Dat klopt natuurlijk, maar dat betekent niet dat hij niet weg kan bij Visma. Er zijn tegenwoordig ploegen met diepere zakken dan Visma.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:18 schreef franklop het volgende:
[..]
WOUT heeft natuurlijk wel al contract voor het leven bij Visma
Dan moet er nog wel iemand die diepe zakken gaan gebruiken om het salaris van Wout bij Visma te overbieden.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:22 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk, maar dat betekent niet dat hij niet weg kan bij Visma. Er zijn tegenwoordig ploegen met diepere zakken dan Visma.
En dat zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op maandag 9 maart 2026 15:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet er nog wel iemand die diepe zakken gaan gebruiken om het salaris van Wout bij Visma te overbieden.
1 van de beste renners van de wereld laten gaan omdat supporters liever een Nederlandse knecht willen zien, lijkt me niet de allerbeste besluitvormingquote:Op maandag 9 maart 2026 15:13 schreef Coppi het volgende:
[..]
Van mij mag hij weg. Dan komt er wat financiele ruimte vrij bij Visma die ze hard nodig schijnen te hebben. Ik kan mij er toch nooit echt op verheugen als die dooie pier weer eens wat wint voor Visma. Ik zie liever een Nederlander in een knechtenrol in de Tour dan Vingegaard die weer eens twee wordt.
Ik hoop wel dat ze van Aert kunnen behouden, dat is pas een echte coureur en heeft ook nog wat charisma.
Ik ook niet. Eigenlijk alleen als NSN weer vergane glorie over gaat betalen, zoals IPT voorheen deed.quote:
Ik heb het niet over wat voor het management de beste beslissing is, maar wat ik zelf het liefste zou zien.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
1 van de beste renners van de wereld laten gaan omdat supporters liever een Nederlandse knecht willen zien, lijkt me niet de allerbeste besluitvorming
Ik ga NU een mailtje sturen naar Richard.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:16 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Lijkt me wel wat voor jou @:Pistolero
quote:
https://www.thetimes.com/(...)-100m-deal-rvld0zzlqquote:Five-year deal with Danish IT firm Netcompany will be announced before Tour de France but Ratcliffe will remain principal owner of cycling team led by Brailsford
Haal Kleikers maar weer weg bij Eurosport.quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:16 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
Lijkt me wel wat voor jou @:Pistolero
Vingegaard is qua uitstraling ook niet echt een uithangbord. (Uitgemergelde) Denen die de Tour winnen is ook bij voorbaat dubieus. En als Poga meedoet en op z'n fiets blijft zitten, wint hij toch niet. Zou 'm ook proberen te verpatsen aan INEOS of UNO-X.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:43 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik heb het niet over wat voor het management de beste beslissing is, maar wat ik zelf het liefste zou zien.
Hij kan prima de Giro winnen. Als je hem verpatst dan heb je ja een plek 8 met Piganzoli?quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vingegaard is qua uitstraling ook niet echt een uithangbord. (Uitgemergelde) Denen die de Tour winnen is ook bij voorbaat dubieus. En als Poga meedoet en op z'n fiets blijft zitten, wint hij toch niet. Zou 'm ook proberen te verpatsen aan INEOS of UNO-X.
Dat wel, maar is dat het waard die 5 mio per jaar plus alle team effort?quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij kan prima de Giro winnen. Als je hem verpatst dan heb je ja een plek 8 met Piganzoli?
Geen zin in weer een mentale tik van Van der Poel? En hij heeft natuurlijk nog wat goed te maken in Dwars door Vlaanderen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:57 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens de laatste update bij PCS rijdt van Aert niet de E3 maar wel GW en DDV als voorbereiding voor de Ronde. Dat is toch wel een opmerkelijke keuze als het zo blijft.
Wout mag dan braaf 2x knecht gaan spelen van Brennan.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Geen zin in weer een mentale tik van Van der Poel? En hij heeft natuurlijk nog wat goed te maken in Dwars door Vlaanderen.
Als je als ploeg mee wil blijven doen in de top in het wielrennen, heb je ook zo’n toprenner nodig. En dan heb je Vingegaard in ieder geval de op na beste klassementsrenner van dit moment. Dan denk ik dat hij dat geld waard is ja.quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wel, maar is dat het waard die 5 mio per jaar plus alle team effort?
quote:Beloftevolle Duitse wielrenner Niklas Behrens (22) maanden uit roulatie door hartprobleem
De beloftevolle Duitse wielrenner Niklas Behrens (22) staat maanden aan de kant. Dat laat zijn werkgever Visma-Lease a Bike weten. De ploegmaat van Wout van Aert en Victor Campenaerts kampt met een hartkwaal en moet onder het mes.
Visma-Lease a Bike liet vrijdagochtend weten dat er eind maart aan ablatie wordt uitgevoerd bij Niklas Behrens, die al enkele jaren kampt met hartritmestoornissen. Bij een ablatie wordt het hartweefsel dat deze hartritmestoornissen veroorzaakt, vernietigd door opzettelijk kleine littekens te creëren.
Een routineklus voor de chirurgen, maar er wacht Behrens hoe dan ook een lange revalidatie. De Duitse wielerbelofte zal nog maanden uit roulatie zijn. “Ik ben de ploeg en de medische staf erg dankbaar voor de steun en begeleiding tijdens de voorbije maanden. Het valt me zwaar om niet te kunnen racen met mijn ploegmaats, maar ik zal er alles aan doen om sterker terug te keren. Ik kan niet wachten op mijn terugkeer in het peloton, opnieuw een nummer te mogen opspelen en tonen waartoe ik in staat ben”, klinkt Behrens strijdvaardig op de website van Visma-Lease a Bike.
quote:Patrick Lefevere: “Joxean Matxin is als Sports Manager van UAE een beetje te geil aan het worden. Hij is vergeten waar hij vandaan komt”
“Het overkomt mij niet vaak, maar ik heb mij deze week nog eens de kleine West-Vlaming gevoeld die ik diep vanbinnen ben. De Britse krant The Guardian meldt dat Team INEOS het Deense IT-bedrijf Netcompany gestrikt heeft voor een sponsordeal van vijf jaar. Goed voor honderd miljoen in totaal. Ik ben dan jaloers: waarom zij wel en ik niet? Ik heb geen team meer te runnen, maar ik houd mijn ogen en oren altijd open. Ik kom nog op veel plaatsen. Als een sjeik of een sjah of wie dan ook wil investeren in de koers, breng ik die voor een navenante finder’s fee graag met de juiste mensen in contact. Bon, nu onze vriend Donald Trump het Midden-Oosten in brand heeft gestoken zal het niet voor onmiddellijk zijn.”
“Ik lees dat INEOS met zijn nieuwe geldschieter meteen in de dans is gesprongen voor de handtekening van Paul Seixas, de nieuwe wonderboy van de koers. Ik hoop van ganser harte dat ze hem kunnen tekenen. Of dat hij verlengt bij Decathlon CMA CGM, iets waar ze in Frankrijk blijkbaar nog altijd in geloven.
Mij maakt het niet uit, zolang hij maar niet bij UAE Team Emirates belandt. Als zij Seixas binnenhalen vind ik dat zonder meer niet correct. Excusez le mot – of niet – maar Joxean Fernandez Matxin is als Sports Manager een beetje te geil aan het worden. Seixas tekenen als je Pogacar al hebt, is patsergedrag. Je kan het meeste geld hebben van de hele World Tour, maar daar hoort een bepaalde verantwoordelijkheid en deontologie bij. Als ze doorzetten voor Seixas – blijkbaar mocht zijn kleine broer al mee op stage – dan gaat UAE daar compleet aan voorbij.
Matxin is vergeten waar hij vandaan komt. Hij was uitgerangeerd bij Saunier-Duval toen ik hem bij Quick Step aan boord heb gehesen als scout. Een job waarin hij van mij alle ruimte heeft gekregen om te scouten, koersen bij te wonen, contacten te leggen met jonge renners. Toegegeven: hij heeft dat zonder meer uitstekend gedaan. Het probleem is dat hij mij alleen in woorden dankbaar is. Als ik hem zie is het Grande Patrick langs hier en Grazie langs daar. Tot ik om een wederdienst vraag. Ik heb bij hem geïnformeerd naar de transfervoorwaarden van Juan Ayuso, op een moment dat hij bij UAE op een dood spoor zat. Dat was onbespreekbaar, de afkoopsom was 28 miljoen euro, non-negotiable. Een klein jaar later zit Juan Ayuso bij Lidl-Trek. Best mogelijk dat zij diepere zakken hadden dan ik, maar ik weet wel zeker dat ze ook geen 28 miljoen hebben betaald. Iets meer goodwill naar mij toe had Matxin gesierd.
De strijd om Seixas is een sign of the times in het wielrennen. Het is niet alleen UAE, het zijn ook de rennersmakelaars. Die spelen het spel zoveel agressiever dan vroeger. Dat zijn nu kantoren, met vijf of zes vertegenwoordigers die allemaal willen scoren en voortdurend hun renners in de markt zetten. Er is zoveel gossip: Lennert Van Eetvelt naar Soudal Quick-Step, Arnaud De Lie naar Red Bull-BORA-hansgrohe. Misschien zijn journalisten harder op zoek naar de scoop, maar het wordt allemaal ook gelekt om de prijs op te drijven. Wild in het rond schieten zoals Clint Eastwood, for a few dollars more.
Welke makelaar is nog bezig met een carrièreplanning voor zijn renner? Seixas wordt blijkbaar vertegenwoordigd door ex-renner Joona Laukka. Ik zeg niet dat hij zich meer dan een ander aan alle bovenstaande bezondigt, maar ik weet dat hij tegenover mij ook een keer zijn woord heeft gebroken. Het is erg als een renner van negentien gelooft dat hij bij UAE de opvolger van Pogacar kan worden. Die is zelf amper 27 jaar. Een makelaar die dat verhaal aan zijn coureur probeert te verkopen, verdient een beroepsverbod.
Het is niet echt een ploegencompetitie zoals bij voetbal of zo. Je moet zorgen dat je in de WT blijft en dat is het wel zo'n beetje.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je als ploeg mee wil blijven doen in de top in het wielrennen, heb je ook zo’n toprenner nodig. En dan heb je Vingegaard in ieder geval de op na beste klassementsrenner van dit moment. Dan denk ik dat hij dat geld waard is ja.
Uiteindelijk wil je als ploeg toch vooral grote koersen winnen en die kans wordt een stuk kleiner als je nu Vingegaard laat gaan, dat is een garantie op een paar grote zeges elk jaarquote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet echt een ploegencompetitie zoals bij voetbal of zo. Je moet zorgen dat je in de WT blijft en dat is het wel zo'n beetje.
Als er budgettaire uitdagingen zijn, dan moet je ook wel wat. Vingegaard is nu niet meteen de meest aansprekende renner. En ook qua knechten lijkt het allemaal wat minder te worden. Dan zitten ze ook nog met dat levenslange contract van Wout.
Als je mee wilt doen in de zin van dat de grote talenten voor jouw ploeg kiezen, dan zul je moeten laten zien dat je renners beter maakt, goed betalen en renners kansen geven. Dat eerste het laatste is bij Visma allemaal wat minder geworden. Betalen zullen ze ook wel minder doen dan UAE en Red Bull.
En Henrique Bravo dan?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
Matisse van Kerckhove is echt een fenomeen
Die ook. Stukje schroeien in Rwandaquote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En Henrique Bravo dan?
En dan is zijn broertje zo mogelijk nog beter!quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
Matisse van Kerckhove is echt een fenomeen
Nu ook geschroeid in Turkije, 1 en 2 op een aankomst bergop van 30 kilometer.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die ook. Stukje schroeien in Rwanda
Teven Mexicaantje Cisneros ook.
Heb je nog hoop voor Zeray? Ik begin de hoop een beetje op te geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nu ook geschroeid in Turkije, 1 en 2 op een aankomst bergop van 30 kilometer.
Met overigens ook veel Afrikanen daar. Erg mooi.
Zeray had na vorig jaar opgepikt moeten worden door een grotere ploeg. Vorig jaar was hij de beste klimmer in de Ronde van Rwanda, reed hij WT-wattages op Mount Fuji, werd hij Eritrees kampioen en reed hij ook in Italië een paar keer in beeld, ook met een goede Czech Tour liet hij zien dat hij meekan in Europa. Als je na zo'n jaar geen kans krijgt wordt het gewoon heel moeilijk. Dan moet je het dit jaar nog beter doen en daar lijkt het voorlopig niet op. Denk dat hij in Rwanda ziek is geweest, de laatste dagen kwam hij er wel weer wat meer door. Maarja, die context neemt men uiteraard niet mee, het draait om de uitslagen en die ontbraken nu.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 14:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb je nog hoop voor Zeray? Ik begin de hoop een beetje op te geven.
We moeten nu vooral hopen dat iemand Desta kan leren sturen. Team Amani heel behoorlijk daar.
Vandaag ook nog een juichende Dupont die niet wint en nog een stevige stuurklop van iemand die niet in de buurt van Dupont komtquote:
Weet je wie er ook een foundation oprichtte om mensen met kanker te helpen, maar eigenlijk vooral bezig was zijn eigen merk te promoten?quote:“And the second part, they give the money to the Tadej Pogačar Foundation. He created it with Ur¨ka [´igart] three years ago after Ur¨ka’s mother passed away. The foundation gives this money to the hospital to help people fight against cancer.”
Toevallig startnummer 33 in de Grand National van 2001?quote:Op maandag 16 maart 2026 21:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Weet je wie er ook een foundation oprichtte om mensen met kanker te helpen, maar eigenlijk vooral bezig was zijn eigen merk te promoten?
Het ligt er allemaal wel héél dik bovenop heh.
https://www.nieuwsblad.be(...)kbaar/102281285.htmlquote:“In de etappe van Valence (rit zeventien, red) zei Pogacar tegen me: ‘Tim, we hebben een probleem, mijn knie doet pijn’”, zegt Wellens nu in de Franse sportkrant L’Equipe. “In de teambus zagen we dat hij veel vocht in zijn knie had. Hij liet zich afzakken naar de dokterswagen om zich te laten onderzoeken en is na de wedstrijd naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek. Ze stelden een ontsteking of zoiets vast, maar niemand wist ervan. Hij had veel pijn, we twijfelden of hij wel de finish zou kunnen halen. We hebben er zelfs aan gedacht op te geven.”
https://www.domestiquecyc(...)-was-really-worried/quote:“On that Mont Ventoux stage in the sprint, where he wanted to take a few seconds off Jonas [Vingegaard] again, he hit his knee on the handlebars," Politt explained.
"And then he had a big bruise under his kneecap. And the next day, or two days later, he came up to me. You could hear from his voice that something was wrong. He said, 'Shit, my knee hurts. I have really bad knee pain.'"
Toevallig ook nog even wat cortisonen er in geknald?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:34 schreef Pistolero het volgende:
https://www.domestiquecyc(...)with-visma-team-car/
Alex Carera was trouwens lekker op dreef en zat over van alles en nog wat te liegen in die podcast. Volgens Alex liep Pogacar dus een knieblessure op in etappe 18 na een botsing met een Visma-wagen.
Hmm, eens kijken wat Wellens er destijds over zei:
[..]
https://www.nieuwsblad.be(...)kbaar/102281285.html
Een heel ander verhaal, goh. En laten we ook nog even luisteren naar Nils Politt:
[..]
https://www.domestiquecyc(...)-was-really-worried/
Ze doen niet eens meer moeite om de leugens op elkaar af te stemmen. Alles om van het Sloveense gedrocht de messias te maken.
SvenNysN1Fannedquote:Die arme jongen toch, hij had zoveel pijn. Hij dacht zelfs aan opgeven! Gelukkig krijgt niets deze krijger klein. De pijn was zo onverdraaglijk dat hij twijfelde of hij de Ventoux wel op kon komen, waar hij tijd pakte. De pijn was zo onverdraaglijk dat hij onzekerheid voelde op Col de la Loze, waar hij tijd pakte (en een Visma blitzkrieg op de Madeleine fluitend overleefde). De pijn was zo stevig dat hij vraagtekens had of hij Parijs wel kon halen, waar hij vol voor de etappezege streed.
Dat hele kliekje bestaat uit niets anders dan charlatans. Tijd om nog wat goodwill te kweken met een nieuwe crypto shitcoin. Of misschien een tweede standbeeld van Sudanees bloedgoud, wie zal het zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |