Haha en dan denken ze dat dit verbetert als ze hoogopgeleide zwangere vrouwen met Nederlandse afkomst gaan pakken?quote:Op donderdag 5 maart 2026 10:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De verhouding werkenden versus inactiven veranderd vanwege de demografie. Daarnaast zorgt de vergrijzing voor toenemende zorgvraag. Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.
Daarnaast neemt de verdiencapaciteit van de werkende bevolking af door niet westerse migratie.
[..]
D66 stemmers zijn vies in de kont gepakt. Niets van deze nieuwe plannen (ook die nieuwe vermogenswet) stond vooraf in het partijprogrammaquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:14 schreef RamboDirk het volgende:
User @:caland spartelt om zijn stem op D66 te rechtvaardigen
Miljardairs worden niet miljardair door bij te dragen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha en dan denken ze dat dit verbetert als ze hoogopgeleide zwangere vrouwen met Nederlandse afkomst gaan pakken?
Sowieso denk ik ook: er zijn miljardairs in dit land. Grote bedrijven. Maar nee, we hebben de zwangere vrouwen nodig om bij te dragen. Heel vreemd
Tot 90%. Prachtig toch, dat nivelleren.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef Richestorags het volgende:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je op een gegeven moment meer dan 50 procent inlevert (belasting en pensioenafdracht) voor elk uur dat je extra werkt.
Vind sowieso dat mensen een kind opvoeden zeer onderschatten. Als man moet je ook gewoon daarbij aanwezig zijn, want het is echt niet niks zo'n baby. Mja, Jetten is gay en heeft geen kinderen dus die snapt dat ook niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:55 schreef Regilio_ het volgende:
Dit kabinet wil graag zo snel mogelijk weggestuurd worden ofzo?
Hoe verzinnen ze dergelijke dingen toch
Volgens mij pakt men nu de groep waarvan je juist wilt dat ze zich voortplanten. De ruggegraat van de samenleving zeg maar.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha en dan denken ze dat dit verbetert als ze hoogopgeleide zwangere vrouwen met Nederlandse afkomst gaan pakken?
Sowieso denk ik ook: er zijn miljardairs in dit land. Grote bedrijven. Maar nee, we hebben de zwangere vrouwen nodig om bij te dragen. Heel vreemd
Wel. Je bent voor je werkgever niet beschikbaar. Die moet jouw afwezigheid compenseren. Dat kost geld.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Maar maakt het dus nog steeds onrechtvaardig toch?
Gelukkig is dit mn laatste kind.
Want deze regeling zou ons financieel behoorlijk raken. Terwijl daar geen goede acceptabele reden voor is
Die importeren ze wel.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:44 schreef Gibson88 het volgende:
Ah ze doen er ook echt alles aan om kinderen krijgen te ontmoedigen.
Die verhouding verandert alleen maar meer als we de werkenden verder afknijpen terwijl we inactieven blijven importeren.quote:Op donderdag 5 maart 2026 10:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De verhouding werkenden versus inactiven veranderd vanwege de demografie. Daarnaast zorgt de vergrijzing voor toenemende zorgvraag. Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.
Daarnaast neemt de verdiencapaciteit van de werkende bevolking af door niet westerse migratie.
[..]
Of 1 dag in de week, een half jaar lang. Heeft moeders een dagje hulp bij de zorgtaken en het huishouden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mee eens, 1 maand zou ik een mooi alternatief vinden
Met deze persoonlijkheden kon je dat weten. Een zielloze, identiteitsloze neoliberale engnek die zich verschuilt achter zijn masker van vrolijke positieve homo, een Christelijke engnek die zich voordat als een moderne hoeder van het fatsoen en verbinder en een narcistische psychopaat die geil wordt van haar eigen machtsspelletjes.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Zoddie het volgende:
Wie is er nou echt blij met dit kabinet?
Volgens mij echt weinig mensen.
Zit geen persoonlijkheid in, geen doel, het is een AI kabinet.
Ik denk dat ik dan nog liever een GLPvdA kabinet zou willen, daar zit in ieder geval nog passie in.
Hele volkstammen zijn vroeger opgevoed door vooral moeder, overdag. En vader was er vanaf etenstijd en in het weekend. En dat waren generaties die nog opstonden voor ouderen in de bus.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind sowieso dat mensen een kind opvoeden zeer onderschatten. Als man moet je ook gewoon daarbij aanwezig zijn, want het is echt niet niks zo'n baby. Mja, Jetten is gay en heeft geen kinderen dus die snapt dat ook niet.
inb4 trollpostquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Hele volkstammen zijn vroeger opgevoed door vooral moeder, overdag. En vader was er vanaf etenstijd en in het weekend. En dat waren generaties die nog opstonden voor ouderen in de bus.
Tegenwoordig worden kinderen overdag opgevoed door het kinderdagverblijf en 's avonds verwend door papa en mama, want je gaat die schaarse tijd toch niet verdoen met streng zijn!!
Hear, hear.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Hele volkstammen zijn vroeger opgevoed door vooral moeder, overdag. En vader was er vanaf etenstijd en in het weekend. En dat waren generaties die nog opstonden voor ouderen in de bus.
Tegenwoordig worden kinderen overdag opgevoed door het kinderdagverblijf en 's avonds verwend door papa en mama, want je gaat die schaarse tijd toch niet verdoen met streng zijn!!
Dit is typisch weer die emotionele onvolwassenheid bij mannen. Je voedt een kind op met z'n tweeën. Zo simpel is het gewoon. Vrouwen iets meer verlof vanwege de fysieke nasleep, maar mannen moeten in die vroege tijd ook gewoon zeer aanwezig zijn. Verder dienen alle taken gelijk verdeeld zijn. Daar is niets links aan, of antipathie of wat dan ook.quote:
Opmerkelijke claim, dus van nagenoeg het begin van de mensheid tot de jaren 1960/1970 waren alle mannen 'emotioneel onvolwassen' of hoe moeten we dit zien?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is typisch weer die emotionele onvolwassenheid bij mannen. Je voedt een kind op met z'n tweeën. Zo simpel is het gewoon. Vrouwen iets meer verlof vanwege de fysieke nasleep, maar mannen moeten in die vroege tijd ook gewoon zeer aanwezig zijn. Verder dienen alle taken gelijk verdeeld zijn. Daar is niets links aan, of antipathie of wat dan ook.
Ik vind zeker wel dat zowel mannen als vrouwen zich de laatste decennia moreel en sociaal beter ontwikkelt hebben. Dat is progressie ja. Het is geen kwestie van ja of nee, maar een gradueel proces. Natuurlijk waren ze toen niet emotioneel onvolwassen, maar wel emotioneel onvolwassener dan nu.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Opmerkelijke claim, dus van nagenoeg het begin van de mensheid tot de jaren 1960/1970 waren alle mannen 'emotioneel onvolwassen' of hoe moeten we dit zien?
Rob Jetten is zelf ook AI.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Zoddie het volgende:
Wie is er nou echt blij met dit kabinet?
Volgens mij echt weinig mensen.
Zit geen persoonlijkheid in, geen doel, het is een AI kabinet.
Ik denk dat ik dan nog liever een GLPvdA kabinet zou willen, daar zit in ieder geval nog passie in.
Ok boomerquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wtf? Je quote een andere user onder mijn username?quote:
De lasten voor nederlandse bedrijven zijn afgelopen jaren aanzienlijk gestegen en dat betreft met name: loonkosten, belastingen en energie-kosten. Vandaar ook dat de investeringen flink stagneren. Multinationals zijn mobiel en verkassen als het ze te heet onder de voeten dreigt te worden, die vlaggen al uit op grond van trends en toekomstverwachtingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
In welke branche moeten die jongeren dan gaan werken? Zeker in de toeleveringsketen van autorijdend Nederland?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan me er wel in vinden. Mensen en vooral jongeren moeten vooral maar weer eens gaan werken voor hun geld in plaats van alleen maar te teren op allerlei voordelen. En van mening zijn dat fulltime 32 uur is en dat zelfs niet vol kunnen houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |