abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220280616
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De verhouding werkenden versus inactiven veranderd vanwege de demografie. Daarnaast zorgt de vergrijzing voor toenemende zorgvraag. Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.
Daarnaast neemt de verdiencapaciteit van de werkende bevolking af door niet westerse migratie.
[..]

Haha en dan denken ze dat dit verbetert als ze hoogopgeleide zwangere vrouwen met Nederlandse afkomst gaan pakken?

Sowieso denk ik ook: er zijn miljardairs in dit land. Grote bedrijven. Maar nee, we hebben de zwangere vrouwen nodig om bij te dragen. Heel vreemd
pi_220280675
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:14 schreef RamboDirk het volgende:
User @:caland spartelt om zijn stem op D66 te rechtvaardigen
D66 stemmers zijn vies in de kont gepakt. Niets van deze nieuwe plannen (ook die nieuwe vermogenswet) stond vooraf in het partijprogramma
pi_220280738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha en dan denken ze dat dit verbetert als ze hoogopgeleide zwangere vrouwen met Nederlandse afkomst gaan pakken?

Sowieso denk ik ook: er zijn miljardairs in dit land. Grote bedrijven. Maar nee, we hebben de zwangere vrouwen nodig om bij te dragen. Heel vreemd
Miljardairs worden niet miljardair door bij te dragen.
pi_220280816
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Richestorags het volgende:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je op een gegeven moment meer dan 50 procent inlevert (belasting en pensioenafdracht) voor elk uur dat je extra werkt.
Tot 90%. Prachtig toch, dat nivelleren.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220280861
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:55 schreef Regilio_ het volgende:
Dit kabinet wil graag zo snel mogelijk weggestuurd worden ofzo?
Hoe verzinnen ze dergelijke dingen toch :')
Vind sowieso dat mensen een kind opvoeden zeer onderschatten. Als man moet je ook gewoon daarbij aanwezig zijn, want het is echt niet niks zo'n baby. Mja, Jetten is gay en heeft geen kinderen dus die snapt dat ook niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:21:09 #206
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220280994
quote:

[..]

Volgens mij pakt men nu de groep waarvan je juist wilt dat ze zich voortplanten. De ruggegraat van de samenleving zeg maar.

Leuk dat het aantrekkelijk is voor kansarme gezinnen om kinderen te nemen. Maar op de lange termijn totaal onhoudbaar.
pi_220281021
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Maar maakt het dus nog steeds onrechtvaardig toch?
Gelukkig is dit mn laatste kind.
Want deze regeling zou ons financieel behoorlijk raken. Terwijl daar geen goede acceptabele reden voor is
Wel. Je bent voor je werkgever niet beschikbaar. Die moet jouw afwezigheid compenseren. Dat kost geld.

Maar blijf het vooral vanuit je eigen egoïstische kant bekijken.

Ik vind daarom 80% of 90% helemaal niet onredelijk.

Zowel jij als je baas leveren in. Zowel jij als je baas investeren in de toekomst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:30:14 #208
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220281031
quote:
80s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 08:44 schreef Gibson88 het volgende:
Ah ze doen er ook echt alles aan om kinderen krijgen te ontmoedigen.
Die importeren ze wel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:41:58 #209
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_220281083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De verhouding werkenden versus inactiven veranderd vanwege de demografie. Daarnaast zorgt de vergrijzing voor toenemende zorgvraag. Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.
Daarnaast neemt de verdiencapaciteit van de werkende bevolking af door niet westerse migratie.
[..]

Die verhouding verandert alleen maar meer als we de werkenden verder afknijpen terwijl we inactieven blijven importeren.
pi_220281155
Met deze trend ga je wel de Amerikaanse werkciltuur achterna en dat is geen goede zaak. Aan de andere kant, ik heb het verlof in het eerste jaar gebruikt om 4 dagen per week te werken en daarna heb ik m'n contract terug laten schroeven om permanent 4 dagen te blijven werken. Niks zo mooi als tijd doorbrengen met je kind, ook al kost het geld. Geld stond daarbij echt op de aller-, allerlaatste plaats en ik heb echt geen topinkomen ofzo. Kan me dus echt niet voorstellen dat het voor de mensen waar ze dit voor in willen voeren een enorm verschil gaat maken.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:56:12 #211
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220281171
Wie is er nou echt blij met dit kabinet?
Volgens mij echt weinig mensen.

Zit geen persoonlijkheid in, geen doel, het is een AI kabinet.

Ik denk dat ik dan nog liever een GLPvdA kabinet zou willen, daar zit in ieder geval nog passie in.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:02:04 #212
3542 Gia
User under construction
pi_220281205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Mee eens, 1 maand zou ik een mooi alternatief vinden
Of 1 dag in de week, een half jaar lang. Heeft moeders een dagje hulp bij de zorgtaken en het huishouden.
Maar goed, tegenwoordig brengen ze een baby al met 3 maanden (soms zelfs eerder) fulltime naar het kinderdagverblijf om weer te kunnen gaan werken.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:03:58 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220281216
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Zoddie het volgende:

Ik denk dat ik dan nog liever een GLPvdA kabinet zou willen, daar zit in ieder geval nog passie in.
Met deze persoonlijkheden kon je dat weten. Een zielloze, identiteitsloze neoliberale engnek die zich verschuilt achter zijn masker van vrolijke positieve homo, een Christelijke engnek die zich voordat als een moderne hoeder van het fatsoen en verbinder en een narcistische psychopaat die geil wordt van haar eigen machtsspelletjes.

Maar goed, ik had al geen hoge dunk van mensen wat betreft het door maskers heen prikken.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:05:46 #214
3542 Gia
User under construction
pi_220281220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind sowieso dat mensen een kind opvoeden zeer onderschatten. Als man moet je ook gewoon daarbij aanwezig zijn, want het is echt niet niks zo'n baby. Mja, Jetten is gay en heeft geen kinderen dus die snapt dat ook niet.
Hele volkstammen zijn vroeger opgevoed door vooral moeder, overdag. En vader was er vanaf etenstijd en in het weekend. En dat waren generaties die nog opstonden voor ouderen in de bus.
Tegenwoordig worden kinderen overdag opgevoed door het kinderdagverblijf en 's avonds verwend door papa en mama, want je gaat die schaarse tijd toch niet verdoen met streng zijn!!
pi_220281225
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Hele volkstammen zijn vroeger opgevoed door vooral moeder, overdag. En vader was er vanaf etenstijd en in het weekend. En dat waren generaties die nog opstonden voor ouderen in de bus.
Tegenwoordig worden kinderen overdag opgevoed door het kinderdagverblijf en 's avonds verwend door papa en mama, want je gaat die schaarse tijd toch niet verdoen met streng zijn!!
inb4 trollpost
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:17:42 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220281264
quote:

[..]
Hear, hear.

Maar binnen sommige helaas contreien heeft men een enorme antipathie jegens deze quasi 'natuurwetten'. Daarnaast is het natuurlijk ook financieel voor velen lastig meer te bewerkstelligen met slechts een werkende ouder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220281329
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
Hear, hear.
Dit is typisch weer die emotionele onvolwassenheid bij mannen. Je voedt een kind op met z'n tweeën. Zo simpel is het gewoon. Vrouwen iets meer verlof vanwege de fysieke nasleep, maar mannen moeten in die vroege tijd ook gewoon zeer aanwezig zijn. Verder dienen alle taken gelijk verdeeld zijn. Daar is niets links aan, of antipathie of wat dan ook.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:25:12 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220281366
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is typisch weer die emotionele onvolwassenheid bij mannen. Je voedt een kind op met z'n tweeën. Zo simpel is het gewoon. Vrouwen iets meer verlof vanwege de fysieke nasleep, maar mannen moeten in die vroege tijd ook gewoon zeer aanwezig zijn. Verder dienen alle taken gelijk verdeeld zijn. Daar is niets links aan, of antipathie of wat dan ook.
Opmerkelijke claim, dus van nagenoeg het begin van de mensheid tot de jaren 1960/1970 waren alle mannen 'emotioneel onvolwassen' of hoe moeten we dit zien?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220281395
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Opmerkelijke claim, dus van nagenoeg het begin van de mensheid tot de jaren 1960/1970 waren alle mannen 'emotioneel onvolwassen' of hoe moeten we dit zien?
Ik vind zeker wel dat zowel mannen als vrouwen zich de laatste decennia moreel en sociaal beter ontwikkelt hebben. Dat is progressie ja. Het is geen kwestie van ja of nee, maar een gradueel proces. Natuurlijk waren ze toen niet emotioneel onvolwassen, maar wel emotioneel onvolwassener dan nu.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:31:05 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220281429
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Zoddie het volgende:

Rob Jetten is zelf ook AI.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 12:32:07 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220281449
quote:

[..]
Ok boomer

[ Bericht 26% gewijzigd door Starhopper op 07-03-2026 13:32:25 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220281492
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ok boomer
Wtf? Je quote een andere user onder mijn username? 8)7
pi_220281572
Kan me er wel in vinden. Mensen en vooral jongeren moeten vooral maar weer eens gaan werken voor hun geld in plaats van alleen maar te teren op allerlei voordelen. En van mening zijn dat fulltime 32 uur is en dat zelfs niet vol kunnen houden.
pi_220281603
quote:

[..]

De lasten voor nederlandse bedrijven zijn afgelopen jaren aanzienlijk gestegen en dat betreft met name: loonkosten, belastingen en energie-kosten. Vandaar ook dat de investeringen flink stagneren. Multinationals zijn mobiel en verkassen als het ze te heet onder de voeten dreigt te worden, die vlaggen al uit op grond van trends en toekomstverwachtingen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220281614
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan me er wel in vinden. Mensen en vooral jongeren moeten vooral maar weer eens gaan werken voor hun geld in plaats van alleen maar te teren op allerlei voordelen. En van mening zijn dat fulltime 32 uur is en dat zelfs niet vol kunnen houden.
In welke branche moeten die jongeren dan gaan werken? Zeker in de toeleveringsketen van autorijdend Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')