Ah, het is zelfs letterlijke historische beschrijving...quote:Op zondag 8 maart 2026 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet als het om letterlijke geschiedschrijving gaat. Er is geen enkele reden om die specifieke verhalen als anders dan dat te lezen.
Alleen als je 0 verstand van natuurkunde hebt, ja.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat hij zegt is dat je mag verwachten dat alles dezelfde richting op zou draaien.
Oh jee. Daar gáát de wederopstanding.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar feit is: we weten het niet en hebben het ook nooit geobserveerd. Het is voornamelijk speculatie.
Dat doe jij juist.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Da's lekker makkelijk om met morele kwesties om te gaan ja. Gewoon selectief lezen wat in je straatje past en de rest negeren. En dan vooral zeiken op degenen die dat niet doen. Zo houden we het simpel.
Dus kinderen zijn inderdaad letterlijk vermoord wegens goddelijk bevel, is dat wat je zegt?quote:Op zondag 8 maart 2026 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet als het om letterlijke geschiedschrijving gaat. Er is geen enkele reden om die specifieke verhalen als anders dan dat te lezen.
Dat is wat er letterlijk staat.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus kinderen zijn inderdaad letterlijk vermoord wegens goddelijk bevel, is dat wat je zegt?
wat hadden die kinderen precies gedaan dat het rechtvaardigde om vermoord te wordenquote:Op zondag 8 maart 2026 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is wat er letterlijk staat.
Of je daarin gelooft, is een ander verhaal.
Nee, als alles vanuit 1 centraal draaiend iets afkomstig zou zijn dat ontploft zou zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Alleen als je 0 verstand van natuurkunde hebt, ja.
De tekst zegt niet dat die kinderen iets hadden gedaan dat rechtvaardigde om vermoord te worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
wat hadden die kinderen precies gedaan dat het rechtvaardigde om vermoord te worden
?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De tekst zegt niet dat die kinderen iets hadden gedaan dat rechtvaardigde om vermoord te worden.
Voor mij is dat niet voldoende...quote:Op zondag 8 maart 2026 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Blijkbaar was er een andere reden voor.
Ik vind dat een onzinreden.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor mij is dat niet voldoende...
En reden nummer 1 om de Bijbel niet letterlijk te lezen.
Ja, als kindermoord een onzinreden is houdt het op natuurlijk.quote:
Er gebeuren zoveel vreselijke dingen in de wereld. Geloof je die ook niet omdat je er niet mee om kunt gaan?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, als kindermoord een onzinreden is houdt het op natuurlijk.
Moet dit iets van een rationeel argument zijnquote:Op zondag 8 maart 2026 23:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er gebeuren zoveel vreselijke dingen in de wereld. Geloof je die ook niet omdat je er niet mee om kunt gaan?
Geef eens antwoord?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moet dit iets van een rationeel argument zijn
Uhm ja... afgezien van het feit dat de Holocaust te bewijzen is, heb ik daar nergens gelezen dat het in opdracht van een of andere god was en derhalve moreel te verantwoordenquote:Op zondag 8 maart 2026 23:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geef eens antwoord?
"Ik vind het te erg, dus ik neem het niet letterlijk".
Neem je getuigenissen over bijv. de holocaust en dergelijke ook niet letterlijk? "Te erg".
Rare gedachtenkronkels zijn het.
Precies.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
'Ben gewoon een vent', lol.
Wat is dit nou weer voor krachttaal.
Ik heb je al gezegd: ik weet niet precies hoe en wat. Er zijn meerdere verklaringen te geven. Maar de enige die het uiteindelijk echt weet, is God zelf. En die God heeft al lang bewezen tot het uiterste te gaan voor zijn eigen schepping. Zo'n extreme maatregel is uitzonderlijk en moet dus ook echt het enige zijn geweest wat nog kon. Daar heb ik simpelweg vertrouwen in. Het idee dat ik 'God aanbidt omdat die baby's vermoordt' is natuurlijk compleet achterlijk.
Wat me wel opvalt in je discours is dat je nooit rept over de ouders die hun eigen kinderen verbrandden en voor prostitutie uitgaven en dergelijke. Blijkbaar is je morele verontwaardiging selectief wanneer die goed uitkomt om je eigengerechtigheid tentoon te stellen.
Het Pro-Palestina topic is elders, tovia.quote:Op zondag 8 maart 2026 23:46 schreef Tovia het volgende:
[..]
Precies.
Wat ik om te "kotsen" vind, is dat sommige mensen een boek fel veroordelen vanwege verhalen over geweld tegen kinderen duizenden jaren geleden, terwijl precies diezelfde mensen wegkijken weg van, of nog erger, rechtvaardigingen aandragen voor, vergelijkbare wreedheden die vandaag de dag voor hun ogen plaatsvinden, nota bene gepleegd door hetzelfde volk in hetzelfde gebied. Die selectieve verontwaardiging en hypocrisie is niet serieus te nemen.
Ah, en oorlogen in die tijd zijn niet te bewijzen?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja... afgezien van het feit dat de Holocaust te bewijzen is, heb ik daar nergens gelezen dat het in opdracht van een of andere god was en derhalve moreel te verantwoorden
Afgezien van nazi's spreekt iedereen er ook diens afschuw over uit
En ja, mijn 'persoonlijke voorkeur' omvat idd geen kindermoord...
Holy shit hee...
Wat hebben kinderen met oorlog te maken? Welke verantwoordelijkheid dragen zij?quote:Op zondag 8 maart 2026 23:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ah, en oorlogen in die tijd zijn niet te bewijzen?
"Moreel te verantwoorden". Vanuit welk moreel kader?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |