abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220244036
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:59 schreef Queller het volgende:

[..]
Als de nood hoog is, dan ga je werken in je bedrijf in plaats van aan je bedrijf. Ik snap het, het is een logische en menselijke keuze, maar uiteindelijk glij je alleen maar steeds verder weg. Ik krijg het er benauwd van als ik het lees. Op een gegeven moment ben je het kwijt, en heb je wellicht het gevoel dat je er álles aan doet door zoiets (als zelf elke dag anderhalf uur plaatjes te gaan zoeken).

Tijdens de hype ging het goed, onderhield het zichzelf. Ziekte, zorgen, beperkingen, dood. Je tilt na jaren je hoofd weer op en ziet dat alles op instorten staat. Maar nog steeds zijn er ziekte, zorgen, beperkingen en dood. We kunnen erop neerkijken, lacherig om doen, de draak mee steken, maar je zou er maar middenin zitten.
Mooi geformuleerd.
Je leest het in de klem zitten er ook wel vanaf in praktisch al zijn posts.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220244042
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:16 schreef Queller het volgende:
Nu denken jullie natuurlijk dat ik een abonnement heb op de Libelle 8-)
Nu pas.
Is het wat?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220244049
Wat een kutnacht -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220244075
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:14 schreef Queller het volgende:

[..]
Dat is je goed recht; van mij hoef je niet hoor. Ik maak een andere afweging. Die heeft te maken met de schrijnende situatie waar ik best wat verlichting aan kan bieden zonder dat ik er een boterham minder om eet. Maar ook het feit dat ik best het een en ander ontleen aan Fok! (anders was ik hier niet) en voor mij mag daar wat tegenover staan. En dat staat dan weer helemaal los van wat Danny met het geld doet. Hij zoekt het maar uit. Dat hoef ik ook niet te weten van de bakker of van de baas van de Libelle.
Nou ja, als de Libelle het abonnementsgeld verhoogt om elke week een boeiende bijlage te leveren over vliegvissen, of de bakker een crowdfunding doet om een mooie muur met opgezette dieren te realiseren in de bakkerij, dan trek ik daar wel mijn conclusies uit ;)
pi_220244087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 01:33 schreef Queller het volgende:

Zelfs een werkgever blijft je zo'n lange periode niet onderhouden. Of je moet die speld in een hooiberg vinden die ook na de 104 weken blijft doorbetalen.

Overigens ben ik ook overtuigd werknemer. Ik ben een prima zelfstandige, maar geen ondernemer. Daar vind ik namelijk geen klap aan.
Klopt, maar in die 104 weken doorbetaald worden ontstaat ook ruimte natuurlijk om afstand te nemen en bij te komen dat kan zomaar dingen oplossen. Ruimte die je als ondernemer die door "moet" (of dat nou echt zo is of zo voelt) niet hebt.
pi_220244091
quote:
80s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 01:47 schreef flipsen het volgende:

[..]
Daar wil ik dan toch nog wel even op terugkomen. Ik doe absouluut niet schamper of uit de hoogte of "eigen schuld", ik vind het een hele vervelende situatie en wat er daar bovenop met zijn zoon is gebeurd is diep en diep triest, voor iedereen die daar direct of indirect mee te maken heeft.

Maar de laatste crisis, die te maken had met nieuwe servers als ik me niet vergis, was nog maar enkele jaren geleden. En de crisis daarvóór was ook weer een jaar of 2-3 eerder. En iedere keer wordt er een actie op touw gezet, gevraagd te doneren en te helpen, FOK! niet op zwart, help! Doneer! En iedere keer heb ik dat gedaan. Ook toen ik zelf op zwart zaad zat ivm de coronacrisis. Maar met alle goedbedoelde adviezen of hulp is uiteindelijk zo goed als niets gedaan en bleef de kern gewoon onveranderd. En dáár zit het probleem.

Als dit de eerste of tweede keer zou zijn dat de nood aan de man is, soit en zeker gezien de gezinssituatie in huize Roodbol. Maar het is de vierde of vijfde keer volgens mij. En gek genoeg komt er geen enkel topic naar boven als ik erop google, ook wel apart... Ik zie bijvoorbeeld een TheFreshPrince ook niet meer doneren, terwijl die bij vorige acties echt met flinke bedragen heeft bijgesprongen... En dat alles is voor mij de reden om deze keer niet te doneren, muv dat abonnement dat ik aan iemand cadeau heb gedaan. Ik zal er vanavond/morgen nog wel verder over nadenken en wellicht verander ik nog van mening (je hebt goede argumenten, daar ligt het niet aan hehe).
Ik weet niet of je het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden over het feit dat je niet "meer doet", maar dat lijkt me niet nodig. Je laat een hoop compassie zien naar de situatie en in vind het bewonderenswaardig dat je al zo lang zo betrokken bent. Dat mag ook gewoon klaar zijn, of je daar nu goede argumenten voor hebt of niet. De hele situatie is complex dus de oplossing is ook niet eenvoudig en enkel van jouw donatie afhankelijk.
pi_220244099
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 05:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Boks. Goed plan om op een uur of 4 slaap naar Parijs te gaan en dan tot 22.00 in een park te lopen.
Succes! Het wordt vast leuk. Disney is echt wel tof O+ kun je slapen in de auto?
pi_220244104
Veel slechte slapers zeg vannacht!
@Barreltje en @Lucky_Strike wel nog in slaap gevallen? En extra kut Lucky met jouw programma.. kun je op weg naar Parijs nog wat slapen?
En @Clubsoda ook slecht geslapen dus? Of andere dingen waardoor de nacht kut was?

Ik ben rond 5u in slaap gevallen en tot 7.15 geslapen. Wekker gaat zo en moet 8u de deur uit. Fijn dat ik iig nog even geslapen heb wel, maar had wel op meer gehoopt.

Zo eerst psych, en daarna moet ik maar even kijken. Mijn plan was langs oude uni om oude afdeling te vertellen dat ik niet daar kom, even bij nieuwe afdeling langs te lopen en hallo zeggen en nogmaals bedanken voor het begrip, daar dan even paar uur voor huidige uni werken en dan richting huidige uni voor een hoera-hoogleraar-borrel van mn leidinggevende. We shall see of ik alle delen volhoud. Het zou wel fijn zijn als alles lukt, ook voor de goodwill bij leidinggevende..
  dinsdag 3 maart 2026 @ 07:34:38 #284
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220244128
Ik ben niet meer in slaap gevallen. De wekker stond om 5.10 ;(

Slapen in de auto gaat niet lukken. Dat heb ik nooit gekund en al helemaal niet met een groep in de auto. Maar ik ben alweer wakkerder en fitter. Ik hoef voorlopig ook nergens meer over na te denken. Als ik me verveel heb ik een berg mensen te appen, recepten op te slaan en nieuwsbrieven te lezen.
Spoilers!
pi_220244129
Ik ben opeens verkouden dus ik zat vooral mezelf in de weg.

Succes met je laatste psychbezoek, zie je het afscheid zitten?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2026 @ 07:47:35 #286
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220244159
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is echt fascinerend. En gekmakend als je er elke dag in zit.

Er is ook zat crew die voornamelijk heerlijk op hun eigen eilandje zit, zich niet opwindt en de schouders ophaalt over al die interne politiek. @:Borisz en @:DerLudolf bijvoorbeeld. Die doen leuk werk voor hun eigen subfora en laten de rest met rust. Ik kan dat dus niet, ik moet me met het grote geheel bemoeien. Ik was altijd jaloers op die eilandmods. Crew zijn is namelijk echt een heel leuk klusje verder.

Ik lees wel mee. Maar ik heb geen zin om de herhalen als er al iets gezegd wordt.
Bovendien andere dingen hebben prio dus geen zin om er te veel aandacht aan te schenken. Dan liever idd een paar posts in SPT of GR2026-topic waar alle nerds inzitten. :s)

Verder is het jammer dat de ANP-feed en Pro Shots er bijvoorbeeld niet meer is. Dan kon je tussen de typische FOK!-items er ook snel gewoon nieuws tussen zetten. Maar ja toen daar al eerder de hoofdprijs voor gevraagd werd was het exit.
Functies van het forum zijn al lang over genomen door sociale media.
En ja er zijn op mn eilandjes probeer ik het nog. :)

Maar verder zijn ook mn prioriteiten veranderd. De tijd dat je avond aan avond subforum na subforum langs ging liggen echt ver achter me.

En verder wat LS zegt. Ze is niet de enige geweest.

[ Bericht 21% gewijzigd door borisz op 03-03-2026 07:58:45 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220244242
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben niet meer in slaap gevallen. De wekker stond om 5.10 ;(

Slapen in de auto gaat niet lukken. Dat heb ik nooit gekund en al helemaal niet met een groep in de auto. Maar ik ben alweer wakkerder en fitter. Ik hoef voorlopig ook nergens meer over na te denken. Als ik me verveel heb ik een berg mensen te appen, recepten op te slaan en nieuwsbrieven te lezen.
Oef ;( pittig. Wel fijn dat je je fitter voelt! Heel veel plezier vandaag!

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben opeens verkouden dus ik zat vooral mezelf in de weg.

Succes met je laatste psychbezoek, zie je het afscheid zitten?
Blehhh. Beterschap!

Lief dat je het vraagt. Ja, verrassend goed eigenlijk. Moet ook wel zeggen dat ik me toch wel heb laten overdragen, omdat ik het wel fijn idee vond als er warme overdracht gedaan is en ik haar in elk geval een keer gezien heb. En dan zie ik wel hoeveel sessies bij nieuwe ik nog nodig vind. En helpt denk ik ook dat grootste deel kadootjes en de brief vorige keer al geweest zijn, en dat de brief schrijven ook al een hoop lading eraf haalde.

Dat gezegd hebbende heb ik natuurlijk wel maar iets meer dan 4u geslapen over drie blokjes, dus dikke kans dat ik er zo alsnog de halve sessie zit te huilen ;)

Ik voel me ook wel wakkerder en fitter dan zou moeten, ook meer dan vannacht :? . Ergens in loop vd dag zal ik wel instorten, dus heb me bij hockey voor de zekerheid vast afgemeld. En dan hoop ik morgen ook fit genoeg te zijn om op uni te werken, zodat ik hopelijk direct kan horen als het overleg geweest is waar ik voor werkding nu nog van afhankelijk ben.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 03-03-2026 08:15:20 ]
pi_220244262
Goedemorgen! Ik lees een hoop goede bijdragen, dat geeft toch hoop voor de mensheid. Waar zouden we zijn zonder fok, en zonder dat ik met regelmaat zoveel mensen zoveel aardige dingen zou zien schrijven?

Ik heb niks toe te voegen, anders dan een foto van de mooie ochtend. Met volle maan!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220244284
Man man man…wat een verhalen over van alles…

Slechte nachten zijn heel erg BUT. Sterkte zeg voor vandaag.

Dan kreeg ik iets mee van een verkeerd gemonteerde douche deur.
Je houdt ons toch wel op de hoogte @Clubsoda ?

@sigme gedoe van/met/rond moeders!? Voor jou of ook voor de andere broers en zussen.

Tja, fok en Danny met name. Afwachten hoe dit gaat lopen…
Er is hulp. Er is expertise bij fokkers in interim crisis management.
En nog gratis ook i.p.v. ¤350,-/uur
Een burn-out bij een wanhopig(e) hobbyende ondernemer tikt hard aan.
Ik gun hem het allerbeste. Als er een onderbouwd plan ligt, zal ik met alle liefde weer een bijdrage doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 03-03-2026 10:35:44 ]
pi_220244292
En @Lucky_Strike : veel plezier, goeie reis en lekker eten :Y)
De chauffeur heeft wel geslapen?

De benen strekken in een Frans park of ontbijten in Parijs klinkt goed.👍🏼
pi_220244378
Nou hoppa: de con-collega is Reddit met bijna half miljoen Nederlandse gebruikers.
Na 20 jaar draaien die winst!
https://www.volkskrant.nl(...)-in-de-pot~bfe6d36c/

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 03-03-2026 08:50:33 ]
pi_220244518
Mogge! Mooie dingen worden hier gezegd. Moet ook eerlijk zeggen, misschien omdat ik de begintijd (met een enorme saamhorigheid zoals ik hier lees) niet heb meegemaakt sta iker wat verder vanaf. En ook met een enorm gebrek aan technische kennis is hulp/advies geven ook nutteloos. Maar wel heel mooi om te zien dat mensen proberen de boel in de lucht te houden, dat geeft hoop.
En waar ik ook steeds aan moet denken is hoe verlammend de dood van je kind is, voor het gezin. Heb dat ruim 30 jaar geleden bij vrienden gezien en die wond is wel dicht maar nog zo gevoelig. Best kans dat Danny daar helemaal door overspoeld is.

Sterkte voor de slechte slapers (ik had eindelijk weer een goede).
Fijn laatste gesprek @vlindertje89 Jullie zijn zo’n eind gekomen _O_

Veel plezier @Lucky_Strike Zitten jullievook met z’n allen in één auto? En hoe lang gaan jullie?

Zo even een halve dag naar de boot en vanmiddag thuis aan het werk
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 3 maart 2026 @ 09:25:57 #293
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220244722
Succes en sterkte Vlondertje!

Kaatje, 4 dagen en inderdaad met zijn vieren in de auto.
Spoilers!
pi_220244874
Haha, de vlonder blijft goed hangen ;)
Thanks!

Veel plezier jij de komende dagen! *O*
  dinsdag 3 maart 2026 @ 09:50:57 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220244922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:47 schreef borisz het volgende:

[..]

Daar verschillen we denk ik wel van mening; een forum is een voertuig voor letters, woorden, zinnen, hopelijk met een zekere vorm van samenhang, een bedoeling, vaak een mening, soms een pareltje.

Andere sociale media zijn eerder een kreet, een schreeuw, een provocerend plaatje (en een stortvloed aan tot verleiding aanzetten).
Imho.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 09:54:11 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220244948
Top ochtend: twee noodstops met de auto, beiden door bestuurders die manouvres op de snelweg deden die daar niet op pasten, een telefoontje van mijn baas waar ik even diep van moest zuchten, en de koffiemachine leeg.

Dus nu maar even herstarten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220245381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 09:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
Daar verschillen we denk ik wel van mening; een forum is een voertuig voor letters, woorden, zinnen, hopelijk met een zekere vorm van samenhang, een bedoeling, vaak een mening, soms een pareltje.

Andere sociale media zijn eerder een kreet, een schreeuw, een provocerend plaatje (en een stortvloed aan tot verleiding aanzetten).
Imho.
Imho is een forum een vorm van social media, maar is veel van de meer generieke social media enorm algoritme gebasseerd en daarmee per definitie engagement en dus conflict zoekend geworden. En dat werkt en dus zijn veel fora verdwenen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220245465
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik volg de discussie ook wat en vind dat jullie zinnige dingen zeggen ^O^ .

Vandaag was er ook nog iemand voor de lekkage, want bij buren was in weekend kortsluiting bij badkamerlamp en daar ook nat. Ik moest zelf dus op uni zijn, buren wel thuis. Er is toch nog een gaatje gevonden, wat is gedicht. En ze zijn 'wel ook bezig geweest met de goot', vertelde buurvrouw.. nadat ik stuurde dat ik op mn camera achter schotten had gezien dat er nu ook ineens op een nieuwe plek vocht zit.. (tegen buitenkant aan, maar meer richting midden huis in breedte, huidige plek was tegen muur met buren aan). Ik heb nul verstand van hoe een dak opgebouwd is, maar degenen hier die klusvaardiger zijn, zou dit "onschuldig" kunnen van bv het bezig zijn met goot? Dat er dan mss wat water uit goot net over randje is gegaan ergens onderdoor? Of zou dat niet moeten kunnen en moet ik nu bang zijn dat ze een nieuw gat hebben gemaakt }:| }:| . Foto in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan meteen nóg een vraag: gebruiken mensen hier een password manager, en zo ja, welke en waarom die? Ik zoek er eentje, voor veilige wachtwoorden overal zonder dat ik 3048 wachtwoorden hoef te onthouden in combinatie met welk wachtwoord bij welke site :+ . Het allerbelangrijkste is natuurlijk de veiligheid van het ding. Liefst eentje die ik eventueel met ouders zou kunnen delen, mocht er iets met mij of ouders gebeuren. Maar dat mag ook zijn door een wachtwoord van de manager aan elkaar te geven als dat binnen de qua veiligheid beste opties niet kan. Ik wil hem kunnen gebruiken op Windows (11) en Android, en mijn ouders op datzelfde en ook op een iPad denk ik. Tot nu toe vind ik vooral bitwarden en 1Password, dus ervaringen daarmee zijn zeer welkom, maar alternatieve opties ook!
Ik heb Lastpass. Is volgens mij niet 1000% ideaal maar werkt voor mij en B prima en inmiddels ben ik te lui om over te stappen.

Frustrerend van je gesprek en frustrerend van je lekkage! :*
pi_220245507
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 06:35 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh :O

Dat was weer een typische maandag; druk, chaotisch en lang. :') 20:30 uur thuis.

Maar goed, hopelijk vandaag iets beter te doen. Vanmiddag een interessante nascholing, daar heb ik wel zin in. :Y
Ik kwam gister ook weer dooT thuis. Mensen vrij, mensen ziek. Same old, same old.

En dan die nascholing. Of de klinische lessen in mijn geval.
Jaren geleden opperde ik dat eens, dat onze internisten ons eens wat lessen gingen geven. In het Vumc deden ze dat ook... superleuk en interessant en helpend naar de patiënten en jezelf toe.
Nu eindelijk na jaren trekken aan dode paarden, begint de eerste les van mijn favo endocrinoloog.

Op 16 maart :') Jongens! Grrrr!
pi_220245526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:47 schreef borisz het volgende:

[..]
Ik lees wel mee. Maar ik heb geen zin om de herhalen als er al iets gezegd wordt.
Bovendien andere dingen hebben prio dus geen zin om er te veel aandacht aan te schenken. Dan liever idd een paar posts in SPT of GR2026-topic waar alle nerds inzitten. :s)

Verder is het jammer dat de ANP-feed en Pro Shots er bijvoorbeeld niet meer is. Dan kon je tussen de typische FOK!-items er ook snel gewoon nieuws tussen zetten. Maar ja toen daar al eerder de hoofdprijs voor gevraagd werd was het exit.
En ja er zijn op mn eilandjes probeer ik het nog. :)

Maar verder zijn ook mn prioriteiten veranderd. De tijd dat je avond aan avond subforum na subforum langs ging liggen echt ver achter me.

En verder wat LS zegt. Ze is niet de enige geweest.
Ik ben een aantal keer mod geweest.
En vooral achter de schermen viel me dat tegen. De hulp en/of backup als het lastig werd wel om gevraagd, nooit gekregen. Zoek het maar uit, het is jouw forumpie.
Maar ook wel leuke ttijden gekend hoor :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')