abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220243199
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:06 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Zei Trump dit?
Bush II.
2001.
De Taliban en Al Qaida.

Bin Laden dood (dankzij Obama), Mullah Omar dood (pas jaren later).
Maar beide clubs bestaan nog. De Taliban was zelfs nooit machtiger dan nu.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:14:20 #152
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220243218
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De sjah nam de benen.
En hij had flink wat centen staan bij (bevriende) westerse banken. Dus zijn kostje was - hoewel in den vreemde - gekocht.

Dit regime gaat de benen niet nemen.
Zeker, maar dat hij de benen nam was niet bepaald uit luxe of een comfortabele positie. :) Terwijl zijn macht t.o.v. het volk tot enkele jaren daarvoor nog onaantastbaar leek. Wanneer het overgrote deel van de Iraniërs écht dit regime niet meer wil, zal het (mijns inziens) vroeg of laat toch veranderen. Helaas niet zonder slag of stoot natuurlijk, maar dat is bij vrijwel geen enkele revolutie in de geschiedenis met onaantastbaar gewaande leiders gebeurd.

quote:
Bij Ceaucescu speelden meer dingen, en bleek dat zijn (interne) rivalen de handen al eerder ineen hadden geslagen. Met gewapend volk erbij. Check de beelden van de executie.
Die interne rivalen slaagden er overigens in om van Roemenië eerst nog jarenlang wederom een corrupt kutland te maken, dat wel natuurlijk.
Zeker. Het toont wat mij betreft alleen aan dat zelfs de meest onaantastbaar gewaande 'supreme leader' uiteindelijk toch ten val kan komen.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:16:30 #153
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220243227
quote:
VS roept burgers op meer dan twaalf landen in Midden-Oosten te verlaten
Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Amerikanen opgeroepen om "onmiddellijk" meer dan twaalf landen in het Midden-Oosten te verlaten. De burgers worden opgeroepen om met commerciële vluchten te vertrekken uit onder meer Iran, Irak, Israël, Jordanië, Koeweit, Libanon, Oman, Qatar, Saoedi-Arabië, Syrië, de Verenigde Arabische Emiraten en Jemen.
Nu.nl
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 2 maart 2026 @ 23:18:53 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220243236
Alle Amerikanen wordt aangeraden ongeveer het hele Midden-Oosten onmiddelijk te verlaten. Dat klinkt niet alsof het snel voorbij is. Dat klinkt als aanstaande verdere escalatie.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220243239
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeker, maar dat hij de benen nam was niet bepaald uit luxe of een comfortabele positie. :) Terwijl zijn macht t.o.v. het volk tot enkele jaren daarvoor nog onaantastbaar leek. Wanneer het overgrote deel van de Iraniërs écht dit regime niet meer wil, zal het (mijns inziens) vroeg of laat toch veranderen. Helaas niet zonder slag of stoot natuurlijk, maar dat is bij vrijwel geen enkele revolutie in de geschiedenis met onaantastbaar gewaande leiders gebeurd.
[..]
Zeker. Het toont wat mij betreft alleen aan dat zelfs de meest onaantastbaar gewaande 'supreme leader' uiteindelijk toch ten val kan komen.
Het kan ja.
Maar helaas lang niet altijd.

Daarom heb ik soms een lach nodig.
En kijk ik naar 'The Death of Stalin'. Een film uit 2017.
Maar het is natuurlijk diep tragisch dat deze opperhufter slechts een natuurlijke dood is gestorven.
pi_220243240
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:18 schreef Perrin het volgende:
Alle Amerikanen wordt aangeraden ongeveer het hele Midden-Oosten onmiddelijk te verlaten. Dat klinkt niet alsof het snel voorbij is. Dat klinkt als aanstaande verdere escalatie.

[ x ]
Ik ben benieuwd of er nog een bericht komt over de weerbaarheid van de Amerikanen aldaar.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:22:42 #157
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220243253
Zou die “grote golf” van Trump een poging zijn voor een eindboem waarna hij wil gaan proberen zijn benen te lichten?
  maandag 2 maart 2026 @ 23:22:55 #158
38496 Perrin
pi_220243256
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:20 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of er nog een bericht komt over de weerbaarheid van de Amerikanen aldaar.
Dit gaat letterlijk over enkele honderdduizenden mensen die ze aanraden te vertrekken uit de regio.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:23:12 #159
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220243257
Vraag me af hoe dit nu verder gaat. Zal de situatie nog verder escaleren en hoe? Of blijft het de komende dagen bij nog wat vergeldingsaanvallen vanuit Iran en dooft het vanzelf uit. De blokkade van Hormuz zal nog wel langdurig blijven en daarmee hebben we onszelf mooi in de vingers gesneden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 2 maart 2026 @ 23:24:11 #160
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220243261
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik heb deze beelden nog 'live' op tv gezien.
Vietnam 1975.
"Please please... PLEASE!"

[ afbeelding ]
Vreselijk. Ik ben bijna 44, dus dat is voor mijn tijd. Mijn eerste herinneringen van een ingrijpende gebeurtenis zijn vooral de val van de muur/het ijzeren gordijn. Niet dat je op die leeftijd precies snapt wat er allemaal aan de hand is, maar het werd je thuis en op school wel in kinderlijke bewoordingen uitgelegd. Daarnaast maakten de emoties van mensen op de beelden met hekken die opengingen e.d. grote indruk.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:24:17 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220243262

Allemaal weg gaan als er vliegtuigen vertrekken dan...
  maandag 2 maart 2026 @ 23:24:17 #162
38496 Perrin
pi_220243263
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:23 schreef PzKpfw het volgende:
Vraag me af hoe dit nu verder gaat. Zal de situatie nog verder escaleren en hoe? Of blijft het de komende dagen bij nog wat vergeldingsaanvallen vanuit Iran en dooft het vanzelf uit. De blokkade van Hormuz zal nog wel langdurig blijven en daarmee hebben we onszelf mooi in de vingers gesneden.
Escalatie lijkt me ingebakken. De vraag is hoe lang deze ellende gaat duren. Weken? Maanden?

De gevolgen voor de regio en de wereld zijn lastig in te schatten. Deze doos van Pandora is geopend en lastig dicht te krijgen.
pi_220243271
quote:
Aangezien Amerikanen wordt aangeraden om uit zowat de gehele regio te vertrekken vermoed ik niet dat het de komende periode gezellig gaat zijn daar.

Misschien De Grote (Perzische) Golf waar De Grote Leider van sprak?
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 23:26:12 #164
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220243276
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:39 schreef littlemindy het volgende:
Als je nu in Dubai vastzit heb je ook wel onder een steen gelegen de afgelopen 2 maanden natuurlijk.
Behalve als je Dubai wou gebruiken als overstap. Vriend van me was op vakantie in Japan. Terugreis via Dubai airport en raad eens…terwijl die op zijn 2e vliegtuig zat te wachten richting België.. was het luchtruim gesloten.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 2 maart 2026 @ 23:26:22 #165
438527 MissButterflyy
pi_220243277
quote:
Dat weet niemand.

En denk dat het best wel gaat lukken die blokkade op te heffen. Ze gaan daar vast ook nog wel aanvallen uitvoeren.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:26:25 #166
38496 Perrin
pi_220243278
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Allemaal weg gaan als er vliegtuigen vertrekken dan...
Even honderdduizenden tickets boeken.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:27:49 #167
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220243284
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Aangezien Amerikanen wordt aangeraden om uit zowat de gehele regio te vertrekken vermoed ik niet dat het de komende periode gezellig gaat zijn daar.

Misschien De Grote (Perzische) Golf waar De Grote Leider van sprak?
Die Ayatollah?
  maandag 2 maart 2026 @ 23:28:08 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220243286
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Even honderdduizenden tickets boeken.
Ik denk dat mensen ook niet hadden verwacht dat de golfstaten zo worden meegenomen in alle bommen en beschietingen.
pi_220243291
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Die Ayatollah?
Trump heeft gezegd dat de grote golf nog moest komen.
Dus Grote Leider Trump.

https://www.nu.nl/midden-(...)%2Fwww.google.com%2F

quote:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft maandag gezegd dat zijn leger Iran momenteel al flink aanpakt, maar dat "de grote golf" nog moet komen. "We maken ze helemaal af."
Trump belde maandag ruim negen minuten met de bekende journalist Jake Tapper van CNN. "We slaan ze tot moes", zei de president. "Ik denk dat het heel goed gaat. We hebben het beste leger ter wereld en zetten het in."

De president zei eerder te verwachten dat de oorlog zo'n vier tot vijf weken zou duren, maar dat de VS nu "voorligt op schema". Eerder op de dag zei defensieminister Pete Hegseth dat het nog onduidelijk is hoe lang het conflict zal duren. Het wordt geen "eindeloze oorlog", zoals die in Irak, zei hij.

De VS vielen in 2003, samen met het Verenigd Koninkrijk, Irak binnen. Binnen enkele maanden werd het bewind van Saddam Hussein beëindigd, maar vervolgens bleven Amerikaanse militairen tot 2011 in Irak om de opbouw van het land te overzien. Volgens Hegseth is het nu niet de bedoeling dat de Amerikanen een democratie gaan opbouwen in Iran.

Wat wel de bedoeling is, is nog onduidelijk. Trump zegt dat de VS het Iraanse volk wil helpen om de controle over hun land terug te winnen. Hoe de Amerikanen dat gaan doen, zegt hij niet. Hij zei ook weinig over een eventueel volgende leider van Iran. "We weten niet wie ze zullen kiezen. Misschien hebben ze geluk en kiezen ze iemand die weet wat hij doet."

Maar op dit moment wil de VS dat iedereen in Iran vooral zoveel mogelijk binnenblijft. Het wordt volgens de president binnenkort namelijk nog onveiliger in het land. "We zijn nog niet eens echt begonnen met de grote golven. De echte klap moet nog komen. Die komt er binnenkort aan."
  maandag 2 maart 2026 @ 23:30:14 #170
38496 Perrin
pi_220243292
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen ook niet hadden verwacht dat de golfstaten zo worden meegenomen in alle bommen en beschietingen.
Benieuwd of de VS ze dan gaat helpen evacueren, je kunt niet zomaar honderdduizenden Amerikaanse burgers aanraden daar per direkt te vertrekken en ze verder gelukwensen. Toch?
  maandag 2 maart 2026 @ 23:31:04 #171
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220243295
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weet niemand.

En denk dat het best wel gaat lukken die blokkade op te heffen. Ze gaan daar vast ook nog wel aanvallen uitvoeren.
Die blokkade is natuurlijk niet letterlijk maar grote, logge en langzaamvarende gas- en olietankers zijn natuurlijk een heel makkelijk doelwit. Ik denk dat het heel lastig gaat worden om die te kunnen beschermen.
pi_220243299
quote:
9s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:45 schreef Perrin het volgende:
Lekker vliegen boven het Midden-Oosten, genoeg te zien.

[ x ]
Staat inmiddels een community note bij, is een oud filmpje van een raketlancering in Japan uit 2024:
https://www.reddit.com/r/(...)f_your_plane_window/
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  maandag 2 maart 2026 @ 23:32:52 #173
38496 Perrin
pi_220243300
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Staat inmiddels een community note bij, is een oud filmpje van een raketlancering in Japan uit 2024:
https://www.reddit.com/r/(...)f_your_plane_window/
Ja ik heb de bron ontvolgd. Helaas fake news.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:33:04 #174
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220243302
quote:
15s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Benieuwd of de VS ze dan gaat helpen evacueren, je kunt niet zomaar honderdduizenden Amerikaanse burgers aanraden daar per direkt te vertrekken en ze verder gelukwensen. Toch?
Dat kun je wel invullen natuurlijk.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:33:07 #175
438527 MissButterflyy
pi_220243303
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump heeft gezegd dat de grote golf nog moest komen.
Dus Grote Leider Trump.

https://www.nu.nl/midden-(...)%2Fwww.google.com%2F
[..]

Laat maar, niet goed gelezen.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:34:21 #176
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220243305
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het kan ja.
Maar helaas lang niet altijd.

Daarom heb ik soms een lach nodig.
En kijk ik naar 'The Death of Stalin'. Een film uit 2017.
Maar het is natuurlijk diep tragisch dat deze opperhufter slechts een natuurlijke dood is gestorven.
Er zijn nog steeds wel twijfels over die naruurlijke dood, begreep ik. Vergiftiging in opdracht van Beria wordt ook wel vermoed. Maar dat was, hoewel bijna onmogelijk, misschien wel een nog grotere klootzak dan Stalin. Uiteindelijk is die kort daarna niet zo fijn aan zijn einde gekomen. "Gelukkig", kun je in zijn geval bijna wel zeggen.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:36:03 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220243313
Bekijk deze YouTube-video

Steve is weer live na even slapen voor de mensen die het willen volgen. Ik ga zelf naar bedje nu :Z
pi_220243314
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vreselijk. Ik ben bijna 44, dus dat is voor mijn tijd. Mijn eerste herinneringen van een ingrijpende gebeurtenis zijn vooral de val van de muur/het ijzeren gordijn. Niet dat je op die leeftijd precies snapt wat er allemaal aan de hand is, maar het werd je thuis en op school wel in kinderlijke bewoordingen uitgelegd. Daarnaast maakten de emoties van mensen op de beelden met hekken die opengingen e.d. grote indruk.
Ja, maar dat waren tenminste hele hoopvolle beelden.
Ik heb daar met tranen in de ogen naar gekeken. Halve nachten opgebleven.

De onbezorgde jaren 90.
Nou ja, op wat Golfoorlogen, Balkanoorlogen en alle andere grote hoeveelheden shit na.
Hoe naïef en blij we desondanks waren. Oost en West waren weer vrienden. Dachten we.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:37:03 #179
438527 MissButterflyy
pi_220243317
twitter
  maandag 2 maart 2026 @ 23:43:51 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220243334
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Completely unprovoked
The End Times are wild
  maandag 2 maart 2026 @ 23:44:14 #181
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220243336
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:09 schreef recidivist het volgende:

[..]
Omdat mensen denken dat als dat in het verleden is gebeurd dat ook wel nu zal gebeuren of een blinde ideologische vlek hebben in hoe zij geschiedenis en heden beoordelen. Weet je wat het grote verschil was tussen de Shah's regime en dit regime? En je zal het niet geloven, het resoneert namelijk niet met hoe je zelf in het leven staat en wat je op Nederlandse tv/media hebt gehoord decennialang.

De Shah's regime is altijd van bovenaf opgelegd met kracht en zat nooit in de haarvaten van de samenleving. Was typisch voor die tijdsgeest: keihard van bovenaf afgedwongen modernisering vanuit elitair denken en clubje.
Dit huidige regime zit nog steeds voor een deel wel in de haarvaten van de Iraanse samenleving ondanks dat het flink impopulair is en er zijn teveel Iraniers die dan wel veel kritiek hebben op het regime maar dat niet betekent dat zij het toejuichen dat moreel verrotte mensen als Trump en Netanyahu hun land maar terug bombarderen naar het stenentijdperk. Want dat is wel de uitkomst, links of rechtsom.

Maar onze media laat ons al heel lang in de steek. Dit hoor je te weinig. En je hoort teveel diaspora Iraniers die gevlucht zijn voor dit regime en terecht een teringhekel eraan hebben en ook deels een trauma en dan toch semi-objectief hun zegje zonder echt weerwoord mogen doen dat "als we die Iraniers nou militair helpen ze het zelf weg afmaken met dit regime, en Iraniers zijn o-zo anders dan omringende volkeren dat je hoe het daar mis ging totaaaaaaaaal niet kan vergelijken". En wij willen dit horen, dus dat resoneert. Hele volksstammen inclusief de leiding in Amerika zelf willen echt geloven dat elk moment de Iraniers de ayatollah's nu eruit gaan kicken.....tussen al die verwoesting etc door. De enige die daar geen moer van gelooft vanaf het begin is Bibi. Hij weet hoe het echte leven eruit ziet. Maar hij lult mee om de publieke opinie in de US wat mee te krijgen en ook het Witte Huis: juiste talking points gebruiken zolang het je agenda maar dient.
Snap ik, het punt waar ik op reageerde was juist dat als de meerderheid van de Iraniërs echt van dit regime afwil, dat ze dat dan niet alleen kunnen opknappen. Maar dat is dus andersom ook gebeurd, omdat men dat toen écht wilde. En je dat dus juist niet van buitenaf kunt forceren.
pi_220243339
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Op dat YT van Steve worden de beelden nu afgebroken, want de Israëlische regering staat vrij uitzenden niet toe. Ook Reuters en AP mogen dat niet.

Al Jazeera zou hebben gemaild dat er ook raketten vanuit Libanon komen. (Dus Hezbollah.)
En dat de nodige raketten worden onderschept. Maar ook dat er explosies in Haifa en Tel Aviv zouden zijn gehoord.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:49:16 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220243349
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een doodnormale weerbare Nederlander viert de krokusvakantie in eigen land en neemt de kinderen mee naar een leuk park. Gewoon de eigen economie spekken in plaats van die olieproleten in Dubai.
Torentje, ben jij het?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220243363
twitter

quote:
De luchtverdediging van de VAE heeft momenteel te maken met een spervuur ​​aan ballistische raketten afkomstig uit Iran.

Het Ministerie van Defensie bevestigt zijn volledige paraatheid om alle bedreigingen het hoofd te bieden en zo de bescherming van het grondgebied van het land en de veiligheid van burgers en inwoners te waarborgen.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:55:44 #185
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220243368
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ja, maar dat waren tenminste hele hoopvolle beelden.
Ik heb daar met tranen in de ogen naar gekeken. Halve nachten opgebleven.

De onbezorgde jaren 90.
Nou ja, op wat Golfoorlogen, Balkanoorlogen en alle andere grote hoeveelheden shit na.
Hoe naïef en blij we desondanks waren. Oost en West waren weer vrienden. Dachten we.
In mijn ogen heeft dat ook wel met de totaal veranderde en tegenwooedig veel uitgebreidere informatievoorziening te maken. Het was nog een tijdperk voor grootschalig internet en social media. Je ziet nu alles direct en vrijwel live, vanuit allerlei verschillende invalshoeken en achtergronden.
  maandag 2 maart 2026 @ 23:56:11 #186
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_220243369
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Torentje, ben jij het?
Die praat veel waziger.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_220243373
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
[..]

Ja.
Ik zit nu naar dat YT kanaal van Steve te kijken.
Er zouden meer landen onder vuur liggen.
Ook Cyprus weer.

Maar vanuit Israël komt het bericht dat daar op dit moment nog geen slachtoffers te betreuren zijn.
pi_220243377
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
In mijn ogen heeft dat ook wel met de totaal veranderde en tegenwooedig veel uitgebreidere informatievoorziening te maken. Het was nog een tijdperk voor grootschalig internet en social media. Je ziet nu alles direct en vrijwel live, vanuit allerlei verschillende invalshoeken en achtergronden.
Zeker, maar goed nieuws blijft goed nieuws.
En slecht nieuws blijft slecht nieuws.

Er zit vandaag de dag echter aanzienlijk meer fake news tussen.
Dus misschien is het toch het verstandigste om je tot het 8 uur journaal en het RTL-journaal te blijven beperken. ;)
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:00:05 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220243381
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:56 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Die praat veel waziger.
Nou ja, wel deels dezelfde woorden begrippen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:00:11 #190
38496 Perrin
pi_220243382
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
[..]

Straks zijn ze door hun luchtafweerraketten heen, en dan? Die hebben een groot probleem.
pi_220243386
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Op dat YT van Steve worden de beelden nu afgebroken, want de Israëlische regering staat vrij uitzenden niet toe. Ook Reuters en AP mogen dat niet.

Al Jazeera zou hebben gemaild dat er ook raketten vanuit Libanon komen. (Dus Hezbollah.)
En dat de nodige raketten worden onderschept. Maar ook dat er explosies in Haifa en Tel Aviv zouden zijn gehoord.
Deze doet het nog wel, camera's blijven actief.

pi_220243403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Deze doet het nog wel, camera's blijven actief.

Grappig.
Precies toen ik je post las meldde die Steve ook dat er enkele INTELbeelden op YT-kanalen te zien zijn.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:05:37 #193
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220243404
Saudische ambassade in Riyad geraakt en Hezbollah heeft zich nu volledig op Noord Israel gericht met tientallen raketten tegelijkertijd met Iran. Dubai ook onder vuur. Eerder ook Cyprus weer raketten op afgeschoten. Ben toch verbaasd dat Iran zo veel kan inzetten. Zo zie je maar hoe enorm onderschat Iran is geweest bij ons en wat je hier meekrijgt.
enkelband
pi_220243407
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:05 schreef recidivist het volgende:
Saudische ambassade in Riyad geraakt en Hezbollah heeft zich nu volledig op Noord Israel gericht met tientallen raketten tegelijkertijd met Iran. Dubai ook onder vuur. Eerder ook Cyprus weer raketten op afgeschoten. Ben toch verbaasd dat Iran zo veel kan inzetten. Zo zie je maar hoe enorm onderschat Iran is geweest bij ons en wat je hier meekrijgt.
Zolang Trump en Bibi maar niet verbaasd zijn.
Dan is alles onder controle.
pi_220243408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Grappig.
Precies toen ik je post las meldde die Steve ook dat er enkele INTELbeelden op YT-kanalen te zien zijn.
Dat zijn deze idd.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:10:06 #196
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220243412
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zolang Trump en Bibi maar niet verbaasd zijn.
Dan is alles onder controle.
Bibi is natuurlijk blij. En Orange-head….tsjaaah…maakt het uit wat hij is? De man is sowieso zwaar incapabel en enorm onwetend en doesn’t give a fuck zolang hijzelf financieel flink erbij blijft winnen en wordt succesvol bespeeld door zijn aan Israël loyale kleine cirkel.
enkelband
pi_220243414
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:10 schreef recidivist het volgende:

[..]
Bibi is natuurlijk blij. En Orange-head….tsjaaah…maakt het uit wat hij is? De man is sowieso zwaar incapabel en enorm onwetend en doesn’t give a fuck zolang hijzelf financieel flink erbij blijft winnen en wordt succesvol bespeeld door zijn aan Israël loyale kleine cirkel.
Ik was een beetje cynisch.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:13:01 #198
38496 Perrin
pi_220243418
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:05 schreef recidivist het volgende:
En als buurlanden straks door hun luchtafweer-voorraden heen zijn gaan ze mogelijk nog veel meer schade oplopen. Hoe lang gaat Iran raketten en shaheds kunnen blijven inzetten?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:13:20 #199
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220243419
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zeker, maar goed nieuws blijft goed nieuws.
En slecht nieuws blijft slecht nieuws.

Er zit vandaag de dag echter aanzienlijk meer fake news tussen.
Dus misschien is het toch het verstandigste om je tot het 8 uur journaal en het RTL-journaal te blijven beperken. ;)
Zit er ook zeker tussen, eens. Maar beperken tot het acht uur-journaal wanneer een correspondent daar doodleuk staat te vertellen dat de ayatollah o.a. Hezbollah, de Houthi's en Hamas grootschalig financierde "om Iran te beschermen", dan lijkt me dat ook niet de ideale optie. :)
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:18:02 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220243425
Ik snap niet dat Iran zoveel spreidt, zelfs tot aan Cyprus toe! Waarom niet alles concentreren op Israël
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')