Altijd proactief, altijd meerdere zetten vooruit aan het denken. Waar zouden we zijn zonder hen!quote:Op maandag 2 maart 2026 11:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zulke visionairs he, Europese 'leiders'.
Nee dat kunnen ze niet, die Oekraïners zijn hier niet als vluchtelingen maar onder andere tijdelijke richtlijn. De tijd dat ze hier doorbrengen onder die richtlijn telt niet mee voor de 5 jaar die je hier moet verblijven om te naturaliseren.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar kunnen al die Oekrainers naturaliseren. Dan krijgen ze ook recht op een 'echte' woning. Dan zijn ze voorgoed hier.
Ik snap ook wel dat niet iedereen in opstand zal komen, maar het is nogal lastig om als Westen een regime om ver te gaan werpen als we niet weten of het volk dat wel wil.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is ook heel moeilijk denk ik. In de 2e wereldoorlog (ja, ik haal hem er nog maar een keer bij) had je ook een groep die z'n leven waagde voor de vrijheid, een groep die zich passief opstelde om z'n hachje te redden en een groep die heulde met de vijand.
In opstand komen is niet voor iedereen weggelegd.
[..]
Maar dan is er toch ook niet zoveel reden om je er zo druk over te maken? Als het regime valt en de bevolking is blij dan kunnen we die conclusie alsnog trekken.
De blokkade is dan ook geen onverwacht dingquote:Op maandag 2 maart 2026 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Blijft mooi. paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
In dit geval onderwerpt de pers zich juist aan alle drama-verhalen van de Groningers.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
In extreme mate zelfs.
We hebben een vrije pers, maar het probleem is dat deze vrijwillig zich geheel onderwerpt aan de regeringsstandpunten.
Er worden enkel bommen gegooid waar en wanneer Netanyahu dat wil.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:50 schreef bianconeri het volgende:
el wil.
En redenen buiten ´´het volk´´ hebben we er ook niet voor.
Als het regime valt en het volk is er blij mee dan is dat natuurlijk top.
Hoewel ik alsnog de manier waarop ter discussie zou stellen.
Als het Westen moet gaan ingrijpen in elk land met politiek gedoe dan heb je nog genoeg oorlogen te voe
Israëlische heerschappij (in de regio).quote:Op maandag 2 maart 2026 11:51 schreef byah het volgende:
Mastermind Trump valt Iran aan om Europa te vernederen. Wie had dat gedacht?
Anyway, wat is eigenlijk het doel van deze aanvallen?
De ayatollahs verdrijven en een bericht sturen naar China (en/of Rusland) dat de VS nog steeds de baas is in de 'multipolaire wereld'?quote:Op maandag 2 maart 2026 11:51 schreef byah het volgende:
Als 47 jaar sancties geen ruk uitmaken voor het regime, wat zegt dat dan over sancties als pressiemiddel in het kader van internationaal recht? Denk eens ever verder.....quote:Op maandag 2 maart 2026 11:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nee. Maar jij zegt dat er in 47 jaar helemaal niets is gedaan, dat is niet waar.
Nee, als het westen dat overal wil gaan doen dan komen we bommen tekort.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat niet iedereen in opstand zal komen, maar het is nogal lastig om als Westen een regime om ver te gaan werpen als we niet weten of het volk dat wel wil.
En redenen buiten ´´het volk´´ hebben we er ook niet voor.
Als het regime valt en het volk is er blij mee dan is dat natuurlijk top.
Hoewel ik alsnog de manier waarop ter discussie zou stellen.
Als het Westen moet gaan ingrijpen in elk land met politiek gedoe dan heb je nog genoeg oorlogen te voeren.
Als Westen het maar gaan bepalen en overal bommen gooien lijkt mij niet de manier waarop zoiets moet.
Iran gooit zelf bommen, niet opgemerkt?quote:Op maandag 2 maart 2026 11:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er worden enkel bommen gegooid waar en wanneer Netanyahu dat wil.
Europa vernedert zichzelf, hebben ze niemand voor nodig. Nog vragen?quote:Op maandag 2 maart 2026 11:51 schreef byah het volgende:
het zal toch gvd niet.quote:
Het was een reactie hierop:quote:Op maandag 2 maart 2026 11:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Iran gooit zelf bommen, niet opgemerkt?
Artikel uit begin 2024. Toen zat dat kabinet er nog niet.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Meest rechtse kabinet ooit" heeft zich wat verslikt in de gasvoorraad, lijkt het.
Gaat ze sowieso niet lukken. Dus dat laatste deel is dan ook een grote faal. Zoals wel meer slechte plannen van Trump (ingefluisterd door de Israel-lobby).quote:
quote:De oorlog in Iran zal er waarschijnlijk voor zorgen dat de gasprijzen omhoog gaan, verwacht Gasunie.
Het bedrijf dat in de stad Groningen haar hoofdkantoor heeft, voorziet 'nervositeit op de gasmarkt'. En dat heeft ook gevolgen voor het vullen van de gasbergingen, zoals die bij Grijpskerk.
'Er hoeft maar iets te gebeuren of de hele gasmarkt raakt in onbalans en dat leidt tot hogere prijzen als de handelaren nerveus worden', zegt woordvoerder Marie-Lou Gregoire van Gasunie. 'Die nervositeit, dat is op dit moment het belangrijkste.'
Aanvoer van vloeibaar gas
Door de Israëlische en Amerikaanse aanvallen op Iran, ligt het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz ten zuiden van het land momenteel stil. Volgens Gasunie is nog niet precies te zeggen wat daarvan de gevolgen zullen zijn voor Nederland. Al zegt Gregoire: 'Er zijn er op dit moment nog niet direct grote zorgen.'
De Straat van Hormuz wordt onder meer gebruikt voor het transport van vloeibaar gas (lng) vanuit Qatar naar de Eemshaven. Volgens Gregoire is de lng die uit de golfstaat komt maar een klein percentage van de totale Nederlandse vraag en komt het leeuwendeel uit de Verenigde Staten. Van al het gas dat Nederland importeert, bestaat 45 procent uit lng. De rest komt met name via pijpleidingen uit Noorwegen, een deel komt uit de kleine gasvelden in ons land.
Bijna lege gasopslagen
De gasopslagen in Nederland zijn bijna leeg, zo bleek onlangs. Van koud winterweer is de komende tijd geen sprake, waardoor er geen tekort aan gas verwacht wordt.
Wat wél een punt van zorg is, is het vullen van de gasbergingen met het oog op de volgende winter. Dat gebeurt door handelaren op de vrije markt. Voor hen is het aantrekkelijk om het gas voor een lage prijs in te kopen en op te slaan in de bergingen om het in de winter voor een hogere prijs weer te verkopen. 'Het vervelende is dat de prijzen nu waarschijnlijk stijgen. Dan gaat het vullen van de gasbergingen moeizamer', zegt Gregoire.
Overigens kan de overheid ervoor kiezen om in te grijpen als dreigt dat de gasbergingen onvoldoende gevuld raken en een marktpartij opdracht geven dat te doen. Ook kunnen Europese landen elkaar te hulp schieten.
'Volgen het nauwgezet'
Van paniek bij Gasunie is geen sprake, stelt Gregoire over de ontwikkelingen in het Midden-Oosten. 'Maar we volgen het nauwgezet.'
https://www.rtvnoord.nl/p(...)or-hogere-gasprijzen
Fout, deze aanval is een reactie op Iran. Het is Iran die al 47 jaar first strikes bezigt. Bommen op eigen bevolking, en bommen overzees. Op een gegeven moment is het klaar.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was een reactie hierop:
Als het Westen moet gaan ingrijpen in elk land met politiek gedoe dan heb je nog genoeg oorlogen te voeren.
Als Westen het maar gaan bepalen en overal bommen gooien lijkt mij niet de manier waarop zoiets moet.
Gemist dat de grote Ayatollah intussen bij zijn 72 maagden is?quote:Op maandag 2 maart 2026 11:56 schreef recidivist het volgende:
[..]
Gaat ze sowieso niet lukken. Dus dat laatste deel is dan ook een grote faal. Zoals wel meer slechte plannen van Trump (ingefluisterd door de Israel-lobby).
2 maart 2005 zat ik vast in de sneeuw hier in Friesland, het kan nogquote:Op maandag 2 maart 2026 11:56 schreef eenjongen... het volgende:
Ik analyseer de gasvoorraad nu ongeveer een jaar en denk dat het relatief meevalt.
De gasopslagen zijn ongeveer voor 10,5% gevuld. Dat klinkt laag en is historisch ook laag.
Inclusief leveringen namen de gasvoorraden bij ongeveer 0 graden met 1%-punt af per dag.
Inclusief leveringen en bewolking bleven de gasvoorraden bij 15 graden ongeveer gelijk.
De komende dagen verwacht ik nog leveringen van gas dat al onderweg is, blijft het ongeveer 15 graden en is er zon(waardoor er minder gas verbruikt hoeft te worden dan bij bewolking). Hierdoor verwacht ik dat de gasvoorraden de komende dagen niet (sterk) af zullen nemen.
Het weer is voor een zeer groot deel bepalend voor de gasvoorraad en dat lijkt stabiel te blijven en de komende maanden uiteraard beter te worden. Van de leveringen weet ik het minst, de verdeling van leverende landen weet ik bijvoorbeeld niet. Wel levert de VS een groot deel en wil dat aandeel vergroten. Afgelopen zomer stegen de gasvoorraden met 0,5 tot 1%-punt per dag.
Samengevat, er moet wel heel slecht weer aankomen voordat we in Nederland zonder gas zitten.
Zeker, alles kan. Maar ik gok dat de voorspelling op 2 maart 2005 niet was dat het op 5 maart 2005 17 graden zou wordenquote:Op maandag 2 maart 2026 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
5 maart 2005 zat ik vast in de sneeuw hier in Friesland, het kan nog
Nee, dat niet.quote:Op maandag 2 maart 2026 12:04 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Zeker, alles kan. Maar ik gok dat de voorspelling op 2 maart 2005 niet was dat het op 5 maart 2005 17 graden zou worden
Bitchesquote:Op maandag 2 maart 2026 11:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dankzij Hans Vijlbrief gaan we weer de Russische oorlogsmachine spekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |