onvergetelijke wintersportvakanties. Ze geniet van de rust die de Oostenrijkse bergen haar bieden, maar skiet het liefst dagelijks en houdt daarnaast van gezelligheid met vrienden. Wat Hanneke nog mist? Die ene charismatische, leuke, stoere man aan haar zijde, om samen nieuwe avonturen mee te beleven!

'Winter Vol Liefde' wordt geproduceerd door Blue Circle, a Fremantle Company, en is vanaf maandag 5 januari om 20.30 uur te zien bij RTL 4 en een week vooruit te streamen bij Videoland.

Bron RTL
Foto's ©Thiza Wijnje
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:26:22 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220259875
Glibbert :r Krijg elke keer de rillingen bij de aanblik van die vent.
pi_220259892
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:26 schreef kwiwi het volgende:
Glibbert :r Krijg elke keer de rillingen bij de aanblik van die vent.
Ja gadverdamme waar is mijn kotszakje?
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_220259918
Zoals Claudia vertelt begrijp ik dat zij de mannen in NL gaat opzoeken
In hun omgeving

Oooh, Hans gaat ook naar Thea in NL
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:36:07 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220259944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:32 schreef Kanaroe het volgende:
Zoals Claudia vertelt begrijp ik dat zij de mannen in NL gaat opzoeken
In hun omgeving
Vind ik eigenlijk geen slecht idee. Wie weet wat je dan ineens voor een beeld voor iemand krijgt :P
pi_220259948
Moet wel lachen om Hans, fanatiek de rotsooi van zijn verjaardag aan het opruimen, je ziet aan zijn gezicht, crisis, wat een troep.. _O-
pi_220259956
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Vind ik eigenlijk geen slecht idee. Wie weet wat je dan ineens voor een beeld voor iemand krijgt :P
Zekers!
Goed plan, Hans doet het dus ook
pi_220259971
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Eén van die twee woont in een uitgewoond hok en is hoarder ofzo :D Ja je kan zomaar afknappen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220259989
Robin is duidelijk toondoof
Wel schattig hoor verders
pi_220259993
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:36 schreef Firuze60 het volgende:
Moet wel lachen om Hans, fanatiek de rotsooi van zijn verjaardag aan het opruimen, je ziet aan zijn gezicht, crisis, wat een troep.. _O-
Vind het toch wat dubieus qua uitspraken over dames die geweest zijn en er voor open staat. Alsof hij nog steeds een beetje hoop heeft dat die jonge blom kan scoren. Ik hoop echt op die laatste dame, ze passen goed bij elkaar.
Ze is leuk en daar hoeft hij niet persé Armin van Buuren voor op te zetten.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:40:43 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220259996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:40 schreef Kanaroe het volgende:
Robin is duidelijk toondoof
Wel schattig hoor verders
Ja dit dacht ik ook _O- Stop maar met zingen Robin.
pi_220259998
Dat Pearl dat valse gejammer van Robin met zijn valse gitaar al kan doorstaan is best een test, hahahaha
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:41:53 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260011
Claudia moet haar open haard heter stoken, heeft ze niet zo'n zwart ruitje :{
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:44:21 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260027
Ik vind trouwens dat Claudia echt super goed Nederlands spreekt voor iemand die er, zoals ik begreep, niet opgegroeid is. Ze heeft vrijwel geen accent en kan zich heel gedetailleerd uitdrukken.
  Moderator / Miss SHO woensdag 4 maart 2026 @ 21:44:45 #15
22592 crew  Ole
pi_220260033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:38 schreef Soury het volgende:

[..]
Eén van die twee woont in een uitgewoond hok en is hoarder ofzo :D Ja je kan zomaar afknappen.
Hans denk ik. met zijn gevonden Oostenrijkse jasje.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220260036
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:41 schreef kwiwi het volgende:
Claudia moet haar open haard heter stoken, heeft ze niet zo'n zwart ruitje :{
Volgens mij is dat een heel systeem, dat kleine haardje volstouwen zodat die grote keramische kachel gevoed wordt
In de kelder had ze ook nog een 'moederkachel' staan dacht ik
Kan het niet goed uitleggen :)
pi_220260037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Vind het toch wat dubieus qua uitspraken over dames die geweest zijn en er voor open staat. Alsof hij nog steeds een beetje hoop heeft dat die jonge blom kan scoren. Ik hoop echt op die laatste dame, ze passen goed bij elkaar.
Inderdaad, hij dacht na Iris dat ie een catch was.
pi_220260057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:40 schreef Soury het volgende:

[..]
Zoals hij daar nu ook staat bij die reunie
Met zijn ene arm om Claudia, en zijn andere om Monique
Hans is een Noorse Adonis van 47 volgens Hans zelf
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:48:40 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:44 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Volgens mij is dat een heel systeem, dat kleine haardje volstouwen zodat die grote keramische kachel gevoed wordt
In de kelder had ze ook nog een 'moederkachel' staan dacht ik
Kan het niet goed uitleggen :)
Ze heeft misschien een Pelletheizung in de kelder, maar dan is de kachel in de woonkamer normaal gezien nog steeds een apart systeem. Maar goed, maakt ook verder niet uit :P
pi_220260073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:46 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Verduld, dat heb ik niet gezien, was dat aan het begin van deze aflevering?
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:49:21 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:46 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af wat hij ziet als hij in de spiegel kijkt :D
pi_220260085
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af wat hij ziet als hij in de spiegel kijkt :D
Zijn tattoos _O-
pi_220260089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Verduld, dat heb ik niet gezien, was dat aan het begin van deze aflevering?
Nee, net voor dit reclameblokje
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:51:10 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260093
Welke van de deelnemers zouden jullie eventueel nog bij elkaar vinden passen? :D
Ik Klaas en Hanneke misschien wel, kunnen ze lekker samen skiën :P En Moniek en Hans, vinden zichzelf allebei erg actief en interessant.
pi_220260099
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ze heeft misschien een Pelletheizung in de kelder, maar dan is de kachel in de woonkamer normaal gezien nog steeds een apart systeem. Maar goed, maakt ook verder niet uit :P
Ik stook volgens de Zwitserse methode, geen zwarte ruitjes hier
Claudia doet het op zn Oostenrijks :P
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:54:18 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:51 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ik stook volgens de Zwitserse methode, geen zwarte ruitjes hier
Claudia doet het op zn Oostenrijks :P
Ik ook, maar ja kan in Zwitserland moeilijk op een andere methode stoken.. dan word ik het land uitgezet :'(

Jezus, hoe Hans binnen komt springen bij die reunie alsof hij de hoofdpersoon van het hele programma is :{
pi_220260136
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:51 schreef kwiwi het volgende:
Welke van de deelnemers zouden jullie eventueel nog bij elkaar vinden passen? :D
Ik Klaas en Hanneke misschien wel, kunnen ze lekker samen skiën :P En Moniek en Hans, vinden zichzelf allebei erg actief en interessant.
Klaas en Hanneke.........alleen als Oscar en Nala het kunnen vinden anders vind Klaas het niet goed
Monique en Hans, dikke ja
pi_220260156
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik ook, maar ja kan in Zwitserland moeilijk op een andere methode stoken.. dan word ik het land uitgezet :'(

Jezus, hoe Hans binnen komt springen bij die reunie alsof hij de hoofdpersoon van het hele programma is :{
Oooooh, jij woont in Die Schweiz :D Wist ik niet
Goeie stookmethode btw
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:58:02 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:55 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Klaas en Hanneke.........alleen als Oscar en Nala het kunnen vinden anders vind Klaas het niet goed
Monique en Hans, dikke ja
En niet latten naar Saalbach natuurlijk. Maar ze heeft in ieder geval niet van die irritante kinderen die roet in het eten gooien _O-
pi_220260205
Klaas Klaagzak
Ja sorrie hoor
pi_220260257
Ojee, anderhalf uur reunie op Videoland vanaf nu, sorry, te nieuwsgierig om te wachten tot morgen.. :W
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:14:06 #32
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220260297
Dit staat op de website van Saskia's (schoonheids)kliniek voor injectibles.

Hard gelachen _O-

pi_220260364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:
Ojee, anderhalf uur reunie op Videoland vanaf nu, sorry, te nieuwsgierig om te wachten tot morgen.. :W
Well vertellen in het Videoland topic 👍
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_220260639
quote:
Een halve uitzending vandaag. Ach ja, alles is ook wel verteld hè. Robin en Pearl zijn verliefd. Tot over hun oren. Dat weten we nu wel. En omdat alle andere kandidaten zijn opgedonderd kunnen ze ook samen in het grote bed slapen. Nu de mensen van het productieteam nog wegkijken. Dan kan het feest in Zweden pas echt beginnen.

Wat ik mooi vond, was het liedje van Robin op de gitaar. Nou ja, mooi… Als hij dit bij The Voice zou doen, draait er geen stoel. Maar dat weet Robin zelf ook wel. Het gaat om het gebaar. Oh trouwens, ik weet dat je meeleest, Robin. Ik kreeg nog een verzoek van Pearls zoon Dylan: Of je alsjeblieft je gitaar thuis wil laten als je in de zomervakantie naar Suriname komt.

Door naar het tweede verliefde stelletje. Elsje en Gilbertje. Die hebben ook de nacht samen doorgebracht, maar willen daarover geen details naar buiten brengen. Namens heel Nederland wil ik daar graag op reageren: GODZIJDANK. Details krijgen over de nacht van Elsje en Gilbert… Ik ga nog liever met mijn blote kont in een nest rode mieren zitten.

Verse ananas. Daar wil ik nog wel even op terugkomen, want dat is waar je Gilbert ’s nachts voor wakker kan maken. Ik heb altijd geleerd dat je nooit moet zeggen waar ze je ’s nachts voor wakker mogen maken, want daar krijg je spijt van. Ik hoop dan ook dat Gilberts oude voetbalmaten een keer midden in de nacht een emmer verse ananas over hem heen kieperen. Inclusief sap graag.

Ook in Andorra hebben ze bijtjes in de buik. Mede dankzij moeders, laten we eerlijk zijn. Zo kan het ook hè, Monique. Heb je meegekeken? Het was uitstekend cursusmateriaal voor jou. Kernboodschap: Moederliefde is niet jezelf als een idiote aandachtstrekker gedragen op tv. Moederliefde is het allerbeste willen voor je zoon.

Debbie vindt Andrés ouders lief en Dré zelf is een cadeautje. Ze vindt vooral zijn humor leuk. Minpuntje zijn de dartavondjes met Javier, Pedro en Manuel. Triple onverstaanbaar, die lui. Voortaan is maandagavond voor haar dus Debbies Dolle Dekentjesavond. Iedereen blij.

Door naar Noorwegen. Hans weet het allemaal nog niet. Hij vindt Thea een moordwijf en wil graag contact houden. Ze glimlacht, praat, ademt. Allemaal voordelen, maar ja. Ze heeft ook een hond en die kan geen dertig dagen achtereenvolgens in een kajak zitten. Voorlopig eerst maar even skaipen en wetseppen. Kijken hoe dat bevalt.

Toen hij bij het uitblazen van de kaarsjes een wens mocht doen, gingen zijn gedachten nog wel even terug naar Iris. Misschien toch alsnog een keer naakt op tafel gaan liggen en dat zij dan met kaarsenvet … Ach, laat ook maar. Samen met Thea een schapenkop eten zou ook al mooi zijn.

Tot slot de vrouw die tijd nodig heeft om het troebele water te klaren. Jaja. Ze weet het allemaal mooi te verwoorden, die Claudia. Maar ze wil eigenlijk gewoon de ene nacht op Hans International liggen en de volgende nacht met Vlugge Victor vrijen. En wat was dat voor een getrut van die mannen bij het afscheid? Ga gewoon weg!

Zo. Dat was het dan. Dit was het einde van het einde en daarmee is het ook het begin van het begin van mijn voorspelling voor morgen waarmee ik toch echt aan het einde kom van mijn samenvattingen van dit eindeloos lange programma. Mooi verwoord toch? Ik kan zo Jungiaans therapeut worden.

In alfabetische volgorde is dit mijn voorspelling voor morgen:

André: slaapt samen.
Met Debbie natuurlijk. En overdag staan ze samen in de smoezelige keuken van het familiehotel in Andorra om vlees en toetjes te maken.

Claudia: slaapt met velen.
In navolging van Hans en Viktor heeft ze ook in een laag uitgesneden truitje aan Raoul en Ben gevraagd of ze misschien willen aanhaken. Ook de afgevallen mannen bij Elsje en Monique schijnen een mailtje van Claudia te hebben gehad.

Elsje: slaapt alleen.
Begon er genoeg van te krijgen dat Gilbert om alles huilt. Toen het gebeurde tijdens het afwegen van de bananen in de supermarkt was de maat vol. Het sieraad van zijn moeder heeft ze via DHL teruggestuurd.

Hanneke: slaapt pas laat.
Is namelijk aan het daten geslagen. Niet met Dave maar met een dove. Scheelt een letter. Hij begrijpt steeds precies wat ze gebaart.

Hans: droomt veel.
Vooral over Iris en kaarsvet. Met Thea is het helaas een beetje doodgebloed. Zijn sok is wel weer droog.

Klaas: slaapt vaak.
Maar is ook vaak weer vroeg uit de veren om een vrouw zonder schoolgaande kinderen te zoeken. Sas en Bar zijn BFF’s geworden en gaan iedere schoolvakantie bij Klaas skiën.

Monique: slaapt lekker warm.
Löffeltje Löffeltje met Peter. Na een aarzelende start hebben ze elkaar helemaal gevonden. Wim baalt nog steeds dat het concert van Pink Floyd niet doorging.

Robin: slaapt uit.
Met een Surinaamse parel in zijn armen. Ze zijn een jaar later nog altijd de gelukkigste mensen op aarde. Liefde is mooi.

pi_220260659
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:28 schreef Blues het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Die hond _O_ O+
pi_220260667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:35 schreef Soury het volgende:

[..]
Die hond _O_ O+
Ja :D :D
pi_220260674
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja :D :D
Iedereen weet welk moment dat was.
pi_220260683
Die foto *still* van de ouders van Dré vind ik ook goud _O-
pi_220260731
Ik kon Claudia niet luchten of zien in het begin maar daar ben ik wel van gedachte veranderd, net als Robin dat was ook een botte boer totdat Pearl op de stoep stond.
pi_220260768
En oh ja, een man met een knot is het never not.
Make trouble not war
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')