Lekker man.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:32 schreef Kriegel het volgende:
"The leader of the free world: Donald J. Trump" is wel echt beschamend hoor.
Hoeveel dieper kan die vuist nog?
quote:Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.
Met een goed plan was deze interventie geen slecht idee. Helaas lijkt van de gedroomde oppositie die even de stellingen van het regime overneemt geen spoor te zijn. Gek eigenlijk, afgelopen juni gebeurde dat ook al niet, hoe kan dat nou?quote:Op maandag 2 maart 2026 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben helemaal voor een vrij seculier Iran...
Maar wetende dat een totaal incompetent figuur als Trump aan de knoppen zit vraag ik me af in hoeverre dit allemaal goed doordacht is...
Spijker. Kop. Rechtsorde, en dus ook internationale rechtsorde, is binnen die de Westerse/West-Europese cultuur juist heel belangrijk.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Zo grappig om te zien hoe de verdediger van de “superieure eeuwenoude westerse cultuur” werkelijk niets blijkt te begrijpen van die cultuur.
Daarvoor waren ze echter slachtoffer van religieus gedreven conservatieven, die inderdaad geen reet geven om mensenrechten, zo zijn ze in deze situatie terecht gekomen.quote:Op maandag 2 maart 2026 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vooral diep respectloos. Dan zit je daar, weet ik veel wat allemaal meegemaakt aan verschrikkingen, geen familie meer over, martelingen etc.
En dan komt zo een totaalidioot (die geen flauw benul heeft van wat conflict en oorlog inhoud in de praktijk) met het vingertje 'Ja, maar wat de VS en Israël doen is wel een schending van het internationaal recht hoor'._!!!
Maar dan wel FOX News alstublieft... hoewel... zijn de Trumpisten daar allemaal wel zo blij met deze oorlog?quote:Op maandag 2 maart 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
HowardRoark is wel echt mega vermoeiend zeg. Ik kijk morgen wel weer het nieuws joh.
Zeker. Maar jouw lachwekkende gebazel over christelijke superioriteit is juist volstrekt tegengesteld aan de kern van wat onze cultuur inderdaad een soort van superieur maakt.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat mag je denken hoor. De Westerse cultuur is nu eenmaal niet onlosmakelijk verbonden met het internationaal recht. De Westerse cultuur bestond al lang en breed voordat het internationale recht werd geïntroduceerd.
Omdat hun eigen agenda belangrijker is. Onderschat de linkse islamofacistsen niet, voornamelijk hoog opgeleide linkse kinderloze huppelkutjes opzoek naar slachtoffers namens wie ze verontwaardigd kunnen zijn ter invulling van hun lege bestaan. Ze zijn bij de moslims uitgekomen en zijn graag onderdeel van hun heilige jihad.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Hoe fucked up moet je zijn om te demonsteren voor de achterlijke Ayatollahs terwijl de Iraniërs zelf feest vieren?
Die vraag wordt op tv nooit gesteld. Er zitten altijd Iraanse ballingen die uiteraard vol trauma zitten vaak genoeg en met passie verdedigen dat het echt slechts een kwestie van een tik aan het regime geven is en dan het overgrote deel van het volk het hef in handen neemt om de mullahs te verdrijven…..des te groter de desillusie dat er helemaal niets van terecht gaat komen.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Met een goed plan was deze interventie geen slecht idee. Helaas lijkt van de gedroomde oppositie die even de stellingen van het regime overneemt geen spoor te zijn. Gek eigenlijk, [b]afgelopen juni gebeurde dat ook al niet, hoe kan dat nou?[//b]
En wat zou er dan mis mee zijn om dit religieuze regime militair aan te pakken zoals Israël en de VS nu doen? Het is niet voor niets dat deze mensen, slachtoffers van datzelfde regime, dit toejuichen.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarvoor waren ze echter slachtoffer van religieus gedreven conservatieven, die inderdaad geen reet geven om mensenrechten, zo zijn ze in deze situatie terecht gekomen.
Ik schaam me ooit SP gestemd te hebben.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:43 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Omdat hun eigen agenda belangrijker is. Onderschat de linkse islamofacistsen niet, voornamelijk hoog opgeleide linkse kinderloze huppelkutjes opzoek naar slachtoffers namens wie ze verontwaardigd kunnen zijn ter invulling van hun lege bestaan. Ze zijn bij de moslims uitgekomen en zijn graag onderdeel van hun heilige jihad.
Alles wat positief uitgelegd kan worden voor het westen, datzelfde westen vanwaaruit ze überhaupt de waffel open kunnen trekken, is het kwaad. Veel dieper gaat het bij hen niet.
Hij is anders 1 van de weinigen hier die echt zinnige dingen zegt en telkens de spijker op de kop weet te slaan.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
HowardRoark is wel echt mega vermoeiend zeg. Ik kijk morgen wel weer het nieuws joh.
Krijg ik ook geen antwoord dan, was wel benieuwd.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
De rechtsorde is in internationaal opzicht een fantasie, want deze is dus in de praktijk niet te waarborgen. Schendingen van dit vermeende internationale recht zijn dan ook de norm over en weer.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zeker. Maar jouw lachwekkende gebazel over christelijke superioriteit is juist volstrekt tegengesteld aan de kern van wat onze cultuur inderdaad een soort van superieur maakt.
De kern van onze cultuur is rechtsorde, nationaal of internationaal. De kern is bescherming tegen willekeur, tegen misdaden juist door machthebbers en overheden. Inclusief het recht niet het slachtoffer te worden van daden van een ander met al dan niet toevallige vergelijkbare kenmerken. En bij die kern, bij die superioriteit hoort het kritischer zijn op onszelf dan op anderen. Kritiek op onszelf, op landen die we als onderdeel van onze cultuur beschouwen is een uiterst belangrijk onderdeel van onze cultuur. Dat je dat soort zaken niet lijkt te begrijpen betekent dat wat jij verdedigt niets te maken heeft met onze westerse waarden of cultuur.
Hoeft niet.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik schaam me ooit SP gestemd te hebben.
Dat zijn dan ook niet mijn woorden. Ik zie vooral hoe de SP sinds 7 oktober 23 al haar seculiere principes heeft laten varen en derhalve opduikt bij de meest ranzige demonstraties, allemaal vanwege een naïef anti-Westers en vooral anti-Amerikaans denken. Als SP'er wapperen met de foto van de ayatollah... hoe verzin je het.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoeft niet.
De SP waarschuwde in de jaren 80 al voor de gevolgen van de wijze waarop immigratie in NL in de praktijk werd gebracht, met een nagenoeg volledig gebrek aan aandacht voor integratie en inburgering. Dat maakte de SP, toen nog een splinterpartij, tot een impopulaire groep bij veel andere linkse groeperingen.
Maar ze hadden wel gelijk.
De SP betitelen als 'islamofascisten' is lachwekkend.
Klopt, twee mensen die we hier ontmoet hebben zijn met deze vlucht meegegaan. Ze zijn zelf naar het vliegveld gegaan in de hoop dat ze mee konden, en dat is ze gelukt.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
Zat @:MaJo trouwens niet vast in Abu Dhabi?
Ik zie dat er weer wat vluchten gaan, o.a. momenteel één onderweg naar Amsterdam:
https://www.flightradar24.com/ETD58B/3e8fa37d
Dat is exact de reden dat wij niet gegaan zijn, we vonden het te onveilig. Vanochtend hoorden we nog explosies en vlak daarna het nieuws dat er eventueel gevlogen zou worden. Mij krijg je sowieso het vliegtuig niet in als ik niet de garantie heb dat het helemaal veilig is, het luchtruim is nog steeds officieel gesloten. Dus we wachten het nog even af.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is of het veiliger is om een vliegtuig te nemen of gewoon daar te blijven. Normaal gezien is de kans groter dat het vliegveld geraakt wordt dan het huis waar je woont.
Je hoeft je niet perse te schamen in de basis traditioneel linkse idealen voor een goed en breed sociaal vangnet, staan voor de arbeider. Daar is helemaal niets mis mee. In zo'n wereld zou ik ook links stemmen. Alleen doen alsof het een houdbaar systeem is wanneer je constant netto ontvangers het land binnen laat, daar gaat het mis.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik schaam me ooit SP gestemd te hebben.
Post dan ook deze dame; ook anti khomeini en ooit gevlucht naar desondanks snapt zij wel van welk geopolitieke schouwspel Iran nu slachtoffer is en dat het primair dat is om Israëlische belangen te dienen waarvan de VS de uitvoerder is dankzij de sterke Israëlische lobby die dat land gegijzeld heeft:quote:Op maandag 2 maart 2026 19:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Hoe fucked up moet je zijn om te demonsteren voor de achterlijke Ayatollahs terwijl de Iraniërs zelf feest vieren?
Haha, die video. Wat een idioten ookquote:Op maandag 2 maart 2026 19:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het probleem is niet interventie maar de manier waarop.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is precies de schending dan. Iran bewapent allerlei terroristische orgnisaties en is direct verantwoordelijk voor allerlei doden. Maar omdat ze het niet zelf doen mag je niets terugdoen en ze maar laten zitten? Maw wat zegt het internationaal recht over een regime dat derden hun vuile taakjes laat doen.
Dan stem je toch lekker FvD.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook niet mijn woorden. Ik zie vooral hoe de SP sinds 7 oktober 23 al haar seculiere principes heeft laten varen en derhalve opduikt bij de meest ranzige demonstraties, allemaal vanwege een naïef anti-Westers en vooral anti-Amerikaans denken. Als SP'er wapperen met de foto van de ayatollah... hoe verzin je het.
Niet mijn SP meer. Jammer, want de PvdA is ook dood. Blijft weinig over op links.
Dit inderdaad, hear hear.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je hoeft je niet perse te schamen in de basis traditioneel linkse idealen voor een goed en breed sociaal vangnet, staan voor de arbeider. Daar is helemaal niets mis mee. In zo'n wereld zou ik ook links stemmen. Alleen doen alsof het een houdbaar systeem is wanneer je constant netto ontvangers het land binnen laat, daar gaat het mis.
Sterker nog we laten die malloten het liefst nog zoveel geld het land uit jagen ook naar hun thuislanden. Daarbovenop nog dat ze cultureel niets bijdragen en de sociale cohesie in dit land compleet afbreken... een grote groep binnen het land zitten die faliekant staat te juichen voor de moslimextremisten in Iran.
Ze gaan ons straks ook nog wijsmaken dat terreuraanslagen die wij hier gaan krijgen onze eigen schuld is, en elke oplossing die effectief is wordt weggezet als racisme.
Wat moet ik in vredesnaam bij FvDquote:Op maandag 2 maart 2026 19:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan stem je toch lekker FvD.
De SP was overigens, internationaal gezien, altijd een voorstander van een eigen Palestijnse staat.
Ook al ver vóór 7 oktober 2023.
En het idee van de staat Israël, en het verdedigen daarvan, wat je er ook van vindt, is ook bepaald gebaseerd op strikt seculiere principes. Net als het gedachtengoed van de huidige Amerikaanse regering trouwens.
Lol.quote:Op maandag 2 maart 2026 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat moet ik in vredesnaam bij FvD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |