Wat triest. Zoveel politiek in zo'n kleine omgeving.quote:Op maandag 2 maart 2026 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk jaren achter er schermen rondgelopen en ben ook wat hoger de boom in geklommen. Het is echt stuitend wat ik tegenkwam. Zo veel gesprekken over hoe te verbeteren ook. Dat wat sinds een paar dagen in FB staat is daar echt niets bij.
En als je dan in zo'n gesprek zegt 'zelf weten, jouw bedrijf' werd hij woest want het is geen bedrijf maar gewoon een uit de hand gelopen hobby. Eh, ok.
Ze weten ook al jaren dat het juist de extreemrechtse content op de FP is waardoor de meeste adboeren niet meer samen willen werken. Dan kies je er dus bewust voor om samen te werken met obscure adverteerders, dat steeds minder adverteerders samen willen werken, dat advertenties dus extremer worden en dat users daardoor weggaan. Maar het wil er echt niet in. Ik trok de politiek uiteraard slecht maar het zakelijke minstens net zo slecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan meteen nóg een vraag: gebruiken mensen hier een password manager, en zo ja, welke en waarom die? Ik zoek er eentje, voor veilige wachtwoorden overal zonder dat ik 3048 wachtwoorden hoef te onthouden in combinatie met welk wachtwoord bij welke site. Het allerbelangrijkste is natuurlijk de veiligheid van het ding. Liefst eentje die ik eventueel met ouders zou kunnen delen, mocht er iets met mij of ouders gebeuren. Maar dat mag ook zijn door een wachtwoord van de manager aan elkaar te geven als dat binnen de qua veiligheid beste opties niet kan. Ik wil hem kunnen gebruiken op Windows (11) en Android, en mijn ouders op datzelfde en ook op een iPad denk ik. Tot nu toe vind ik vooral bitwarden en 1Password, dus ervaringen daarmee zijn zeer welkom, maar alternatieve opties ook!
Op zich is het communitygevoel wel dat wat FOK! FOK! maakt dus in die zin snap ik dat mensen behulpzaam zijn.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat triest. Zoveel politiek in zo'n kleine omgeving.
Ik lees ook suggesties dat vanuit de community ontwikkeling plaats moet vinden. Waarom zou ik iets doen, waar ik overdag grof voor betaald wordt, voor niets terwijl een ander daarmee zijn inkomen eventueel kan krijgen? En de houding die je schetst geeft mij ook geen warm gevoel om daar in bij te dragen.
Ja, ik haal er plezier uit. Daarom betaal ik een abbo. Als dat niet kostendekkend is moet men achter hun oren krabben.
We all do love. We all doquote:Op maandag 2 maart 2026 20:22 schreef Clubsoda het volgende:
en ik hoop dat je krijgt wat je nodig hebt
quote:Op maandag 2 maart 2026 20:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik volg de discussie ook wat en vind dat jullie zinnige dingen zeggen.
Vandaag was er ook nog iemand voor de lekkage, want bij buren was in weekend kortsluiting bij badkamerlamp en daar ook nat. Ik moest zelf dus op uni zijn, buren wel thuis. Er is toch nog een gaatje gevonden, wat is gedicht. En ze zijn 'wel ook bezig geweest met de goot', vertelde buurvrouw.. nadat ik stuurde dat ik op mn camera achter schotten had gezien dat er nu ook ineens op een nieuwe plek vocht zit.. (tegen buitenkant aan, maar meer richting midden huis in breedte, huidige plek was tegen muur met buren aan). Ik heb nul verstand van hoe een dak opgebouwd is, maar degenen hier die klusvaardiger zijn, zou dit "onschuldig" kunnen van bv het bezig zijn met goot? Dat er dan mss wat water uit goot net over randje is gegaan ergens onderdoor? Of zou dat niet moeten kunnen en moet ik nu bang zijn dat ze een nieuw gat hebben gemaakt![]()
. Foto in spoiler.
Ja, maar aan die tip heb je niets aan. Ik gebruik gewoon wat MacOS meelevert en wat synchroniseert op de berg Apple devices.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan meteen nóg een vraag: gebruiken mensen hier een password manager, en zo ja, welke en waarom die? Ik zoek er eentje, voor veilige wachtwoorden overal zonder dat ik 3048 wachtwoorden hoef te onthouden in combinatie met welk wachtwoord bij welke site. Het allerbelangrijkste is natuurlijk de veiligheid van het ding. Liefst eentje die ik eventueel met ouders zou kunnen delen, mocht er iets met mij of ouders gebeuren. Maar dat mag ook zijn door een wachtwoord van de manager aan elkaar te geven als dat binnen de qua veiligheid beste opties niet kan. Ik wil hem kunnen gebruiken op Windows (11) en Android, en mijn ouders op datzelfde en ook op een iPad denk ik. Tot nu toe vind ik vooral bitwarden en 1Password, dus ervaringen daarmee zijn zeer welkom, maar alternatieve opties ook!
Proton pass.quote:Op maandag 2 maart 2026 20:17 schreef vlindertje89 het volgende:
En dan meteen nóg een vraag: gebruiken mensen hier een password manager, en zo ja, welke en waarom die?
Heb je nog wel budget voor billetjes?quote:
quote:Op maandag 2 maart 2026 20:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik volg de discussie ook wat en vind dat jullie zinnige dingen zeggen.
Vandaag was er ook nog iemand voor de lekkage, want bij buren was in weekend kortsluiting bij badkamerlamp en daar ook nat. Ik moest zelf dus op uni zijn, buren wel thuis. Er is toch nog een gaatje gevonden, wat is gedicht. En ze zijn 'wel ook bezig geweest met de goot', vertelde buurvrouw.. nadat ik stuurde dat ik op mn camera achter schotten had gezien dat er nu ook ineens op een nieuwe plek vocht zit.. (tegen buitenkant aan, maar meer richting midden huis in breedte, huidige plek was tegen muur met buren aan). Ik heb nul verstand van hoe een dak opgebouwd is, maar degenen hier die klusvaardiger zijn, zou dit "onschuldig" kunnen van bv het bezig zijn met goot? Dat er dan mss wat water uit goot net over randje is gegaan ergens onderdoor? Of zou dat niet moeten kunnen en moet ik nu bang zijn dat ze een nieuw gat hebben gemaakt![]()
. Foto in spoiler.
KeePass is een goede. Maar ik weet niet of deze een sync functie heeft tussen verschillende apparaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan meteen nóg een vraag: gebruiken mensen hier een password manager, en zo ja, welke en waarom die? Ik zoek er eentje, voor veilige wachtwoorden overal zonder dat ik 3048 wachtwoorden hoef te onthouden in combinatie met welk wachtwoord bij welke site. Het allerbelangrijkste is natuurlijk de veiligheid van het ding. Liefst eentje die ik eventueel met ouders zou kunnen delen, mocht er iets met mij of ouders gebeuren. Maar dat mag ook zijn door een wachtwoord van de manager aan elkaar te geven als dat binnen de qua veiligheid beste opties niet kan. Ik wil hem kunnen gebruiken op Windows (11) en Android, en mijn ouders op datzelfde en ook op een iPad denk ik. Tot nu toe vind ik vooral bitwarden en 1Password, dus ervaringen daarmee zijn zeer welkom, maar alternatieve opties ook!
Ik gebruik de portable versie, en alleen op de windows bak.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Een deel van die mensen worden wel betaald. Dat was een paar jaar terug nog een schandaaltje. Danny ontkende, de mensen die (terecht) betaald krijgen / kregen ontkende niet.quote:Op maandag 2 maart 2026 19:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat triest. Zoveel politiek in zo'n kleine omgeving.
Ik lees ook suggesties dat vanuit de community ontwikkeling plaats moet vinden. Waarom zou ik iets doen, waar ik overdag grof voor betaald wordt, voor niets terwijl een ander daarmee zijn inkomen eventueel kan krijgen? En de houding die je schetst geeft mij ook geen warm gevoel om daar in bij te dragen.
Ja, ik haal er plezier uit. Daarom betaal ik een abbo. Als dat niet kostendekkend is moet men achter hun oren krabben.
En anders sturen ze dat rapport een bureautje verder naar afdeling rechtsbijstand?quote:Op maandag 2 maart 2026 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe ook even een K&W avontuur. Ik had geloof ik verteld dat de douchedeur gesprongen was laatst? Die ging enorm stroef open, kalkaanslag, wat ik stom en onhandig vond, ook omdat de deur wekelijks schoongemaakt wordt. Ik had zowel de leverancier als de verzekering bericht. Leverancier is echt een rot-toko, die stuurden een hele domme mail terug (ik had ook al 10 eerdere stomme ervaringen met ze). Verzekering schakelde een bedrijf in, hele fijne, comminicatieve mevrouw en zij stuurde een glaszetter. Die heeft gekeken, de lijst meegenomen en ging glas bestellen. De deur bestaat overigens uit twee delen, die ander is heel maar gaat nauwelijks open en ik durf dus geen kracht te zetten. Ik werd vandaag gebeld en nu blijkt de deur verkeerd gemonteerdondersteboven. Ik ben eigenlijk opgelucht want het klopt dus inderdaad niet. De verzekering is zo coulant de kapotte deur te vergoeden
maar meldt meteen dat ze die andere niet gaan vergoeden als ie kapot gaat (en dat gaat ie, volgens de glaszetter). Logisch ook. Dus nu wordt die op mijn kosten vervangen (en correct gemonteerd) en dan kan ik in conclaaf met de badkamerwinkel, want ik wil dat zij vergoeden natuurlijk. De vriendelijke mevrouw gaat kijken od ik het rapport voor de verwerking ook kan krijgen want dan heb ik een poot om op te staan.
/lief dagboek.
Als de nood hoog is, dan ga je werken in je bedrijf in plaats van aan je bedrijf. Ik snap het, het is een logische en menselijke keuze, maar uiteindelijk glij je alleen maar steeds verder weg. Ik krijg het er benauwd van als ik het lees. Op een gegeven moment ben je het kwijt, en heb je wellicht het gevoel dat je er álles aan doet door zoiets (als zelf elke dag anderhalf uur plaatjes te gaan zoeken).quote:
Dat ben ik volmondig met je eens hoor, het is een kutsituatie waar je echt wanhopig van kan worden. Been there, done that. Dus ik hoop van harte dat er een (constructieve) oplossing komt. Alleen betaal ik er dit keer niet meer aan mee.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Als de nood hoog is, dan ga je werken in je bedrijf in plaats van aan je bedrijf. Ik snap het, het is een logische en menselijke keuze, maar uiteindelijk glij je alleen maar steeds verder weg. Ik krijg het er benauwd van als ik het lees. Op een gegeven moment ben je het kwijt, en heb je wellicht het gevoel dat je er álles aan doet door zoiets (als zelf elke dag anderhalf uur plaatjes te gaan zoeken).
Tijdens de hype ging het goed, onderhield het zichzelf. Ziekte, zorgen, beperkingen, dood. Je tilt na jaren je hoofd weer op en ziet dat alles op instorten staat. Maar nog steeds zijn er ziekte, zorgen, beperkingen en dood. We kunnen erop neerkijken, lacherig om doen, de draak mee steken, maar je zou er maar middenin zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |