Dat is je goed recht; van mij hoef je niet hoor. Ik maak een andere afweging. Die heeft te maken met de schrijnende situatie waar ik best wat verlichting aan kan bieden zonder dat ik er een boterham minder om eet. Maar ook het feit dat ik best het een en ander ontleen aan Fok! (anders was ik hier niet) en voor mij mag daar wat tegenover staan. En dat staat dan weer helemaal los van wat Danny met het geld doet. Hij zoekt het maar uit. Dat hoef ik ook niet te weten van de bakker of van de baas van de Libelle.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:09 schreef flipsen het volgende:
Dat ben ik volmondig met je eens hoor, het is een kutsituatie waar je echt wanhopig van kan worden. Been there, done that. Dus ik hoop van harte dat er een (constructieve) oplossing komt. Alleen betaal ik er dit keer niet meer aan mee.
Ook niet helemaal waar, ik heb iemand anoniem een abo kado gedaan vandaag, kon het kennelijk toch weer niet laten
Ik snap het ook zeker. Sterker nog, ik heb 18 jaar een bedrijf gehad met precies zo'n man (ex de rechtse rabbithole). Dat bedrijf liep financieel een stuk beter hoor maar het had veel meer kunnen zijn. Maar hij raakte ook steeds verder verstrikt in dingen die echt echt niet anders konden en echt echt moesten want anders zou alles instorten. Dat is een lange en zware strijd geweest, met zichzelf en met mij. En dan was er dus niet eens stress over geld of gezondheid.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Als de nood hoog is, dan ga je werken in je bedrijf in plaats van aan je bedrijf. Ik snap het, het is een logische en menselijke keuze, maar uiteindelijk glij je alleen maar steeds verder weg. Ik krijg het er benauwd van als ik het lees. Op een gegeven moment ben je het kwijt, en heb je wellicht het gevoel dat je er álles aan doet door zoiets (als zelf elke dag anderhalf uur plaatjes te gaan zoeken).
Tijdens de hype ging het goed, onderhield het zichzelf. Ziekte, zorgen, beperkingen, dood. Je tilt na jaren je hoofd weer op en ziet dat alles op instorten staat. Maar nog steeds zijn er ziekte, zorgen, beperkingen en dood. We kunnen erop neerkijken, lacherig om doen, de draak mee steken, maar je zou er maar middenin zitten.
Oh, ja! Die had zondag via Breeze gevraagd om te herplannen omdat hij toch niet kon. Dus jullie moeten nu tot 11 maart wachten op het verslag.. helaas. Maar opzich nu ook niet heel erg, want ik was gesloopt toen ik thuis kwam. En mn lijf voelt al twee dagen alsof ik beetje ziek ga worden, en nu alsof het heeft besloten dat het nu wel kan nu werkgesprek is geweest. Wat niet waar is, want ik wil morgenochtend nog naar mn huidige psych laatste keer. Daarna kan het opzich wel. Dus hopelijk kan ik het nog ff driekwart dag rekken.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:53 schreef derLudolf het volgende:
Had je niets anders te doen vanavond @:vlindertje89 of heb ik ergens overheen gelezen?
Daar ben ik het helemaal mee eens en daarom betaal ik al sinds jaar en dag voor een abo. En heb bij voorgaande rondes ook extra betaald toen de shit de fan dreigde te hitten. Maar de koek is wat mij betreft een beetje op, niet omdat ik er een boterham minder om zou moeten eten, maar wel omdat het wéér zo ver is gekomen. Dat vind ik nogal irritant. Wéér hetzelfde verhaal. En daarom zit ik in een spagaat: wil ik iemand helpen omdat die wanhopig is (want dat is hij en ik weet hoeveel buikpijn je daarvan krijgt), of vind ik dat de limiet bereikt is omdat er toch niets is veranderd sinds de laatste crisis? Lastig, lastig...quote:Op maandag 2 maart 2026 22:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat is je goed recht; van mij hoef je niet hoor. Ik maak een andere afweging. Die heeft te maken met de schrijnende situatie waar ik best wat verlichting aan kan bieden zonder dat ik er een boterham minder om eet. Maar ook het feit dat ik best het een en ander ontleen aan Fok! (anders was ik hier niet) en voor mij mag daar wat tegenover staan. En dat staat dan weer helemaal los van wat Danny met het geld doet. Hij zoekt het maar uit. Dat hoef ik ook niet te weten van de bakker of van de baas van de Libelle.
Dat snap ik ook. Ik denk dat ik nu wat meer compassie heb door het overlijden van hun zoon. Dat is zo ontwrichtend dat hij geen eerlijke kans heeft gehad. Zelfs als Fok! voor die tijd geweldig liep, dan nog. Alles flikkert uit je handen in zo'n situatie. Het is welhaast onmenselijk om dan ook nog eens uit zo'n kuil te moeten klimmen.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:25 schreef flipsen het volgende:
Maar de koek is wat mij betreft een beetje op.
lekkere eerste indrukquote:Op maandag 2 maart 2026 22:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, ja! Die had zondag via Breeze gevraagd om te herplannen omdat hij toch niet kon.
Ja of gewoon helemaal nietquote:Dus jullie moeten nu tot 11 maart wachten op het verslag.. helaas. Maar opzich nu ook niet heel erg, want ik was gesloopt toen ik thuis kwam. En mn lijf voelt al twee dagen alsof ik beetje ziek ga worden, en nu alsof het heeft besloten dat het nu wel kan nu werkgesprek is geweest. Wat niet waar is, want ik wil morgenochtend nog naar mn huidige psych laatste keer. Daarna kan het opzich wel. Dus hopelijk kan ik het nog ff driekwart dag rekken.
Egoïstische gedachte: ja die wil ik herken want ik had er plezier uit.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens en daarom betaal ik al sinds jaar en dag voor een abo. En heb bij voorgaande rondes ook extra betaald toen de shit de fan dreigde te hitten. Maar de koek is wat mij betreft een beetje op, niet omdat ik er een boterham minder om zou moeten eten, maar wel omdat het wéér zo ver is gekomen. Dat vind ik nogal irritant. Wéér hetzelfde verhaal. En daarom zit ik in een spagaat: wil ik iemand helpen omdat die wanhopig is (want dat is hij en ik weet hoeveel buikpijn je daarvan krijgt), of vind ik dat de limiet bereikt is omdat er toch niets is veranderd sinds de laatste crisis? Lastig, lastig...
Que?!quote:Op maandag 2 maart 2026 22:58 schreef derLudolf het volgende:
Egoïstische gedachte: ja die wil ik herken want ik had er plezier uit.
quote:Op maandag 2 maart 2026 22:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Egoïstische gedachte: ja die wil ik herken want ik had er plezier uit.
Ik vind zelf Breeze fijn, omdat ik bij Bumble op zich wel regelmatig matches heb maar dan weer een originele openingszin moet verzinnen en daar heb ik helemaal geen zin in. Ik krijg echt maar vrij weinig een reactie terug dan. Dus ik vind Breeze wel lekker makkelijk. Match is datumprikker invullen, geen gezeur over openingszinnen of appen tussendoor, gewoon een drankje gaan doen en maar zien of het leuk is.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
lekkere eerste indrukMaar Breeze is het dus tegenwoordig? Laatst weer een maandje premium gedaan op Bumble maar ik had het geld net zo goed in de sloot kunnen gooien, dan zag ik het tenminste nog wegdrijven:')
[..]
Ja of gewoon helemaal nietJe was toch al een laatste keer voor haar verlof geweest. Of is dit jouw laatste keer bij de opvolger er van?
Je legt het mooi uit en het proces is ook logisch ergens. Daf benauwde gevoel herken ik wel. Het is overigens geenszins mijn bedoeling om er op neer te kijken of lacherig te doen. Ik ben vooral ontzettend verbaasd. Maar dat is ook vooral een reflectie van de reden dat ik overtuigd in loondienst ben omdat precies dit proces doodeng zou vinden en de kwetsbaarheid voor ziekte/beperkingen/zorgen te groot.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Als de nood hoog is, dan ga je werken in je bedrijf in plaats van aan je bedrijf. Ik snap het, het is een logische en menselijke keuze, maar uiteindelijk glij je alleen maar steeds verder weg. Ik krijg het er benauwd van als ik het lees. Op een gegeven moment ben je het kwijt, en heb je wellicht het gevoel dat je er álles aan doet door zoiets (als zelf elke dag anderhalf uur plaatjes te gaan zoeken).
Tijdens de hype ging het goed, onderhield het zichzelf. Ziekte, zorgen, beperkingen, dood. Je tilt na jaren je hoofd weer op en ziet dat alles op instorten staat. Maar nog steeds zijn er ziekte, zorgen, beperkingen en dood. We kunnen erop neerkijken, lacherig om doen, de draak mee steken, maar je zou er maar middenin zitten.
Het was ook niet aan jou gericht. Ik zie het op verschillende plekken. Users die schamper doen over Danny en/of de situatie. Het is makkelijk (misschien ook wel lekker; eigen schuld, dus zoiets kan mij niet gebeuren). Ik vind (persoonlijk, mening) dat ondermaats. Onfatsoenlijk en pijnlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:04 schreef Clubsoda het volgende:
Het is overigens geenszins mijn bedoeling om er op neer te kijken of lacherig te doen.
Zelfs een werkgever blijft je zo'n lange periode niet onderhouden. Of je moet die speld in een hooiberg vinden die ook na de 104 weken blijft doorbetalen.quote:Maar dat is ook vooral een reflectie van de reden dat ik overtuigd in loondienst ben
Daar wil ik dan toch nog wel even op terugkomen. Ik doe absouluut niet schamper of uit de hoogte of "eigen schuld", ik vind het een hele vervelende situatie en wat er daar bovenop met zijn zoon is gebeurd is diep en diep triest, voor iedereen die daar direct of indirect mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Het was ook niet aan jou gericht. Ik zie het op verschillende plekken. Users die schamper doen over Danny en/of de situatie. Het is makkelijk (misschien ook wel lekker; eigen schuld, dus zoiets kan mij niet gebeuren). Ik vind (persoonlijk, mening) dat ondermaats. Onfatsoenlijk en pijnlijk.
Mooi gezegd. Ook eens!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 01:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar wil ik dan toch nog wel even op terugkomen. Ik doe absouluut niet schamper of uit de hoogte of "eigen schuld", ik vind het een hele vervelende situatie en wat er daar bovenop met zijn zoon is gebeurd is diep en diep triest, voor iedereen die daar direct of indirect mee te maken heeft.
Maar de laatste crisis, die te maken had met nieuwe servers als ik me niet vergis, was nog maar enkele jaren geleden. En de crisis daarvóór was ook weer een jaar of 2-3 eerder. En iedere keer wordt er een actie op touw gezet, gevraagd te doneren en te helpen, FOK! niet op zwart, help! Doneer! En iedere keer heb ik dat gedaan. Ook toen ik zelf op zwart zaad zat ivm de coronacrisis. Maar met alle goedbedoelde adviezen of hulp is uiteindelijk zo goed als niets gedaan en bleef de kern gewoon onveranderd. En dáár zit het probleem.
Als dit de eerste of tweede keer zou zijn dat de nood aan de man is, soit en zeker gezien de gezinssituatie in huize Roodbol. Maar het is de vierde of vijfde keer volgens mij. En gek genoeg komt er geen enkel topic naar boven als ik erop google, ook wel apart... Ik zie bijvoorbeeld een TheFreshPrince ook niet meer doneren, terwijl die bij vorige acties echt met flinke bedragen heeft bijgesprongen... En dat alles is voor mij de reden om deze keer niet te doneren, muv dat abonnement dat ik aan iemand cadeau heb gedaan. Ik zal er vanavond/morgen nog wel verder over nadenken en wellicht verander ik nog van mening (je hebt goede argumenten, daar ligt het niet aan hehe).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |